لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نکات آموزنده برای تجربه ی یک مسافرت بی دردسر(1)
نکات آموزنده برای تجربه ی یک مسافرت بی دردسر(1)

نکات آموزنده برای تجربه ی یک مسافرت بی دردسر(1)

شلوغی فرودگاه و هتل های نه چندان مرغوب، فقط بخشی از مشکلاتی است که همه ی ما در سفر با آن ها مواجه می شویم، اما این نکات آموزنده می توانند از همه نظر در حین مسافرت به ما کمک کنند.
آیا می خواهید سریع تر، ارزان تر و هوشمندانه تر سفر کنید و فرایند رزرو هتل خود را به درستی انجام دهید؟ من با گروهی از کارشناسان مشورت کردم تا برای شما میانبرها و راهنمایی هایی برای صرفه جویی در هزینه ها و بهتر کردن و آسان تر کردن شرایط زندگی در سفر پیدا کنم.
هر چه زودتر پرواز را رزرو کنید بهتر است
این جمله خیلی منطقی به نظر می رسد، اما جالب است بدانید که بسیاری از مسافران برای دست یابی به تخفیف های دقایق آخر، این کار را به تأخیر می اندازند. ” استفن مک کنا، ” می نویسد: ” رزرو زود هنگام دو امتیاز دارد. یکی اینکه می توانید برای هزینه های خود برنامه ریزی کنید و نکته ی دیگر این است که می توانید با خیال راحت به استقبال این سفر بروید. ” ژانویه برای پیدا کردن تخفیف های رزرو زودهنگام، ماه مناسبی است و حتی در بعضی مواقع می توانید از امتیاز بلیط رایگان اطفال و سالمندان هم بهره مند شوید. حال بگویید چرا باید صبر کنیم؟!
از خدمات تاکسیرانی اپلیکیشن ” هیلو، Halo ” استفاده کنید
Hailing Hailo overseas
شاید با اپلیکیشن تاکسیرانی ” هیلو ” آشنا باشید. این اپلیکیشن شبیه نرم افزارهای تاکسی ایرانی عمل می کند. با استفاده از خدمات آن در شهر هایی همچون ؛ ” دوبلین، Dublin “، ” کورک، Cork “، ” گلوی، Galway ” و ” لیمریک، Limerick “، هزاران نفر از کاربران گوشی های اندرویدی و آیفون ها، می توانند فقط با چند لمس گوشی، در عرض چند دقیقه یک تاکسی برای خود احضار کنند. حال سؤال این است که آیا این سرویس ها در بخش های دیگری از دنیا هم ارائه می شوند ؟ جواب مثبت است! بعد از آن که این اپ را از طریق وای فای و یا دیتای موبایل خود دانلود کردید و حساب کاربری جدیدی را در آن فعال ساختید، می توانید در شهرهایی از جمله ؛ لندن، تورنتو، بوستون، شیکاگو، مادرید، نیویورک و بارسلونا هم تاکسی بگیرید.
خرید آنلاین فقط با چند کلیک
خرید آنلاین فقط با چند کلیک
واقعاً لازم نیست که شما در بازه ی زمانی بررسی امنیتی و شروع پرواز به خرید از فروشگاه های فرودگاه بپردازید. فروشگاه ” The Loop ” در فرودگاه های شهر دوبلین و کورک نوعی از سرویس خرید اینترنتی را ارائه می کند، که شما می توانید به صورت آنلاین از آن ها خرید کرده و بعد حضوراً اجناس خریداری شده را دریافت کنید. با اینکه ممکن است تخفیف های زیادی را دریافت نکنید، نکته ی عطف این فروشگاه این است که شما می توانید چیز هایی که خریده اید را در زمان بازگشت از سفرتان دریافت کنید. این یعنی دیگر لازم نیست که هزینه ی حمل این بار را پرداخت کنید. تنها مشکل این سرویس این است که فقط در کشور های عضو اتحادیه ی اروپا وجود دارد.
از خدمات اسکانی couchsurfing بهره ببرید
couchsurfing
بیست سال پیش، ایده ی سفر کردن به یک شهر دیگر و چرت زدن روی مبل یک فرد غریبه، هر مسافری را می ترساند، اما امروزه داستان یک چیز دیگر است. درخواست بفرستید و بعد از قبول شدن، از اسکان رایگان در بیش از صد هزار شهر در سراسر جهان لذت ببرید. همان طور که در وبسایت آن ها آمده است : ” شما در تمام جهان دوستانی دارید، فقط هنوز آن ها را از نزدیک ندیده اید. “
وسایل لازم خود را حرفه ای جمع آوری کنید
Pack Like a pro

جمع آوری اسباب یک مهارت است که هر مسافر باهوش نیاز دارد که آن را بیاموزد. سبک و سریع بودن فقط کافی نیست، اجتناب از پرداخت های اضافی و تأخیر هایی که با گم شدن وسایل همراه است هم مهم است .

کار خود را با تهیه ی یک لیست شروع کنید. این کار را بعد از بازگشت از یک سفر انجام دهید، نه قبل از شروع آن. چرا که این زمان برای بررسی آن که به چه چیزی نیاز داشتید و چه چیزی را می توانستید با خود نبرید، بسیار مناسب است. لیست درست کردن می تواند برای بعضی کار نه چندان خوشایندی باشد، اما همین که نمی گذارند آن سومین جفت کفش را که هزینه ی بارتان را 15 پوند بالا برده با خود ببرید، به برنامه ی جمع آوری وسایل شما کمک کرده است .
در مرحله ی بعد، وضعیت آب و هوایی چند روز آینده ی مقصد مسافرتی خود را بررسی کنید. با لوله کردن لباس ها به جای تا کردن آن ها، فضای بیشتری در کیف خود ذخیره کنید. وسایل بزرگ تر را در ته کیف و لوازم شکننده را در وسط قرار دهید و از تی شرت هایتان برای تقسیم بندی آن ها استفاده کنید. کیسه های پلاستیکی، برای پوشاندن لباس ها و کفش های کثیف نیز خیلی خوب است . شستن لباس ها در سفر هم از نکته های مهم به شمار می رود. ممکن است در اوایل کار، نتیجه ی مطلوبی کسب نکنید، اما با تلاش و تمرین به سرعت پیشرفت خواهید کرد.
اپلیکیشن Gate Guru
Gate Guru
” نوآوری در مسافرت ” ای کاش این جمله به حقیقت می پیوست! هر چند این جمله برای این اپلیکیشن رایگان، که توسط سازندگان وبسایت TripAdvisor طراحی شده است، فقط یک شعار نمی باشد. این برنامه به عنوان راه حلی همگانی ساخته شده است و علاوه بر نشان دادن جزئیاتی از سفر مانند ؛ شماره ی پرواز، زمان های پرواز، ترمینال ها و … به شما، اطلاعات مربوط به تأخیر ها، صف ها و تغییرات گیت پرواز را هم در اختیار شما می گذارد. یکی از قسمت های جالب این اپلیکیشن بخش آماری آن است، که به شما این اجازه را می دهد که میزان مسافتی را که طی کرده اید و کشور هایی که از آن ها گذشته اید را دنبال کنید!
غول چراغ جادوی فرودگاه
Airport genie
این غول که به تازگی در فرودگاه شهر دوبلین سر از چراغ خود بیرون آورده است، به شما سرویس ها و دیگر خدماتی را پیشنهاد می کند که برای ارتقاء سفرتان لازم دارید! به عنوان مثال، فقط با پرداخت 5.95 پوند شما می توانید از کانال فوق سریع آن ها برای سوار هواپیما شدن استفاده کنید و از چند فنجان قهوه ی رایگان هم لذت ببرید. اگر 19.95 دیگر هم به پرداخت خود اضافه کنید می توانید به لنژ انحصاری دسترسی پیدا کنید. اگر که با خانواده ی خود سفر می کنید، با 50 پوند از یک همراه برای بخش امنیت، خرید، حمل بار و گذشتن از گیت پرواز بهره مند می شوید.
چند نکته درباره ی بیمه ی مسافرتی
Travel Insurance Tips
همان طور که می دانید، بیمه یک چیز ضروری است، اما بسته به آن که چگونه آن را می خرید، قیمت ها و هزینه های آن هم تغییر می کند. به طور مثال ؛ ثبت نام برای بیمه های شرکت های ” رایان ایر، Ryanair ” و یا ” ایر لینگوس، Aer Lingus ” خیلی وسوسه کننده است، اما با وجود بیمه نامه هایی که فقط با پرداخت 50 پوند، سالانه صادر می شود و چند سفره می باشد، پرداخت 10 پوند برای هر سفر منطقی نیست. قبل از هر اقدامی وضعیت خود را به خوبی بررسی کنید. به دنبال تبصره ها و دیگر نکات ریز مهم باشید. شرایط پزشکی و سلامتی خود و خدمات اضافی، مانند ورزش های زمستانی را هم به طور ویژه دنبال کنید.
کارت بیمه ی سلامت اروپائی
European Health insurance card
رایگان می باشد و شامل تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا می شود. شما ممکن است یکی از افرادی که آن را تهیه کرده است باشید ولیکن باید بدانید که بسیاری از مردم اصلاً به دنبال آن نمی روند. این کارت بیمه که با نام EHIC و یا E111 هم شناخته می شود، توسط نظام بهداشت و امنیت صادر می شود و حق دسترسی به سرویس های درمانی عمومی را به دارنده می دهد، اما تمامی هزینه های درمان، خسارات، سفر های اضافی، اسکان و همینطور هزینه ی بخش خصوصی را شامل نمی شود. هر شهروند معمولی ایرلندی می تواند برای دریافت این کارت اپلای بکند. برای هر عضو خانواده باید یک کارت جدا تهیه کرد.
تاریخ اعتبار پاسپورت های خود را بروز کنید
Keep your passport in date
بلی، قطعاً این موضوع برای همه واضح است، اما با این حال با ارزش ترین مدرکی است که با خود به سفر می برید، پس اطمینان حاصل کردن از بروز بودن آن بسیار مهم است. منقضی کردن آن کار آسانی می باشد، مخصوصاً در حال حاضر که موقع ثبت پرواز، نیازی به وجود آن نیست، اما غیر از تاریخ انقضای آن نکات مهم دیگری هم در رابطه با پاسپورت وجود دارند. اگر که کم تر از شش ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد، کشورهایی مانند دوبی، تایلند و اسرائیل به شما اجازه ی ورود نمی دهند. دریافت پاسپورت از پست پیشتاز شرکت ” an Post ” ارزان ترین انتخاب است. هزینه ی آن به ازای یک فرد بالغ 80 پوند می باشد و 9 پوند هم برای ثبت از شما دریافت می کنند.
” اسکای اسکنر، Skyscanner “
Skyscanner
” اسکای اسکنر ” از مشهورترین ابزار جستجوی پرواز بر روی اینترنت می باشد و به بازدید کنندگان این اجازه را می دهد که از بین صد ها شرکت هواپیمایی و میلیون ها مسیر، ارزان ترین پرواز های موجود را برای خود انتخاب کنند. اپلیکیشن آن، هم بر روی اندروید و آیفون به صورت رایگان موجود می باشد. این اپ این امکان را برای شما فراهم می کند که بر اساس تاریخ، قیمت و تعداد توقف ها به دنبال پرواز های دلخواه خود بگردید و سپس نتایج آن را به صورت کاملاً واضح برای شما چاپ می کند. بعد از اتمام این پروسه می توانید با تلفن و یا به صورت آنلاین پرواز خود را رزرو کنید. اپلیکیشن ” کایک، Kayak ” هم سرویس مشابهی ارائه می کند.
مناطق خاص دیدنی
Great Little places
” من جدیداً یک پاتوق عالی پیدا کرده ام ! “. این جمله ای است که بدون شک نظر همه را به خود جلب می کند و به تازگی از پدیده های فیسبوکی هم به حساب می آید. ” Great Little Places ” یک سری راهنمای جامع اینترنتی است که هزینه های مالی آن توسط طرفداران آن تأمین می شود و سعی دارد که نقاط کم تر دیده شده ی گردشگری لندن، آمستردام، آرهوس و بسیاری از شهر های دیگر را به دنیا معرفی کند. آن ها می گویند: ” دستاورد ما چیزی به جز مجموعه ای از نقاط کوچک دیدنی که مورد استقبال گروهی از مردم می باشد، چیز دیگری نیست. ما بر این عقیده ایم که فروشگاه های زنجیره ای خسته کننده هستند و راهنما های ما، سکویی برای آشنایی با آن نقاط محلی کوچک و دلپذیر می باشد. “
پارکینگ فرودگاه هوشمند
Smart airport parking
در یک جهان ایده آل، پارکینگ فرودگاه ها مجانی است، با این حال امروزه ارزان بودن آن هم نعمتی است. با اینکه همیشه این انتخاب وجود دارد که ماشین را برداشته و مستقیم به پارکینگ بروید و هر مقداری که خواستند بپردازید، مسافران باهوش می دانند که همیشه ارزان ترین نرخ ها را در اینترنت قابل دسترسی هستند. در فرودگاه دوبلین، پارک خودرو برای مدت های طولانی امکان پذیر می باشد و روزانه 4.95 پوند هزینه می برد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
اپرای گوانگجوی چین؛ شاهکارتکنولوژی و مدرنیته
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر