لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> رنگارنگ ترین عجایب سراسر دنیا
رنگارنگ ترین عجایب سراسر دنیا

رنگارنگ ترین عجایب سراسر دنیا

وقتی که در فروشگاه صنایع دستی، ظروف جدید را انتخاب می کنید، جلوه ی دیگری به زندگی شما می بخشد. ولی بدون توجه به این که دستاوردهای بشری چقدر رنگارنگ باشند، آنها قابل مقایسه با دست هنرمند مادر طبیعت نیستند. زیباترین کرباس های طبیعی جهان، اغلب نتیجه ای از ترکیب کاملی از مکان، دما و بعضی از مواد تشکیل دهنده ی اسرارآمیز است. رسوبات غیرمعمول نمک باعث می شود که شما یک دریاچه را شبیه شیشه هایی به رنگ رز ببینید. گیاهان کاشته شده می تواند زمین را تبدیل به یک اثر هنری با نشاط تبدیل کند؛ جلبک می تواند یک بهار گرم را به استخر رنگین کمان تبدیل کند.
از کوه های رنگین کمان اسرارآمیز در پرو و چین تا امتداد بی پایان شنه های سفید در نیو مکزیکو، این ها برخی از شگفت انگیزترین جلوه های طبیعی رنگارنگ، در سراسر جهان هستند که در ادامه مشاهده خواهید کرد. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل هوشمندانه سفر کنید و دوربین خود را فراموش نکنید.

غار مرمری، شیلی

میکل آنژ ممکن است به عنوان استاد سنگ مرمر در نظرگرفته شود، اما او قابل مقایسه با مادر طبیعت نیست. برای بیش از ۶۰۰۰ سال، موج ها باعث فرسایش کلسیوم کربنات در پاتاگوندیاس آندس شده اند. بازدیدکنندگانی که به داخل غارها می روند، می توانند شگفتی های داخل غار مثل منحنی های برش سنگ مرمر و آکوامارین و یخ های آبی و کرم رنگ را مشاهده کنند.

بنای یادبود ملی شن های سفید، نیو مکزیکو
White Sands National Monument, New Mexico
شن های سفید نیومکزیکو به مساحت ۲۷۵ مایل مربع، مکانی خیره کننده برای احاطه شدن با رنگ سفید است. این رنگ های سفید، کریستال های گچی است و این کویر بزرگترین توده ی شنی گچی در دنیا محسوب می شود.

گروتوی آبی، ایتالیا
Blue Grotto, Italy
اگر در کاپری هستید، یک قایق پارویی سوار شوید تا به اکتشاف گروتوی آبی درخشان بروید. برای ورود به غار، پاروزنان باید منتظر بمانند تا جریان آب آرام باشد و سپس قایق هایشان را از ورودی که چهار فوت ارتفاع دارد، عبور دهند. در داخل بازدیدکنندگان می توانند از نورهای سنگ یاقوت شگفت زده شوند. هر شی ای که در آب می افتد، به دلیل وجود حباب های کوچک که در سطح آن ظاهر می شود، به رنگ نقره ای دیده می شوند.

26 نکته‌ای که باید پیش از سفر به پلاسِنسیا بدانید
ادامه مطلب

گراند پریزماتیک اسپرینگ، پارک ملی یلوستون، ویومینگ
Grand Prismatic Spring, Yellowstone National Park, Wyoming
این مکان نه تنها بزرگترین چشمه ی آب گرم دنیاست بلکه مکانی است که بیشترین عکس را دارد. رنگین کمان حرارتی چشمه ی آب گرم، استخری با رنگ های پر جنب و جوش است. حلقه های بیرونی نارنجی، زرد و سبز هرکدام بوسیله ی گونه های مختلفی از میکروب ها و باکتری هایی که در دماهای مختلف رشد می کنند، تشکیل می شوند. با این حال، در مرکز آبی رنگ این چشمه ی آب گرم، دمای آب بسیار بالاست ( حدودا 190 F ) و کاملا استرلیزه است.

اسپاجیا روزا، ایتالیا
Spiaggia Rosa, Italy
دقیقا وقتی که فکر می کنید که ساردینا از چیزی که هست شگفت انگیزتر نمی شود، ساحل صورتی رنگی را پیدا می کند. شن های مدیترانه ای که هم رنگ فلامینگوها هستند، با ترکیبی از فسیل های خرد شده، کریستال و مرجان ساخته شده اند. اگر از ساحل بازدید کردید، در مقابل وسوسه ی جمع آوری شن ها مقاومت کنید. در گذشته ساحل پر طراوت تر بود ولی بعد از دهه ها که توریست ها شن ها را جمع آوری کردند، رنگ آن رو به سمت سرخی رفت.

تنگه ی آنتلوپ، آریزونا
Antelope Canyon, Arizona
رنگ در دره ی آنتلوپ شاید یکی از غیر طبیعی ترین شگفتی ها در ایالت متحده باشد. بسته به زمانی که شما از این مکان بازدید می کنید، این دره می تواند نارنجی آتشین و یا بنفش پادشاهی باشد. عکاسان معمولا دره را از انتهای ماه مارس تا اوایل اکتبر دوست دارند. زمانی که پرتوهای نور از بالای دره عبور می کند و منظره ی درخشانی را می سازند.

آرامش بخش ترین مکان های تفریحی جهان
ادامه مطلب

کوهستان رنگین کمان، پرو
Rainbow Mountain, Peru
کوهنوردی در کوهستان رنگین کمان در پرو امکان پذیر است. این کوهستان رنگارنگ تنها در حدود چند سال اخیر کشف شده است ولی اکنون روزانه ۱۰۰۰ توریست به صورت دسته جمعی برای دیدن سرزمین فیروزه ها، اسطوخودوس و طلا به اینجا می روند. ریش سفیدان محل می گویند که کوهستان، در سالهای اخیر بعد از ذوب شدن برف های روی آن ( به علت گرمای جهانی ) پیدا شده است.

چشمه ی آب گرم فلای، نوادا
Fly Geyser, Nevada
بعضی از زیباترین مناظر جهان، به طور تصادفی ایجاد شده است. در سال ۱۹۶۴ یک شرکت ژئوترمال، آزمایش خوبی انجام داد ولی مشکلی پیش آمد و بعد از اتمام کار شرکت، این فضا آزاد باقی ماند. آب داغ شروع به فوران کردن و کربنات کلسیم نیز شروع به انباشته شدن کرد. رسوبات رشد می کردند و بزرگتر و بزرگتر می شدند و فوران آب نیز به شدت رشد می کرد. امروزه ارتفاع این چشمه ی آب گرم، حدودا پنج فوت ارتفاع و ۱۲ فوت عرض دارد و همچنان در حال رشد کردن است. این رنگ فوق العاده از طریق جلبک های ترموفیلیک ایجاد شده است که در محیط های گرم و مرطوب، سبز و قرمز رنگ می شوند. درحالی که این در ابتدا یک شگفتی طبیعی نبود ولی فقط طبیعت می تواند همچین چیزی را از دل یک اتفاق تصادفی بوجود بیاورد.

ژئوپارک ملی ژانگیه، چین
Zhangye National Geopark, China
گاهی از این پارک به عنوان کوهستان رنگین کمان چین یاد می کنند. نوارهای رنگارنگ از ماسه سمگ و سیلت استون در سراسر محدوده ی سنگی، هر سال هزاران توریست را به این مکان جذب می کند. این کوه های رنگارنگ نتیجه ی ۲۴ میلیون سال فشرده سازی و برخورد تکتونیکی است.

زیباترین و جذاب ترین آتشفشان های جهان
ادامه مطلب

بیابان ساحارا، مراکش
Sahara Desert, Morocco
ماسه های نارنجی لرزان، در سراسر این بیابان که یکی از عاشقانه ترین و خوش عکس ترین مکان ها بر روی زمین است، به حرکت در می آیند. برای یک تجربه ی بیابانی رنگارنگ تر، سفری با اقامت شبانه در جامعه ی بربر را ترتیب ببینید. لباس های روشن، فرش و چادرها با پشت صحنه ی شن و آسمان، پویاتر دیده می شوند.

دریاچه ی ناترون، تانزانیا
Lake Natron, Tanzania
همه چیزهای رنگی سرشار از زندگی نیستند. دریاچه ی وهم انگیز ناترون یکی از محیط های فریبنده ولی نامهربان است. صورتی روشن یا قرمز تیره به دلیل رسوبات سدیم کربونات و دیگر مواد معدنی می باشد. دریاچه بسیار شور و بسیار داغ است که بسیاری از حیوانات نمیتوانند در آن زنده بمانند.

دریاچه ی هیلیر، استرالیا
Lake Hillier, Australia
تماشای زندگی از پشت شیشه هایی به رنگ رز و سفر به مکان هایی که دریاچه هایی به رنگ رز دارد را تجربه کنید. رود هیلیر واقع در جنوب استرالیا برای رنگ آدامسی حیرت آورش تبدیل به یک جاذبه ی گردشگری شده است. این دریاچه بهترین تجربه ی تور با هلیکوپتر در ارتفاع کم است و می توانید دریاچه ی صورتی رنگ را که توسط جنگل سبز و اقیانوس آرام احاطه شده است را ببینید.

فرورفتگی داناکیل، اتیوپی
Danakil depression, Ethiopia
یکی از گرمترین مناطق روی زمین، یکی از رنگارنگ ترین مناطق روی سیاره نیز هست. چشمه های آب گرم این منطقه، به نظر می رسد که متعلق به خارج از این جهان است. تکان خوردن های خطوط زیتونی رنگ، استخر آبی موجود در سرزمین زنگ زده را از هم جدا می کند. چشمه های سولفور، آتشفشان ها، آبفشان ها، دشت های نمکی و دریاچه های معدنی ویژگی های منحصر به فردی را به بقیه ی سرزمین اضافه می کنند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر