لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> سفرنامه به هال اشتات، روستای رویایی در اتریش
سفرنامه به هال اشتات، روستای رویایی در اتریش

سفرنامه به هال اشتات، روستای رویایی در اتریش

می خواهید از هال اشتات، روستایی کوهستانی و خوش منظره در اتریش که در کنار دریاچه ای زیباست، دیدن کنید؟ در این راهنمای سفر به هال اشتات به شما خواهم گفت که چگونه به این روستا بروید، بهتر است کجاها بروید و چکار کنید، کجا غذا بخورید و کجا اقامت کنید و در کل چگونه هوشمندانه سفر کنید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
هال اشتات یکی از آن مکان های شگفت انگیزی است که اینستاگرام به من معرفی کرده است. وقتی که عکس این روستا را دیدم به خودم گفتم که یک روز به دیدن اینجا خواهم رفت. بالاخره در ژانویه 2018، از این روستا که به قصه پریان و رویا می ماند، دیدن کردیم.

هال اشتات، روستایی خوش منظره که در کنار دریاچه ای زیباست و در دامنه کوههای آلپ اتریش قرار گرفته است

تا به حال با دیدن بعضی عکس های اینستاگرام، به این فکر نیفتاده اید که این عکس ها زیادی قشنگ هستند و بنظر غیر واقعی می آیند؟ برایتان پیش آمده که قبل از رفتن به مکانی که خیلی معروف است به این فکر بیفتید که ممکن است در آخر از دیدن آن مکان ناامید و دلزده برگردید (آن جوری که فکر می کنید نباشد)؟ به محض اینکه سوار اتوبوس سالزبورگ-هال اشتات شدم، این فکر و خیالات و سوالات بالا در ذهنم شروع شدند. خوشبختانه با دیدن مناظر خارق العاده ی اتریش که در راه سفرمان به هال اشتات بودند، حواسم از این غرغرها و تفکرات بیخود پرت شد.

راه های رسیدن به هال اشتات

باید اعتراف کنم که مسیر رسیدن به هال اشتات سرراست نبود ولی سخت هم نبود. اول قطار مونیخ به سالزبورگ (ما آلمان و اتریش را یک هفته ای گشتیم) را سوار شدیم، بعد با اتوبوس از سالزبورگ به باد ایشل، باز از آنجا با اتوبوس به گوسو و در نهایت، از گوسو با اتوبوس به هال اشتات رفتیم. صبر کنید! قبل از اینکه از سفر با وسایل حمل و نقل عمومی به هال اشتات وحشت زده شوید، باید بدانید که من چنین منظوری نداشتم. اگرچه در این نوع مسافرت، تغییر و جابجایی زیاد است ولی آزاردهنده یا خسته کننده نیست. تغییر اتوبوس ها پشت سر هم اتفاق می افتد و ایستگاه ها و اتوبوس ها خیلی راحت پیدا می شوند؛ پس عذر و بهانه نیاورید.
Hallstatt

چطوری از سالزبورگ به هال اشتات برویم؟

با ماشین: اول از جاده شماره 158 از سالزبورگ به سمت شرق و باد ایشل بروید، سپس به جاده 145 تغییر مسیر دهید و بعد از آن به جاده 166 بروید. در داخل هال اشتات هیچ ماشینی وجود ندارد و تنها چند پارکینگ بیرون از روستا وجود دارد.


با وسایل حمل و نقل عمومی:
مسیر 1: اتوبوس 150 از ایستگاه سالزبورگ به مقصد باد ایشل را سوار شوید، سپس اتوبوس 542 به سمت گوسو و بعد از آن اتوبوس 543 را انتخاب کنید.
مسیر 2: اتوبوس 150 از ایستگاه سالزبورگ به مقصد باد ایشل را سوار شوید، سپس با قطار از بادایشل به ایستگاه هال اشتات بروید و از آنجا با کشتی های مسافربری از دریاچه عبور کنید و وارد روستا شوید.
View of Hallstatt when arriving/leaving by ferry

زمانیکه با کشتی به هال اشتات می رسید چنین منظره ای روبرو خواهید شد

ما زمان رفتن، مسیر شماره یک و زمان برگشت مسیرشماره دو را انتخاب کردیم. تقریبا ساعت 3 بعد از ظهر بود که وارد هال اشتات شدیم. درحالیکه ما با چمدان هایمان وارد روستا می شدیم، بیشتر گردشگران بر خلاف ما در مسیر برگشت بودند. میدانستم که تصمیمان برای اقامت شبانه در هال اشتات درست است. هال اشتات مقصد محبوب گردشگران برای سفری نیم روزه از سالزبورگ است اما من احساس می کردم برای درک تمام زیبایی های این روستای زیبا باید یک شب، زمانیکه گردشگران نرسیده اند و بعد از رفتنشان، در اهال اشتات اقامت کرد.

هال اشتات به قدری مجبوب است که چینی ها کپی آن را در چین ساخته اند و حالا بسیاری از گردشگران چینی به هال اشتات می آیند تا نسخه واقعی این روستا را ببینند. نکته جالبی برای صنعت گردشگری اتریش است، نه؟
Heritage

کجا اقامت کنیم؟
هتل Heritage، هتلی چهار ستاره در قبل هال اشتات است که شامل سه ساختمان تاریخی و بازسازی شده است. ساختمان اصلی در قسمت راست دریاچه واقع شده است و دو ساختمان دیگر در چند دقیقه ای آن و اندکی بالاتر قرار دارند. همه ی اتاق ها منظره ی رو به دریاچه دارند، راحت و کاملا مجهز هستند.
هتل Pension Hallberg ، هتلی با صبحانه است که در سمت راست دریاچه و در مرکز روستا قرار دارد.

هتل Seehotel Grüner Baum، اغلب به عنوان هتل برتر هال اشتات شناخته می شود. از آنجا که این هتل از یک طرف رو به بازار محلی دارد و از طرف دیگر به دریاچه است، منظره ای پانورامیک به شما ارائه می-دهد و به همین خاطر اینجا مرکزی ترین محل هال اشتات است.

نکته: از هتل محل اقامتتان درباره سرویس رفت و برگشت رایگان از به پارکینگ و ایستگاه اتوبوس سوال کنید.
در هتل هریتیج ماندیم. بعد از تشریفات غیر قابل توصیف برای گرفتن اتاق، متوجه شدیم که باید مسافت بیشتری را پیاده روی کنیم تا به اتاق برسیم. ساختمانی که اتاق ما در آن بود، در فاصله 5 دقیقه ای ساختمان اصلی واقع شده بود و ما را از میدان اصلی به سمت کوچه های تنگ و باریک کشاند. ما شکایتی نکردیم چون می دانستیم که اتاقی که در طبقه سوم ساختمانی که در بر روی صخره ای مرتفع تر است، قرار دارد فقط یک معنی می تواند داشته باشد: منظره ای حیرت انگیز.
HALLSTATT

منظره دریاچه و کوهها از پنجره اتاق هتل
HALLSTATT
منظره قلل پوشیده از برف از پنجره اتاق هتل

درباره هال اشتات

هال اشتات روستایی خوش منظره در ناحیه دریاچه Salzkammergut اتریش است و اغلب به عنوان “مروارید اتریش” از آن یاد می شود. هال اشتات که یکی از سایت های میراث جهانی یونسکو است، یکی از قدیمی ترین سکونت های بشر نیز هست و بخاطر تولید و استخراج نمک از زمان پیش از تاریخ نیز مورد اهمیت بوده است.

چکارهای انجام دهیم؟
اولین کاری که باید در هال اشتات انجام دهید، گشتن این روستای کوچک با پای پیاده است. بنظر من، زمان طلوع و غروب خورشید بهترین مواقع برای قدم زدن در روستاست. رفت و برگشت خیابان اصلی با سرعت کم پیاده روی برای ما حدود 30 دقیقه زمان برد.
HALLSTATT

همیشه به دنبال نقاط مخفی برای عکاسی باشید
البته هیچ پیاده روی در هال اشتات بدون رفتن به viewpoint برای گرفتن عکسی کلاسیک از دهکده، کامل نخواهد بود.
تصویر هال اشتات با دریاچه ای که در کنار کوههای سربه فلک کشیده و نوک تیز داشتین قرار گرفته، قله هایی که پوشیده از برف، خانه های سنتی اتریشی که از صخره ها سر بیرون آورده اند، کلیسایی با برج های بلند در پیچ دریاچه، انعکاس آن بر آبهای آبی و ساکن دریاچه، در ذهنم حک شده و هیچ گاه پاک نخواهد شد.

محل شگفت انگیز دیگری که برای عکاسی و دیدن مناظر وجود دارد، قبرستانی است که نزدیک کلیسای محلی کاتولیک هاست (هرچند به نظر جالب نمی رسد).
HALLSTATT

نمای کلیسا از قبرستان
HALLSTATT
قبرستان هال اشتات

مارکت پلاز یا میدان بازار، میدان اصلی و مرکزی اینجاست و با خانه های پاستیلی رنگارنگ، فروشگاه های بامزه و کافه های دنج احاطه شده است.

HALLSTATT
مارکت پلاز یا میدان بازار اصلی

HALLSTATT

خانه های پاستیلی رنگارنگ در مارکت پلاز

Cozy Cafes

کافه های دنج
در هال اشتات یکی از قدیمی ترین معادن نمک دنیا قرار دارد که درهایش به روی بازدیدکنندگان باز است. اگرچه ما به دیدن این معادن نرفتیم ولی شما می توانید از کابل های تپه بالا بروید و از این معادن نمک متعلق به ماقبل تاریخ دیدن کنید. جاذبه ی دیگری که در کنار معدن است، Skywalk نام دارد. این محل سکویی است که 360 متر بالاتر از هال اشتات واقع شده است و مناظری پانورامیک از دریاچه، کوهها ودهکده هال اشتات به ببینندگان ارائه می دهد.

کجا غذا بخوریم؟
برای خوردن صبحانه ای ساده یا عصرانه ای مختصر به نانوایی Maislinger بروید و قهوه و شیرینی بخورید. اینجا نانوایی و کافه ای محلی است که بخاطر نان ها، دسرها و شیرینی های سنتی اتریشی اش معروف است. شما می توانید از این شیرینی ها به عنوان سوغاتی قابل خوردن بخرید.
 Seehotel Grüner Baum
برای وعده های اصلی، رستوران هتل Seehotel Grüner Baum که میزهایش در کنار پنجره های رو به منظره زیبای دریاچه است، انتخابی عالی است. اگرچه ماهی هایی که از دریاچه گرفته می شوند، غذای ویژه اینجاست ولی ما برای نهار انتخابی متفاوت داشتیم. آقای AW شنیسل مرغ سنتی سفارش داد و من هم پاستایی سبزیجات با سس کدو حلوایی و کلم آبپز خوردم. ممکن است سفارشم غیرعادی بنظر برسد ولی خیلی خوشمزه بود.

دورافتاده ترین جاذبه های گردشگری تایلند
ادامه مطلب

رستوران هتل Seehotel Gruner Baum
هال اشتات به همان زیبایی بود که تصور می کردم، شاید هم بیشتر. مطمئنم که بازدید در فصل تابستان از هال اشتات زیبایی مخصوص خود را دارد: گل های شکوفای خانه ها در کوه های آلپ و روزهای گرم و آفتابی. با این تفاسیر، خوشحالم که در زمستان از هال اشتات دیدن کردیم. سفر در زمستان بخاطر فصل غیر مسافرتی هم ارزانتر است و هم خلوت تر. واقعا آرزویم بود که این دهکده را در زیر لایه ای از برف سنگین ببینم، چرا که منظره ای جادویی دارد.
HALLSTATT

کوچه های خلوت
HALLSTATT
تلاش برای جا دادن کوه ها، دریاچه، برج کلیسا و ساختمان های رنگارنگ مارکت پلاز در یک قاب
آیا تا به حال به هال اشتات رفته اید یا قصد دیدنش را دارید؟ امیدوارم که از این راهنمای سفر لذت برده باشید و برایتان مفید واقع شده باشد، چه برای سفرهای یک روزه از سالزبورگ به هال اشتات . چه برای اقامت دو روزه در این دهکده.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر