لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه با تأخیر در پروازها کنار بیاییم؟
چگونه با تأخیر در پروازها کنار بیاییم؟

چگونه با تأخیر در پروازها کنار بیاییم؟

تأخیرها و کنسل شدن پرواز برای همه ی ما اتفاق می افتد. چه مسافرت دور بروید٬ چه نزدیک و حتی از روی بدشانسی می تواند برای شما اتفاق بیفتد. تأخیرها نباید باعث شوند تا ما خونسردی خود را از دست بدهیم.
همین الان بروید و حقوق مسافرین و گزینه های جبران خسارت را چک کنید، با ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و به هر حال تا جایی که می توانید لذت ببرید. در اینجا هشت نکته را بیان می کنیم تا کارهای که اهمیت بیشتری دارد را انجام دهید.

قدم اول: تمرکز
تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما اهمیت بیشتری دارد. به کسانی که قرار است در فرودگاه به دنبال شما بیایند خبر دهید و تماس بگیرید. جایی برای خوابیدن در شب پیدا کنید که این اولویت اول همزمان صدها نفر است که به صورت ناگهانی به دنبال جایی برای خواب هستند پس به سرعت اولویت بندی کنید.

قدم دوم: آرامش خود را حفظ کنید
با کارکنان جدی ولی مودب برخورد کنید. تقصیر آن ها نیست که این اتفاق رخ داده است و مطمئنا مردم به کسانی که دوست داشتنی تر هستند بیشتر کمک می کنند تا کسانی که قابل تحمل نیستند. اولویت هایتان را بررسی کنید و برای راهنمایی کمک بخواهید. گول نخورید ولی خونسردی خود را نیز از دست ندهید. اگر کارکنان بی ادب هستند و کمکی نمی کنند (خودتان را اذیت نکنید) اسم آن ها را یادداشت نمایید و بروید. هدف های اصلی خود را فراموش نکنید. اگر با خدمه وارد بحث و دعوا شوید از اهداف خود دور می شوید.

 Flight Delays

قدم سوم: شرایط خاص
آیا موارد خاصی هست که باید رعایت کنید؟ آیا داروهایتان تمام شده است؟ آیا فرزاندانتان نیز همراه شما هستند؟ درخواست کمک کنید- در هواپیما، در شبکه های اجتماعی و هرجایی که می توانید. در صورتی که در شرایط خاصی قرار ندارید، مهربانی و رفتارهای درست را به مردم نشان دهید. به بقیه کمک کنید. شما هیچوقت نمی دانید که چه زمانی واقعا به کمک احتیاج خواهید داشت.

ده نکته ساده برای داشتن یک خواب راحت در حین پرواز
ادامه مطلب

قدم چهارم: برنامه ی جایگزینتان را به مشورت بگذارید
حتما برنامه جایگزین داشته باشید. اگر بیمه سفر دارید الان زمان آن است که ببینید چه مواردی را پوشش می دهد و چه چیزهایی را نیاز دارید که جمع آوری کنید تا به شرکت بیمه ارائه دهید. در نظر داشته باشید که بیمه ی سفر برای تعطیلات بریتانیا می تواند برای تأخیر پرواز یا گم شدن چمدان در سفرهای خارجی برای شما مفید باشد. به طور مشخص، خریدن بیمه بعد از به وجود آمدن مشکلی خاص، خیلی دیر است. پس اگر این موقعیت برای شما بوجود آمد، از آن درس بگیرید و بلافاصله بعد از رسیدن به خانه، خود را بیمه کنید.
 Flight Delays
قدم پنجم: به خودتان استراحت دهید
شما ربات نیستید در نتیجه همه چیز بعد از یک حمام و مقداری غذا و استراحت بهتر به نطر می رسد، پس با خودتان به خوبی رفتار کنید. هزینه های اقامت هتل های فرودگاهی را چک کنید. البته اگر بلیط بیزنس ندارید. این ها معمولا شامل حمام ها، مکان های استراحت، غذا، برق، وای فای، مجلات و تلویزیون می شود و می تواند شما را به طور کامل از شلوغی جمعیت دور نگاه دارد تا انرژی خود را برگردانید.

قدم ششم: مسیر دیگری پیدا کنید
راه دیگری برای رسیدن به مقصد خود پیدا کنید. بعضی اوقات بهتر است که بی خیال شوید و سفرتان را از راه دیگری ادامه دهید و کاغذ بازی ها را برای وقتی دیگر بگذارید. آیا می توانید با خط هوایی دیگری پرواز کنید؟ سفر با قطار؟ قایق؟ ماشین راه؟ چطور است که ادامه ی مسیر را با مسافرین دیگری مانند خودتان همسفر شوید؟ همچنین خدمات آنلاینی وجود دارد که هنگامی که شما در حال استراحت هستید، پرواز با خط هوایی دیگری را برای شما فراهم می کند.
 Flight Delays
قدم هفتم: به دنبال جبران خسارت باشید
بیمه ی مسافرتی خود را چک کنید تا ببینید چه چیزهایی را شامل می شود و چه مدارکی را باید فراهم کنید. پرینت کوچک روی بلیط خود را چک کنید.همه ی خطوط هوایی به یک شکل به شما کمک نمی کنند(این یکی از دلایلی است که بعضی از خطوط هوایی قیمت های ارزان تری دارند.)

اگر در اتحادیه اروپا پرواز می کنید، حقوق مسافرین اتحادیه اروپا را چک کنید. حقوق مشخصی برای مسافرینی که پروازشان با تأخیر روبه رو و یا کنسل شده وجود دارد. چه برای کار و چه برای تفریح سفر می کنید و اگر پرواز تأخیر داشته و یا کنسل شده است٬ مسافرین هوایی حق دارند که تحت شرایط خاصی خسارت دریافت کنند. چیزهایی که نیاز دارید را بنویسید و برای هر هزینه ای رسید تهیه کنید. اسامی و زمان ها را یادداشت کنید و از آن ها کپی تهیه کنید.

قدم هشتم: آرامش را به خود بازگردانید
این موقعیت عصبانی کننده است ولی به پایان می رسد. شما بالاخره به خانه یا به هرجایی که قصد رفتنش را دارید خواهید رسید. شما تلاشتان را انجام داده اید و الان زمان آن است که برای خود یک غذای خوب تهیه کنید، برنامه ی تلویزیونی مورد علاقه خود را ببینید و یا کتاب بخوانید. می توانید کارهای تحقیقاتی خود را انجام دهید، با دوستانتان تماس تصویری برقرار کنید یا فقط چشم هایتان را ببندید، چند نفس عمیق بکشید و ریلکس کنید. اینگونه اتفاق ها در سفر معمول و حتی بخشی از سفر است. زندگی خود را ادامه سفر خوب و ایمنی را برای همگی آرزومندیم.

5 شگرد مسافرتی برای آسان تر کردن سفر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر