لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دره چاکرود رحیم آباد، سرزمین صخره نوردان
دره چاکرود رحیم آباد،  سرزمین صخره نوردان

دره چاکرود رحیم آباد، سرزمین صخره نوردان

مناطق زیبای بسیاری در دنیا وجود دارند که شاید همه ی انسان ها نتوانند آن ها را ببینند، لمس کنند و لذت ببرند، هرکس به یک دلیل به عنوان مثال برای سفر و دیدن برخی از این شگفتی ها باید دلی پر جرأت و شجاعت دست و پنجه نرم کردن با سختی های خاص آن مناطق را داشت. که خیلی از افراد این ویژگی را ندارند بنابراین از بهره بردن از این گونه لذت ها باز می مانند. بسیاری از مناظر بکر و دست نخورده مسیرهای پیمایش سختی را دارند که باید مشتاقانه و شجاعانه از آن ها عبور کرد و به وصال لحظات وجد رسید. در این مقاله یکی از همین مکان های ویژه معرفی می شود که بیشتر مخصوص صخره نوردان و کوهنوردان می باشد.
دره چاکرود
دره چاکرود کجاست؟ دره چاکرود رودسر کمی آن طرف تر از شهر رحیم آباد در استان گیلان قرار دارد، که پر از درختان انجیر، فندق و بوته های تمشک است. آن جا می توان به صدای جوش و خروش آب گوش سپرد و درد و دل های جیر جیرک ها را هم شنید. قبل از سفر به این منطقه جذاب باید بدانید که دانستن فنون و مهارت صخره نوردی و مجهز بودن به وسایل لازم و مطمئن برای این کار الزامی است. حال اگر حال و هوای رفتن به این منطقه جذاب و جادویی را دارید قبل از سفر از طریق رزرو آنلاین هتل یکی از هتل های نزدیک یا رزرو اقامت گاه های بوم گردی منطقه، از اسکان خود اطمینان حاصل کنید. البته این نکته را هم بدانید که آنجا امکان چادر زدن هم وجود دارد.
دره چاکرود

دره ی چاکرود،زیبای بی رحم
در این دره زیبایی های فراوانی وجود دارند اما اگر احتیاط نکنید خطرهایی هم تهدیدتان خواهد کرد. به عنوان مثال در بعضی از نقاط این دره، قلوه سنگ هایی است که بر اثرسقوط از ارتفاع تنگه، درگوشه کنار دره گیر افتاده اند و البته پلی زیبا را به وجود آورده اند که دو سوی دره را به هم وصل می کند. اما عبور از روی این پل می تواند خطرناک باشد، شاید لازم شود برای رفتن از قسمتی به قسمت دیگر دره به جای عبور از روی پل، در آب رودخانه و حوضچه ها شناکنید یا پرشی جانانه از صخره ای به صخره دیگر داشته باشید. بعد از این کارهای محیرالعقولی که انجام دادید احتمالا نیاز به استراحت خواهید داشت ودر مکان های مناسبی که آنجا وجود دارد می توانید بساط پیک نیک را بر پا کنید تا خستگی تان بر طرف شود و حسابی کیف کنید.ضمن اینکه دره چاکرود مکان بسیار مناسبی برای عکاسان هم می باشد. ثبت مناظر کمتر دیده و شناخته شده از زوایای مختلف و در زمان های گوناگون هر عکاسی را وسوسه می کند تا برای یک بار هم که شده به تماشای این دره ی جادویی برود.
افرادی که غریزه کشف در آن ها بسیار پر رنگ است و همواره در جستجوی ناشناخته ها هستند هرگز واهمه ای از تجربه های جدید ندارند و از این گونه تجربه ها استقبال هم می کنند.چنین مکان هایی بیشتر به درد آدم های نترسی می خورد که از کمی خطر کردن لذت هم می برند.این افراد از جمله کسانی هستند که برای خود لحظات هیجان انگیز می سازند، منظور آن دسته از گردشگرانی است که به محض اینکه پایشان به دره چاکرود رحیم آباد برسد، صخره ها را یکی بعد از دیگری کشف می کنند، به درون حوضچه های آب می پرند و با احتیاط لذت می برند.

صخره نوردی در تنگه چاکرود کمی متفاوت است چون این تنگه بسیار طولانی است. برای صخره نوردی باید دانش لازم این نوع ورزش و همینطور روحیه ی هیجان طلبی را داشت. بنابراین از دیدگاه یک صخره نورد هیجان طلب دره ی چاکرود رحیم آباد از این نظر می تواند بسیار جذاب و غیر قابل پیش بینی باشد.
دره چاکرود

آبشارها و حوضچه های متعدد
نگران نباشید حتی اگر مسلط به صخره نوردی و شنا نیستید همین که عاشق طبیعت باشید نخستین و البته مهمترین گام را برای گردشگری برداشته اید و می توانید با ایستادن در مناطق محافظت شده از دیدن مناظری که هنرنمایی الهی را پر رنگ تر نشان می دهند لذت ببرید. دیدن آبشار و حوضچه های متعدد بسیار روح افزاست.
دره چاکرود
فرسایش در دره چاکرود، رقص زمان بر روی زمین

سیلاب و فرسایش در طی سالیان زیاد باعث شده است تا این تنگه بسیار عمیق شود، گاهی تاریکی در عمق آن به حدی است که ممکن است رعب آور به نظر آید. اما فرسایش و رسوبات تصاویری را در سطح دیواره های این دره طی سالیان سال به وجود آورده اند که بسیار زیبا و عجیب هستند. می توان لحظاتی را در مقابل هر کدام از این دیوارهای لایه لایه ایستاد و داستان هزار ساله ی آنها را تماشا کرد.
دره چاکرود

بهترین فصل برای سفر به دره چاکرود
بهار:
در فصل بهار احتمال بارندگی و در نتیجه افزایش حجم آب در تنگه زیاد است و هوا هم تقریبا سرد می باشد. بنابراین در فصل بهار رفتن به دره چاکرود توصیه نمی شود.
تابستان: فصل تابستان مناسب ترین فصل برای سفر به این دره ی زیبا می باشد، به این دلیل که در این فصل حوضچه ها از درجه حرارتی قابل تحمل و معتدل برخوردار هستند و میزان بارندگی هم زیاد نیست.بنابراین تابستان را برای رفتن به این طبیعت ناب از دست ندهیدـ
پائیز و زمستان: در فصل پائیز و زمستان در این منطقه بارندگی بسیار زیاد است و اگر آب دره زیاد شود ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد.
دره چاکرود
نکات ایمنی که ضمن سفر به دره ی چاکرود باید به خاطر سپرد
ضمن داشتن مهارت و دانش صخره نوردی باید لوازم آن را هم به همراه داشته باشید.

از جمله: دو حلقه ی سی و پنج متری و یک حلقه ی پنجاه متری دره نوردی و یک حلقه ی سی متری، به تعداد نفرات باید ابزار فرود همراه داشته باشید.کلاه و جلیقه نجات هم لازم است. هارنس و چند کارابین پیچ اضافه برای کارگاه زدن نیزمـورد نیاز است و اگر می توانید کارگاه جدید با خود ببرید.
– ضمنا از کفش و لباس مناسب استفاده کنید. در طول مسیر تنگه هیچ مکانی برای تهیه آب آشامیدنی و مواد خوراکی نیست، بنابراین آب و مواد غذایی لازم را با خود ببرید. در مسیر بازگشت پیاده روی طولانی را در پیش خواهید داشت پس باید توان جسمانی بالایی داشته باشید.

– علاوه بر فرود با طناب در برخی نقاط به ویژه در انتهای دره، موانعی وجود دارند که باید دست به سنگ و بدون ابزار آنها را پشت سر گذاشت و بنابراین داشتن تجربه پیمایش به صورت دست به سنگ و عدم ترس از ارتفاع امری ضروری می باشد.
– وجود چند حوضچه عمیق باعث شده که پیمایش بخش قابل توجهی از دره تنها از طریق شنا ممکن باشد. به راحتی می توان در این دره شنا کرد اما اگر رکاب زن خوبی نیستید، داشتن جلیقه و وت سوت نیز ضروری است.
– اگر در تابستان به این منطقه سفر می کنید، حتما کیسه خواب، بیواک و پُلار به همراه داشته باشید.
– به دلیل وجود آب و فشار زیاد آن، باید همه ی وسایل خود را آب بندی کنید.
– توان جسمانی بالا را فراموش نکنید چرا که علاوه بر صخره نوردی، در مسیر بازگشت پیاده روی سنگینی پیش رو دارید.

– به هیچ وجه تنها به این دره چاکرود سفر نکنید چرا که طبیعت همیشه یک روی خشمگین هم دارد که بی خبر خود را نشان می دهد. پس یک راه بلد و یک با تجربه را با خود به همراه ببرید.
دره چاکرود
آدرس
استان گیلان- 66 کیلومتری رحیم آباد

راه دسترسی
برای رسیدن به دره چاکرود دو مسیر در پیش رو دارید: ابتدا باید به رحیم آباد در میان رودسر و رامسر رفته و پس از آن وارد جاده زیاز شوید. در این جاده از سفید آب، سجیران و گرماب دشت عبور می کنید و به یک دوراهی می رسید. راه خود را به سمت راست ادامه دهید تا از پل زنده یاد تقوا و زیاز گذر کنید. باز هم به یک دوراهی برخورد می کنید که باید به سمت چپ بروید و شَوَک را پشت سر بگذارید. یک دوراهی دیگر نیز پیش رویتان قرار می گیرد که بایدبه سمت چپ و به طرف بالای روستا بروید. در نهایت به یک دو راهی به شکل می رسید که باشد وارد راه سمت راست شوید.
در نهایت پس از عبور از روستا با حدود 20 دقیقه پیاده روی وارد دره فرعی چاکرود می شوید و می توانید با صخره نوردی به دره اصلی قدم بگذارید.
از جاده رشت به سمت شهرستان لنگرود بروید و پس از رسیدن به این شهر، مسیر خود را با کمک تابلوهای راهنما به سمت شهر کوهستانی اطاقور ادامه دهید. پس از پشت سر گذاشتن شهر کومله به شهر اطاقور می‌رسید و از آنجا باید به املش بروید. با ادامه دادن مسیر به بخش رحیم‌آباد خواهید رسید و پس از آن را مانند مسیر اول باید طی کنید تا به تنگه برسید.

این مسیر دارای طبیعتی بکر و کوهستانی است که به شما اجازه می دهد تا قبل از رسیدن به دره از مناظر خیره کننده و طبیعت جنگلی لذت ببرید.
منطقه تفریحی سموش

دیدنی های اطراف دره چاکرود رحیم آباد
منطقه تفریحی سموش
: سموش از نزدیک ترین مکان های تفریحی به دره چاکرود رحیم آباد است و رودخانه ای به طول سیزده متر قشنگترین و با نشاط ترین بخش این منطقه به حساب می آید. جالب است بدانید این رودخانه از ارتفاع دو هزار متری سرچشمه می گیرد و در ارتفاع صد متری به پایان می رسد. در انتهای مسیرش شیب زمین کم می شود و رودخانه پر آب شده و خود به خود در یک مسیر آبرفتی دره ای ادامه می یابد.این منطقه به واسطه همین آبرفت بسیار زیباست و گردشگرانی که به دره چاکرود می روند حتما از رودخانه سموش دیدن می کنند.
روستای پلام: ویژگی این روستا داشتن درختان کهنسال گردو است. جالب است بدانید این روستا از یک سمت به کوهی عظیم و از سمت دیگر به جنگلی محافظت شده ختم می شود. این منطقه محافظت شده برای پرنده های بومی مانند قرقاول است. معروف ترین چشم انداز روستای پلام مزارع برنج پلکانی است که قدمتی در حدود صد سال دارند. این مزارع در کل ایران منحصر به فردند و در فصل برداشت بسیار چشم نواز می شوند. چون محیط اطراف آنها سبز رنگ است ولی خود مزارع برنج زرد رنگ هستند و هارمونی زیبایی بین این دو رنگ به وجود می آید.
برنج
سوغاتی های رحیم آباد گیلان
استان گیلان در زمینه‌ی تولید چای، زیتون، فندق و بادام زمینی، رتبه‌ی اول کشور را در اختیار دارد و بعد از استان مازندران، دومین استان تولیدکننده‌ی برنج است. در سال‌های اخیر و به ویژه در نواحی شرقی استان، کشت کیوی نیز رواج پیدا کرده است.

یکی دیگر از فعالیت‌های اقتصادی عمده در ایران، تولید ابریشم است و این استان در حدود ۸۰ درصد تولید ملی ابریشم را در اختیار دارد. قدیمی‌ترین فعالیت کشاورزی در استان گیلان، کشت توت برای تغذیه‌ی کرم ابریشم بوده است. استان گیلان در زمینه‌ی شیلات و صیادی نیز بسیار فعال است و در کنار صید انواع ماهی‌های خوراکی دریای شمال، نیمی از تولید خاویار کشور را نیز در اختیار دارد.
دره چاکرود

سخن آخر
حیف است که عمر آدمی به سر آید و انسان از حاشیه امن خود خارج نشود. به اندازه توانایی مالی خود، در اندازه وسع توان جسمانی تان به روح خود امکان کشف کردن بدهید و ازحاشیه امن خود خارج شوید.مکان های بسیار زیبایی در انتظارند تا توسط شما دیده شوند.شما تماشاگرانشان شوید.به روح و جسمتان امکان چشیدن تنوع و گوناگونی را بدهید.برای هرسفر باید از یک چیز گذشت و حذر کرد و هر حذر رشد روحی بسیار زیادی را برای انسان به ارمغان می آورد. ضمن اینکه در هر گشت و گذارلذت های فراوانی هم به خاطرات انسان اضافه می شود. بسیار سفر باید تا پخته شود خامی، به معنایی اشاره می کند که در واقع دنیا دیدن بهتر از دنیا ندیدن است و اگر تجربه ای را داشته باشی و بعد پشیمان شوی خیلی بهتر از آن است که حسرت تجربه های نکرده و کارهای به تعویق افتاده را بخوری. در سفرهایتان همراه شما خواهیم بود. سفر خوبی را برایتان آرزو می کنیم.سفر به سلامت سفر خوش.

آشنایی با بهترین هتل های پنج ستاره گیلان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
امیر
7 ماه قبل

داداش من واسه همون اطرافم میدونید تا حالا چند نفر مرده اند
حتی اونجا تابلویی زدند و زیرش نوشتنند لطفا شنا نکنید
حتی حرفه ای ترین شنا گر ها هم اونجا غرف شدند. اونجا کناره هاش آب شمارو به سمت خودش میکشه و به زیر صخره میبره و نمی تونید بالا بیایید

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر