لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> زیباترین معابد در تایلند
زیباترین معابد در تایلند

زیباترین معابد در تایلند

اگر که به یادگیری دیگر ادیان علاقه دارید، حتماً باید رزرو هتل را انجام داده و از تایلند دیدن کنید. این کشور مملو از معبد های با شکوه بودائی می باشد که ساخت بعضی از آن ها به قرن ها پیش و بعضی دیگر به چند دهه ی گذشته باز می گردد. این پرستشگاه ها از چوب، سنگ و حتی از بطری های شیشه ای بازیافتی ساخته شده اند و بازدید از یکایک آن ها احساس آرامش خاصی را در انسان ایجاد می کند. اگر که خوش شانس باشید، شاید حتی بتوانید مراسم هایی که در آن ها برگزار می شوند را نیز ببینید.

10 – حرم حقیقت. ” Sanctuary Of Truth “
حرم حقیقت که در شهر پاتایا قرار دارد، به کلمه ی ” چشمگیر ” معنای تازه ای بخشیده است! بر روی تمام نقاط این سازه ی چوبی دکوراسیون ها و تزئینات پیچیده ی بودایی و هندو حکاکی شده است. معبدی جدید به حساب می آید و هنوز در دست ساخت است. این پروژه از سال 1981 میلادی شروع به کار کرده و طبق برنامه ریزی ها تا سال 2050 به پایان خواهد رسید. هدف از ساخت آن بزرگداشت سنت های باستانی است که به زمین، علم و دانش و فلاسفه ی شرقی اهمیت زیادی می دادند و در مورد مسئولیت های انسان در برابر طبیعت، تفکر و تعمل، چرخه ی زندگی و ارتباط زندگی با جهان اطراف چیز هایی به ما می آموزند.
9 – وات فرا تات لامپانگ لوانگ. ” Wat Phra That Lampang Luang “
Wat Phra That Lampang Luang
” وات فرا تات لامپانگ لوانگ ” از مقدس ترین معابد تایلند به شمار می رود. از آن به عنوان یکی از نمونه های برتر معماری لانایی ” Lanna ” هم یاد می شود. این عبادتگاه قرن سیزدهمی، منار مخروطی شکلی با ارتفاع 400 متر را در خود جای داده است. با اینکه اکثر معابد به شیوه های مختلط مدرن به روز شده اند، این معبد به شکل اصلی خود باز گردانده شده است.
8 – معبد یک میلیون بطری. ” Temple Of a Million Bottles “
Temple of a Million Bottles
معبد یک میلیون بطری یا ” وات پا ماها چدی کاو، Wat Pa Maha Chedi Kaew ” یک عبادتگاه معمولی بودایی به شمار نمی رود و در واقع یکی از خاص ترین معبد های کل تایلند می باشد. در طراحی این مجموعه، یک و نیم میلیون بطری شیشه ای بازیافتی به کار رفته است! بیشتر این شیشه ها متعلق به شرکت های ” هینکن، Heineken ” و ” چنگ، Chang ” می باشند، که به ترتیب شیشه های سبز رنگ و قهوه ای رنگی تولید می کنند. از در این بطری ها برای ساخت موزائیک استفاده شده است. این مجموعه شامل بیست ساختمان، از جمله عبادتگاه و یک برج آبی، می شود.
7 – معبد بودای زمردین. ” Temple Of The Emerald Buddha “
Temple of the Emerald Buddha
شاید نام معبد بودای زمردین یا ” وات فرا کاو، Wat Phra Kaew ” مناسب انتخاب نشده باشد، چرا که تنها چیز مشترکی که این مجسمه ی بودا با زمرد دارد، رنگ سبز آن می باشد. این بودای 66 سانتی متری در واقع از سنگ هایی به رنگ سبز یشمی ساخته شده است، اما در هر صورت جایگاه مقدسی را درون این معبد و در زمین های قصر ساطنتی پر کرده است. محققان بر این باورند که ساخت این مجسمه ی بودا که از طلا هم پوشیده شده است، به قرن 15 ام میلادی باز می گردد و در طی قرن ها در بین معابد مختلف تایلند جا به جا می شده است و بالاخره در آخر و در سال 1784 در بانکوک جای گرفته است.
6 – وات ماهاتات، سوکوتای. ” Wat Mahathat , Sukhothai “
Wat Mahathat, Sukhothai
” وات ماهاتات ” در پارک تاریخی ” سوکوتای ” و در شمال تایلند قرار دارد. این معبد باستانی از تحسین بر انگیز ترین و مهم ترین عبادتگاه های این پارک به حساب می آید. 168 مجسمه از شاگردان بودا، پایه های منار اصلی را با در آغوش کشیدن، تزئین کرده اند. این منار برای نگهداری عتیقه جات و آثار باستانی مربوط به بودا ساخته شده است. نام این معبد بسیار مناسب انتخاب شده است و ترجمه ی آن می شود: ” معبد عتیقه های مهم “. یک مجسمه ی بودای نشسته را می توان در هال اصلی ساختمان یافت. یک بودای ایستاده ی عظیم هم در نزدیکی این مجسمه قرار دارد.
5 – وات آرون. ” Wat Arun ”
Wat Arun
” وات آرون ” با نام ” معبد سپیده دم ” شناخته می شود، اما به راحتی می توان از آن به عنوان ” معبد شکوه و عظمت ” نیز نام برد. این عبادتگاه در بالای رودخانه ی ” چائو فرایا، Chao Phraya ” بانکوک قرار دارد و زمانی که در شب چراغ های تزئینی آن روشن می شود، نمی توان بر روی آن چیزی به غیر از باور نکردنی اسم گذاشت. این معبد، که یکی از نقاط مهم گردشگری تایلند هم به شمار می رود، در زیر نور آفتاب هم زیبایی خیره کننده ای دارد. این برج که به شیوه ی خمری ها ساخته شده است، با موزائیک های رنگارنگی پوشیده شده است که در نور آفتاب می درخشند. ساختمان های اطراف آن هم کاملاً با صدف های دریایی و موزائیک های مختلف طراحی و پوشیده شده اند.
4 – وات چایواتانارام. ” Wat Chaiwatthanaram “
Wat Chaiwatthanaram
” وات چایواتانارام ” یک مجموعه ی تحسین بر انگیز از معابد مختلف است که در پایتخت باستانی تایلند، یعنی ” آیوتایا، Ayutthaya ” قرار دارد. پربازدید ترین نقطه ی این شهر به شمار می رود و برای گرامیداشت مادر پادشاه وقت ساخته شده است. ” وات چایواتانارام ” در کناره ی رود ” چائو فرایا ” قرار گرفته است، اما زیبایی این رودخانه ی دیدنی اصلاً با این معبد قابل مقایسه نیست. طرح بندی این عبادتگاه قرن هفدهمی مطابق با دیدگاه های سنتی بودایی انجام شده است. این معابد با کوهستان های اطراف، قاره ها، دریا ها و محیط های زندگی انسان، متناظر ساخته شده اند.
3 – وات فرا تات دوی سوتپ. ” Wat Phra That Doi Suthep “
Wat Phra That Doi Suthep
اگر که به ” چیانگ مای، Chiang Mai ” سفر می کنید، ” وات فرا تات دوی سوتپ ” یکی از نقاطی است که باید از آن دیدن کنید ! معمولاً آن را با نام کوتاه شده ی ” دوی سوتپ “، که نام کوهستان زیر آن هم هست، خطاب می کنند و یکی از مقدس ترین عبادتگاه های شمال تایلند به حساب می آید. این معبد 15 کیلومتر از ” چیانگ مای ” فاصله دارد، در قرن چهارده میلادی بنا شده است و یک صومعه ی فعال می باشد. بالای این عبادتگاه با مناری طلائی تزئین شده است که زیارتگاه ها و نقاشی های دیواری آن را محاصره کرده اند. یک نمونه از بودای زمردین هم در اینجا به نمایش گذاشته شده است.
2 – معبد بودای رمیده. ” Temple Of The Reclining Buddha ”
Temple of the Reclining Buddha
با داشتن بیش از هزار شکل مختلف، معبد بودای رمیده بزرگترین کلکسیون بودا ها را در کل تایلند دارد، از جمله بودای رمیده که طول آن به 45 متر می رسد. این مجموعه معابد، برترین عبادتگاه های سلطنتی به شمار می روند و در جزیره ای نزدیک به قصر پادشاهی ساخته شده اند. ” وات فو، Wat Pho ” یکی از قدیمی ترین معابد بانکوک می باشد و پژوهشگران آن را مهد شکل گیری و پیدایش ماساژ تایلندی می دانند. این معبد یکی از قدیمی ترین مراکز آموزش برای عموم بوده است و کتیبه هایی در رابطه با مباحث گوناگون بر دیوار های آن حک شده است.
1 – معبد سفید. ” White Temple “
White Temple

معبد سفید یا ” وات رونگ خون، Wat Rong Khun ” سازه ای بسیار مجلل، جذاب و از جدید ترین معابد تایلند می باشد که در سال 1997 ساخته شده است. شبیه به یک قصر افسانه ای بنا شده که انگار روی آن برف نشسته و ممکن است متعلق به مجسمه ی هیولایی باشد که در نزدیکی آن قرار گرفته و ظاهر خشنی دارد. یکی از نقاط برجسته ی این معبد خصوصی، پل ” چرخه ی تجدید حیات ” است که در زیر آن دست هایی رو به آسمان دراز شده اند. در آن سوی پل دروازه ای بهشتی قرار دارد که دو موجود خیالی در کنار آن سرنوشت و تقدیر مردگان را تعیین می کنند.

افتتاح مرتفع ترین رستوران تایلندی در بانکوک
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر