لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> تنها سفر کردن – نکات امنیت در سفر برای خانم‌ها
تنها سفر کردن - نکات امنیت در سفر برای خانم‌ها

تنها سفر کردن – نکات امنیت در سفر برای خانم‌ها

مسافرت خانم ها به صورت انفرادی آنقدر پراهمیت است كه به اندازه كافی نمی توانیم آن را پوشش دهیم. بنابراین از نظرات یك متخصص در این زمینه بهره می بریم. مقاله زیر در مورد ایمنی و امنیت است، چرا كه این سوال بسیاری از خانم هایی است كه به مسافرت می روند. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
یكی از عمده ترین نگرانی ها برای بسیاری از مسافرت های انفرادی،‌ بحث ایمنی و امنیت است. آیا در صورت تنها رفتن به سفر، می توانم شرایط امنی برای خودم ایجاد كنم؟ چگونه می توانم دوستان و خانواده ام را قانع كنم كه به سلامت از سفر بازخواهم گشت؟ خبر خوب این است كه: بله، می توانید سالم و سلامت باشید. ساده تر از آن است كه فكرش را بكنید، چون از قبل دارای برخی از مهارت های مورد نیاز هستید – همان روش هایی كه برای سالم ماندن در خانه به كار می گیرید را در سفر نیز می توانید مورد استفاده قرار دهید.
بسیاری از مردم پیش از اولین مسافرت انفرادی در خود احساس ترس و نگرانی دارند. اینكه پیش از رفتن به مكانی جدید مضطرب گردید، ساده و عادی است. بسیاری از عوامل ناشناخته در آن وجود دارند (به عنوان مثال: آیا می توانید با كسی دوست شوید؟ آیا به سلامت بازخواهید گشت؟ , و یا هوشمندانه سفر کنید)، عواملی كه هزاران بار در ذهنتان مرور می كنید.
اما همه این مسائل فقط در ذهن شما وجود دارند. مغز شما سناریوهای بسیار بدی را به وجود می آورد كه احتمال وقوع آنها بسیار پایین است. ما دریافتیم كه تنها با چند نكته ساده، می توانید در مسیر سالم و امن باقی بمانید.

نكته شماره 1: به غرائز درونی خود اعتماد كنید
در مورد قدرت بصیرت و بینش سخن برای گفتن بسیار است. در صورتیكه كسی به شما انرژی منفی داده و حس خوبی از وی نمی گیرید، گفتن كلمه “نه” و دور شدن از او هیچ خجالتی ندارد. اگر حس درونی شما به شما می گوید كه چیزی درست نیست، به آن گوش فرا دهید. با گذشت زمان و بیشتر شدن تعداد مسافرت های انفرادی، این حس به صورت طبیعی در درون شما تقویت خواهد گردید.
بعضی از مردم فكر می كنند كه چون به راحتی و به صورت رایگان در كشور چین سوار ماشین مردم عادی می شوم، دیوانه و نادان هستم. اما پس از سال ها تجربه در زمینه مسافرت، به اندازه كافی به حس درونی خود اطمینان پیدا كرده ام كه در صورت نادرست بودن چیزی،‌ زنگ هشدار را برای من به صدا درآورد. زمان هایی هم بوده كه حس درونی ام مرا از وجود مشكل آگاه ساخته و به ندای درونی خود گوش فرا داده ام، مثلاً یك شب دیروقت در شهر رُم كسی به من پیشنهاد داد كه مرا با خودرو تا جائی برساند اما چون احساس كردم كه مشكلی وجود دارد، آن را نپذیرفتم. نكته شگفت انگیز این است كه هرچقدر بیشتر به این ندای درونی خود گوش فرا می دهید، بیشتر و بیشتر در مسیر درست حركت می نمائید.
Don’t be afraid to say no
نكته شماره 2: از گفتن كلمه “نه” هراس نداشته باشید
اگر در مواقعی فكر می كنید كار درست این است كه تنها به گفتن یك كلمه بله (نه) اكتفا نمائید، همین كار را بكنید و نگران ناراحت شدن دیگران نباشید. مسافرت انفرادی شما، فقط مختص شماست و نه كس دیگری.
بعضی اوقات در هتل ها و كافه ها اطرافیان متفق القول به دنبال خوشگذرانی بیشتر بوده و شما را هم وادار به حضور در جمع خود می كنند، و این موضوع در طول سفر امكان دارد هر روز اتفاق بیفتد.
استفاده بیش از اندازه از نوشیدنی ها می تواند منجر به مشكلات جدی گردد. اگر كسی نیست كه مراقب شما باشد، حدالامكان میزان كمی نوشیدنی مصرف نمائید. لیست طولانی از دوستانم در اختیار دارم كه به علت مصرف بیش از حد نوشیدنی،‌ در كوچه های اسپانیا از آنها سرقت شده و یا به طریق دیگر حتی در شهر امنی مثل برلین مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. این اتفاقات خصوصاً در نزدیكی مناطقی كه میهمانی ها در آنجا برگزار می گردند، به راحتی به وقوع می پیوندند. به خاطر این دلیل و دلایل شخصی دیگر، از مصرف نوشیدنی های الكلی چه در منزل و چه در طول سفرهایم كاملاً خودداری می كنم و این كار نه تنها من را سالم تر و ایمن تر نگه می دارد، بلكه باعث شده تا با افرادی ملاقات كنم كه به مسائل دیگری غیر از شركت در میهمانی علاقه دارند و این در كل منجر به غنی تر شدن تجارب من از سفرهایم گردیده است.
Keep a dummy wallet and whistle
نكته شماره 3: یك كیف پول مصنوعی و یك سوت به همراه داشته باشید
برخی از مسافران به منظور حفظ و نگهداری مهمترین و باارزش ترین گاوصندوق خود، توصیه می كنند یك كیف پول مصنوعی به همراه داشته باشید،‌ كیف پولی كه حاوی تعدادی كارت اعتباری بی ارزش و مقداری پول نقد باشد. همین كافیست تا دزدی كه می خواهد به شما دستبرد بزند، با خود فكر كند كه چیز باارزشی را می دزد،‌ در حالیكه شما كیف پول واقعی و باارزش خود را به خوبی پنهان نموده اید (مثلاً جائی در زیر كفی كفش).
یك وسیله مهم دیگر می تواند چیزی باشد كه ایجاد صدا نماید. چندین بار برای خود من همراه داشتن یك سوت مفید واقع شده، خصوصاً زمانی كه داستان دیگری را از خانمی كه به تنهایی به مسافرت رفته بود شنیدم، كسی كه یك مرتبه در كشور اندونزی به منظور دور كردن چند میمون وحشی از آن استفاده كرده بود. من هم دقیقاً همین كار را چند ماه بعد زمانیكه یك میمون عصبانی به سمت من در حال پرش بود انجام دادم. این نشان می دهد كه شما هرگز نمی دانستید چگونه یك شیء بسیار كوچك می تواند در زمانی خاص برایتان مفید باشد.
Get advice from locals
نكته شماره 4: با مردم محلی مشورت كنید
از پلتفرم هایی كه به صورت آنلاین بر روی وب سایت ها قرار گرفته اند استفاده نمائید تا در مورد چیزهایی كه بایستی در سفرتان به منطقه ای خاص به دنبالشان باشید، اطلاعاتی كسب نمائید؛ خصوصاً اگر این اولین بار است كه به تنهایی به مكان مورد نظر سفر می كنید. بسیاری از انجمن های گفتگوی آنلاین مانند تریپ ادوایزر، لونلی پلانت و فیسبوك گروپس وجود دارند كه آخرین اطلاعات توسط افراد محلی،‌ مهاجران و متخصصان در آنها به اشتراك گذاشته می شوند. به نظر من طرح برخی از پرسش های حوزه امنیت در سفر در چنین انجمن هایی گاهی به مراتب از وب سایت های ارائه دهنده اطلاعات گردشگری قابل اعتماد تر است، چرا كه آنها به روزتر بوده و به هرحال تحقیق و پرسش در مورد كلاهبرداری ها و خطرات رایج در مقاصد مورد نظر شما برای این افراد زیاد سخت نیست. برای امریكایی ها، چنین انجمن هایی با نام “بیورو آو كانسیولار اَفیرز” در حال فعالیت هستند.
در هتل یا مسافرخانه ای كه در آن اقامت دارید، از كاركنان در رابطه با كلاهبرداری هایی كه بایستی مواظب باشید از شما انجام نشود، سوال نمائید. نه تنها در مورد مكان هایی كه باید از آنها در طول سفرتان بازدید كنید، اطلاعات بدست بیاورید، بلكه در رابطه با جاهائی كه از رفتن به آنها بایستی خودداری كنید هم سوال كنید. هیچ كس به اندازه افرادی كه در طول سال در این مكان ها زندگی می كنند، از این موارد مطلع نیست. در نهایت، یك تور پیاده روی معروف در ابتدای سفرتان به شهر جدید نه تنها شما را در كسب شناختی مناسب از منطقه یاری می دهد، بلكه فرصتی است تا سوالات مورد نظر خود را در رابطه با نكات امنیتی از راهنمای محلی بپرسید.
Dress appropriately
نكته شماره 5: لباس مناسب بپوشید
برای اینكه از نظرها پنهان بمانید (همرنگ جماعت شوید) همانند مردم محلی لباس به تن كنید. با متمایز شدن از دیگر افراد، بیش از آنكه نظر افراد مزاحم را به خود جلب كنید، خود را به خطر می اندازید. این حقیقت تلخی است اما در برخی از كشورها،‌ خانم ها آنگونه كه دوست دارند نمی توانند لباس بپوشند و بایستی لباس پوشیده به تن داشته باشند.
به عنوان مثال در كشورهای با آداب و رسوم اسلامی، پوشیدن شلوارك و پیراهن بدون آستین توصیه نمی شود و می تواند توهین آمیز تلقی گردد. بهتر این است كه حداقل شانه ها و زانوها را بپوشانید. قبل از جمع كردن وسایل، سری به مطالب بخش what’s appropriate to wear بزنید.
شاید بدیهی به نظر برسد اما هنوز هم دیدن خانم های بدون پوشش در سواحل تایلند و یا خانم ها با شلوارك و پیراهن های بسیار كوتاه در مالزی و اندونزی، مسئله ای معمولی است. برای اینكه با احترام با شما برخورد شود، احترام قائل شدن برای لباس محلی و سطوح حجاب از اهمیت زیادی برخوردار است.
Know the local emergency numbers
نكته شماره 6 : شب ها تنها به پیاده روی نروید
در برخی از كشورها پیاده روی شبانه كاملاً امن است. در برخی دیگر می تواند خطرناك باشد. بیرون رفتن دست جمعی و یا درخواست از شخص دیگری در هتل یا مسافرخانه برای همراهی شما، كاری هوشمندانه است.
متأسفانه خودم این موضوع را به سختی و پس از اینكه یك شب در كشور نپال توسط شخصی مورد تعرض قرار گرفتم، آموختم. پلیس محلی و مالك مسافرخانه هر دو سردرگم شده بودند و عنوان می كردند كه چنین چیزی هرگز در این مكان اتفاق نیفتاده بود. اما ماجرا این بود كه این اتفاق برای من افتاد و با خود تصمیم گرفتم كه دیگر هرگز این كار را تكرار نكنم كه شب هنگام به تنهایی در نپال تردد نمایم و در حال حاضر مطمئنم كه در طول شب تنها به پیاده روی نمی روم.
Make copies of your important documents
نكته شماره 7: از مدارك مهم خود كپی به همراه داشته باشید
اگرچه ما همیشه امیدواریم كه اتفاقی نیفتد، اما ایجاد آمادگی در خودمان برای اتفاقات و پیشامدهای بد، بسیار حائز اهمیت است. از مدارك مهم خود شامل گذرنامه، كارت شناسایی و كارت بیمه كپی تهیه كنید و در تمام كیف هایی كه حمل می كنید، یك نسخه از آنها را نگهداری نمائید. همچنین شرایطی هم پیش می آید كه مدارك فیزیكی و كپی آنها را گم می كنید، بنابراین بهتر است كپی الكترونیكی نیز تهیه نمائید. از مدارك مهم خود عكس بگیرید و آنها را در گوشی تلفن همراه و لپ تاپ خود و همچنین در یك سرور ابری امن ذخیره نمائید.
همچنین پیشنهاد من این است كه از لوازم الكترونیكی همراه خود عكس گرفته و در یك سرور ابری ذخیره نمائید، اگر این لوازم را گم كنید، این كار به شما كمك می نماید تا از شركت بیمه خسارت آنها را مطالبه كنید.
Know the local emergency numbers
نكته شماره 8: شماره های ضروری محلی را یاد بگیرید

قبل از عزیمت شماره های ضروری مقصد مورد نظر خود را به صورت آنلاین پیدا كرده و یادداشت كنید و یا از كاركنان بخش پذیرش سوال نمائید. همچنین برنامه های كاربردی مانند تریپ ویسل نیز وجود دارند كه شماره تلفن های ضروری را در سراسر جهان در اختیار شما می گذارد. البته بهترین پیشامد این می تواند باشد كه شما هرگز نیاز به استفاده از آنها نداشته باشید، اما كار عاقلانه این است كه برای مواقع نیاز آمادگی لازم را در خود ایجاد كنید.
 Let friends know where you are

نكته شماره 9: به دوستان خود در رابطه با جائی كه هستید، اطلاع دهید
اطمینان حاصل كنید كه كسی (مثلاً دوست، اعضای خانواده و یا یك همسفر) از برنامه سفر شما و یا اینكه در زمانی مشخص در كجا خواهید بود، باخبر باشد. سعی كنید از یك محدوده مشخص كاملاً و یا برای مدت زمان طولانی خارج نشوید، خصوصاً زمانی كه در مواقع بازگشت باعث نگرانی پدر و مادر شوید. اگر مجبور هستید كه برنامه هایتان را تغییر دهید – چون بایستی حتماً در زمانی مشخص كاری را انجام دهید – فراموش نكنید كه به یك شخص اطلاع دهید. یافتن كافی نت ها معمولاً آسان است و بسیاری از كشورها سیم كارت های ارزانی به فروش می رسانند (حداكثر 20 دلار) تا در صورتیكه گوشی تلفن شما بصورت آنلاك باشد، بتوانید با دوستان و آشنایان ارتباط برقرار نمائید. علاوه بر آن، در صورتیكه در حركت باشید، دسترسی به اینترنت برای انجام برنامه ریزی های سفر و یافتن مسیر، اغلب برای شما به مثابه یك نعمت بزرگ خواهد بود.
در خاتمه باید عنوان نمود كه مسافرت انفرادی شگفت انگیز است. این امكان را برای شما فراهم می كند كه تمام تصمیمات مربوط به سفر را به تنهایی بگیرید،‌ رشد شخصی و استقلال خود را ارتقا دهید و چون می توانید بدون اینكه دوستتان در طول سفر حواستان را پرت كند، به محیط پیرامون توجه كنید، حتی این امكان وجود دارد كه از امنیت بیشتری نیز برخوردار باشید. مسافرت انفرادی باعث تقویت بصیرت و حس درونی شما می شود و علی رغم وجود برخی از نگرانی های رایج، مقصد سفر اغلب خطرناك تر از مكان زندگی شما نخواهد بود.
همان احساس معمولی كه در خانه از آن استفاده می كنید، در آنسوی مرزها نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. خیلی مقوله پیچیده ای نیست و تا جائی كه در مورد آن هوشمندانه عمل كنید و از این نكات ساده استفاده نمائید،‌ ماجراجوئی مثبت و موفقی خواهید داشت.

5 راه آسان برای ایمن کردن اتاقتان در هتل
ادامه مطلب
5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر