لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> بهترین و زیباترین باغ های دنیا
بهترین و زیباترین باغ های دنیا

بهترین و زیباترین باغ های دنیا

آیا به گیاهان علاقه دارید؟ اگر جوابتان منفی است، ممکن است غافلگیر شوید اگر بدانید معروفترین باغ ها هرساله بیش از یک میلیون بازدیدکننده دارند و گردشگران برای بازدید از این باغ ها رزرو آنلاین هتل انجام می دهند و صنعت هتلداری را نیز رونق می بخشند. چه چیزی یک باغ را برجسته می کند؟ به نظر لویز باراگان، یک باغ باید ترکیبی از حال و هوای شاعرانه و اسرارآمیز با احساس آرامش و لذت داشته باشد. گیاهشناسان و باغبانان اسامی دقیق و چیزهای کمیاب را به لیست چیزهای مورد نیاز اضافه می کنند؛ برای مسافران، حس مکان و فرهنگ کلیدی است. باغ هایی که امروزه رونق گرفته اند، برای مواردی از قبیل پیاده روی بالای درختان، کنسرت های روباز، مجسمه های هنری، رستوران ها، محوطه های بازی و … مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا بعضی از خاص ترین باغ آورده شده اند.

باغ ملی گیاهی کرستن بوش، کیپ تون

این باغ در کشور آفریقای جنوبی و در همسایگی پارک ملی کوهستانی قرار دارد و با توجه به این موضوع، پارک ملی گیاهی، چشم انداز رشک برانگیزی در پشت خود دارد. با وجود مساحتی بیش از ۱۳۰۰ هکتار، فقط کمتر از ۱۰ درصد از این باغ کشت شده است؛ بقیه همچنان دست نخورده مانده است. در این منطقه از جانداران اقلیم و گل فینبوس بی همتا حفاظت می شود. مسیرهای پیاده روی بازدیدکنندگان را از باغ به سمت منطقه ی حیات وحش می برد و برای ماجراجویی بیشتر، شامل دو مسیر رو به بالای کوه تیبل می باشد. باغ همچنین خانه ای برای مجموعه ی مجسمه هاست و از جمله مجسمه ی نلسون ماندلا، تعدادی از مجسمه های سنگی آفریقایی و همچنین دایناسورهایی با اندازه های واقعی در اینجا قرار دارد.

باغ های خلیج، سنگاپور
 Singapore’s futuristic Gardens

در آینده، ساختمان سبز به چه شکل خواهد بود؟ ممکن است شبیه باغ های خلیج سنگاپور باشد که قطعا باغی پیشرو و مربوط به آینده است. با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد دلار، باغ ها حاوی گلخانه های وسیعی که آب و هوای مدیترانه ای را ایجاد می کند، ابر جنگلی با آبشار خروشان و یک مسیر هوایی که از بین بدنه ی معماری سوپر درختان عبور می کند، هستند و همچنین در باغ کودکان، پارک آبی وجود دارد و در غروب نمایش نور خیره کننده ای برپاست. اگر سلیقه ی شما بیشتر سنتی است، فقط ۵ مایل دورتر گزینه ی دیگری وجود دارد: باغ تاریخی سنگاپو.

ژاردیم بوتانیکو، ریو دژانیرو
The Avenue of Royal Palms in the Jardim Botânico
در پایین دامنه ی کوه کورکوادو، زیر تندیس مسیح، می توانید ژاردیم بوتانیکوی ریودوژانیرو را با مساحتی بالغ بر ۳۴۵ هکتار، که بخشی از آن دستخوش تغییرات شده و بخشی دیگر دست نخورده باقی مانده است را مشاهده کنید. ۱۳۴ نمونه از درختان باغ، که در خیابان رویال پالمز قرار دارند و قدمت آن ها به سال ،۱۸۰۸ زمانی که این باغ کشف شد، برمی گردد. علاقمندان به ارکیده، می توانند به ارکیداریو بروند و از ۶۰۰ نوع مختلف دیدن کنند و همچنین علاقمندان به درختان و آناناس ها نیز گزینه های زیادی برای تماشا کردن دارند و می توانند مشغول به تماشای ۱۵۰۰۰ نوع مختلف از بروملیادها در گلخانه ی بروملیاریو شوند.

7 تفاوت توریست در مقایسه با جهانگرد (یا مسافر)
ادامه مطلب

باغ های کیو، لندن
nside Kew Garden’s new Temperate House
باغ های کیو تمام چیزهایی که برای یک باغ کامل لازم است را دارد: تاریخ، تنوع، گیاهان کمیاب، گلخانه ها، نشانه گذاری واضح، کمک هزینه ی دانشجویی و تحصیلی فعال و چشم اندازهای زیبایی دارد و جاذبه هایی برای بازدیدکنندگانی که فرق بین پرچم گل و کلاله ی آن را نمی دانند، نیز وجود دارد. کافی است مسیر کوتاهی را با قطار از مرکز لندن طی کنید تا به باغ کیو برسید. کیو مکانی آرامش بخش و سرزمین عجایبی پر از برگ است که دیدن تمامی بخش های این باغ، می تواند روزها طول بکشد. گلخانه ی معتدل (بزرگترین خانه ی شیشه ای مربوط به زمان سلطنت ملکه ویکتوریا) که به تازگی احیا شده را از دست ندهید. ۲۰۰ متر طول این گلخانه است و پیاده رویی با ارتفاع ۱۸ متر دارد. هایو، مجسمه ای که چند حس انسان را درگیر می کند و بینشی را نسبت به زندگی زنبورهای کیو ارائه می کند. افرادی که در بهار به اینجا مسافرت می کنند، خواهند دید که کف باغ، با گل های بلوبلز، پوشیده شده است.

باغ های بوچارت، جزیره ی ونکوور
 Butchart Gardens
با یک رانندگی کوتاه از ویکتوریا می توانید به باغ بوچارت برسید که زندگی خود را به عنوان یک معدن سنگ سیمان آغاز کرده است. وقتی رسوبات سنگ آهک تمام شده بود، مالک باغ، جنی بوچارت، برای حیاط خلوت خود چیزی خوش منظر می خواست و شروع به درست کردن باغی کرد که امروزه به نام باغ سونکن معروف است و در جزیره ی ونکوور بیشترین جذابیت را دارد. این باغ ها برای داشتن مجموعه های گل رز، رنگ های پاییزی از باغ معبد ژاپنی و به عنوان مقصدی برای خوردن یک چای عصرانه ی رویایی معروف هستند. مکان آبنمای بوچارت به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا با قایق (یا هواپیمای دریایی) به اینجا بیایید. این مسیری بسیار زیبا و به دور از ترافیک و جمعیت زیاد مردم است.

۱۰ شهر برتر از لحاظ زندگی راحت در اروپا
ادامه مطلب

سایهوجی، کیوتو
Saihō-ji, Kyoto
مانند دیگر باغ های سراسر ژاپن، شما می توانید انتظار داشته باشید که در پاییز، برگ های زرد از معابد به زمین بیافتند و درختان بامبو برقص درآیند ولی باغ های سایهوجی برای چیز کوچتری معروف هستند: خزه. بیش از ۱۲۰ گونه از خزه ها زمین باغ های (و ساختمان ها) معبد ۱۲۰۰ ساله و میراث فرهنگی یونسکو را می پوشانند و از این رو به آن لقب کوکه درا (معبد خزه) را داده اند. انتظار نشانه های کوچک با حروف لاتین را نداشته باشید: مگر اینکه با خود ذره بین آورده باشید. راه شناختن باغ این است که تغییرات ظریف باغ، بافت های متنوع و نحوه ی چیدمان طبیعت و محوطه سازی انسان ها در طی قرن ها را متوجه شوید. برنامه ی پیش رو: سایهوجی به شدت تعداد بازدیدکنندگان را به منظور مراقبت از جو مذهبی معبد، محدود می کند و بازدیدکنندگان برای رزرو بازدید، باید درخواست خود را از طریق ایمیل و حداقل سه هفته زودتر بفرستند.

باغ گیاهی استوایی ملی، کوائی
The Limahuli Garden
مقر اصلی این باغ در کوائی است و به منظور حفظ تنوع گیاهان استوایی و محافظت از گونه های کمیاب در معرض انقراض فعالیت می کند. بیشتر بازدیدکنندگان به باغ های آلرتون و مک براید در ساحل جنوبی و نزدیک پویپو می روند. باغ آلرتون چشم اندازی از معماری رویایی گرمسیری در دره ی لاوای است و با رودخانه و ساحل خود تکمیل می شود. باغ و درختان انجیر خلیج مورتون در بسیاری از فیلم ها و نمایش های تلویزیونی از جمله پارک ژوراسیک و پاسفیک جنوبی حضور داشته است. برای یک تور خودگردان، بازدیدکنندگان می توانند سوار یک شاتل شوند تا به باغ مک براید برسند و از ۵۰ هکتار باغ بازدید کنند که ادویه های گیاهی گرمسیری از سراسر جهان و گیاهان کانو که توسط مهاجران اولیه ی پولینزی، به اینجا آورده شده است، در اینجا یافت می شود. در ساحل شمالی، باغ لیماهولی سفری به گذشته و به نخستین باغهای مهاجران است.

جاهای دیدنی درگز
ادامه مطلب

ایزولا مادره، دریاچه های ایتالیایی
Isola Madre, Italian Lakes
بعضی اوقات یک باغ عالی، کاملا به مکان آن بستگی دارد. خیلی سخت است که مکانی رمانتیک تر از ایزولامادره پیدا کنید. یکی از جزایر کوچک بورومین در دریاچه ی ماگیوره ی ایتالیاست. در پشت این باغ کوه های پوشیده از برف آلپ دیده می شود. این باغ ثروتمند، توسط ساختمان های مجلل قرون ۱۶ تا ۱۸ میلادی محاصره شده است. در داخل می توانید مجموعه عروسک های کونتس بورومئو را پیدا کنید که شامل مجموعه ای ترسناک و عروسک های خیمه شب بازی جهنمی هستند. بهتر است که با طاووس های سفید و مجموعه ی قابل توجه خرزه هندی، چای زینتی و دیگر گیاهان سمی در بیرون بمانید. در همین نزدیکی،می توانید از ایزولابلا که باغ ها و طاووس های بیشتری دارد و یکی از پالازهای شگفت انگیز در ایتالیا است را با یک بلیط ترکیبی بازدید کنید.

باغ دنور، کولورادو
Denver Botanic Gardens, Colorado
یکی از پربازدیدترین باغ ها در آمریکای شمالی است و ثابت می کند که ارتفاع بالا، مانعی برای زیبایی نیست. گیاهان ویژه ی اینجا، گیاهان آلپاین و آمریکای غربی است. باغ کودکان موردکای، فقط زمین بازی بچه ها نیست: یک تور از شش اکوسیستم محلی است که به کودکان ( و بزرگسالان) کمک می کند تا با طبیعت ارتباط برقرار کنند. اگر گیاهان شما را جذب نکنند، موزیک یا هنر شما را جذب می کند: سریال کنسرت های تابستانی همیشه با اسامی بزرگی همراه است و مجسمه های هنرمندان مشهور به طور منظم به نمایش درمی آید. از زمان جشن شکرگذاری تا شب سال نو، در جشن شکوفه های سالیانه، باغ خیابانی یورک تبدیل به جنگلی پر زرق و برق و پر از رنگ، می شود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر