لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> چرا سفر جاده ای بهترین ایده برای مسافرت های خانوادگی است؟
چرا سفر جاده ای بهترین ایده برای مسافرت های خانوادگی است؟

چرا سفر جاده ای بهترین ایده برای مسافرت های خانوادگی است؟

به عنوان پدر و مادری که تازه صاحب فرزند شده اید، فکر کردن به مسافرت با فرزندان خردسال یا نوپا می تواند غیرقابل تصور باشد. شاید با خود فکر کنید در شرایط کنونی که فرزند یا فرزندانتان به تربیت و مراقبت کامل نیاز دارند وقت پرداختن به موضوعاتی جانبی مانند مسافرت نیست. اما اگر مسافرت با فرزندان خردسالتان را ممکن می دانید با یک نگرانی دیگر مواجه می شود و آن این است که نمی خواهید این سفر برای خود و همراهانتان به جای تجربه ای لذتبخش به یک دردسر تبدیل شود.
در چنین سفرهایی است که می توانید فرزندان خود را با دنیای بیرون آشنا کنید و تجربیاتی ذی قیمت را در اختیار آن ها قرار دهید. می توانید در کنار فرزندانتان از وقت مشترک خود لذت برده و از علاقه ای که همگی به سفر دارید بهترین استفاد را ببرید. اما این ماجراجویی دوست داشتنی همیشه آسان نیست. گاهی رزرو هتل و سفر با فرزندان کوچک می تواند چالش برانگیز باشد و البته این موضوع خود بخشی از جذابیت ماجراست.

مانند رسیدن یک کوهنورد به نوک قله پس از ساعت های طاقت فرسا، جایزه شما رسیده به نوک قله و گفتن این که موفق شدید نیست. جایزه اصلی خود فرآیند آماده شدن برای سفر و هیجانی است که در طول مسیر تجربه می کنید و البته اتفاقات پیش بینی نشده ای که در این حین رخ می دهد.
در سفرهای جاده ای همین موضوعات است که سفر را به یک ماجراجویی به یاد ماندنی و لذت بخش تبدیل می کند. سفرهای جاده ای می توانند فرصت خوبی برای بودن در کنار خانواده و همزمان لذت بردن و تفریح کردن باشد، سفری مقرون به صرفه که شما را با جاذبه های طبیعی بسیاری مواجه خواهد کرد. در ادامه می خواهیم دلایل فکر کردن جدی به یک سفر جاده ای در کنار خانواده را به شما بگوییم، دلایلی که بدون شک شما را با تجربه کردن چنین سفرهایی ترغیب خواهد کرد.
سفر با خانواده

می توانید ماجراجویی تان را خودتان انتخاب کنید

چه مقصد نزدیک و چه دور باشد، این خود شما هستید که بر روی مقصد و نحوه رسیدن به آنجا کنترل کامل دارید. بودن در خودرو به شما اجازه می دهد که محیط طبیعی و جاذبه های اطراف جاده را ببینید و از جاهایی دیدن کنید که جز در سفر جاده ای امکان برخورد با آن ها را نخواهید داشت. موضوع جالب در مورد سفرهای جاده ای این است که هر روز تجربه ای متفاوت دارید. هر روز طبیعتی جدید، شهری جدید و محل اقامتی جدید. این موضوع برای والدین و کودکان بسیار جذاب خواهد بود زیرا هر روز ماجراجویی جدیدی را تجربه خواهند کرد. همچنین در سفرهای جاده ای می توانید هر لحظه که خواستید مقصد و مسیر سفر خود را تغییر دهید و به جاهای بهتری بروید.
سفر با خانواده

برنامه ریزی اهمیت زیادی ندارد
یکی از استرس زاترین بخش های سفرهای خانوادگی برنامه ریزی برای شروع مسافرت است. مهم نیست از قبل چقدر خوب برنامه ریزی کرده باشید، در روزهای قبل از سفر همیشه دچار مشکلات و بدبیاری هایی خواهید شد. جمع آوری وسایل، تهیه غذا، تمیز کردن لباس ها و وسایل و انتخاب لباس های سفر، همه چیزهایی است که چند روز پیش از شروع سفر به دغدغه روز و شب شما تبدیل خواهند شد. هواپیما و قطار منتظر والدین بی برنامه و وقت نشناس نخواهند ماند، از این رو برنامه ریزی ها برای سفر باید چند روز پیش از تاریخ شروع مسافرت آغاز شود.

در طرف مقابل، سفر جاده ای به شما امکان می دهد که آنطور که خودتان می خواهید و بدون عجله دست به کار شوید. این موضوع باعث می شود که استرسی نداشته باشید. برنامه ریزی برای سفرهای جاده ای معنایی ندارد و هر گاه که خواستید می توانید مسیر، محل توقف و مقصد بعدی خود را تغییر دهید. می توانید به یکباره تصمیم بگیرید در رودخانه آب تنی کنید یا صبحانه را در فضای باز بخورید.
سفر با خانواده

هزینه کمتری صرف خواهد شد
اگر بخواهید با هواپیما سفر کنید و بچه هایتان را نیز همراه خود داشته باشید هزینه مسافرت شما دستکم دو برابر خواهد شد. بدتر این که کودکان در درون هواپیما یا قطار بیشتر از چند دقیقه سرجایشان نخواهند نشست. از این رو همیشه باید صندلی های بیشتری را رزرو کنید تا فضای کافی برای جست و خیر کودکانتان در طول چندین ساعت پرواز یا مسافرت با قطار داشته باشید. این موضوع هزینه های مسافرت خانواده ها را به شدت افزایش خواهد داد اما در سفرهای جاده ای این هزینه ها به حداقل می رسد. شروع سفر جاده ای از در منزل به شما امکان می دهد که تا حد ممکن از خودرو شخصی استفاده کنید که از همان ابتدا صرفه جویی هزینه را در پی خواهد داشت.

همچنین، داشتن خودرو شخصی به شما امکان خواهد داد که در سفرهای جاده ای بتوانید در هتل هال و آپارتمان های اجاره ای خارج از مرکز شهر که ارزان تر هستند اقامت کنید و این موضوع بیش از پیش از هزینه های سفر شما خواهد کاست.
سفر با خانواده

سفرهای بیشتری خواهید داشت

با کاهش هزینه ها از طریق نکاتی که در گزینه قبل به آن ها اشاره شد، می توانید در طول سال سفرهای جاده ای بیشتری داشته باشید. سفرهای جاده ای لازم نیست همواره طولانی و در سراسر کشور باشند و البته هفته ها به درازا بکشند. گاهی اوقات یک سفر جاده ای آخر هفته ای با فاصله ای چند ساعته از خانه همان چیزی است که برای رفع خستگی و آرامش به آن نیاز دارید. سفرهای بزرگ و طولانی به مکان های شناخته شده و دوردست می تواند گاهی دست نیافتنی باشد به خصوص اگر درگیر کارهای روزمره بوده و چند فرزند نیز داشته باشید. اما این موضوع بدان معنا نخواهد بود که باید دست از سفر کردن بکشید. بدون شک در مسافت های نزدیک به خانه نیز نقاطی وجود دارند که همیشه دوست داشته اید به آن ها سر بزنید اما فرصت آن را نیافته اید.
سفر با خانواده

چیزهایی که می خواهید را با خود می برید نه چیزهایی که نیاز دارید

وقتی که با ماشین شخصی به سفرهای جاده ای می روید از فضای راحت و قابل توجهی برخوردارید. داشتن فرزند بدین معناست که دیگر نمی توانید سبکبار و با وسایل کمی به سفر بروید. از این رو جمع کردن وسایل می تواند کار سخت و استرس زایی باشد. هنگام مسافرت با هواپیما مجبورید تصمیمات سختی بگیرید و تنها چیزهای ضروری و اساسی را با خود ببرید و برخی چیزها را جا بگذارید. کودکان غیرقابل پیش بینی هستند، از این رو همراه داشتن لباس های بیشتر و انواع اسباب بازی ها برایتان یک اتفاق ایده آل محسوب می شود. داشتن خودرو شخصی در سفرهای زمینی به شما امکان می دهد که وسایل بیشتری با خود ببرید.
سفر با خانواده

می توانید هروقت خواستید استراحت کنید

اگر شما نیز با قطار، هواپیما یا اتوبوس سفر کرده باشید بدون شک در مرحله ای از مسافرت آرزو داشته اید که همان لحظه پیاده شوید و کمی استراحت کنید. کودکان نیز چنین حسی دارند. آن ها باید پس از مدتی نشستن روی صندلی، پیاده شده و راه بروند و هوای تازه بخورند. مشکل این است که کودکان درک نمی کنند که چرا پیش از موعد نمی توانند از هواپیما یا قطار پیاده شوند و توضیح این مسئله برای یک کودک دو ساله بسیار دشوار است. سفرهای جاده ای به شما امکان می دهد که هر وقت خواستید و لازم دیدید یا یکی از همراهانتان خواست، توقف کرده و هر چقدر که خواستید به دفعات استراحت کنید. این موضوع سفر را برای تمامی اعضای خانواده لذت بخش تر خواهد کرد.
سفر با خانواده

غذای خانگی برده و در هزینه های صرفه جویی می کنید

کودکان معمولاً عادات غذایی خاصی داشته و به برخی غذاها حساسیت دارند. از این رو پیدا کردن رستورانی که مطابق میل کودکان ما غذا سرو کند کار سختی خواهد بود. حتی در شهر محل زندگیمان نیز این موضوع یک چالش به شمار می آید چه برسد به زمانی که به یک شهر ناشناس سفر کرده باشید. سفر جاده ای به شما امکان می دهد که در هر فروشگاهی توقف کرده و غذاها و خوراکی هایی دارای برچسب های اطلاعاتی مفید خریداری کنید. می توانید غذاهای خانگی با خود آورده و هزینه خرید غذا را کاهش دهید زیرا صرف غذا در رستوران برای یک خانواده بسیار پرهزینه خواهد بود.
سفر با خانواده

مدت زمان با کیفیت بیشتری در کنار خانواده خواهید بود
زندگی امروزی بسیار شلوغ شده و هر کسی در کارهای روزمره خود غرق می شود. سپری کردن مدت زمان طولانی در کنار خانواده به شما فرصت می دهد که از این دغدغه ها خارج شده و در سطحی کاملاً متفاوت با خانواده خود ارتباط برقرار کنید، ترانه بخوانید، بازی کنید و برقصید.

چگونه از سفرمان نهایت لذت را ببریم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر