لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 غارنگاره‌ ما قبل تاریخ
10 غارنگاره‌ ما قبل تاریخ

10 غارنگاره‌ ما قبل تاریخ

پابلو پیکاسو پس از تماشای غارنگاره‌های آلتامیرا در شمال اسپانیا گفت: «پس از آلتامیرا همه چیز رو به انحطاط رفته». او شوخی نمی‌کرد. آثار هنری موجود در این غار و بسیاری از غارهای دیگر که در بخش‌هایی از فرانسه، اسپانیا و دیگر نقاط دنیا واقع شده‌اند از فوق‌العاده‌ترین آثار هنری هستند که تابه‌حال خلق شده‌اند.برای دیدن این آثار در مقصد مورد نظر رزرو هتل انجام دهید. این آثار نیز مانند تمامی آثار برجسته هنری نشان می‌دهند که مردم حتی در هزاران سال پیش چه تفکری داشته‌اند.
10. غار ماگورا
غار ماگورا یکی از بزرگ‌ترین غارهای بلغارستان است که در شمال غربی این کشور واقع شده است. دیواره‌های این غار مزین به غارنگاره‌هاییست که قدمتی در حدود 4000 تا 8000سال دارند. بیش از 700 نقاشی روی دیواره‌های این غار کشف شده است. این نقاشی‌ها با مدفوع خفاش کشیده شده‌اند و افرادی را نشان می‌دهند که در حال شکار و رقص هستند. همچنین حیوانات مختلفی نیز در این نقاشی‌ها به تصویر کشیده شده‌اند.
غارنگاره های تاریخی

9. کوئوا دی لاس مانوس

کوئوا دی لاس مانوس غاری‌ست که در ناحیه‌ای دورافتاده در منطقه پاتاگونیا در جنوب آرژانتین واقع شده است. نام این غار به معنای غار دست‌هاست و برگرفته از نقاشی‌های دست ترسیم‌ شده در این غار است. آنها این نقاشی‌ها را با قراردادن دست خود بر روی دیوار و رنگ‌ آمیزی دور آن با وسیله‌ای شبیه به اسپری ترسیم کرده‌اند. البته نقاشی‌های دیگری نیز بر روی دیواره‌های این غار به چشم می‌خورند، از جمله تصویر گواناکو(نوعی لامای وحشی با پشم قهوه‌ای مایل به قرمز)، نوعی شتر بومی امریکای جنوبی به همراه دیگر حیوانات و تصاویری از شکار. اغلب دست‌های ترسیم‌ شده دست ِچپ هستند که نشان‌ دهنده این است که آنها وسیله رنگ‌ پاش خود را با دست راست می‌گرفته‌ اند. این نقاشی‌ها توسط انسان‌هایی که حدود 9500 تا 13000سال پیش در این غار می‌زیسته‌اند کشیده شده‌اند.
غارنگاره های تاریخی

8. بیمبِتکا

این غار که در کشور هندوستان واقع شده شامل 600 پناهگاه سنگی با دیواره‌هایی مزین به نقاشی‌های ماقبل تاریخ است. این نقاشی‌ها که عمدتاً با رنگ‌های قرمز و سفید و کاربردهایی موردی از رنگ‌های سبز و زرد کشیده شده‌اند، زندگی انسان‌هایی که در آن غارها می‌زیسته‌اند را ترسیم می‌کنند. تصویر حیواناتی مانند بایسون(گاومیش کوهان‌دار امریکایی)، ببر، شیر و کروکودیل نیز روی دیواره بعضی از این غارها به چشم می‌خورد. قدیمی‌ترین نقاشی‌های این غارها مربوط به 12000 سال پیش است.
غارنگاره ها

7. سِرا دا کاپیوارا

پارک ملی سرا دا کاپیوارا در شمال شرقی برزیل خاستگاه پناهگاه‌های سنگی متعدد و مزین به غارنگاره‌های بسیار است. این غارنگاره‌ها صحنه‌هایی از شکار و آداب و رسوم غارنشینان را نشان می‌دهند و تصاویری از درختان و حیوانات نیز در آن به چشم می‌خورند. برخی دانشمندان معتقدند که قدیمی‌ترین نقاشی‌های این پارک ملی قدمتی 25000ساله دارند ولی بسیاری از وراثت‌شناسان این نظریه را رد می‌کنند زیرا این نظریه با تاریخ پذیرفته‌شده استقرار بشر در امریکا مغایرت دارد.
غارنگاره

6. لاس گال

لاس گال مجموعه‌ای از غارها و پناهگاه‌های سنگی است که در شمال غربی سومالی واقع شده و شامل قدیمی‌ترین غارنگاره‌ها در کل شاخ افریقا و قاره افریقاست. نقاشی‌های موجود در این غار بین 5000 تا 11000 سال پیش توسط غارنشینان کشیده شده‌اند. این نقاشی‌ها گاوهایی را با پوشش‌هایی به همراه انسان‌ها، سگ‌های اهلی‌شده و حتی زرافه نشان می‌دهند. این غارنگاره‌ها به‌خوبی حفظ شده‌اند و طرح کلی و رنگ خود را از دست نداده‌اند.
غارنگاره ها

5. تادرارت آکاکوس

تادرارت آکاکوس، رشته‌کوهی در بیابان ساهارا در غرب لیبی‌ست. این ناحیه به داشتن نقاشی‌هایی بر روی سنگ که مربوط به 12000سال پیش از میلاد تا 100سال پس از میلاد هستند مشهور است. این نقاشی‌ها نشان می‌دهند که در گذشته این بیابان آب و هوایی مرطوب‌تر داشته است. 9000سال پیش این ناحیه کاملاً سرسبز بوده و دریاچه‌ها و جنگل‌هایی به همراه گله‌هایی از حیونات وحشی مانند زرافه، فیل و شترمرغ داشته است.
غار نگاره

4. غار شووه

غار شووه در جنوب فرانسه شامل برخی از قدیمی‌ترین غارنگاره‌های دنیاست. بر اساس تاریخ‌گذاری رادیوکربن، قدیمی‌ترین نقاشی‌های این غار قدمتی 32000ساله دارند. این غار در سال 1994 توسط جین ماری شووه و گروه غارشناسش کشف شد. در این غار تصاویری از حیواناتی مانند بز کوهی، ماموت، اسب، شیر، خرس و کرگدن ترسیم شده است. استفاده از تکنیک‌های پیشرفته‌ای مانند پرسپکتیو به خوبی در برخی از این نقاشی‌ها به چشم می‌خورد.

غار نگاره3. نقاشی‌های سنگی کاکادو

پارک ملی کاکادو واقع در شمال استرالیا شامل یکی از بینظیرترین مجموعه‌های هنر بومیان استرالیاست. درحدود 5000 سایت هنری در کاکادو کشف شده است. نقاشی‌های بومیان استرالیا بین 20000سال تا حال حاضر قدمت دارند، اگرچه که اغلب این نقاشی‌ها کمتر از 1500سال قدمت دارند. این سایت که در اوبیر واقع شده بهترین نمونه‌های «هنر اشعه ایکس» را در جهان دارد. بومیان استرالیا نه تنها ظاهر حیوانات را بلکه اعضای داخلی بدن آنها را نیز ترسیم کرده‌اند.

غار نگاره ها2. غار آلتامیرا

غار آلتامیرا واقع در شمال اسپانیا که در اواخر قرن نوزدهم کشف شد، اولین غاری‌ست که غارنگاره‌های ما قبل تاریخ در آن یافته شد. این غارنگاره‌ها چنان کیفیتی داشتند که جامعه دانشمندان به اعتبار آنها مشکوک شدند و حتی کاشف آن یعنی مارسلینو سانز دو سوتواولا را به کلاهبرداری متهم کردند. بسیاری از مردم باور نمی‌کردند که انسان‌های ما قبل تاریخ ظرفیت فکری تولید چنین آثار هنری را داشته باشند. بالاخره در سال 1902 اصالت این غارنگاره‌ها تأیید شد. تصاویر زغالی و سرخ اسب‌ها، گاومیش‌های کوهان‌دار امریکایی و اثر انگشت‌ها در غار آلتامیرا از جمله بهترین غارنگاره‌های محافظت‌شده در دنیا هستند.
غار نگاره ها

1. نقاشی‌های لاسکاس
غارهای لاسکاس، ملقب به «سیس تین(نمازخانه‌ای در واتیکان با دیوارنقش‌های میکل‌آنژ) ما قبل تاریخ» مجموعه غارهایی در جنوب غربی فرانسه هستند که مزین به برخی از تأثیرگذارترین و مشهورترین غارنگاره‌های دنیا می‌باشند. نقاشی‌های این غارها قدمتی در حدود 17000 سال دارند و اغلب آنها کاملاً با ورودی غار فاصله دارند که این نشان می‌دهد این نقاشی‌ها با کمک نور شمع کشیده شده‌اند. مشهورترین غارنگاره آنجا تالار بزرگ گاوهای نر نام دارد که در آن گاوهای نر، اسب‌ها و آهوها ترسیم شده‌اند. یکی از گاوهای نر که 5.2متر(17فوت) دارد بزرگ‌ترین تصویری است که از یک حیوان در غار کشیده شده است.
به‌دلیل آسیبی که به‌خاطر بازدیدهای مکرر به این غارها رسید، بازدید از غارنگاره‌های لاسکاس به طور دائم برای عموم ممنوع شد. دولت فرانسه لاسکاس2 را در نزدیکی لاسکاس اصلی ساخت تا گردشگران بتوانند نسخه کپی غار اصلی را مشاهده نمایند.

سفر به پترا، شهر گمشده ی کشور اردن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر