لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارک دلفین کیش
پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش

زمان زیادی از به سر زبان ها افتادن جزیره کیش نمی گذرد. جزیره ای نود کیلومتری در میان جزیره های جنوبی ایران که ساحل نقره فام و مرجانی اش دل و جان خیلی ها را ربوده بود و بر گرمی و شرجی بودن هوایش غالب شده است. بسیاری از افراد تصور ذهنی شان از کیش تصویری از یک کشتی به گل نشسته در غروب های جزیره است. سال ها از آن روزهای جزیره گذشته و حالا کیش به یک قطب گردشگری قوی تبدیل شده است. این بار به بهانه ملاقات با دلفین هایی باهوش و بامزه ای که به گفته برخی ها با یک پرواز اختصاصی از ژاپن به جزیره آمده اند، راهی کیش و پارک دلفین کیش می شویم. اگر مشتاقید که به تماشای بازی دلفین های باهوش بنشینید و یا قصد سفر کردن به جزیره را دارید رزرو آنلاین هتل های کیش از ایران هتل آنلاین بهترین گزینه پیش رو است.


دلفیناریوم یا پارک دلفین کیش

شاید شما هم تصاویر مربوط به هنرنمایی دلفین های زیبا در دلفیناریوم کشورهای جهان را دیده و مجذوب هنرنمایی آن ها شده باشید. باید بگویم برخی از این دلفیناریوم ها اجازه شنا کردن و حتی شرکت در کلاس های آموزش شان را نیز به شما می دهند و شما می توانید یک روز تمام را با یک بچه دلفین زیبا شنا کرده و همراه با او در یک کلاس آموزش دلفین شرکت کنید. سال ها قبل فقط دیدن این تصاویر برای ما ایرانی ها ممکن بود اما حالا در جزیره شگفتی ها به یکی از جاهای دیدنی کیش تبدیل شده است. پارک دلفین کیش، اولین و تنها دلفیناریوم در خاک ایران است که شما را با نمایش دلفین ها حیرت زده خواهد کرد. مجموعه ای عظیم با وسعت یکصد هکتاری که درست در گوشه جنوب شرقی جزیره قرار گرفته است. این مجموعه بزرگ سه برنامه متنوع را برای شما تدارک دیده است که شامل تماشای دلفین ها، باغ پرندگان و کلاسیک می شوند. حالا که فصل پاییز و زمستان در راه است و کمی از گرمی تابستان کاسته شده، بهترین زمان برای سفر به جزیره مرجانی کیش فرا رسیده است.
دلفیناریوم کیش
دلفین ها جذاب ترین بخش پارک هستند اما جذابیت آن ها چیزی از علاقه تان به دیدن شیرهای دریایی یا حتی پنگوئن های بامزه کم نمی کند. در این مجموعه علاوه بر دلفین ها گربه های دریای، شیرهای دریایی شمالی، شیرهای دریایی جنوبی و پنگوئن نیز نگهداری می شود. دیدن شیرهای دریایی بامزه و چرب از نزدیک تجربه منحصر به فردی است؛ به خصوص برای ما ایرانی ها که تصویر این موجودات نازنین را فقط در مستندات و کارتن ها دیده ایم. بازی دلفین ها با مربی ها و البته هوشمندیشان در کنار شیرجه های بی نقص، شما را در اوج زیبایی این مخلوقات زیبا غرق خواهد کرد؛ علاوه بر آن می توانید دلفین ها را لمس کرده و با آن ها ارتباط برقرار کنید.
یکی دیگر از جذابیت های جزیره حضور پنگوئن ها است. موجوداتی به غایت زیبا و البته مغرور که دیدن راه رفتنشان از نزدیک حتما خنده را میهمان لب هایتان خواهد کرد. حضور پنگوئن ها آن هم در این قسمت کره زمین، که فقط به همت دلفیناریوم محقق شده، تجربه بی نظیری است که ممکن است حالا حالا ها تکرار نشود. لازم به یاد آوری است که مجموعه یاد شده به عنوان بزرگترین استخر آب شور خاورمیانه شناخته می شود. در این مجموعه بزرگ 21 پستاندار دریایی نگهداری می شوند و جزیره کیش بالاترین نرخ زاد و ولد دلفین ها در فضای بسته را نیز به نام خود ثبت کرده است. در این میان عرصه برای شیرهای دریایی هم مهیا است چراکه شاهد تولد شیرهای دریایی جوان هستیم؛ اولین شیرهای دریایی که در ایران متولد شده اند.
باغ پرندگان

باغ پرندگان کیش

احتمالا تا به حال نام باغ پرندگان در اصفهان به گوشتان خورده است. اینجا در جزیره مرجانی کیش نیز شما شاهد معجزه حضور هزار رنگ پرنده خواهید بود. البته این پرندگان در یک محیط بی نظیر در کنار مجموعه ای از گیاهان استثنایی نگهداری می شوند. 57 گونه پرنده مختلف در مجموعه یاد شده دور هم گرد آورده شده اند. طاووس، پلیکان، شترمرغ، طوطی زیبای ماکائو، قو، توکان و بسیاری از پرندگان دیگر از نقاط مختلف جهان در این باغ حضور دارند. برخی پرندگان آنقدر زیبا و جذاب هستند که شما را وسوسه می کنند تصویری از آن ها ثبت کنید و برخی آنقدر بامزه اند که در همان نگاه اول خنده ای ناگهانی را میهمان لب هایتان می کنند. در میان گشت و گذار در باغ پرندگان حواستان جمع باشد، چراکه ممکن است در بین پرنده های بامزه، ناگهان چشمتان به جمال یک تمساح منور شود. همچنین اصلا از دیدن مارهای بوآ شکه نشوید و اگر کمی به خودتان مسلط باشید می توانید یک عکس یادگاری با مار بوآ داشته باشید. لاک پشت های باغ پرندگان هم یکی از جذاب ترین قسمت ها برای کودکان است. تماشای بازی کودکان با لاک پشتی که سرش را از ترس کنجکاوی های دوست جدیدش به درون لاک می برد حتما دیدنی است. در میان این پرندگان حتما سری هم به پنگوئن های آفریقایی با آن ابروهای بامزه بزنید. این باغ بزرگ ده هزار پرنده مختلف را در خود جای داده و رو به رو شدن با این پرندگان زیبا از گوشه و کنار دنیا یک تجربه بی بدیل است.
کلاسیک شو و پرشین شو

کلاسیک شو و پرشین شو

مرحله آخر بازدید از پارک دلفین کیش، یک اجرای فوق العاده است. یک سیرک جذاب به همراه دنیایی از شوخی و خنده است. پرشین شو یک استندآپ کمدی بامزه و پر انرژی است که می تواند لحظات سرگرم کننده ای را برایتان رقم زند. بعد از یک گشت و گذار حسابی، حضور در یک شو و تماشای یک اجرای خوب شما را ذوق زده خواهد کرد.

پوشش گیاهی پارک

پوشش گیاهی این پارک بزرگ به قدری زیبا است که باید جداگانه به شرح و وصف آن بپردازیم. کاشت هزاران نفر درخت نخل در این پارک اولین قدم در خلق یک شگفتی بود. در کنار نخل های سرفراز جزیره درختان اوکالیپتوس، بنجامین های غول پیکر و انجیر معابد در کنار گل های ختمی، شیشه شور، تکوما، سیاه نوفیلد، مورد، کند کارپوس و انواع متفاوتی از کاکتوس های منحصر به فرد و زیبا فضای دلفریبی را در مجموعه فراهم کرده است که لذت گشت و گذار در آن حتما به جانتان خواهد نشست. به خاطر داشته باشید این پوشش گیاهی بی نظیر، در خاک مرجانی جزیره این چنین سر برآورده است. برای جابه جا شدن در درون پارک و برای رفاه حال بازدید کنندگان اتوبوس هایی تدارک دیده شده است. این اتوبوس های قطاری شما را بین باغ پرندگان و مجموعه دلفین ها جابه جا می کنند. لازم به ذکر است در صورتی که در هفته گردشگری موفق به حضور در جزیره شوید، می توانید از یک فرصت ویژه برای بازدید از پارک دلفین کیش استفاده کنید. در این هفته یک تخفیف پنجاه درصدی به بازدیدکنندگان اختصاص می یابد که بلیط های آن فقط در فرودگاه کیش عرضه می گردند.
پارک دلفین های کیش
دلفیناریوم کیش

پیش به سوی روزهای بهتر

کیش هر روز در حال پیشرفت و بهتر شدن است؛ در این میان پارک دلفین کیش نیز از این قائده مستثنی نیست. برنامه های فراوانی برای جذاب تر شدن این مجموعه در نظر گرفته شده است که به زودی به مرحله اجرا درخواهند آمد. باغ ارکیده ها، جنگل باران های مصنوعی، کوه آتشفشان، باغ پروانه ها، گسترش رستوران ها و کافه ها همه و همه از طرح هایی هستند که قرار است اقامت در کیش و بازدید از پارک را لذت بخش تر کنند. امیدواریم این طرح ها هر چه زودتر به بهره برداری برسند تا مسافرین بیشتری از آن استفاده کنند. در انتها باید یادآور شویم که مجتمع مرجان تنها مجتمع خریدی است که در نزدیکی پارک دلفین قرار دارد. اگر قصد خرید داشته باشید می توانید بعد از اتمام بازدید از پارک سری به مجتمع مرجان بزنید.
پارک دلفین

ساعات بازدید از مجموعه پارک دلفین

این مجموعه در تمامی ایام هفته از ساعت 16 الی 21 آماده پذیرش بازدید کنندگان است. برای بازدید از پارک دلفین باید راس ساعت 15:45 در مجموعه حضور داشته باشید. در صورت داشتن سوال می توانید با شماره تلفن 44445237-076 تماس حاصل نمایید. بعد از حضور در مجموعه از ساعت 16 الی 16:45 به بازدید از باغ پرندگان پرداخته و از ساعت 17:15 الی 18:15 به تماشای نمایش دلفین ها و شیرهای دریایی می نشینیم. برنامه آخر یا همان برنامه کلاسیک شو نیز از ساعت 19 الی 20 بر روی صحنه اجرا می شود.
پارک دلفین

قیمت بلیط پارک دلفین کیش

حالا که تصمیم به بازدید از پارک دلفین جزیره کیش یا همان دلفیناریوم گرفته اید، قدم اول تهیه بلیط این مجموعه است. جهت انجام این کار گزینه اول خرید بلیط در ورودی پارک است. گزینه دوم خرید از هتل محل اقامت تان و آژانس های مسافرتی کیش بوده و گزینه سوم خرید اینترنتی بلیط از سایت های معتبر می باشد. در میان این گزینه ها خرید از سایت ها غالبا گزینه مناسب تری است، چراکه بعضا این سایت ها تخفیفات خوبی را برای خرید بلیط در نظر می گیرند. بلیط را به هر روشی که تهیه کنید باید برگه آن را به همراه داشته باشید و بدون بلیط فیزیکی از ورود شما به مجموعه جلوگیری خواهد شد. بنابر اطلاعات درج شده در سایت کیش تخفیف، هر بلیطی نسبت به زمان خریداری شده دارای تاریخ انقضا بوده و در صورت منقضی شدن، هزینه قابل عودت نیست و مجددا باید نسبت به خرید بلیط اقدام نمایید. بلیط برای کودکان زیر دو سال با ارائه کارت شناسایی رایگان و برای کودکان زیر چهار سال نیم بهاست و فقط در مجموعه به فروش می رسد. هزینه پرداخت شده برای بلیط جهت بازدید از تمام بخش های مجموعه است و شما با تهیه یک بلیط می توانید از هر سه بخش یعنی پارک دلفین، باغ پرندگان و کلاسیک شو بازدید نمایید. به خاطر داشته باشید ورود کالسکه کودک و نیز دوربین حرفه ای به داخل مجموعه ممنوع است. در صورت تمایل به شنا کردن به همراه دلفین ها این امکان برای آقایان فراهم است اما برای استفاده از آن باید بلیط جداگانه ای در داخل مجموعه و یا از سایت های اینترنتی تهیه کنید.
تفریحات کیش

تفریحات جزیره کیش

جزیره کیش چند سالی است که تبدیل به قطب تفریحی ایرانیان شده است. انواع و اقسام تفریحات آب و هوایی از امکانات جزیره برای تجربه یک تعطیلات ایده آل به شمار می آید. غواصی در آب های بدون کوسه، پاراسل سواری، اسکی روی آب، جت اسکی، قایق سواری بر روی قایق های کف شیشه ای، کارتینگ، سافاری، بانچی جامپینگ و بسیاری دیگر از تفریحات که برخی منحصرا در جزیره کیش یافت می شود. اگر به دنبال قیمت این تفریحات در جزیره هستید، سری به سایت های معتبر زده و از تخفیفات بلیط این تفریحات نیز برخوردار شوید. کیش پر از دیدنی های طبیعی و تاریخی است؛ شهر زیرزمینی کاریز یکی از همان جاذبه های دیدنی جزیره مرجانی است. مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ هم یکی از دیگر از تفریحات جذاب این جزیره محسوب می شوند. آخرین لذت حضور در جزیره، تماشای غروب زیبای خورشید در یک اسکله است. با یک برنامه ریزی درست و یک سفر هوشمندانه در جزیره کیش، این نگین درخشان خلیج همیشه فارس، لحظات نابی را تجربه خواهید کرد.
جزیره کیش

اقامت در جزیره مرجانی کیش

بهتر است قبل از آغاز سفر و رسیدن به جزیره اقدام به رزرو هتل کرده و سفری با برنامه را آغاز کنیم، به‌خصوص اگر در فصول پرگردشگر، عازم جزیره هستید. رزرو آنلاین هتل های کیش از سایت ایران هتل آنلاین، دارای چند مزیت اساسی است. اولین مزیت اساسی مقایسه قیمت هتل ها و امکانات آن ها با یکدیگر است؛ در اینصورت می توانید نسبت به هزینه مورد نظر گزینه های مناسب تری را انتخاب کنید. مزیت دوم پیدا کردن آدرس محل هتل های کیش و جستجوی نقاط اطراف آن از نظر راحتی دست یافتن به مراکز خرید، رستوران ها یا سایر مناطق مورد نظر است. مهم ترین مزیت استفاده از سایت ایران هتل آنلاین، بهره مندی از گنجینه ارزشمند مسافران قبلی هتل ها است که شما را در یک انتخاب صحیح و متعاقبا یک اقامت مناسب یاری خواهد کرد. هتل میراژ کیش، هتل شایان کیش، هتل مارینا پارک، هتل داریوش و غیره با امکانات متنوع در کیش آماده پذیرایی از شما هستند.

بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش برای هر فرد متفاوت است؛ اما بسیاری تمایل دارند در ایامی به کیش بروند که شرایط آب و هوایی در این جزیره مطلوب باشد تا بتوانند از جاذبه های دیدنی کیش به راحتی بازدید کنند. در این راستا فصول بهار و زمستان را به دلیل آب و هوای مناسب و کمتر شرجی بودن هوا می توان بهترین زمان برای سفر دانست. لازم به ذکر است اگر به دنبال سفری ارزان تر هستید و یا قصد خرید کردن دارید می توانید فصول تابستان و پاییز را برای رفتن به کیش انتخاب کنید چراکه در این فصول جشنواره های حراج متعددی برگزار می شوند.
مارینا پارک هتل در کیش

سخن آخر

زیبایی های جزیره کیش بی نظیر است. شاید همین زیبایی ها سبب جذب سالیانه یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی به جزیره شده است. به نقل از سایت معروف تریپ ادوایزر، جزیره کیش یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در آسیا است. گرچه نمی توان منکر شد که هنوز نواقصی موجود است اما می توانیم با رفع موانع از کیش یک مقصد ایده آل بسازیم. اگر سری به جزیره زدید حتما ما را هم در تجربیات خود شریک کنید.

راهنمای سفر به کیش در نوروز
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر