لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> ماجراجویی هایی در سراسر جهان که نباید از دست بدهید
ماجراجویی هایی در سراسر جهان که نباید از دست بدهید

ماجراجویی هایی در سراسر جهان که نباید از دست بدهید

کوه نوردی، صخره نوردی، دوچرخه سواری، موج سواری، قایق سواری و … فقط تعداد کمی از روش هایی است که ماجرجویان می توانند با آن ها در کشورهای مختلف به گردش بپردازند. حال باید ببینیم کدام یک از این تجربه های شگفت انگیز را باید خودمان هم کسب کنیم؟

در این قسمت از ” اطلس ماجراجویی ” به بعضی از فعالیت ها و برنامه هایی که این مقاصد گردشگری را فراموش نشدنی می کنند نگاهی خواهیم انداخت. از کایاک سواری در غار های آبی ویتنام گرفته ، تا پاراگلایدر سواری بر فراز سواحل ترکیه. با مطاله مقاله زیر از این پس با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

1 – در ” آمریکا ” حتماً …

در ” رد پای فرشتگان ” پارک ملی ” زایون ، Zion ” پیاده روی کنید. فقط 8 کیلومتر طول دارد، اما مناظر آن فراموش نشدنی است! 100 متر پایانی این دامنه ها، از لبه ی مسیر ” فرتا ، Ferrata ” عبور می کند و به 460 متری بالای ستون های سنگی میانه ی تنگه و رودخانه ی ” ویرجین ، Virgin ” می رسد. عبور از این مسیر را به کسانی که مشکلات قلبی دارند و یا از ارتفاعات می ترسند، پیشنهاد نمی کنیم!

2 – در ” استرالیا ” حتماً …

در مسیر 40 کیلومتری کوه های بی نظیر ” منت بولر ، Mt Buller ” که در رشته کوه های ” آلپاین ،Alpine ” دشت های ویکتوریا قرار دارد ، دوچرخه سواری کنید. این جاده ی کوهستانی، یکی از معدود نقاطی است که توسط اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری کوهستانی یا ” IMBA ” لقب ” حماسی ” را دریافت کرده است.
Kayak

3 – در ” ویتنام ” حتماً …

در قوس ها و غار های آبی ساحل ” هالونگ ،Halong ” کایاک سواری کنید. بسیاری از تور های قایقی ” هالونگ ” قایق کایاک دارند، اما اگر نتوانستید در هیچکدام از آن ها این قایق را پیدا کنید، می توانید از اپراتورها و هتل های جزیره ی ” کت با ،Cat Ba ” آن را تهیه کنید.

4 – در ” گواتمالا ” حتماً …

60 کیلومتر در جنگل ” پتن ، Petén ” بالا بروید تا به ویرانه های شگفت انگیز ” ال میرادور ، El Mirador ” برسید، که یکی از حیرت انگیز ترین و دست نخورده ترین شهر های متعلق به حکومت مایان می باشد. منطقه ی حفاظت شده ی بزرگ محیط زیست ” مایا ، Maya ” نیز یکی از پر تنوع ترین اکوسیستم های دنیا به حساب می آید و خانه حیوانات شگفت انگیزی هم چون مورچه خوار غول پیکر، طوطی دم بلند سرخ، جگوار و یوزپلنگ آمریکایی و همین طور صد ها نوع گیاه و درخت منحصر به فرد دیگر، به شمار می رود.
The Buddhist temple

5 – در ” اندونزی ” حتماً …

از ” بوروبودور ، Borobudur ” باستانی دیدن کنید. این بنا از بزرگ ترین مجسمه های بودائیان در جهان می باشد و در معبدی قرار گرفته است، که منار های مخروطی شکل آن از روی زمین های دشت ” کدو ، Kedu ” سر بر افراشته اند . تمام این سایت توریستی در کنار بی شمار قله ی آتشنشانی قرار گرفته است، که کوه ” مراپی ،Merapi ” هم در میان آن ها قرار دارد .

6 – در ” برزیل ” حتماً …

از ” پدرا بونیتا ، Pedra Bonita ” کایت سواری کنید و تا ” ریو دو ژانیرو ، Rio De Janeiro ” و سواحل آن پیوسته پرواز کنید. حتماً مدارک اپراتور خود را چک کنید که مورد تأیید اتحادیه ی کایت سواری برزیل باشد.
fishermen

7 – در ” میانمار ” حتماً …

پدال زدن درست قایق های ” اسکیف ، Skiff ” با یک پا را در رودخانه ی ” اینله ،Inle ” بیاموزید. ماهیگیران این منطقه بخاطر این تکنیک خاص پارو زدن، که فقط با یک پا و در زمانی که تورهای بزرگ خود را با دو دست به درون آب می اندازند انجام می شود، مشهورند. این کار از آن چه به نظر می رسد بسیار سخت تر است!

8 – در ” کمبوجیه ” حتماً …

دور ” آنگکور وات، Angkor Wat ” دوچرخه سواری کنید. در نزدیکی شهر ” سیم ریپ، Siem Reap ” قرار دارد، بزرگ ترین مکان مذهبی جهان می باشد و یکی از آثار میراث جهانی متعلق به قرن 12 است. از برج های فرو ریخته ی آن تا بت خانه ی باستانی و حوضچه ی آرام آن را ببینید و از اتمسفر خاص و توأم با آرامش آن، استفاده کنید.
the magma chamber

9 – در ” ایسلند ” حتماً …

به داخل آتشفشان سفر کنید. ایسلند خانه ی تنها آتشفشان در جهان است که می توان به داخل آن قدم گذاشت و از درون آن بازدید کرد. این آتشفشان ” ترینوکاگیگور، Thrihnukagigur ” نام دارد، 4 هزار سال است که فوران نکرده و در شرق کوهستان ” بلافیلک، Bláfjöll ” قرار گرفته است. بازدید کنندگان با استفاده از یک آسانسور، در 120 متری عمق زمین، گشت و گذار در زیر دریا و یک دالان ماگما را تجربه می کنند.

10 – در ” گرجستان ” حتماً …

بر فراز کوهستان های ” کاکاسوس، Caucasus ” پاراگلاید سواری کنید. از چندین نقطه که در ارتفاعات 500 تا 2500 متری زمین قرار دارند شروع می شود و تجربه ی خاص و آرامش بخشی می باشد که تا بعد ها که پاهایتان به زمین های ” ترا فیرما، Terra Firma ” بر خورد کند، در یادتان خواهد ماند.
Madagascar's Ankarana National Park

11 – در ” ماداگاسکار ” حتماً …

به غار نوردی در پارک ملی بروید و در تمام 140 کیلومتر رودخانه و غار آن به کاوش و سیاحت بپردازید. فقط مواظب کروکودیل هایی که درون غار ها زندگی می کنند باشید.

12 – در ” ژاپن ” حتماً …

در کوه ” فوجی، Fuji ” اسکی کنید. برای مردم شینتو تجسم طبیعت است و برای بودایی ها دروازه ای به جهان دیگر به حساب می آید. اسکی کردن و پایین آمدن از قله ی زیبا و مخروطی شکل آن، تجربه ای است که در هیچ کجای دیگر دنیا، آن را بدست نخواهید آورد. در آخر همه به این نتیجه خواهیم رسید، که به درستی کوه ” فوجی “، از مشهور ترین و مهم ترین نماد های ژاپن می باشد.
bulevi

13 – در ” بولیوی ” حتماً …

در بزرگ ترین فلات نمک دنیا، ” سالار دو اویونی، Salar De Uyuni “، دوچرخه سواری کنید و سفری فراموش نشدنی، سورئال و گیج کننده داشته باشید ! در این دشت صاف سفید بزرگ، با تخته سنگ های ایستاده ی بسیار حیرت انگیز، چشمه های آب گرم رنگارنگ و کلونی های معجزه آسای فلامینگو و چینچیلا رو به رو خواهید شد.

14 – در ” جزایر لائوس ” حتماً …

از 100 آبشار بالا بروید ! این صعود 10 کیلومتری که با کمک طناب و نردبان های ساخته شده از درخت بامبویی که در تماس با آبشار ها می باشد انجام می شود، از روستای ” نونگ خیا، Nong Khiaw ” شروع می شود و آب هایی که با پا های شما برخورد می کنند تا انتهای راه با شما همراه خواهند بود!
turkey

15 – در ” ترکیه ” حتماً …

در بلند ترین سایت پاراگلایدینگ جهان، که در قله ی کوه ” بابا داغ، Babadağ ” و در ارتفاع 1960 متری قرار دارد، پرواز کنید. این کایت سواری 30 تا 40 دقیقه طول می کشد و فرود آن در ساحل زیبای دریای ” اولودنیز، Ölüdeniz ” انجام می شود. صعود به قله ی آن با ماشین های چهار چرخ مخصوص و جلسه ی آموزشی قبل از پرواز آن هم به نوع خود بسیار هیجان انگیز هستند ! ” بدوید، سریع ! اصلاً مکث نکنید ! “

16 – در ” نیکاراگوئه ” حتماً …

در اطراف جزایر ذرت، که در کناره ی دریای کارائیب قرار دارد، به غواصی و اکتشاف در زیر آب بپردازید. تمام خرابه های کشتی و صخره های مرجانی آن از ساحل در دسترس هستند.
Botswana's Tsodilo Hills

17 – در ” بوتسوانا ” حتماً …

از دشت های مقدس ” سودیلو، Tsodilo ” بالا بروید تا از نقاشی های سنگی ما قبل تاریخ چهار هزار ساله ی آن دیدن کنید. یک گالری روباز که هیچ همتایی ندارد!

18 – در ” ساموئا ” حتماً …

به یکی از غار های زیر زمینی شگفت انگیز آن، مانند ” پائه پائه آ، Pa’ape’a ” در ” اوپلو، Upolu “، که تمام پرندگان ” سویفتلت، Swiftlet ” در آن زندگی می کنند و یا غار مینیاتوری ” ساوائی، Savai’i “، که یک تیوب لاوای زیر زمینی حیرت بر انگیز است و راه ورود به دنیای زیر زمینی به حساب می آید، سفر کنید.
Oman's Wadi Ghul

19 – در ” عمان ” حتماً …

از کوهستان ” جبال شمس ” و گرند کنیون عربی یا همان تنگه ی ” وادي غول ” عمان دیدن کنید و راه رفتن بر روی لبه های خوفناک آن را تجربه کنید.

20 – در ” تائیتی ” و ” جزایر پولینسیا ” حتماً …
هدایت قایق از دکل را بیاموزید، چرا که یکی از حرفه های اصلی مردم منطقه است. شما هم چنین می توانید قایق های چوبی ساده را برای سفر انتخاب کنید و یا حتی از قایق های کایاک مدرن استفاده کنید و با به همراه بردن وسایل کمپ کردن در دریا های وسیع بدنبال بهشت گمشده ی خود باشید !

11 مورد از خطرناک ترین جاذبه های سراسر دنیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر