لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی تهران با عکس و آدرس
جاهای دیدنی تهران با عکس و آدرس

جاهای دیدنی تهران با عکس و آدرس

همانطور که می دانید تهران به عنوان پایتخت کشور جمعیت زیادی را در خود جای داده است و همه روزه افراد زیادی از داخل و خارج ایران به آن سفر می کنند. یکی از بزرگ ترین و مهم ترین معضلات در سفر، پیدا کردن مکان مناسب برای اقامت است که خوشبختانه هتل های مختلفی در پایتخت وجود دارند تا نیاز همه قشرها را برآورده سازند. بدیهی است که هر کدام از هتل های تهران امکانات گوناگونی ارائه می دهند و هنگام رزرو هر یک از آن ها باید به عواملی مانند موقعیت مکانی و فاصله تا جاهای دیدنی تهران، قیمت هتل، زمان رزرو و غیره توجه داشت.

برج آزادی

این برج معروف ترین نماد شهر تهران است. برج آزادی تهران که در میان میدان آزادی ساخته شده، معماری خاص و منحصر بفرد دارد و یکی از مهم ترین مناطق گردشگری تهران به شمار می رود. این شاهکارمعماری تلفیقی است از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی ودر طراحی و ساخت آن از عناصر معماری ایرانی همچون بادگیر، طاق، روشندان و کاشی کاری استفاده شده است؛ در این مجموعه می توانیم از سالن ایران شناسی، گذرگاه پیشینیان، تالار کهن و آیینه دیدن کنیم.
آدرس: خیابان آزادی، میدان آزادی
زمان بازدید: یک شنبه تا پنج شنبه ازساعت 9 تا 17 – روزهای جمعه از ساعت 10 الی 17
1683352715 313 جاهای دیدنی تهران با عکس و آدرس
نمای داخلی یکی از سالن های کاخ سعد آباد

نمای اتاق خواب سلطنتی کاخ سعد آباد

مجموعه کاخ سعد آباد

یکی از اصلی ترین و زیباترین جاهای دیدنی پایتخت کاخ های تهران هستند که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. این مجموعه متشکل ازهجده کاخ، چندین موزه و یک باغ موزه بسیار زیبا است. کاخ های این مجموعه متعلق به دوره قاجاریه و پهلوی هستند و از میان آن ها می توان به کاخ موزه سبز و کاخ ملت اشاره کرد. کاخ ملت بزرگ ترین کاخ کاخ سعد آباد و کاخ موزه سبز یکی اززیباترین کاخ های آن است. از دیگر جاهای گردشگری تهران می توان موزه های مجموعه یاد شده مانند موزه بی نظیر هنرهای زیبا، موزه هنر ملل، موزه اتومبیل های سلطنتی،موزه استاد فرشچیان و موزه استاد بهزاد
را نام برد.
آدرس: میدان تجریش، خیابان سعدآباد، موزه سعد آباد
زمان بازدید: همه روزه به جز روزهای سوگواری از ساعت 9 تا 17
پل طبیعت زاویه دید از بالاپل طبیعت در شب زاویه دید افقی

پل طبیعت

این پل زیبا جدیدترین نماد شهر تهران است که دو پارک طالقانی و آب وآتش را بهم وصل می کند. پل طبیعت دارای انحناهای زیبایی است که سبب می شود، تصور کنیم مناظر همین طور تا بی نهایت ادامه دارند. چشم انداز وسیع و رویایی مسیرپیاده روی، رستوران ها و کافی شاپ های موجود در طول پل، از جاذبه های این سازه چند طبقه و مدرن هستند. علاوه بر این ها امکانات تفریحی و رفاهی موجود در دو پارک های تهران یعنی پارک طالقانی و آب و آتش می توانند یک روز شاد و دلپذیر را برای تمام اعضای خانواده رقم بزنند. ناگفته نماند که این پل به علت نورپردازی زیبایی که دارد، در شب ها هم فوق العاده زیبا است.
آدرس: تهران، بالای اتوبان مدرس، دسترسی از طریق پارک طالقانی یا آب و آتش
دسترسی: از طریق مترو تهران – ایستگاه حقانی

مراکز خرید تهران

1- گالریا

مجموعه اداری تجاری گالریا یکی از مراکز خرید لوکس تهران است که در ۵ طبقه آن ۵۵ واحد تجاری قرار داشته و به فروش کالاهایی همچون پوشاک، لوازم خواب، طلا و جواهر و غیره می پردازند.
آدرس گالریا: تهران ،خیابان ولنجک ،خیابان سیزدهم

2- مرکز خرید مدرن

در مرکز خرید مدرن الهیه برند های زیادی مشغول به فعالیت اند؛ همچنین کالاهای مختلفی از جمله پوشاک، جواهرات، ساعت، عطر و ادکلن و … در این مرکز خرید ارائه می شوند.
آدرس مرکز خرید مدرن: تهران، بزرگراه مدرس شمال، خیابان الهی

3- مرکز خرید سانا

این مرکز خرید با سه هزار مترمربع رستوران و فودکورت سرباز و سرپوشیده، ده هزار متر مربع واحد تجاری و 9 هزار متر مربع اداری جزو لوکس ترین مراکز خرید تهران است
آدرس مرکز خرید سانا: تهران، بلوار اندرزگو، بین خیابان علوی و کوچه زمان
موزه ایران باستانموزه ی ایران باستان نمای پشت ساختمان
نمای داخلی موزه ایران باستان

موزه ایران باستان

این موزه قدیمی ترین موزه ایران است که سبک معماری آن برگرفته از طاق کسری است و توسط دو معمار فرانسوی طراحی شده است. موزه ایران باستان چندین تالار دارد که اشیا و ابزارهای ساخته شده به وسیله انسان ها از دوران پارینه سنگی تا معاصر را در آن به نمایش گذاشته اند. ساختمان دیگری با نمای سنگی در نزدیکی این موزه وجود دارد که آثار تاریخی دوران اسلامی از صدر اسلام تا دوره قاجار را برای بازدید کنندگان به نمایش گذاشته است. بازدید از این گنجینه عظیم ما را با تاریخ و تمدن گذشتگان آشنا می کند و می تواند منبع مناسبی برای شناخت سیر تحولات تمدن بشری باشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پرفسور رولن
زمان بازدید: همه روزه به جز ایام سوگواری – در بهار و تابستان از ساعت 9 تا 19 – در پاییز و زمستان از ساعت 9 تا 17
موزه حیات وحش دارآبادموزه حیات وحش دارآباد

موزه حیات وحش دارآباد

از دیگر اماکن دیدنی تهران می توان موزه دار آباد را نام برد که هدف از ایجاد آن شناخت زیست بوم کشورمان و مناطق دیگر جهان است. موزه حیات وحش دارآباد بسیارهیجان انگیز حیوانات تاکسیدرمی شده، پروانه ها، گیاهان خشک شده ،سنگ و فسیل های یافت شده درمناطق مختلف ایران و در بخشی از آن نیز ماهی ها و مارهای زنده را به نمایش گذاشته اند. این موزه محوطه بسیار زیبایی دارد که تعدادی ازپرندگان و جوندگان را می توانید درآنجا ببینید و به تازگی بخشی به نام هیومن پارک نیز به آن افزوده شده که بزرگترین پارک بدن انسان درآسیا است. بازدید از موزه نام برده شده برای همه افراد تجربه جالب و لذت بخشی خواهد بود.

 

آدرس: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، موزه دارآباد

 

زمان بازدید: همه روزه به جز شنبه و روزهای سوگواری ازساعت 8 تا 12- 13:30 تا 18
موزه ی سینما
موزه ی سینما

موزه سینما

موزه سینما درعمارت بسیار زیبایی در باغ فردوس قرارگرفته است. این عمارت متعلق به دوران قاجار و دارای مقرنس کاری ها و گچ بری های چشم نوازی است که آن را تماشایی و دیدنی کرده است. در این گنجینه منحصر به فرد می توان عکس های هنرمندان، نشریه ها و فیلمنامه های سینمایی، اسناد تاریخی و نامه های مربوط به عرصه سینما را مشاهده کرد. همچنین در موزه سینما می توانیم دستگاه ها و ابزارهای قدیمی، جوایز هنرمندان معاصر، تصاویر پشت صحنه فیلم ها و نمایشگاه دفاع مقدس را مشاهده کنیم. قسمت آخر بازدید از تماشاخانه است که در آن بخشی از اولین فیلم های پرفروش سینمایی را به نمایش می گذارند. وجود دو کافه دنج در محوطه باغ ، بر جذابیت این محیط دوست داشتنی افزوده است.

 

آدرس: تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر ازسه راه زعفرانیه، ضلع شرقی خیابان ولی عصر، خیابان باغ فردوس

 

زمان بازدید: همه روزه از ساعت 10 تا 18:30 وجمعه ها از ساعت 10 تا 13:30
تماشاگه زمان نمای ساختمانتماشاگه زمان

تماشاگه زمان

این موزه دیدنی گنجینه گرانبهایی ازساعت های قدیمی است که در یکی از خانه های تاریخی تهران قراردارد. در این موزه بی نظیر می توان انواع ساعت های شنی، آفتابی، آبی، مکانیکی و ساعت های افراد مشهور را مشاهده کرد. همچنین درموزه تماشاگه زمان با سیر تکاملی صنعت ساعت سازی و ساعت سازان معروف آشنا می شویم.

 

آدرس: تهران، خیابان ولی عصر ابتدای خیابان سرلشگر فلاحی، نبش چهارراه پرزین بغدادی، پلاک 12

 

زمان بازدید: همه روزه به جز روزهای سوگواری از ساعت 9 تا 16
کاخ گلستان

کاخ گلستان

در کاخ گلستان تلفیقی معماری ایرانی و اروپایی به کار رفته است. این کاخ به عنوان یکی از آثار جهانی در فهرست یونسکو ثبت شده و البته به ثبت ملی نیز رسیده است. کاخ گلستان تهران از بناهای تاریخی ایران است و ساخت آن ازدوره صفویه آغاز شده و در زمان فتحعلی شاه به پایان رسیده است. رویدادهای تاریخی مانند: تاجگذاری احمد شاه و پادشاهان پهلوی در این کاخ رخ داده است. کاخ یاد شده که در یک محوطه زیبا واقع شده مجموعه ای است متشکل از شمس العماره، چند تالار، یک عمارت بادگیرو حوضخانه، تخت مرمرو ایوان تخت مرمر، خلوت کریمخانی وکاخ سفید.

 

آدرس: تهران، خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ

 

زمان بازدید: همه روزه جزروزهای سوگواری
نمای تله کابین توچال
توچال

پیست اسکی توچال

این پیست که در نزدیکی تهران و در دامنه غربی کوه توچال واقع شده، مکان مناسبی برای علاقمندان به ورزش های زمستانی است. چشم انداز بی همتا، شیب ملایم دامنه توچال، داشتن تله سیژ و تله اسکی، وجود مربیان مجرب اسکی ومهمان پذیری به نام هتل توچال تهران از جاذبه های این پیست می باشند.
آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه ی تله کابین توچال
نمای کلی بام لند
بام لند

بام لند

بام لند یک از جدیدترین مراکز تجاری تفریحی است که به افراد خانواده این امکان را می دهد تا بتوانند تمام علاقمندی های خود را در کنارهم دنبال کنند. مجموعه ای از رستوران ها و کافه های دلپذیر با چشم انداز دریاچه خلیج فارس، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در کنار قایق رانی، ماهیگیری و اسب سواری بام لند را به مکانی جذاب و دوست داشتنی تبدیل کرده است. همچنین این مکان با داشتن چهار سینمای مدرن و سالن آمفی تئاتر روباز و سرپوشیده علاقمندان به هنر را نیز مجذوب خود می کند. یک پیست اسکیت و پاتیناژ نیز برای طرفداران این ورزش های مهیج در مجموعه مذکور وجود دارد.

 

آدرس: بزرگراه همت، خروجی بلوار کاشان،میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، مرکز تجاری بام لند

 

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 23 – پنجشنبه و جمعه از ساعت 10 تا 00
 دریاچه ی خلیج فارس

دریاچه خلیج فارس

این دریاچه که بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور است، درحال حاضر یکی پرطرفدارترین مجموعه های ورزشی تفریحی تهران محسوب می شود. علاوه بر چشم انداز زیبای دریاچه و پرندگان مهاجری که بر زیبایی آن افزوده اند، امکانات و تفریحات مفرح و هیجان بخشی در این مجموعه ایجاد شده که محبوبیت آن را بیشتر کرده است. قایق سواری، راید اسکیت هوایی، پیست پرش در آسمان، سرسره های سقوط آزاد، سافاری پارک وحشت، زیپ لاین، هرم هیجان و پیست کارتینگ تفریحاتی هستند که در مجموعه خلیج فارس می توان به آن ها پرداخت.
آدرس: تهران، منطقه ی 22، اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه چیتگر، دریاچه چیتگر
باغ پرندگان
باغ پرندگان

باغ پرندگان

یکی از جاذبه های گردشگری تهران باغ پرندگان است که در نزدیکی پارک لویزان واقع شده و ازجمله بزرگترین باغ های پرندگان خاورمیانه است. طراحی محوطه این پارک تفریحی تهران بسیار زیبا و منحصر به فرد است. آلاچیق ها و گل های زیبا، آبشارها، برکه ها و پل های چوبی زینت بخش این پارک زیبا و رویایی هستند. پرندگان مختلف مانند: پرندگان شکاری، پرندگان گرمسیری، انواع کبوترها، گنجشک ها، طوطی ها، طاووس وماکیان در باغ پرندگان نگهداری می شوند.

 

آدرس: خیابان هنگام، سی وپنج متری استقلال، خیابان کوهستان باغ پرندگان

 

دسترسی: بزرگراه شهید بابایی شرق بعد از خروجی هنگام، لاین کندروی شهرک امید، خیابان کوهستان، باغ پرندگان
زمان بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر
نمای شب برج میلاد

برج میلاد

این برج بلندترین برج مخابراتی ایران است که برای ساخت آن از بتون استفاده شده و ارتفاعی حدود 435 متر دارد. دلفیناریم از جاذبه های برج میلاد است؛ همچنین رستوران گردان و تماشای تهران از فراز این برج از دیگر جاذبه های آن به شمارمی روند. برنامه های شاد و متنوعی در ایام نوروز در برج میلاد برگزار می شود، که می تواند برای گردشگران جالب و سرگرم کننده باشد.

 

آدرس: تهران بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی همت، کنارگذراختصاصی برج میلاد

 

دسترسی: همت شرق، خروجی شیخ فضل الله نوری، پل کابلی اختصاصی برج میلاد – حکیم غرب، بعد ازبزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد

دربند

1683352720 197 جاهای دیدنی تهران با عکس و آدرس
شاید تاکنون نام دربند تهران به گوشتان خورده باشد. دربند یکی از تفرجگاه های زیبای تهران است که روزانه میزبان بسیاری از گردشگران و تهرانی ها است. دربند که در نزدیکی کاخ سعدآباد قرار دارد، محلی بسیار عالی برای استراحت کردن و لذت بردن از مناظرش است. از جاذبه های دیدنی دربند می توان به رودخانه آن و مغازه هایی که ترشیجات می فروشند اشاره کرد. تندیس برنزی کوهنورد در ابتدای دربند از نماد های آن محسوب می شود.

عمارت مسعودیه تهران

تا چند سال پیش کمتر کسی بوده که عمارت مسعودیه را می شناخت و چندان از آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران یاد نمی شد. باغی که این عمارت زیبا در آن قرار گرفته خصوصیات باغ های ایرانی را دارد و می توان اثر معماری اروپایی را در عمارت مسعودیه و بناهای مربوط به آن مشاهده کرد. عمارت مسعودیه که تاریخچه آن به دوران قاجار بازمی گردد، به دستور مسعود میرزا بنا شده است.

 

5/5 - (1 امتیاز)
جاهای زیارتی تهران؛ زیارتگاه‌هایی برای داشتن لحظاتی آرامش
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر