لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> زیبا ترین و با شکوه ترین قلعه های جهان
زیبا ترین و با شکوه ترین قلعه های جهان

زیبا ترین و با شکوه ترین قلعه های جهان

با وجود اینکه اروپا با قلعه های دوران قرون وسطایی معروف می باشد ولی قلعه های بزرگ و با عظمت دیگری در سراسر جهان وجود دارند که سفر و بازدید از این مناطق ارزش زیادی دارد. شاید اغلب مردم تصور کنند که قلعه ها و کاخ ها مخصوص پادشاهان و ملکه ها می باشند در حالی که این طور نیست و یک ساختمان با نما و ساختاری از دیوار ها، برج ها و حتی خندق ها یک قلعه بحساب می آید. قلعه های زیادی در سراسر جهان وجود دارند از قلعه قایتبی باستانی اسکندریه گرفته تا کاخی که اخیرا در کالیفرنیا بنا شده است، این عمارت های باشکوه تاریخی که در خارج از اروپا قرار گرفته اند، ارزش رزرو هتل، سفر و دیدن را دارند.

1 – قلعه باستانی قایتبی در اسکندریه، مصر – Citadel of Qaitbay in Alexandria, Egypt

قلعه قایتبی قلعه ای باستانی با ماسه های رنگی در سواحل دریای مدیترانه است که در قرن 14 در شهر بندری اسکندریه برای محافظت از شهر در برابر جنگ های صلیبی ساخته شده بود. این قلعه یکی از مهم ترین دژ های مستحکم مصر می باشد. علاوه بر این، قلعه قایتبی در کنار یکی از هفت عجایب دنیای باستانی قرار گرفته است و بخشی از این آثار بشمار می رود. فانوس دریایی اسکندریه بر اثر زمین‌ لرزه شدیدی زیر و رو شد و در روی این ویرانه ها این قلعه با عظمت ساخته شد. در قرن شانزده کشور مصر به قلمرو امپراطوری عثمانی افزوده شد و اداره این دژ نیز به دست عثمانی ها افتاد. با وجود رخداد های تاریخی هنوز هم این قلعه پا برجاست و با برج های متحرک مشرف به دریا، شکوه و عظمت را در آسمان شهر اسکندریه به نمایش گذاشته است.
Craigdarroch Castle in Victoria, British Columbia

2 – قلعه کریگ دارک در ویکتوریا ، ايالت بريتيش كلمبيا ( در كانادا)

کاخ کریگ دارک توسط یک تاجر نفتی در قرن 19 ساخته شد و یکی از زیبا ترین چشم انداز ها و سایت مهم تاریخی کانادا محسوب می شود. این عمارت ویکتوریایی با عنوان قلعه پادانزا معروف می باشد که به خانه های عظیم ساخته شده توسط سرمایه داران ثروتمند دوران صنعتی اشاره دارد. هر چند این اثر عمق تاریخی زیادی ندارد ولی برج ها و شیشه های رنگی پنجره ها و معمارى رومانسك ، به این قلعه داستان های افسانه ای بخشیده است. اگر از طرفداران هنر معماری می باشید هنگام سفر به بریتیش کلمبیا، بازدید از این اثر هنری را فراموش نکنید.
Himeji Castle in Himeji, Japan

3 – قلعه هیمجی در شهر هیمجی ، ژاپن – Himeji Castle in Himeji, Japan

با سفر کوتاهی از شهر کیوتو طی چند ساعت می توانید قلعه هیمجی، یکی از زیبا ترین قلعه های ژاپنی را تماشا کنید. این قلعه 5 طبقه ای دکوراسیون بی نهایت زیبایی را با ریزه کاری های هنری ظریف به نمایش گذاشته است و منظره ای دیدنی فوق العاده ای را در افق آسمان ایجاد کرده است. با گشت و گذاری در محوطه ی قلعه، گردشگران متوجه طراحی بسیار پیچیده و عجیب این قلعه می شوند، این اثر با طراحی پیچیده اش افرادی که سرزده یا بدون اجازه وارد شده باشند را سردرگم کرده و به دام می اندازد. درختان اطراف، چشم انداز های زیبایی را برای قلعه به وجود می آورند. در حقیقت قلعه هیمجی یکی از بهترین مکان های ژاپن در جشنواره شکوفه های گیلاس می باشد، هر چند گردشگران زیادی در این زمان حضور دارند و قلعه شلوغ ترین روزهای سالش را می گذراند.
Hearst Castle in San Simeon, California

4 – قلعه‌ی هرست در سان سیمون، کالیفرنیا – Hearst Castle in San Simeon, California

قلعه‌ی هرست در مرکز کالیفرنیا قرار دارد که در بین آثار آمریکایی در میزبانی از ستاره های هالیوودی و چهره های اصلی سیاسی دهه 1920از چارلی چاپلین گرفته تا وینستون چرچیل نقش مهمی داشته است. قلعه‌ی هرست مکانی آشنا برای علاقه مندان به فیلم می باشد. این قلعه توسط روزنامه نگاری به نام ویلیام راندولف هرست ساخته شد. فیلم همشهری کِین (Citizen Kane) از زندگی روزنامه نگاری و منتقدانه ویلیام الهام گرفته است. این مکان بین لس آنجلس و سانفرانسیسکو قرار دارد و در صورتی که از جاده کالیفرنیا عبور می کنید بهتر است که این بنای باشکوه را ببینید. مناظر دیدنی زیادی در اطراف قلعه وجود دارد، یک استخر در فضای باز ساخته شده و در ورودی قلعه قرار دارد و استخر سرپوشیده رومی که یکی از لوکس ترین ها در جهان می باشد. همچنین بزرگ ترین باغ وحش خصوصی آمریکا که قبلا در این نواحی بود را می توان دید، و برخی از حیوانات وحشی مانند گورخر هنوز هم در این محوطه به چشم می خورند.
بیشتر بخوانید:
Grand Palace in Bangkok, Thailand

5 – کاخ بزرگ بانکوک، تایلند – Grand Palace in Bangkok, Thailand

کاخ بزرگ بانکوک یکی از جاذبه های اصلی بانکوک می باشد. این کاخ در قلب و مرکز شهر قرار دارد و مناره های طلایی آن در آسمان شهر چشم ها را خیره می کند. در حدود 150 سال این قلعه محل سکونت پادشاهان تایلندی بوده است که درون مجموعه ای پیچیده مانند یک شهر کوچک زندگی می کردند. با وجود سقف های مدل تایلندی، می توان گفت که این مکان از عناصر و ویژگی های اروپایی و قلعه مانند در طراحی و ساخت کمک گرفته است. دیوار های سنگر دار و اتاق های پذیرایی بزرگ نمونه هایی از این شباهت ها بشمار می روند. فرصت بازدید از معبد بودای زمردین ( Temple of the Emerald Buddha) را از دست ندهید، این معبد یکی از مقدس ترین معابد بودایی در سراسر تایلند است. تندیس بودا کوچک می باشد ولی بخاطر حکاکی از سنگ یشمی بسیار باارزش می باشد. پوشش بودا با گذر فصل ها طی مراسم های خاصی تغییر می یابد. سه بار در طول سال شخص پادشاه مراسم را انجام می دهد و هیچ کسی به جز پادشاه و ولیعهد اجازه ندارد که این تندیس را لمس کند.
Chapultepec Castle in Mexico City, Mexico

6 – قلعه چاپولتپک در مکزیکوسیتی، مکزیک – Chapultepec Castle in Mexico City, Mexico

قلعه های زیبای زیادی در شمال آمریکا وجود دارند ولی قلعه چاپولتپک منزل سلطنتی بوده است. این قلعه در طول دوران استعماری توسط نايب السلطنه اسپانیایی در سال 1833 ساخته شده است. قلعه چاپولتپک دوران تاریخی پرحادثه ای را پشت سر گذاشته است. در حقیقت محل بزرگ ترین جنگ های مکزیکی و آمریکایی بوده است. این قلعه باشکوه در دورانی منزل امپراطور بوده، در دورانی دیگر یک رصدخانه، یک کالج نظامی، مکانی برای پذیرایی از دیپلمات های خارجی و حتی میزبانی برای ساخت فیلم رومئو و ژولیت در سال 1995 بوده است. امروزه این قلعه جایگاه موزه ملی فرهنگ ها می باشد و پذیرای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ باشکوه است.
Amba Vilas Palace in Mysore, India

7 – قلعه امبه ویلاس در شهر میسور، هند Amba Vilas Palace in Mysore, India
شهر میسور در هند به شهر قصرها مشهور است. گردشگران برای تماشای مشهورترین و زیباترین قصر هند می بایستی به سوی دژ قدیمی حرکت کنند. این قصر دومین اثر باشکوه و جاذبه ای بی نظیر پس از تاج محل در سراسر هند بشمار می رود. اطراف پر از معابد منبت کاری شده است و همچنین سالن های رنگارنگ تزئین شده زیادی به چشم می خورد. گردشگران با یک تور تفریحی می توانند جاذبه های بیشماری را تماشا کنند. مسافرانی که در ماه اکتبر از این قصر دیدن کنند شانس حضور در جشنواره دوسهرا (Dasara festival ) را خواهند داشت، در این مراسم تخت پادشاهی طلایی رونمایی می شود. این تخت شاهی متعلق به حاکمان سابق میسوری می باشد و تنها در طول این جشنواره در دید عموم مردم قرار می گیرد. پس از جشنواره در ادامه سال، اجزای این تخت را جدا کرده و درون قفسه هایی در قصر نگه می دارند. مسافرانی که در روز یکشنبه از شهر قصر ها یا میسوری بازدید می کنند بهتر است تماشای نمایش هفتگی نور بارانی را بر فراز قصر از دست ندهند.

زیباترین آرامگاه ها و معابد سنگی جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر