لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نکات آموزنده برای تجربه ی یک مسافرت بی دردسر(2)
نکات آموزنده برای تجربه ی یک مسافرت بی دردسر(2)

نکات آموزنده برای تجربه ی یک مسافرت بی دردسر(2)

از صف های موزه ها جلو بزنید

صف هایی که برای بخش های پر طرفدار موزه هایی از قبیل لوور و اورسی فرانسه شکل می گیرند، در روز های آخر هفته و از ساعت 11 تا 3 بعد ظهر به شدت شلوغ می باشند. پس با رزرو آنلاین نه تنها ساعت ها از برنامه پیش می افتید، بلکه هزینه های خود را نیز کنترل می کنید. هزینه ی بلیط موزه ها می تواند خیلی بالا باشد، اما بسیاری از آن ها، برای مدت زمان محدودی ورود به داخل را رایگان می کنند. موزه ی هنر های مدرن نیویورک به ازای هر فرد بالغ 25 دلار دریافت می کند، اما اگر به طور مثال جمعه بعد از ظهر ساعت 4 تا 8 به آن جا بروید، مجانی می شود. یک نمونه ی دیگر، موزه ی کوچک شهر دوبلین می باشد، که در روز های چهارشنبه از 12 تا 5 بعد از ظهر و شب های پنجشنبه از ساعت 6 تا 8 هیچ هزینه ای دریافت نمی کند. بازدید از سایت های میراث اجتماعی ایرلند هم چهارشنبه ی اول هر ماه رایگان می باشد.

به پای تلفن بروید

سهولت و سرعت رزرو آنلاین باعث شده است که تعداد بسیاری از ما با انسان های دیگر برای برنامه ریزی و تصمیم گیری های مسافرتی خود مشورت نکنیم. برای سفرهای کوتاه این کار مشکلی به وجود نمی آورد، اما برای رزرو مسافرت های پیچیده و طولانی، مانند ماه عسل و یا سافاری، به مشکل برخواهیم خورد. پس همین الان تلفن خود را بردارید و با آژانس های مسافرتی تماس بگیرید و سؤال هایی از قبیل ” فصل بارانی کی است ؟ “، ” آیا نیاز به تزریق واکسن وجود دارد ؟ ” و یا ” چرا این سفر با کشتی اینقدر ارزان است ؟ ” بپرسید. نه تنها با اینکار تصمیم های عاقلانه تری می گیرید، بلکه یک تعطیلات بدون دردسر و ایمن را هم تحت نظر یک مأمور معتبر بدست می آورید. هزینه ی دیتای اینترنت در خارج از کشور می تواند سرسام آور باشد، پس هر کس که قصد دارد با تلفن همراه هوشمند خود به گشت و گذار در اینترنت بپردازد، باید از اینکه کم ترین هزینه را پرداخت می کند مطمئن شود. طرح قرمز ” وودافون، Vodafone “، 100 مگا بایت در روز را به قیمت 3.99 پوند ارائه می کند، که برای بیشتر کاربران کافی می باشد. اگر که قصد تماشای فیلم و یا گوش کردن به موسیقی را دارید، بهتر است که از وای فای استفاده کنید. من شخصاً به این ویژگی این طرح که وقتی 50 تا 80 درصد شارژ خود را مصرف می کنید به شما اخطار می دهد، خوشم می آید. شما هم چنین می توانید سرویس خود را بعد از اتمام میزان مصرف مجاز قطع کنید.
به اطلاعات مردم محلی دست پیدا کنید
 Get your visa in advance
بسنده کردن به اطلاعاتی که سایت ” TripAdvisor ” به شما می دهد، کافی نیست. بسیاری از ما قبل از سفر، پیشنهاد های مختلفی را از فیس بوک و یا توییتر پیدا می کنیم، اما در واقع، فقط کافیست یک جستجوی کوچکی در سایت هایی مانند ؛ ” Spottedbylocals.com ” و ” Yelp.com ” انجام دهیم، چرا که بیشتر محتوای آن را مردم محلی تأمین می کنند و گزینه ی ” صحبت کردن ” هم به شما این اجازه را می دهد که از آن ها راهنمایی بجویید. وبسایت های استارت – آپی هم مانند ” LikeWhere.com ” وجود دارند که بر اساس مناطقی که مورد علاقه ی شما می باشد، پیشنهاداتی را برای شما فراهم و ارائه می کند. این است سفر در قرن 21 ام ! از طریق این سایت ها روابطی را بیابید و بعد از قدم گذاشتن در مقصد گردشگری خود، مانند مردم محلی منطقه، زندگی کنید.

هتل های فوق سری

وبسایت ” iranhotelonline.com ” از بین هزاران هتل، 35 درصد به شما تخفیف می دهد. تنها اشکالی که وجود دارد این است که تا زمانی که رزرو خود را کامل انجام ندهید، پی به نام هتل نخواهید برد. با توجه به اطلاعاتی از قبیل مکان دقیق هتل، ستاره های هتل ها و شرح های کاملی که از هر یک از این هتل ها در سایت ” iranhotelonline.com ” قرار دارد، تاریخ مورد نیاز و محل مناسب خود را انتخاب کنید .

راهنمایی های گردشگری دپارتمان روابط خارجه

آیا سفر به مصر بی خطر است ؟ در زمان سیاحت اکتشافی در آفریقا، از کدام مناطق کنیا باید دوری کرد ؟ طراحی وبسایت سرویس مشاوره ی سفر دپارتمان روابط خارجه، آن قدر ها زیبا و کاربردی نمی باشد، اما برای دانستن نکات امنیتی لازم برای مسافرانی که می خواهند به سفر های بین المللی بروند، موثق و معتبر است. هشدار های امنیتی، نکات بهداشتی و جزئیات راه های ارتباطی با کنسولگری ها و سفارت خانه های تمام کشورهای جهان در این سایت قرار دارد و به طور مداوم به روز می شود.
آب و هوا را بررسی کنید
Check the weather
کسانی که مداوم در سفرند، عاشق مقایسه ی اپلیکیشن های پیشبینی آب و هوا هستند. مدل های قدیمی تر را که عکس آفتابی را در روز بارانی نشان می دهند را می کوبند و از به روز شدن ها و سر رسیدن مدل های جدید تر این نوع از نرم افزار ها تقدیر می کنند. در میان این برنامه ها، ” AccuWeather ” مورد قبول خیلی از کاربران است، اما من یک گزینه ی مناسب دیگر را نیز پیدا کرده ام. وبسایت ” Yr.no ” میلیون ها پیشبینی از وضعیت هوا را از مؤسسه ی هواشناسی نروژ جمع آوری می کند و چشم انداز ها، وضعیت دما، ریزش باران و اطلاعات بادی را برای همه ی کاربران خود ارائه می کند، حتی آن دسته ای که مقصد گردشگری دور افتاده ای داشته باشند. نکته ی مهم این است هنوز داریم در مورد هواشناسی صحبت می کنیم، پس هیچ نوع تضمینی برای درست بودن این پیشبینی ها وجود ندارد .
شارژر همراه خود داشته باشید
Power up
تلفن های هوشمند بسیار سودمند هستند، البته تا زمانی که باتری آن ها شارژ شده باشد ! این برای سفر های کوتاه و یا درون شهری، که پریز های برق در دسترس هستند، مشکل خاصی به حساب نمی آید، اما برای سفر های ماجراجویانه، فستیوال ها، چادر زدن و سیاحت های اکتشافی ممکن است دردسر ساز باشد. یکی از راه حل های این مشکل شارژر قابل حمل خورشیدی ” Power Monkey Extreme ” می باشد که به قیمت 143 پوند به فروش می رسد. این شارژر در برابر ضربه، شوک برقی و آب مقاوم است و هم چنین می تواند 4 گوشی آیفون را هم زمان شارژ کند. در کنار همه ی این ویژگی ها، یک صفحه ی خورشیدی هم روی آن قرار دارد تا خود این پاور بانک هم شارژ بشود. برای خرید این محصول به سایت Powertraveller.com رجوع کنید .
چگونه می توان یک ارتقاء را تصاحب کرد ؟

هیچ راه قطعی برای بدست آوردن یک ارتقاء موجود نیست، اگر که بود هیچ کس با غیر از صندلی فرست کلاس پرواز نمی کرد، اما چندین راه وجود دارند برای ما شانس دستیابی به بهترین فرصت ها را فراهم کند .
برای هتل ها، قبل از رزرو هتل و رسیدن به هتلی که انتخاب کرده اید، در یک زمان و فصلی که خلوت تر است به آن جا بروید و با لباس های مجلل در قسمت پذیرش با احترام و اعتماد به نفس درخواست ارتقاء کنید. دیده شده است که بعضی زوج ها ادعا کرده اند که سالگرد ازدواجشان است و از این طریق توانسته اند ارتقاء بگیرند. بعد از آن دیگر همه چیز در دست خداست و باید منتظر باشید که آن ها جواب درخواستتان را بدهند .

برای شرکت هوایی هم بهتر است از همان نقشه ی قبلی استفاده کنید و از قبل پرواز ثبت نام خود را انجام دهید. فقط و فقط یک بار در قسمت پذیرش از آن ها تقاضای ارتقاء کنید، چرا که مسئولان پذیرش هستند که تعیین می کنند در کجای هواپیما می نشینید. پس بهتر است زیاد با آن ها بحث و مجادله نکنید. به عنوان آخرین تلاش، از آن ها بپرسید که هزینه ی ارتقاء چقدر است. اگر که صندلی موجود باشد، آن ها قطعاً از قیمت اصلی کم تر می کنند.
نقشه های گوگل
Google maps
قبل از رفتن به تعطیلات، شما می توانید نقشه ای از شهر را برای خودتان درست کنید، نقاط پیشنهادی و مورد علاقه ی خودتان را بر روی آن مشخص کنید و مسیرهایی که باید از آن ها عبور کنید را تعیین کنید. زمانی که به مقصد خود رسیدید، می توانید از این نقشه استفاده کنید و با دوچرخه، ماشین، وسایل نقلیه ی عمومی و یا پیاده از اهالی منطقه آدرس بپرسید و دستاورد های جدیدی به آن اضافه کنید. بعد از آن می توانید با دوستانتان چیز هایی را که پیدا کرده اید به اشتراک بگذارید. فقط این را در نظر داشته باشید که شارژ گوشی و باتری شما به سرعت خالی خواهند شد، پس حواستان به آن ها هم باشد .
از پیش ویزای خود را بگیرید
Get your visa in advance
بعد از وارد شدن به صف پذیرش، بخش امنیتی و نهایتاً هواپیما، آخرین چیزی که هیچ کس هم نمی خواهد انجام دهد، وارد شدن به صف خرید ویزاست ! با توجه به کشوری که وارد شده اید، این صفی است که ممکن است لازم نباشد وارد آن شوید. به طور مثال، بسیاری از توریست ها نمی دانند که برای ورود به کشور ترکیه ویزا لازم است، اما شما می توانید با سفارش ویزا به صورت آنلاین از وبسایت evisa.gov.tr، از سیستم جدید ” e-visa ” بهره مند شده و از تمام صبر کردن ها و در صف ایستادن ها راحت شوید. هر چه زود تر آن را بخرید، از آن پرینت بگیرید و به محض رسیدن به ترکیه، آن را به مقامات رسمی نشان دهید .
با حقوق خود آشنا باشید
علیرغم پیش آمد حوادثی مانند بحران دوده و زمستان های سنگین سال های 2009 و 2010 در ایسلند، بسیاری از مسافران از حقوق خود در مواقع کنسل شدن، تأخیر و منع عبور برای پرواز و حتی افت بلیط ها، مطمئن نبودند. ” Flightrights.ie ” وبسایتی است که توسط تنظیم کنندگان پرواز و برای مصرف کنندگان طراحی شده است. آن ها جزئیات حقوقی مسافران را شفاف و کامل توضیح داده اند، به سؤالات عموم مردم جواب می دهند و حتی امکان شکایت به صورت آنلاین را هم در خدمت بازدید کنندگان از سایت قرار داده اند. اگر که پروازتان به تأخیر افتاده، حتماً از این سایت دیدن کنید .
ارزان ترین روز برای پرواز چه زمانی است ؟
بلیط
سه شنبه ها و چهارشنبه ها در بین روز های هفته، به عنوان ارزان ترین روز ها برای رزرو بلیط و پرواز حساب می شوند. از آن جا که بیشتر مسافران تفریحی پنجشنبه ها و جمعه ها پرواز می کنند و یکشنبه ها باز می گردند، شرکت های هواپیمایی قیمت ها را در آخر هفته بالا می برند، اما با این حال یک پژوهش جدید انجام شده در دانشگاه ” Texas A&M University ” نشان می دهد که بررسی پرواز های صبح های شنبه هم می تواند مفید باشد. این زمانی است که رزرو های مسافران کاری آزاد می شود .

چه زمانی نباید بلیط رزرو کرد ؟

نتایج تحقیق های انجام شده بر روی بهترین زمان برای رزرو زود هنگام، با یکدیگر متغایر است و در حقیقت هیچ تضمینی وجود ندارد. اکثراً پیشنهاد کرده اند که از حدود 21 تا 11 روز قبل از پرواز، کاهش قیمت های زیادی نسبت به زمان های دیگر دیده شده است. تنها چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که انجام این کار در دقایق آخر بد ترین کاری است که می توانید انجام دهید !
سوپر مارکت های مسافرتی
Travel supermarkets

زمانی که به دوران تعطیلات فکر می کنیم، ” Lidl ” و ” Supervalu ” اولین نام هایی نیستند که به ذهن ما خطور می کنند، اما با این حال، هر دوی آن ها کسب و کار موفقی به پا کرده اند و رویکرد هوشمندانه ای نسبت به سفر دارند.

گم شوید
با وجود این همه نظرها و پیشنهاد های مختلفی که در فیسبوک وجود دارد و دسترسی به آن ها کاری ندارد، مسافرت های مدرن به طور عجیبی با برنامه شده اند. دستاورد های دوستان، نقد های حاضر در ” Yelp ” و راهنمایی های توییت شده، می توانند قدرت تصمیم گیری ما را سرکوب کنند و یکی از لذت های اصلی سفر، که گم شدن در مقصد گردشگری است را از ما بگیرند .
من نمی گویم که نباید با کسی مشورت کنید، اما این را هم فراموش نکنید که بعضی مواقع گوش کردن به حرف دلتان می تواند شما را با تجربه های جدیدی رو به رو کند .

۷ بهانه ی رایج که مردم برای به مسافرت نرفتن می آورند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر