لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> آیا در زمان پرواز باید چمدان هایمان را قفل کنیم ؟
آیا در زمان پرواز باید چمدان هایمان را قفل کنیم ؟

آیا در زمان پرواز باید چمدان هایمان را قفل کنیم ؟

هر بار که شما چمدان خود را به مسئولان نه چندان قابل اعتماد جا به جایی بار فرودگاه و یا مأموران سازمان امنیت حمل و نقل آن جا می سپارید، شاید با خود اینطور فکر کنید: ” آیا واجب است که چمدان هایم را قفل کنم؟ “. تحقیق جدیدی نشان می دهد که بیش از 8 هزار نفر از ژانویه 2016 تا فبریه 2017 بخاطر گم شدن اشیاء با ارزشی از قبیل؛ لباس، جواهرات و لوازم الکترونیکی که در بار هایشان بوده، از ” سازمان امنیت حمل و نقل ” یا به اختصار ” TSA ” شکایت کرده اند. متأسفانه نمی توان روی TSA حساب کرد که خسارت های وارد شده به شما را جبران کند. این سازمان بیش از نصف این شکایات را رد کرده و باطل دانسته است. آیا قفل چمدان حلال مشکلات خواهد بود ؟
مزایای قفل های چمدان

قفل چمدان فقط کار مسئولان جا به جایی بار و مأموران امنیتی فرصت طلبی را، که به دنبال فرصتی هستند که درون فرودگاه، در وسایل شما به دنبال اشیاء گران قیمت بگردند را سخت نمی کند. بلکه آن ها در نگهداری و سرهم نگاه داشتن زیپ چمدان هم کمک می کنند و از باز شدن آن ها هنگام بارگیری هواپیما و بیرون ریختن جوراب و لباس هایتان بر روی ریل ها جلوگیری می کنند.

اگر که قصد دارید رزرو هتل انجام دهید و در حضور غریبه ها اقامت کنید و یا می خواهید در اتوبوس و قطار های شلوغ رفت و آمد کنید، شاید بهتر باشد که در این جا ها هم چمدان هایتان را قفل کنید. بعضی مسافران حتی در روز، برای جلوگیری از سرقت از اتاق هتلشان توسط مسئولان تمیز کاری هم چمدان ها را قفل می کنند.
محدودیت های قفل چمدان
محدودیت های قفل چمدان
تهیه ی یک قفل برای چمدان، امنیت وسایلتان را تضمین نمی کند. اگر جستجوی کوچکی در یوتیوب بکنید، به لیست بلند بالایی از ویدئو هایی بر خواهید خورد که روش باز کردن قفل ها، بدون نیاز به رمز آن ها و چگونگی باز کردن چمدان فقط با استفاده از سر خودکار را به شما نشان خواهد داد. پاره کردن سمت نرم چمدان های پارچه های هم کار مشکلی نیست. این قفل ها شاید سارقان معمولی را از باز کردن وسایلتان منصرف کند و آن ها را به دنبال طعمه ای آسان تر بکشاند، اما امنیت محدودی که فراهم می کنند، برای آن دسته از سارقان که انگیزه و توانایی باز کردن آن ها را داشته باشند کافی نمی باشد. به همین دلیل است که باید وسایل با ارزش خود را با کیف و ساک های همراهتان حمل کنید و هرگز آن ها را در چمدان ها رها نکنید. همان طور که در بالا اشاره کردیم، احتمال اینکه TSA خسارت وسایل دزدیده شده از بار های شما را بپردازد، بسیار پایین است و شرکت های هواپیمایی هم مسئولیت حفظ و نگهداری اجناس با ارزشی مانند ؛ جواهرات، وسایل الکترونیکی و سوغاتی های شکننده را قبول نمی کنند.

– قفل های مورد تأیید سازمان TSA
اگر که تصمیم گرفته اید که چمدان های خود را ایمن تر کنید، حتماً از بین قفل های تأیید شده توسط سازمان TSA همانند ؛ قفل های برند شرکت ” مستر لاک، Master Lock ” و یا ” ترول مور، TravelMore ” انتخاب کنید. شما هم چنین می توانید از قفل های کلید دار شرکت ” لوئیس ان کلارک، Lewis N. Clark ” استفاده کنید، البته باید احتمال گم شدن کلید کوچک آن را در حین سفر هم بسنجید. یکی دیگر از کار هایی می توانید بکنید خرید چمدان هایی است که از قبل قفل به همراه دارند، مانند سری چمدان های شرکت ” تامی هیلفیگر، Tommy Hilfiger ” که مورد تأیید TSA هم هستند.

سازمان TSA شاه کلید هایی دارد که به مأموران آن ها این اجازه را می دهد که در صورت نیاز به بررسی بیشتر بار های شما، بتوانند در چمدان شما را باز کنند. اگر از قفل های نوع دیگر استفاده کنید، مأموران آن را به سادگی برش می دهند. این نکته را در ذهن داشته باشد که این مأموران در خارج از آمریکا این شاه کلید را ندارند، پس در سفر های بین المللی ممکن است در صورت لزوم، قفل مورد تأیید TSA شما را هم برش بزنند.
جایگزین هایی برای قفل چمدان
جایگزین هایی برای قفل چمدان

یکی دیگر از راه های قفل کردن چمدان ها، استفاده از بست های کمربندی است. آن ها بسیار ارزان هستند، پس لازم نیست از بریده شدنشان نگران باشید. فقط حواستان باشد که یک قیچی هم در جیب بیرونی چمدان به همراه داشته باشید. بعضی مسافران ترجیح می دهند که چمدان های خود را با پلاستیک بپوشانند. این کار نه تنها دستبرد به داخل آن را سخت و دشوار می سازد، بلکه باعث می شود که بدنه ی چمدان از آسیب دیدن بر اثر ضربه در امان باشد و در صورت خراب شدن زیپ، باز نشود. در مواقع لزوم، مأموران این پلاستیک ها را هم برای بررسی داخل چمدان پاره می کنند. بعضی از این شرکت ها برای جبران این کار، یک روکش دیگر بعد از بایگانی به شما تقدیم می کنند.

12 دلیل اینکه پیاده روی و دویدن آرام در سفر بسیار مفید است
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر