لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> درياچه فراخين نوشهر، درياچه ای در ميان كوه و جنگل و دريا
درياچه فراخين نوشهر، درياچه ای در ميان كوه و جنگل و دريا

درياچه فراخين نوشهر، درياچه ای در ميان كوه و جنگل و دريا

كشور ایران از معدود كشورهای جهان است كه در یک زمان از سال یکی از مناطق آن گرم ترین نقطه جهان بوده و در همان لحظه یکی دیگر از نقاط آن خنک ترین منطقه در جهان محسوب می شود. كمتر كشوری جغرافیای حیرت انگیزی همانند كشور ما را دارد. این تنوع آب و هوایی باعث شده در هر فصل از سال گردشگران و طبیعت دوستان بتوانند با هر نوع سلیقه، منطقه ای را برای تفریح و سفر انتخاب كنند. در مقاله پیش رو از بین دنیایی از زیبایی های مناطق مختلف ایران به معرفی یكی از چشم نواز ترین مناطق و دریاچه های شمال کشور یعنی درياچه فراخين نوشهر خواهیم پرداخت. همیشه با آوردن نام مناطق شمالی كشور، تصویری از زیبایی ها و جذابیت های طبیعی و خدادادی كه در نقاط دیگر كمتر دیده می شود در ذهن ما نقش می بندد.
اگر به دنیای آنلاین امروزی كه توانسته است به همه گردشگران در راستای شناخت نقاط بكر و كمتر شناخته شده كمك شایانی كند، سری بزنید و به دنبال دریاچه ها و تورهای طبیعت گردی باشید بی شک با یافته هایی از جمله: دریاچه فراخین، دریاچه فراخین دالاهو و دریاچه فراخین در مازندران روبه‌رو می شوید. در این مطلب هدف معرفی درياچه فراخين نوشهر است و شما با زیبایی های كم نظیر دریاچه یاد شده كه از منحصر به فرد ترین دریاچه های كشور در دل كوه های پر از درخت شمال ایران آشنا خواهید شد. برای دسترسی به این منطقه بهتر است در ابتدا یکی از هتل های نوشهر که در نزدیكی این دریاچه و جنگل زیبای آن قرار دارد را انتخاب کنید سپس با خیالی آسوده به گشت و گذار در مناطق اطراف بپردازید.

آشنایی با استان مازندران

استان زیبای مازندران همانند دیگر استان های شمالی كشور كم نظیر ترین مناطق و بكر ترین مناظر طبیعی را در دل خود جای داده است. هر نقطه این استان دنیایی از سرسبزی و زیبایی است و همه ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می كند. دریاچه فراخین نوشهر در استان مازندران در بخش كجور واقع در شهرستان نوشهر و در كنار روستای ویسر قرار گرفته است. همانطور كه می دانید مناطق شمالی كشور به ویژه استان مازندران به دلیل آب و هوای مرطوب و بارش فراوان باران در طی سال، از سرسبز ترین و پر آب ترین مناطق كشور به شمار می آید. وجود دریای خزر در یک سو و جنگل ها و رشته كوه های البرز در سوی دیگر این خطه را به یکی از پرمسافرترین مناطق كشور تبدیل كرده است. وجود مراكز اقامتی، ویلاها و هتل هایی از جمله هتل عرش نوشهر كه در نزدیكی این دریاچه قرار دارد، دسترسی به درياچه فراخين نوشهر را كاملا راحت و بی دردسر كرده است.
دریاچه فراخین مازندران

دسترسی به درياچه فراخين

اگر از شهر نوشهر به سوی جنگل های انبوه راهی شوید و حدود 20 كیلومتری را در جنگل های سرسبز طی كنید، به دریاچه ای كوچک ولی بزرگ از لحاظ زیبایی می رسیم. البته از سمت روستای ویسر در ارتفاعات البرز نیز به این دریاچه راه های فرعی و بكری وجود دارد اما راه دسترسی از سمت شهر نوشهر راحت ترین راه برای دیدن این بهشت كوچک در دل جنگل می باشد. سفر به مناطق شمالی كشور به ویژه استان مازندران و شهر نوشهر در همه فصل ها زیبایی خاص خود را دارد. برای بازدید و لذت بردن از دریاچه فراخین نوشهر نیز نیاز به فصلی خاص و برنامه ریزی از پیش تعیین شده ای نیست. البته توصیه ما برای لذت بردن بیشتر از همه جاذبه های این خطه سفر در فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز می باشد. زمستان های این منطقه به دلیل مرتفع بودن دریاچه از سطح دریا بسیار برف گیر و مسیر دسترسی به آن دشوار می باشد.
دریاچه فراخین مازندران
محصور شدن دریاچه در میان درختان و جنگل های سرسبز این منطقه و همچنین كم تردد بودن این خطه، به زیبایی های درياچه فراخين نوشهر افزوده است. گاهی حتی با ورود به حاشیه دریاچه مذکور كسی را جز خودتان نمی بینید؛ تمیزی و سرزنده بودن این جنگل و آبگیر زیبا از بی نظیرترین جاذبه های آن می باشد. با قدم زدن در اطراف درياچه فراخين و در میان جنگل های پهن برگ، گویی انسان در میان جزیره ای در دل دریایی ناشناخته قدم می زند و ناخودآگاه فراموش می كنیم كه این همه زیبایی در كوتاه ترین فاصله به شهر قرار گرفته است. همانطور كه می دانید یكی از دغدغه های سفر مخصوصا سفرهای طبیعت گردی، اقامت و محل مناسب برای استراحت در مقصد مورد نظر می باشد.

حس مهمان نوازی و خونگرمی مردم ایران نیازی به تعریف و تمجید ندارد، به ویژه مردم شمال كشور كه در مهمان نوازی زبانزد هستند. اگر قصد اقامت در دل طبیعت و تجربه هیجان و استرس را دوست دارید، با زدن كمپ های موقت و چادرهای خود در گوشه ای از این جنگل زیبا در كنار دریاچه می توانید خاطره انگیزترین سفرتان را با این نوع اقامت ثبت كنید. در نزدیكی دریاچه فراخین نوشهر دو روستا به نام های ویسر و دلسم قرار گرفته است. استفاده از خانه های روستایی در این دو روستای زیبا که در نزدیكی دریاچه نیز قرار دارند می تواند گزینه مناسبی برای اقامت باشد.
دریاچه فراخین مازندران

گردش و تفریح در اطراف دریاچه

گاهی با قرار گرفتن در دل طبیعت در صورت نداشتن امكانات لازم از لذت بردن بی بهره می مانیم. درياچه فراخين و جنگل های اطراف آن پتانسیل گردش و تفریح حتی برای چند روز را دارند. پس از رسیدن به این دریاچه برای لذت بردن از جاذبه های اطراف، حتما پیشنهاد می شود یک برنامه پیاده روی در دل طبیعت داشته باشید. با قدم زدن در دل جنگل و اطراف دریاچه زیبایی هایی را می توان دید كه قابل وصف و توضیح نیستند و فقط باید با چشم هایمان آن ها را لمس كرد. اگر می توانید در سفر به این منطقه و البته دیگر مناطق شمالی كشور، قایقی بادی كه به راحتی نیز قابل حمل است را همراه داشته باشید. موقعیت تالاب گونه این دریاچه و سكوت حاكم بر آن فضایی كم نظیر برای قایق رانی و پرسه زدن در میان شاخ و برگ های این جنگل را فراهم کرده است.
در صورت همراه داشتن قایق حتما از جلیقه های نجات برای پیش آمدهای احتمالی نیز استفاده كنید. دوچرخه سواری به ویژه با دوچرخه های كوهستانی و حرفه ای از تفریحات علاقه مندان به این ورزش می باشد. ركاب زدن در میان جنگل های بكر و بر روی شاخه ها و سبزه ها، حسی رویایی را به همراه دارد. البته در طول سفر همراه داشتن دوربین عكاسی یا گوشی همراه مجهز به دوربین را نیز فراموش نكنید. در این سفر لحظاتی را می توان ثبت كرد كه تا سال ها بعد، پس از دیدن تصاویر آن ناخودآگاه حس قرار گرفتن در میان این طبیعت به شما دست دهد.

دریاچه فراخین مازندران

در سفر به این دریاچه زیبا، حتما وسایل شخصی و اقامتی اولیه را به همراه داشته باشید. به دلیل رطوبت بالا و پربارش بودن این خطه، حتما باران گیر یا لباس های ضد باران همراهتان داشته باشد. در صورت تهیه آتش برای گرما و پخت و پز حتما از خاموش بودن آن موقع ترک محل مطمئن شوید. زیبایی و بكر بودن این طبیعت را با جمع آوری تمام پسماند های خود برای دیگران به یادگار بگذارید. از نكات مهم در سفر به این منطقه نبود آنتن دهی تلفن های همراه و اینترنت است كه ازجمله شیرین ترین معایب محسوب می شود چراکه گذراندن لحظاتی شاد به دور از تكنولوژی خود از جذابیت های این دریاچه می باشد.

سخن پایانی

شمال کشورمان ایران جاذبه های طبیعی زیادی دارد که چشم هر بیننده ای با دیدن آن ها میخکوب خواهد شد. یکی از جاهای دیدنی استان مازندران درياچه فراخين نوشهر نام دارد که منطقه ای بکر و سرسبز بوده و هنوز بسیاری از افراد از وجود آن بی اطلاع هستند. لازم به ذکر است در این منطقه آنتن دهی گوشی های همراه کاملا ضعیف عمل می کند؛ ازاین‌رو پیشنهاد می شود هنگام سفر به درياچه فراخين لوازم و وسایل ضروری را همراه خود داشته باشید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
شهرهای دیدنی استان گلستان
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر