لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جاذبه گردشگری برتر در كشور بلژيک
10 جاذبه گردشگری برتر در كشور بلژيک

10 جاذبه گردشگری برتر در كشور بلژيک

درست است كه بلژیك، كشوری كوچك در اروپای غربی است، اما دیدنی های تاریخی بسیاری را در درون مرزهای خود جای داده است: شوالیه هایی كه به جنگ های صلیبی رفته اند، منطقه واترلو كه ناپلئون در آنجا شكست خورد و كشوری كه تحت تأثیر جنگ جهانی اول و دوم قرار گرفت. به دلیل اینكه این كشور وسعت كمی دارد، گردشگران و جهانگردان می توانند با سفری 3 یا 4 ساعته با قطار تقریباً از همه جاذبه های آن دیدن كنند. اگر برای سفر به این كشور نیاز به انگیزه ای بیشتر دارید، این نكته را بدانید كه بلژیك، نوعی كلوچه معروف به كلوچه بلژیكی را به همه جهان صادر می كند. بنابراین با آشنایی با این جاذبه ها، با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر كنید.
10. سالن دهكده لوون
سالن دهكده لوون بیشتر از اینكه ساختمانی حكومتی باشد،‌ شبیه یك كلیسا است كه شاید 236 مجسمه داخل آن موجب تعریف و تمجید از آن گردیده و شكل و شمایی مذهبی به خود گرفته است. این تندیس ها و مجسمه ها در سه طبقه از این عمارت قرار گرفته اند كه هر طبقه نمایانگر گروه های متفاوتی از مردمانی هستند كه برای میراث شهر مهم قلمداد می گردیده اند. این سالن به سبك گاتیك كه در اواسط قرن پانزدهم میلادی بنا نهاده شده است، بسیار آراسته می باشد به طوریكه شبیه یك توری عظیم و زینتی است. این ساختمان در اطراف گروت ماركت یا میدان اصلی شهر و روبه روی كلیسای سِینت پیتر قرار گرفته است.
9. مونز بلفری
Mons Belfry
مونز یكی شهر قرون وسطایی است كه امروزه به عنوان مركز استان هاینات تعیین گردیده است. این منطقه منزلگاه تنها برج كلیسایی به سبك باروك در كشور بلژیك می باشد. بلفری در بالاترین بخش مونز و در محوطه ای كه زمانی قلعه ای در آن وجود داشت،‌ قرار گرفته است؛ بقایای این قلعه هنوز هم قابل مشاهده است. این برج ناقوسی 87 متر (285 فوت) ارتفاع دارد كه در بالاترین نقطه آن یك بخشی با 49 ناقوس وجود دارد كه دارای وزنی معادل 5 تن است. بر بالای بلفری كه در قرن هفدهم ساخته شده است، یك گنبد پیازی شكل قرار گرفته است.
8. قلعه بوئیلون
Bouillon Castle
قلعه بوئیلون بر تپه ای روبه شهری با همین نام واقع شده است. مردمان این منطقه معتقدند كه قدمت آن به دوره رومیان باز می گردد، اگرچه به نظر می رسد نام آن در تاریخ منطقه برای اولین بار در اواخر قرن دهم میلادی به چشم خورده است. یكی از اولین مالكان آن به منظور تأمین مالی حضورش در جنگ های صلیبی،‌ آن را به فروش رساند. این قلعه دارای سه پل متحرك بالارو، تعدادی زندان و یك اتاق مخصوص شكنجه می باشد كه بازدیدكنندگان در طول بازدیدشان از بالا تا پایین قلعه می توانند آنها را از نزدیك تماشا نمایند. این قلعه كه از آن تحت عنوان بهترین در بلژیك یاد می شود، دارای یك سیستم دفاعی منحصربفرد لایه لایه است كه برای مقابله با متجاوزان و مهاجمان طراحی گردیده است.
7. گروت ماركت، میشلین
Grote Markt, Mechelen
گروت ماركت در میشلین محوطه ای بزرگ است كه به نوعی قلب شهر و میدان اصلی آن نیز می باشد. در یك انتهای این میدان سنگفرش شده، كلیسای رامبولد كه بزرگترین كلیسای شهر است،‌ قرار گرفته است، درحالیكه سالن شهر بخش انتهایی دیگر آن را به خود اختصاص داده است. رستوران ها و فروشگاه ها، كه در زمان های قدیم خانه های شخصی بودند، دو انتهای دیگر آن را در اختیار گرفته اند. در سال 2004 زمانیكه پاركینگی برای این میدان احداث گردید، بقایای یك جاده در آن كشف شد كه مربوط به قرن سیزدهم میلادی بوده است. امروزه این میدان، میزبان یك بازار معروف است كه شنبه صبح ها برپا می گردد.
6. مركز انتوِرپ
Antwerp Central
ایستگاه مركزی، اصلی ترین ایستگاه انتوِرپ در فلاندرز است. ساختمان سنگی آن كه در سال 1905 بنا نهاده شده است، دارای نمایی بسیار بزرگ است كه مورد توجه گردشگران و جهانگردان قرار گرفته است. بر بالای آن یك گنبد عظیم قرار گرفته كه 44 متر (معادل 144 فوت) ارتفاع دارد. ایستگاه مورد بحث به عنوان یكی از شاهكارهای معماری بلژیك شناخته می شود. همچنین از آن به عنوان یكی از زیباترین ایستگاه های قطار در جهان نیز یاد می شود. قطارها در 14 مسیر و 4 سطح مختلف به ایستگاه وارد و از آن خارج می شوند. ایستگاه مركزی (سنترال) این امكان را دارد كه به قطارهای سریع السیر نیز سرویس دهی نماید.
5. كلیسای تورنای
Tournai Cathedral
مذهب كاتولیك از قرن ششم میلادی، به عنوان مذهبی مهم در شهر والون تورنای شناخته می شده است. اگرچه ساخت و ساز كلیسای معروف بانوی ما (نوتر دام دِ تورنای) تا قرن دوازدهم آغاز نشده بود. این كلیسا دارای سه سبك معماری است: رومانسك، ترانزیشنال و گوتیك. كلیسای تورنای دارای 5 برج ناقوسی است كه سقف آنها در ارتفاع 157 فوتی از سطح زمین بنا گردیده است. این محل عبادت، منزلگاه یك نقاشی معروف و برجسته از هنرمند شناخته شده فلمنكی یعنی پیتر پائول روبنز تحت عنوان “موضوع روح در برزخ” می باشد. این كلیسا پس از اینكه در طوفان سال 1999 آسیب شدیدی به آن وارد شد، تحت بازسازی قرار گرفت.
بیشتر بخوانید:
4. گراونشتاین
Gravensteen
با نگاهی به ورودی های قلعه گراونشتاین مربوط به قرن دوازدهم میلادی، می توان تصاویری از شوالیه ها را دید كه لباس هایی براق به تن داشته و سوار بر اسب های سفید هستند. از موقعی كه این قلعه، شوالیه هایی را در قرون وسطی و در طول جنگ های دوم صلیبی به خود دیده و به عنوان نمونه و الگو بكار گرفته شده است، زمان بسیار زیادی نگذشته است. طی قرن ها از آن به عنوان یك زندان و كارخانه استفاده می شده كه خانه هایی نیز در حیاط آن احداث گردیده بودند. با اینكه برنامه ریزی گردیده بود كه این قلعه منهدم گردد،‌ اما با نجات شهر گِنت در سال 1885،‌ مورد بازسازی قرار گرفت. این بنا در حال حاضر یكی از معروف ترین جاذبه های گردشگری كشور بلژیك به شمار می رود. در داخل آن موزه ای از ابزارهای شكنجه مورد استفاده طی سالیان متمادی احداث شده است.
3. برج ناقوسی بلفری آو بروگز
 Belfry of Bruges
به دلیل شیب بسیار تند و باریكی پله های بخش فوقانی این عمارت، بازدید كنندگان برای اینكه بتوانند از آن بالا بروند بایستی شرایط فیزیكی خوبی داشته باشند. كسانی كه موفق به بالا رفتن از این ساختمان می گردند، از دیدن مناظر و چشم اندازهای فوق العاده شهر به شدت لذت می برند. قدمت این برج ناقوسی قرون وسطایی به سال 1240 برمی گردد،‌ زمانیكه بروگز یكی از بازیگران معروف و شناخته شده در حوزه صنعت پوشاك بود. پس از اینكه این عمارت 40 سال بعد در یك سانحه آتش سوزی و آتش سوزی هایی دیگری در قرن های بعدی تخریب گردید، مجدداً بازسازی شد. ناقوس های این برج هنوز هم به صدا درمی آیند.
2. گراند پالاس
Grand Place
گراند پالاس (یا گروت ماركت) جزء مكان هایی است كه گردشگرانی كه به شهر بروكسل سفر می كنند، باید از آن دیدن نمایند. در حقیقت، این میدان مركزی اصلی ترین و برجسته ترین جاذبه شهر است. این میدان خیلی بزرگ نیست و توسط برخی سالن ها و عمارت های مختلف احاطه شده است اما وجود امتدادی از ساختمان های قدیمی در كنار، باعث زیبایی دو چندان آن منطقه گردیده است. قدمت گراند پالاس به قرن یازدهم میلادی برمی گردد،‌ زمانی كه بازارهایی در آنجا برپا می شده است. امروزه هر دو سال یك بار در ماه آگوست، چند روزی در این منطقه یك فرش گلدار بسیار بزرگ نصب می گردد. یك میلیون بگونیای رنگارنگ در طرح هایی مختلف بخش بزرگی از میدان را تحت پوشش در می آورد.
1. كانال های بزرگ
Canals of Bruges

از بروگز به خاطر كانال های آبی كه دارد، اغلب اوقات تحت عنوان “ونیز شمال” یاد می شود. در قرون وسطی،‌ رودخانه ری به شبكه ای از كانال هایی تبدیل شد كه امكان انتقال محصولات به بخش های بزرگ بازارهای روی آب را برای تجار و بازرگانان فراهم می آورد. امروزه سفری با قایق در این كانال های معروف، روشی عالی را برای دیدن برخی از زیباترین مكان ها و مناطق بروگز فراهم آورده است.

10 شهر برتر اروپا برای زندگی آسوده و راحت
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر