لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاذبه های گردشگری صربستان
جاذبه های گردشگری صربستان

جاذبه های گردشگری صربستان

سال ها نام کشور صربستان را آمیخته در جنگ و نا آرامی و گاهی نسل کشی شنیده ایم اما این مقدمه تلخ را کنار بگذارید، حالا به صربستانی نگاه می کنیم که در سال 2018 یکی از زیباترین و آرام ترین مقاصد گردشگری است. صربستان با طبیعت بکر و خوش آب و رنگش، تاریخ و معماری چشم نوازش یکی از تازه ترین کشورهای مهمان پذیر امروزی است، و یک سالی است که با برداشتن ویزا برای ما ایرانی ها حالا سفر راحت تری هم با رعایت چند نکته ساده برای مان به ارمغان آورده است. اگر مشتاق هستید تا ببینید صربستان کجاست و یا در سفری به پایتخت خوش رنگ و نگار صربستان، به جاهای دیدنی بلگراد بروید، در این سفر با ایران هتل آنلاین متخصص در رزرو هتل های ایران همراه باشید.

صربستان کشوری زیبا
اگر به دنبال صربستان در نقشه بگردید این کشور را در جنوب شرقی اروپا، در شبه جزیره بالکان خواهید یافت. صربستان کشوری در همسایگی رومانی، بلغارستان، مجارستان، کرواسی، بوسنی و هرزگووین، مقدونیه و مونته-نگرو است. کشوری با تاریخی پر از آشوب که بارها مابین قدرت ها دست به دست شده است. زمانی محل زندگی سلتیک ها بوده، گاهی زیر نظر رومی ها، و گاه محل یکه تازی مجارها و بعد تجربه سوختن در آتش جنگ های جهانی.
صربستان با آب و هوای قاره ای تابستان های معتدل و گرم و زمستان های سردی دارد، گاه تحت تاثیر توده های هوایی سیبری و گاه توده های هوایی آفریقا و مدیترانه ای. صربستان بخش بزرگی از بالکان را در برگرفته است و شمال آن دشت های وسیع و جنوب آن قله های بلند بالاست. اگر به دنبال بهترین فصل سفر به صربستان هستید از اوایل اردیبهشت تا اواخر شهریور بهترین زمان سفر است. پارک های ملی صربستان در کنار شهرهای کوچک و جذاب آن یکی از مقاصد زیبای گردشگری است که در این سفر به برخی از آنان سر خواهیم زد.
بلگراد
بلگراد شهر سفید
بلگراد پایتخت آشوب زده و پرفراز و نشیب اروپاست. شهری سفید که بارها ویران شد اما سر از خاک برآورد و حالا مدرن و در عین حال خاص روبروی چشمان شماست. بلگراد پر از تراموا های قدیمی و زیباست که در سطح شهر تردد می کنند. شهری پر از پارک های رمانتیک و سرسبز که جلوه زیبایی به شهر داده اند.

شهری با دو رودخانه مشهور ساوا و دانوب که پر آب و خروشان جریان دارند. اگر به هنگام غروب خورشید در امتداد رودخانه دانوب حرکت کنید، کافه ها و رستوران های زیبا با اجرای موسیقی زنده شما را غافلگیر خواهد کرد. بلگراد شهری پر از دیدنی های جذاب است بیایید سری به این شهر زیبای تاریخی بزنیم.
دژ کالمگدان

دژ کالمگدان
در محل تلاقی رودخانه های دانوب و ساوا نگین شهر بگراد قرار دارد. دژ کالمگدان در یک پارک بزرگ و قدیمی واقع شده و قدیمی ترین و تاریخی ترین نقطه بلگراد است. دژی با چندین دروازه و بخش های مختلف همانند موزه جنگ و چاه رومی که مجسمه ویکتور بزرگ که نماد پیروزی در برابر امپراطوری های عثمانی و مجارستان است. دژی با دیواره های مستحکم که سال ها قبل محل زندگی تمام ساکنین بلگراد بوده است. داخل قلعه پر از سردیس های جالب است و از برخی نقاط آن نماهایی جالبی از شهر و دانوب و محل تلاقی دانوب و ساوا مشاهده خواهید کرد. یک نیمکت تنها با دیدی زیبا نسبت به رودخانه یکی از مشهورترین نقاط دژ برای گرفتن عکس است.
کلیسا سنت ساوا
کلیسای سنت ساوا
کلیسایی زیبا و سفید رنگ با گنبدی منقش و بسیار زیبا که نامش برگرفته از یک شخصی مهم مذهبی به نام سنت ساواست. سال ها قبل امپراطوری عثمانی تابوت ساوا را گشود و جسدش را به آتش کشید و مردم برای گرامیداشت مقام سنت ساوا سال ها بعد کلیسایی را در همان نقطه برپا کردند. ساختن این کلیسا هنوز هم ادامه دارد.
کلیسا سنت مارک
کلیسای سنت مارک
یک کلیسا با آجرهای قرمز رنگ، صلیب های آبی رنگ و نمایی زیبا و البته نمای داخلی به مراتب زیباتر و جذاب-تر و نقاشی هایی زیبا که حیرت شما را برمی انگیزد و اکنون در داخل یک پارک بزرگ قرار دارد. این کلیسا که یکی از بزرگترین کلیساهای صربستان است و گنبدهای زیادی دارد. این کلیسا در کنار یک کلیسای چوبی بسیار قدیمی ساخته شده و در داخل آن مجسمه مارک مقدس قرار دارد. در فاصله کمی از کلیسا ساختمان پارلمان قرار دارد که تصوری از صرب های کشته شده در جنگ ها را به نمایش گذاشته است.

پارک ملی تفلیس گرجستان
ادامه مطلب

میدان جمهوری
معروف ترین میدان بلگراد که مجسمه یادبود شاهزاده میهایلوا در آن قرار گرفته است. یک منطقه تجاری و البته محل تردد ترامواها به تمام نقاط شهر که موزه ملی صربستان و تئاتر ملی در آن قرار دارد. این میدان پر از رستوران ها و کافه های فراوان است که می توانید لذت یک غذا یا نوشیدنی صربی را در آن ها تجربه کنید.
خیابان کنز میهایلو
خیابان کنز میهایلوا
یک خیابان زیبا که از قلعه کالمگدان تا میدان جمهوری کشیده شده است و معماری بسیار چشم نوازی دارد. این خیابان یکی از معروف ترین خیابان های بلگراد است. این خیابان که مخصوص پیاده روی است پر از بوتیک ها و فروشگاه های بزرگ و برندهاست که البته در کنار کافه ها و رستوران های زیبا شب های زیبایی را هم برایتان رقم می زند. فراموش نکنید که این خیابان یکی از گران ترین خیابان های پایتخت است.
اسکاردالیا
خیابان اسکاردالیا
یکی دیگر از خیابان های معروف پایتخت اسکاردالیاست. خیابانی یکپارچه سنگ فرش که در سال 1900 محل زندگی نویسنده ها، خواننده ها، شاعران و موسیقی دان های صرب بوده است. کافه های زیبا و رستوران های جذاب اسکاردالیا را تبدیل به جذاب ترین خیابان برای شبگردی در بلگراد کرده است. اینجا هم اجرای موسیقی زنده حال و هوای دیگری به شب های بلگراد می دهد.
باغ وحش بلگراد
باغ وحش بلگراد
قدیمی ترین باغ وحش اروپا که در یک گوشه از پارک کالمگدان در بلگراد قرار دارد باغ وحش بلگراد است. موسس این باغ وحش از آنجا که بلگراد را شهر سفید می نامیدند به دنبال جمع آوری حیوانات سفید در این باغ وحش بود. شما در این باغ وحش می توانید اصیل ترین شیرهای سفید دنیا را در کنار انواع پرندگان شکاری سفید رنگ ببینید.
موزه نیکولا تسلا
موزه نیکولا تسلا
حتما شما هم نام نیکولا تسلا را شنیده اید. دانشمندی مشهور و پرآوازه که سهم مهمی در پیشرفت های قرن بیستم داشته است. نیکولا تسلا یک نخبه صرب بود که پس از مرگش وصیت کرد تا اختراعات و یادگاری هایش ر یک موزه در صربستان به نمایش گذاشته شود. اگر علاقه ای به علم و دانش دارید حتما سری به موزه تسلا در بلگراد بزنید.
برج گاردوس
برج گاردوس
در منطقه زمون نزدیک بلگراد یک برج معروف قرار دارد که حتما باید به دیدنش بروید. زمون شهری است در کناره رود دانوب که پر از رستوران های شناور است. برج گاردوش قدیمی ترین سازه شهر بلگراد است و از نظر معماری منحصر بسیار زیباست. برج در زمان امپراطوری مجارستان و اتریش به مناسبت جشن هزار سالگی مجارستان ساخته شده و از بالای برج شما نمای بسیار زیبایی از دانوب را مشاهده خواهید کرد.
شهر نوی ساد
شهر نوی ساد، پرجمعیت ترین شهر شمال
از هر صرب که در درباره شهر نوی ساد بپرسید به شما خواهد گفت که نوی ساد کوچک بسیار شاد و سرزنده است. اینجا مرکز فرهنگی صربستان است که در میان اهالی فرهنگ به آتن این سرزمین شهرت دارد. شهری با معماری زیبا که در کرانه دانوب قرار دارد و کافه ها و رستوران های که در حاشیه دانوب خودنمایی می کنند. بازار تفریحات در رود دانوب هم بسیار گرم است. بیایید گشتی در شهر بزنیم.
میدان ازادی
میدان آزادی
اصلی ترین نقطه شهر میدانی است که کلیسای جامع کاتولیک در کنار تالار رنسانس قرار گرفته است. یک مجسمه یابود که متعلق به سوئتوزار میلتیچ است که لقب بزرگترین سیاستمدار نوی ساد را دارد. میدان اصلی شهر هم پر از کافه ها و رستوران های مختلف است که انواع غذاها و نوشیدنی ها در آن ها سرو می شود.
کلیسا مریم مقدس
کلیسای نام مقدس مریم
این کلیسا در میدان آزادی قرار گرفته و نمای داخلی بسیار زیبایی دارد. کلیسای گوتیک با مناره ی مخروطی بلند که جالب است بدانید حتی کاشی ها و پنجره هایش هم در بوداپست مجارستان ساخته شده است و کاملا تحت تاثیر معماری امپراطوری مجارستان است. نمای داخلی این کلیسا هم بسیار زیباست.
قلعه پترووارادین
قلعه پترووارادین
اگر به سمت پل وارادانسکی بروید و از این پل شکسته در که در جریان جنگ جهانی به شدت آسیب دید عبور کنید، شهر نوی ساد را پشت سر گذاشته و قلعه پترووارادین را ملاقات خواهید کرد. قلعه حدود یکصد و اندی سال در تصرف عثمانی ها بود اما بعد از جنگ های طولانی از تصرف عثمانی ها خارج شد. قلعه پر از تونل ها، پلکان های پیج در پیچ و مقبره های زیرزمینی است و کاملا به دانوب اشراف دارد. بازدید از این قلعه را حتما در برنامه خود قرار دهید. در راه بازگشت اگر به پل دقت کنید قفل هایی را خواهید دید که عشاق جوان بر روی پل به یادگار گذاشته اند.

گرانترین شهر های اروپایی که ظرف یک روز جیب شما را خالی می کنند
ادامه مطلب

ساعت پترووارادین
در یکی از دروازه های مجموعه پترووارادین یک ساعت از عصر باروک قرار دارد که اگر کمی دقت کنید جای عقربه ساعت و دقیقه آن عوض شده است. این ساعت به ساعت مست شهره است و داستان های محلی بر این باورند که سازندگان آن از تعادل طبیعی برخوردار نبوده اند اما داستان واقعی این است که این کار عمدا صورت گرفته تا ماهیگیر انی که در دانوب مشغول ماهیگیری بودند بتوانند از فاصله دور ساعت را تشخیص دهند.
شهر سرمسکی کارلوفسکی
شهر سرمسکی کارلوفسکی
این شهر کوچک در فاصله بسیار نزدیکی از نوی ساد قرار گرفته است. این شهر زیباترین شهر صربستان است. شهری که متعلق به رم باستان است و یک قلعه افسانه ای در خود جای داده است. ساختمان های شهر نمایانگر معماری شرق اروپاست و ساختمان های تاریخی با طراحی های بسیار زیبا در خود جای داده است. میدان اصلی شهر که کلیسای زیبایی هم در آن قرار دارد و پر از کافه و رستوران است.
شهر نیش
شهر نیش، پرجمعیت ترین شهر جنوب

نیش سومین شهر بزرگ صربستان که یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کشور نیز هست در کرانه رود نیشاوا قرار دارد. شهری که رومیان آن را شهر پریان می نامیدند و در واقع دروازه شرق و غرب بود. شهر پر از بناها تاریخی است و سال ها شاهد جنگ های بسیاری بوده است اما اکنون یکی از زیباترین شهرهای صربستان برای گشت و گذار است.
بیشتر بخوانید:

برج جمجمه
برج جمجمه
حتی نام این بنا کمی ترس آور است. برجی که پر از جمجمه است یادگار عثمانی هایی است که سر شورشیان را از تن جدا کرده و برای خوش خدمتی نزد پادشاه فرستادند و پس از خشنودی شاه عثمانی برای ترساندن مردم و جلوگیری از شورش دوباره آن ها در یک برج قرار دادند تا همگان عبرت بگیرند اما تبدیل به نماد فداکاری در شهر شد. یک مسیر متشکل از هشتاد پله مسیر دسترسی به برج چهار و نیم متری است.
یاد بود کنستانتین
یادبود کنستانتین
برخی نیش را محل تولد کنستانتین کبیر می دانند اما آنچه در نیش شما را جذب خود خواهد کرد بنای یادبودی است که به افتخار فرمان تاریخی آزادی مسیحیت در امپراطوری رم صادر شده است.
قلعه نیش
قلعه نیش
قلعه در مرکز شهر قرار گرفته و متعلق به اوایل قرن هجدهم میلادی است. قلعه ای مستحکم با معماری جذاب که سال ها توسط دشمن اشغال شده و محل شکنجه صرب ها بود. این قلعه مرکز تاریخی شهر است.
پارک ملی تارا
پارک ملی تارا
یکی از جاذبه های طبیعی حیرت انگیز صربستان پارک ملی تاراست. دره هایی زیبا با رودهای خروشان که در بین دو کوه قرار گرفته و بیشتر از نیمی از وسعت آن پوشیده از جنگل است. مناظری خیره کننده و پوشش گیاهی منحصربفرد این منطقه شما را مجذوب خود خواهد کرد.
دهکده درونگارد
دهکده درونگارد
در پارک ملی تارا یک جاذبه فرهنگی زیبا قرار دارد که ساخته کارگردان شهره جهانی صرب امیر کوستورتیساست. این دهکده فقط و فقط به رویدادهای سینمایی می پردازد و جشنواره معروف کوستندورف نیز در آن برگزار می شود.
فروشکا گورا
فروشکا گورا
اگر به شمال صربستان بروید حتما زیبایی این کوهستان شما را مسحور خواهد کرد. تاکستان های زیبا و سرسبزی این کوهستان که سزمین آهوها و خانه راش ها و بلوط هاست شما را عاشق این کوهستان خواهد کرد. فروشکا گورا در نزدیکی نوی ساد نگین زمردین صربستان است.
دروازه آهنی
دروازه آهنی
بزرگترین و طولانی ترین تنگه اروپا در صربستان قرار دارد. اینجا مرز بین صربستان و رومانی است و تنگه مابین دو رشته کوه قرار گرفته است. در یک سمت تنگه پارک ملی درداپ صربستان و در سمتی دیگر پارک ملی دروازه آهنی رومانی قرار گرفته است.
رودخانه یواک
رودخانه یواک
مرز بین صربستان و و بوسنی با حرکت مارپیچ یک رودخانه تبدیل به یکی از بی بدیل ترین مناظر طبیعی اروپا شده است. رودخانه یواک از صربستان گذشته به بوسنی می ریزد و در مسیر حرکتش زیبایی خلق می کند.
رشته کوه های کوپائونیک
رشته کوه های کوپائونیک
صربستان یکی از بهترین پیست های اسکی اروپا را در خود جای داده است. به دلیل شرایط مناسب برای اسکی این رشته کوه به کوهستان آفتاب شهرت یافته و همه ساله در زمستان میزبان عاشقان اسکی است. صربستان پر از زیبایی هایی است که شما را به دیدن خود فرا می خواند.

تریر، شهری در آلمان که چینی ها را شیفته خود ساخته است
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر