لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ده شهر برتر توریستی آسیا در سال 2018
ده شهر برتر توریستی آسیا در سال 2018

ده شهر برتر توریستی آسیا در سال 2018

همه ساله برای انتخاب پرطرفدار ترین شهر ها و مقاصد گردشگری از نگاه گردشگران نظرسنجی می‌ کنند، در سال 2018 نیز برای انتخاب برترین شهر های آسیا نظر سنجی به عمل آورده است. ده شهر از بهترین مراکز فرهنگی ، هنری و آشپزی در جهان را در ادامه معرفی می کنیم.

در منطقه بزرگ آسیا، یک شهر می تواند مرکز و قطب فعالیت های متفاوت و زیادی باشد: برای نمونه شهر سیم ریپ، کامبوج ( Siem Reap, Cambodia) پایتخت پادشاهان باستانی محسوب می شود؛ شهر بالی، اوبود ( Ubud, Bali ) یک مرکز معنوی و مدیتیشن برای سلامتی بوده است و یا شهر توکیو (Tokyo ) قطب فرهنگ و اقتصاد جهانی بشمار می رود. تنوع و جذابیت یکی از دلایل انتخاب و سفر مسافران به سوی قاره ی بزرگ آسیا می باشد. در این ناحیه هیچ یک از شهر ها شبیه و یکسان نیستند و هر شهری ویژگی و معماری جدیدی از آسیا را نشان می دهد. گفتنی است که برخی از این شهر ها از نظر گردشگران رتبه و امتیاز بالایی نسبت به سایرین دارند. در مورد برترین شهر های دنیا نیز نظر سنجی صورت گرفته است و در این لیست شهر های معروف آسیایی را مشاهده می کنید که به علت محبوبیت شهر های این قاره نیز اشاره کرده ایم.

سالانه به برترین نظر سنجی جوایزی اهدا می شود، به همین دلیل مجله سفر و سرگرمی هواداران خود دعوت کرده است که بر اساس تجربیات شان در نکات مختلف کره زمین نظر دهند. این نظر سنجی در مورد شهر ها، جزایر ، کشتی های کروز، رزرو هتل، چشمه های آب، شرکت های هواپیمایی برتر در سراسر جهان و بسیاری از موارد دیگر صورت می گیرد. این نظر سنجی معیار های متفاوتی دارد و گردشگران شهر های مورد علاقه خود را از لحاظ مکان های دیدنی، فرهنگ و تاریخ، غذا های معروف، مهمان نوازی و صمیمیت اهالی ، مراکز خرید، و ارزش کلی این موارد رتبه بندی کرده‌ اند.

پایتخت تیمفو, بوتان ( Thimphu, Bhutan) ،بر فراز ارتفاعات قرار دارد که برای دومین سال متوالی در این لیست به عنوان دهمین شهر برتر آسیا انتخاب شده است. صنعت توریسم روند رو به رشدی را در این شهر طی می کند، به ویژه با افتتاح هتل زنجیره ای سیکس سنس ( Six Senses lodges) مسافران می توانند در سراسر این پایتخت از امکانات عالی لذت ببرند. از نظر گردشگران شهر تیمفو چیزی کم ندارد و می توان از مناظر زیبا، بنا های تاریخی، پارک های ملی، غذای عالی و مهمان نوازی مردم لذت برد. فرصت بازدید از این شهر را از دست ندهید.

شهر اوباد (Ubud ) در جزیره بالی اندونزی قرار گرفته است و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا می باشد. اوباد (Ubud ) مرکز فرهنگ و هنر اندونزی به شمار می رود و به شالیزار های برنج و معابد هندو بر فراز بلندی های بالی معروف می باشد. گفتنی است این شهر در نظر سنجی سال 2016 به عنوان هفتمین شهر برتر و در سال 2017 چهارمین شهر برتر انتخاب شده بود و هم اکنون با نظر توریست ها به عنوان دومین شهر برتر سال برگزیده شده است. توریست ها اوباد را قطب فرهنگی جزیره بالی می نامند. در این منطقه موزه های معروف و هتل های زیادی در کنار چشمه های آب وجود دارد. همچنین در سال 2018 هتل آمانداری (Amandari ) که در شهر اوباد قرار دارد به عنوان هتل مورد علاقه اکثر توریست ها در کشور اندونزی رتبه بندی شده است و هتل فور سیزن بالی ( Four Seasons Resort Bali) در سایان اندونزی برترین و معتبر ترین هتل جهان نامیده شده است. شهر اوباد یکی از شش شهر آسیای جنوب شرقی در این لیست است که نشان دهنده نقش بی نظیر این منطقه در صنعت توریسم می باشد. شهر های لائوس ، ویتنام ، کامبوج، اندونزی و تایلند دیگر مکان های برتر در لیست 2018 می باشند و این نظر سنجی نشان می دهد که این مناطق برای گردشگران امریکایی مقاصد جذاب و لذت بخشی بشمار می روند.

در سال جاری شهر های مورد علاقه ی گردشگران در قاره آسیا اندکی دورتر از غرب می باشد، لیست کامل ده شهر برتر را در ادامه بخوانید و همچنین به امتیاز هر یک از شهر ها اشاره شده است.
بیشتر بخوانید:


1 – شهر اودایپور ، هند ( Udaipur, India )

امتیاز : 89.31
هندبهترین شهر آسیا در سال 2017 رتبه شش بدست آورده بود که در سال جاری اولین مقام و جایزه طلا را گرفت. اودایپور به معنی شهر دریاچه‌ ها بوده و معروف به این نام است. این شهر خانه ی تاریخی خانواده سلطنتی راجستان می باشد و سراسر شهر می توان کاخ های با شکوه و قلعه ها را تماشا کرد. اودایپور (Udaipur ) یک جاذبه گردشگری فوق العاده زیبا، به عنوان ونیز شرق شناخته شده است. از نظر جهانگردان اودایپور سرزمین تاریخ بشمار می رود، جاگ ماندیر، قصری با عظمت در جزیره ‌ای در دریاچه پیکولا (Pichola ) و کاخ شهر از جمله مکان های بسیار زیبا می باشند. از دیگر ویژگی های شهر، هتل های معروف و مطرح جهانی می باشد که یکی از برترین هتل های لوکس و خارق العاده، هتل کاخ دریاچه یا هتل تاج لیک پالاس (Taj Lake Palace ) است که در قرن 18 ساخته شده است و بر روی دریاچه ای به نام پیکولا قرار گرفته است. این اقامتگاه در سال 2018 به عنوان یکی از هتل های تفریحی مورد علاقه جهانگردان در هند انتخاب شد.


2 – اوباد اندونزی ( Ubud, Indonesia )

امتیاز : 88.74

اندونزی

3 – کیوتو ، ژاپن ( Kyoto )

امتیاز : 88.42

ژاپن

4 – لونگ پرابانگ ، لائوس ( Luang Prabang, Laos )

امتیاز : 88.20

لونگ پرابانگ

5 – هو ان ، ویتنام ( Hoi An, Vietnam )

امتیاز : 88.09

ویتنام

6 – چیانگ مای ، تایلند ( Chiang Mai, Thailand )

امتیاز : 87.93

تایلند

7 – توکیو، ژاپن ( Tokyo )

امتیاز : 86.96

توکیو

8 – بانکوک ( Bangkok)

امتیاز : 86.71

بانکوک

9 – سیم ریپ، کامبوج ( Siem Reap, Cambodia )

امتیاز : 86.54

کامبوج

10 – تیمفو, بوتان ( Thimphu, Bhutan )
امتیاز : 86.23
بوتان

جاهای دیدنی چین 2
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر