لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> افزایش جهانی نرخ هتل‌ها در سال 2019
افزایش جهانی نرخ هتل‌ها در سال 2019

افزایش جهانی نرخ هتل‌ها در سال 2019

علاوه بر قانون ساده عرضه و تقاضا، نرخ هتل‌ها به بسیاری از عوامل و متغیر ها بستگی دارد. برای برآورد نوسان قیمتی هتل‌ها در سال 2019 در نظر گرفتن عواملی چون ثبات سیاسی، مقررات محلی، بهبود اقتصادی و فعالیت‌های تجاری ضروری است.
در گزارش جدیدی با عنوان «بررسی هتل‌ها در سال 2019» که آژانس مسافرتی امریکن اکسپرس بیزنس تراول(GBT) آن را منتشر کرد، پیش‌بینی می‌شود که نرخ هتل‌ها بین 3 تا 17 درصد در اغلب شهرهای اروپایی افزایش پیدا کند؛ در حالی که این رشد در ایالات متحده یا کشورهای امریکای لاتین به دلیل شرایط جغرافیایی‌سیاسی، متعادل‌تر خواهد بود. این روند تنها در کشورهای خاورمیانه‌ای صدق نمی‌کند. این در حالی است که در برخی شهرهای مهم این ناحیه قیمت‌ها به دلیل عدم ثبات سیاسی یا افزایش تعداد هتل‌ها در چند سال اخیر 13درصد کاهش داشته است.

اروپا
بهبود فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های اروپایی و کاهش نرخ بیکاری از عوامل افزایش سفرهای کاری و تفریحی به کشورهای این قاره و افزایش تدریجی تقاضا در بازار هتلداری و رزرو هتل می باشد. این روند افزایشی بر قیمت هتل‌ها تأثیرگذار است و انتظار می‌رود در بسیاری از شهرهای این منطقه این روند ادامه داشته باشد. تنها چند مورد استثنا وجود دارند که عبارتند از: لندن، فرانکفورت، برلین و مونیخ. نرخ هتل در این شهرها ثابت باقی خواهد ماند و آن هم به دلیل افزایش بودجه‌ای‌ست که با تأسیس هتل‌های جدید به این بخش اختصاص داده می‌شود.
بر اساس این تحقیق، شهرهایی که بالاترین نرخ افزایش قیمتی را خواهند داشت، عبارتند از: استانبول(17%)، آنکارا(11%)، دوبلین(7%) و لیسبون و پاریس(هر دو 6%). اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. برای شهرهایی مانند بارسلون و مادرید، قیمت‌ها به ترتیب افزایش 4 و 3درصدی خواهند داشت.

hotel

ایالات متحده و کانادا
اگرچه امریکا ناچار است با بی‌ثباتی بازار در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ دست و پنجه نرم کند ولی این کشور به رشد اقتصادی خود همچنان ادامه خواهد داد. با روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید، مسافرین کمتری از کشورهای مختلف به این کشور سفر کردند و بودجه هتل‌ها در ماه آوریل نسبت به همین ماه در سال 2017، 2.2درصد کاهش یافت. داده‌ها نشان می‌دهند که بازار کشش افزایش نرخ هتل‌ها را نخواهد داشت.

هرچند برخی از محبوب‌ترین شهرهای این کشور از نظر گردشگران مانند شیکاگو، اورلاندو، بوستون و سیاتل افزایش نرخی درحدود 5 درصد خواهند داشت. گزارش‌ها حاکی از آن است که در شهر تورنتو کانادا نرخ هتل‌ها در سال 2018 افزایشی 7درصدی خواهد داشت.

امریکای لاتین
علی‌رغم تفاوت‌های جزئی، گزارش‌ها نشان دادند که اقتصاد کشورهای مختلف امریکای لاتین به رشد خود ادامه می‌دهند و نرخ افزایشی برابر با 2.5 درصد در سال 2019 را خواهند داشت و این روند افزیشی برای اواخر سال 2018 1.4درصد پیش‌بینی شده است. طبق پیش‌بینی متخصصین، پرو کشوری خواهد بود که بیشترین بهبود اقتصادی را خواهد داشت. هرچند بالاترین میزان رشد قیمت هتل‌ها مربوط به شهرهای بوینس‌آیرس(21%)، سائوپائولو(6%) و مونتری(5%) خواهد بود.

hotel

آسیا-اقیانوسیه
اقتصاد و گردشگری در آسیا-اقیانوسیه در کل منطقه به رشد خود ادامه خواهد داد. هرچند چین و هند مشهورترین مقاصد در سال 2019 خواهند بود ولی هر دو کشور باید با کشورهایی که سابقه بیشتری در صنعت گردشگری داشته‌ اند مانند سنگاپور، هنگ‌کنگ، استرالیا یا ژاپن رقابت کنند.
با این وجود، افزایش تقاضا نشان‌دهنده رشد چشمگیر در نرخ هتل‌ها نخواهد بود، زیرا تأسیس هتل‌های جدید مانند یک وزنه تعادل عمل می‌کند و قیمت‌ها را در برخی موارد ثابت نگه می‌دارد و در برخی موارد موجب افزایش تدریجی می‌شود. شهرهایی که بیشترین میزان تغییرات را خواهند داشت عبارتند از: اوکلند(نیوزلند) با افزایشی 8 درصدی، شنزِن(چین) و مانیل(فیلیپین)، هرکدام با افزایشی 5درصدی.

خاورمیانه
نا آرامی‌های جغرافیایی‌ سیاسی همواره در کشورهای خاورمیانه‌ وجود دارد. در این کشورها علی‌ رغم رشد اقتصادی، تقاضا تنها برای هتل‌های گران‌ تر خواهد بود که طبیعتاً باعث افزایش قیمت این هتل‌ها که مسافران آنها را به‌ عنوان امن‌ترین محل‌ها می‌شناسند خواهد شد. شهرهایی در خاورمیانه که بیشترین کاهش قیمتی را داشته‌ اند عبارتند از: دوحه (قطر) با کاهشی 13درصدی و ابوظبی(امارات متحده عربی) با کاهشی 6 درصدی.

افریقا
گزارش‌ها حاکی از افزایش قیمتی چشمگیر در شهرهای افریقایی لاگوس(نیجریه) با افزایشی درحدود 13درصد؛ آکرا(غنا) با افزایشی 8 درصدی و کیپ تاون(افریقای جنوبی) با افزایشی 7درصدی در سال 2019 هستند.

هتلهایی در ایرلند که در آنها با شما مثل خاندان سلطنتی رفتار می کنند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر