لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> ۷ بهانه ی رایج که مردم برای به مسافرت نرفتن می آورند
۷ بهانه ی رایج که مردم برای به مسافرت نرفتن می آورند

۷ بهانه ی رایج که مردم برای به مسافرت نرفتن می آورند

اگر شما جزو والدینی هستید که با خانواده ی خود سفر می کنید، این مقاله فرصت خوبی است تا اطلاعات خود را بالا ببرید و هرگونه شک و تردید را در خود از بین ببرید. در مقاله زیر چند راز درباره ی مسافرت با خانواده را برایتان بازگو خواهیم کرد تا بتوانید با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

قبل از بچه دار شدن، ما وقت زیادی را درباره ی فکر کردن به سفر با این کوچولوها صرف نمی کنیم. می دانیم که بچه داشتن می تواند قسمت بزرگی از آینده ی ما باشد و مانند خیلی از تازه ازدواج کرده ها، اشتباها خیلی از روزهایی را که قرار است به مسافرت برویم را به زمان بعد از بچه دار شدن خود موکول می کنیم.
در طول چند سال گذشته، من دلایل بسیاری شنیدم که چرا مسافرت رفتن با بچه های کوچک ایده ی خوبی نیست. این باور رایج افراد اطراف ما است و اکثرشان معتقد بودند:” وقتی بچه دار شدید، با مسافرت رفتن خداحافظی کنید.”
و بنابراین من و همسرم این خط فکری را پذیرفتیم اما بعدها من متوجه شدم که به حرف های افراد اشتباهی گوش می دادم. اگرچه خانواده هایی که نمی توانند به مسافرت بروند را درک می کنم اما بیشتر دلایلی که برای سفر نرفتن می آورند بر اساس شناخت عرفی تاریخ گذشته و اطلاعات متناقض آنلاین در رسانه ها است.
امروزه با کمک تعداد کمی از بلاگرهای سفر با خانواده، وقت آن است که دلایل رایجی که مردم سفر خانوادگی را به تاخیر می اندازند را دور بریزیم.

شما باید تا زمانی که کودکتان بتواند سفر را به خاطر بیاورد صبر کنید

مطمئنا کودک شما همه ی جزئیات سفر را به خاطر نمی آورد، ولی بگذارید صادق باشیم اغلب بزرگسالان به سختی به یاد می آورند که هفته ی گذشته چه کاری انجام داده اند. من همه ی جزئیات از سفرم را به یاد نمی آورم ولی همچنان تجربه ی کلی آن را احساس می کنم.
کودک نوپای ما هنوز درباره ی زمانی که شب در قطار خوابیدیم و ” بابا روی تخت تاشو خوابید” صحبت می کند. او شاید بازدید از برج ایفل را وقتی که ما دو سال پیش در پاریس بودیم را به یاد نیاورد ولی سوار شدن ماشین چرخان که مقابل خیابان بود را به یاد می آورد. در کریسمس گذشته او هدیه ای را باز کرد و رسید ضمیمه شده به جعبه را دید. رسید هدیه را جدا کرد و فریاد زد “ یک بیلیط هواپیما، بابا من یک بیلیط هواپیما دارم!”
کوین مینز از سایت قدم زدن در سفرها می گوید: پسر من رفتن به ایسلند را که تقریبا یک سال پیش بوده را به یاد می آورد. او صدای ریزش آب های هاوایی و رفتن به آتشفشان را به یاد می آورد. او خوردن گلاتو در ایتالیا را وقتی که سه سالش بود و چگونه به ایتالیایی گفتن گلاتوی توت فرنگی را به یاد می آورد. اگر کلمه ای ایسلند را بشنود می گوید: مامان ما به ایسلند رفتیم. این ها چیزهایی نیستند که ما پرورش داده باشیم، او به وضوح به یاد می آورد. بزرگسالان به اندازه ی کافی به کودکان به خاطر چیزهایی که به یاد می آورند اهمیت نمی دهند.
مسافرت کودکان ما را تحت تأثیر قرار می دهد و شخصیت آینده آن ها را شکل می دهد. اگرچه زمانی که نوجوان می شوند، خیلی از این سفرها را به یاد نمی آورند ولی هر سفری که ما می رویم به کودکانمان چیزهای جدیدی درباره ی خودشان و دنیا می آموزد. این شرم آور است که همه ی این درس های موثر زندگی را فقط برای این که شما می خواهید کودکتان به یاد بیاورد برج ایفل به چه شکل هست، برای ۱۵ سال به تعویق بیاندازید.

مسافرت با بچه ها خیلی سخت است
 FAMILY TRAVEL

بزرگترین اشتباهی که والدین می توانند مرتکب شوند این است که به همان روشی که قبل از بچه دارشدن مسافرت می کردند، بعد از بچه دار شدن هم به همان روش انجام بدهند. زندگی الان متفاوت است، پس شما باید انتظاراتتان را تغییر دهید. شما نمی توانید با یک کودک تا دیروقت در کلوب های شبانه به مهمانی کردن بپردازید و نمی توانید با داشتن یک کودک در پشتتان کوهنوردی کنید.این نقل قول از یکی از مادران را بخوانید: “وقتی من بچه ی اولم را حامله بودم، خیلی از دوستانم به من گفتند که روزهای مسافرتم به پایان می رسد چون مسافرت با یک بچه بسیار سخت خواهد بود” . ما در مدت کوتاهی پس از این که کودکمان متولد شد، یک پاسپورت برایش گرفتیم و او اولین پرواز بین المللیش را در سه ماهگی انجام داد. پیشرفت مسافرت کردن به کودکان من کمک کرد تا در همه ی موقعیت ها آسوده باشند.

زمانه عوض شده است ولی این به آن معنی نیست که شما دیگر نباید مسافرت کنید. این امکان پذیر است که شما بچه داشته باشید و سفر کنید؛ شما فقط نیاز دارید رو به جلو برنامه ریزی کنید و سرعت خود را کم کنید. خانواده های بسیاری وجود دارند که همیشه درحال سفر کردن هستند.
 FAMILY TRAVEL

ما نمی توانستیم کودک تازه متولد شده ی خود را به سفر طولانی ببریم. ما چند سفر کوتاه جاده ای را برای آشنا شدن با شرایط انجام دادیم، ولی او را تا زمانی که ۳ماهه نشده بود سوار هواپیما نکردیم ولی بچه ها خیلی می خوابند. آن ها نمی خزند، قدم نمی زنند و آن ها هیچ کاری بجز خوردن، خوابیدن، دفع کردن انجام نمی دهند. مسافرت کردن قبل از اینکه کودک شما راه برود بهترین زمان می باشد.
سفرکردن با بچه بسیار آسان تر از سفرکردن با کودکان نوپاست. نکته ها: اگر پرستاری می کنید، نیازی به جمع آوری غذاهای اضافی نیست؛ بچه ها قابل حمل نیستند و نمی توانند فرار کنند؛ و آن ها بیشتر اوقات می خوابند. کسی که همراه بچه ها تا سن معینی هست می تواند زودتر از امنیت فرودگاه عبور کند.
وقتی بچه ها بزرگتر می شوند، فعال تر، کنجکاو و طاقت فرسا می شوند. ما متوجه شدیم که سخت ترین زمان برای مسافرت بین سن ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی است چون آن ها فقط می خواهند حرکت کنند و به سختی متقاعد می شوند.
ولی سفر کردن با بچه ها آنقدر که تصور می کنید، سخت نیست.

بچه ها گزینه مناسبی برای سفر هوایی نیستند
 FAMILY TRAVEL

بعضی از بچه ها در هواپیما بد رفتار می کنند ولی بعضی از بزرگسالان نیز همینطور هستند. ما نمی توانیم به همه ی کودکان به خاطر این که تعداد کمی از کودکان به سختی مجاب می شوند تا بنشینند، برچسب مسافران وحشتناک پرواز را بزنیم. از ۳۰ پروازی که ما با کودکانمان انجام دادیم، فقط یک سفر در دسته بندی “پرواز وحشتناک” قرار می گیرد. در اغلب خطوط هوایی، بچه های کمتر از ۲۴ ماهه به صورت رایگان پرواز می کنند، پس ما فکر کردیم که می توانیم مقداری پول ذخیره کنیم و او را روی پای خود بنشانیم. در آن زمان او ۱۸ ماهه بود و این خوب بود اما او موافق نبودو از این موضوع یک درس آموختیم.
بله آن ها بعضی مواقع گریه می کنند ولی اگر شما به آن ها بیاموزید که چگونه مسافرت کنند، آن ها یاد می گیرند. ما با کودکان ۲ و ۴ ساله، پرواز های ۱۶ ساعتی انجام دادیم و آن ها از بیشتر افراد بالغ درون هواپیما بهتر رفتار کردند.
اغلب بچه ها تا زمانی که شما آن ها را سرگرم نگه دارید، خوب هستند. ما مقدار زیادی اسنک، اسباب بازی و بازی هایی را آماده کردیم. ما نمایش های مورد علاقه ی آن ها را بر روی تبلتمان دانلود کردیم و به آن ها هدفون های بدون نویز دادیم تا صدا، افراد نزدیکمان را اذیت نکند. علاوه بر این، هروقت که ممکن بود، پروازهای مستقیم را متوقف می کردیم و زمان های پروازی را انتخاب می کردیم که برنامه ی زمانی برای خوابیدن کوتاه داشتند.

شما باید از مکان هایی که برای کودکان ساخته شده دیدن کنید
 FAMILY TRAVEL

بچه داشتن به این معنی نیست که شما محکوم به داشتن زندگی کسل کننده و تعطیلات تلف شده هستید. شما باید فعالیت هایی که کودکانتان از آن لذت خواهند برد را در نظر بگیرید، در غیر این صورت به کسی خوش نخواهد گذشت. وقتی سال گذشته به آریزونا رفتیم، از بازدید باغ وحش، آکواریوم زندگی دریایی و شهرک تازیانه ی وسترن به اندازه ی کودکانمان لذت بردیم.
والدین اغلب می شنوند که کودکان فقط وقتی که به دنیای دیزنی و پارک های تم دار یا مکان های ساحلی می روند از مسافرت لذت می برند ولی این زیاد به حقیقت نزدیک نیست. این تجربه ی من بوده است که کودکان به صورت طبیعی درباره ی دنیا کنجکاو هستند و از دیدن مکان های جدید و انجام دادن کارهای جدید هیجان زده می شوند. کودکان ما خاطره های عالی از سیاحت کردن شهرهای اروپا یی مثل لندن و پاریس، سفر دریایی بالتیک۲ ملاقات مکان هایی در سن پترزبورگ روسیه و دارند. آن ها همچنان تجربه ی خورشید نیمه شب را وقتی که ما با قطار به شمال و به فیربنکس از آلسکا رفتیم را دارند. همه ی این مکان ها در یک دسته بندی رایج برای سفرهای خانوادگی قرار نمی گیرند.
به یاد داشته باشید که همه ی مقاصد دارای فعالیت های کودک پسند هستند. شما مجبور نیستید که فقط به پارک های تم دار بروید. آن جا موزه ها، مکان های بازی، آکواریوم ها و پارک ها نیز وجود دارند.

شما مجبورید کلی وسیله جمع کنید
 FAMILY TRAVEL

بله، مسافرت کردن با بچه های کوچک یعنی وسایل بیشتر و موارد حجیم مثل کالسکه و صندلی ماشین. بله شما اغلب باید کیفتان را چک کنید و هزینه ی اضافی بار سفر را بپردازید ولی این زحمتی موقتی است.
یک بار که شما کیف هایتان را در فرودگاه چک کنید دیگر نیاز به نگرانی درباره ی آن ها ندارید. وقتی شما به فرودگاه مقصد خود می رسید، یک چرخ حمل وسایل بگیرید یا از کسی تقاضای کمک کنید. مسافرت کردن بدون همراه؟ چرا فردی مسئول حمل نقل را به خدمت نگیرید؟ به جای تاکسی گرفتن یا استفاده از اتوبوس، یک ماشین را مستقیما در فرودگاه اجاره کنید. با اجاره کردن ماشین، شما فقط یک بار باید صندلی های کودک را تنظیم کنید و دردسر به پایان می رسد.
برای کاهش وزن اسباب خود، اقامتگاه هایی که سرویس های شستشوی لباس دارد را ثبت کنید. امکان شستشوی لباس یعنی جمع آوری نصف وسایلی که همیشه با خود به همراه می برید. شما همچنین می توانید وسایل کودک را در مقصدتان اجاره کنید. مثل کالسکه، تخت خواب بچه، صندلی ماشین بچه و صندلی پایه بلند غذاخوری بچه. این سرویس ها برای شما گران تر تمام می شود ولی به صورت قابل ملاحظه ای بار شما را کاهش می دهد.

سفر کردن با بچه ها خیلی پرهزینه
 FAMILY TRAVEL

سفر کردن با بچه مطمئنا از سفر کردن بدون بچه ارزان تر است ولی این به آن معنی نیست که این خیلی گران و دست نیافتنی است. اگر مسافرت برای شما مهم است، همیشه راهی برای کاهش هزینه ها وجود دارد تا آن را مقرون به صرفه کند.
راه های بسیاری برای ذخیره کردن پول در سفر وجود دارد. برای مسافرت خانوادگی هم همینطور.
درواقع سفر با کودکان اصلا هزینه ی زیادی برنمی دارد، مخصوصا اگر آن ها خیلی کوچک هستند. تا زمانی که روی زانو جا می گیرند سفر آن ها تا دوسالگی مجانی است و حمل و نقل عمومی نیز عموما یا مجانی است یا با تخفیف های زیادی همراه است و ورود آن ها به بیشتر جاذبه های گردشگری تا سن خاصی مجانی است. تا زمانی که آن ها در مرحله ی ناخنک زدن کودکی خود قرار دارند بیشترشان راضی هستند که در رستوران ها از بشقاب غذای شما بخورند.
مسافرت خانوادگی چیزی نیست که از آن بترسید یا اجتناب کنید. نیازی نیست که مسافرت خود را چون که بچه دارید به تعویق بیاندازید. بچه های شما فقط یک بار بچه هستند قبل از اینکه بدانید آن ها تبدیل به نوجوان های بدی می شوند که نمی خواهند با پدر و مادرشان وقت بگذرانند. هیچ زمانی بهتر از الان برای تجربه کردن دنیا به عنوان یک خانواده و باهم نیست.

۵ نکته برای داشتن یک سفر تضمینی و بدون درگیری مادر و دختری
ادامه مطلب

4/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر