لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> فواید حیرت انگیز سفر به طبیعت
فواید حیرت انگیز سفر به طبیعت

فواید حیرت انگیز سفر به طبیعت

همه ما این احساسات را تجربه کرده ایم: احساس عجیب آرامش خاطر و آسودگی که ناشی از یک پیاده روی طولانی در جنگل، کوهنوردی یا قدم زدن در ساحل است. حتی شیرجه ای ناگهانی در آب سرد اقیانوس که پس از آن علی رغم اینکه بدنتان آغشته به آب شور اقیانوس است احساسی نسبتا تمیزتر می کنید. پشت همه این احساسات انبوهی از مطالب علمی است که برای ترغیب ما به گذراندن زمان با ارزش تعطیلات خود در طبیعت کافی می باشند.
طبق گفته جان مویر، ” آشکارترین راه بسوی جهان از میان طبیعت دست نخورده جنگل است”.در زیر، مطالبی است که کارشناسان باید در خصوص فواید فراوان رفتن به طبیعت به طور روزانه و بخصوص سفربه طبیعت، به آنها اشاره کنند.
افزایش میزان دقت
بسیاری بر این باورند که حجم گسترده اطلاعات و تصاویر که از ویژگیهای زندگی مدرن است تاثیر منفی بر توانایی کنترل دقت ما دارد- ولی بر اساس این تحقیق زمان در طبیعت قابلیت تصحیح آن را دارد. مشخص شده است نگاه کردن به تصاویر طبیعت نیز تاثیر مثبت خود را خواهد داشت؛ این فواید مخصوصا برای کودکان حائز اهمیت به نظر می رسد، پس هر چه سریعتر سفر به طبیعت و پیاده روی را آغاز کنید.
بالا بردن خلاقیت

طبیعت گردی نه تنها به میزان دقت کمک می کند بلکه طبق تحقیقی در دانشگاه کانزاس ،خلاقیت را نیز به میزان قابل توجهی- تا 50 درصد- ارتقا می دهد. این تحقیق تاکید می کند که این فواید ” پس از زندگی چند روزه در طبیعت” به همان اندازه سفر به کوه و جنگل افزایش می یابد.
مزیت ستایش
تماشای مناظر طبیعی تنها برای صفحه اینستاگرام شما خوب نیست؛ احساس تکریمی که این مناظر در شما بوجود می آورند نیز برای شما سودمند است. تحقیقی در دانشگاه استنفورد، ارتباطی بین ستایش و بهبود صبر، تمایل بیشتر به کمک کردن به دیگران و رضایت بیشتر از زندگی بدست آورده است.
بالا بردن احتیاط
مفهوم احتیاط ممکن است در لحظه محو شود ولی مفاهیم اساسی آن به دیرینگی تاریخ بشر می باشند. هنگامی که به طبیعت می روید، جلب توجه عمدی شما به صداها، بوها، تغییر نور و دیگر تغییرات محیطی، شکل مطلوبی از آموزش احتیاط برای بسیاری از افراد است که ساده، سرگرم کننده و تقریبا اجتناب ناپذیر می باشند.
ایجاد نیرویی تازه
یکی از فواید مهم طبیعت گردی که بسیاری از ما در جستجوی آن می باشیم نیروی تازه گرفتن و افزایش شور و ذوق و به طور کلی سرزندگی است که زمانی که به کار و زندگی خود بازمیگردیم همچنان وجود دارد و این نشان می دهد که طبیعت گردی تنها ارائه دهنده آن است؛ در این تحقیق که بوسیله محققان دانشگاه روچسترانجام شد، ارتباط مستقیمی بین زمان سپری شده در طبیعت و انرژی و سرزندگی افزایش یافته حتی در زمانی که تنها به فواید ورزش کردن تمرکز می کنیم، بدست آمد.
هوای سالمتر
گردشگری و سفر به طبیعت
بر اساس گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست(EPA)، آمریکاییها در حدود 90 درصد زمان خود را در مکانهای سرپوشیده سپری می کنند که میزان غلظت برخی مواد آلاینده می تواند 2 تا 5 برابر بیشتر از فضاهای باز معمول باشد، چه رسد به طبیعت که کیفیت نسبی هوا خیلی بیشتر است.
بهره گرفتن از تابش خورشید
در حالیکه گفته می شود اشعه ماوراء بنفش خورشید سلامتی شما را به خطر می اندازد، همین اشعه برای سلامتی ضروری است؛ در واقع فواید اشعه ماوراء بنفش ممکن است خیلی بیشتر از خطرات آن باشد. در تحقیقی که بوسیله سازمان سلامت جهانی انجام شد، مشخص شد که قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب به طور کافی باعث کاهش اختلالات اسکلتی عضلانی، بیماریهای خود ایمنی و برخی از سرطانها می شود.مراقب باشید که دچار آفتاب سوختگی نشوید و در سفرهای آتی به یاد داشته باشید که بهره بردن از تابش آفتاب هزینه ای ندارد.
کمک به حالت خلقی
بر اساس وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا(USDA)، محققین دانشگاه دوک دریافتند که پیاده روی منظم موثرتر از داروی زولفت( داروی افسردگی) در کاهش علائم افسردگی می باشد وتنها پیاده روی نیست که این تاثیر را دارد. در تحقیق دانشگاه دوک تاثیرات قابل توجه 3بار در هفته قدم زدن مشخص شد. بر اساس مطالعه ای در دانشگاه روچستر، این تاثیرات هنگام پیاده روی در طبیعت به شکل چشمگیری افزایش می یابند.
همانطور که این تحقیق نشان می دهد تنها ورزش با دوستانتان نیست که باعث می شود احساس ” سرزندگی بیشتری” کنید، غوطه ور شدن در طبیعت نیز این احساس را در شما بوجود می آورد. این کار را در یک سفر به طبیعت یک هفته ای انجام دهید وشاهد فواید فراوان آن باشید.
کمک به دیگر شرایط دشوار احساسی
سفر به طبیعت
بر اساس اخبار ایالات متحده و گزارش جهانی، اختلال استرس پس از سانحه(PTSD) در کهنه سربازان بوسیله گذراندن وقت در محیط بیرون وطبیعت بکر تسکین می یابد. تجربه بودن در طبیعت به آنها کمک می کند تا تجربیات گذشته خود را فراموش کنند و به آرامی و به شکل طبیعی تری مجددا به زندگی شهری خود بازگردند. این یافته ها نشان می دهند هر شخصی با این اختلال می تواند از طبیعت گردی بهره ببرد، حال چه در ارتش خدمت کرده باشد و یا خیر.
روشی آسان برای شروع یک برنامه تناسب اندام
علاوه بر تمامی فواید علمی ذکر شده، هیچ راه بهتری از طبیعت گردی برای تناسب اندام نیافتم. سفری که شما را در محیطی طبیعی قرار می دهد نیازمند پیاده روی، کوه پیمایی، حمل کردن وسایل خود و دیگر فعالیتهایی با فشار نسبتا کم ولی با نتیجه نهایی بالاست. در مقایسه با ورزش یک روز در میان به مدت نیم ساعت در باشگاه، طبق تجربه خود، حمل کوله پشتی 10 تا 15 پوندی(هر پوند معادل 453.56 گرم است) در یک هفته باعث تناسب اندام آهسته تر ولی بیشتر می شود و کاهش وزن ساده تر خواهد شد؛زمانی که شما هنگام سفر 12 ساعت در روز کالری می سوزانید، بدست آوردن کمبود کالری در مقابل وزن کاسته شده ساده تر و در نتیجه رژیم گرفتن آسانتر خواهد بود .
مطمئن باشید با تمام روز قدم زدن در رم تناسب اندام پیدا خواهید کرد ولی وسوسه تاکسی گرفتن پس از شام تا خانه نیز تقریبا غیر ممکن است واین وسوسه درکمپ اردوگاه بسیار اندک می باشد.

قبل از ترک منزل برای سفر حتما این 8 کار را انجام دهید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر