لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> صنعت گردشگری در آفریقا با بالاترین سرعت در حال رشد است
صنعت گردشگری در آفریقا با بالاترین سرعت در حال رشد است

صنعت گردشگری در آفریقا با بالاترین سرعت در حال رشد است

صنعت گردشگری در آفریقا با رونق زیادی در حال رشد است. براساس شاخص گردشگری جهانی، 300 میلیون گردشگر بین المللی در ماه های ژوئیه و آگوست 2017 وارد آفریقا شده¬اند که رکورد قابل توجهی به حساب می آید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
براساس این گزارش که توسط سازمان جهانی گردشگری به اختصار UNWTO، تهیه شده است، منطقه آفریقا، که شامل جزیره موریس در شرق ماداگاسکار و مجمع الجزایر سیشل نیز میشود، از لحاظ نرخ رشد 9 درصدی-اش، سرآمد سایر مناطق است. نرخ رشد در آفریقای شمالی 14 درصد است، درحالیکه این نرخ در آفریقای سیاه تنها به 9 درصد میرسد.
بعلاوه، براساس آخرین اطلاعات منتشره اداره آمار موریس، ورود گردشگران به موریس از ژانویه تا اکتبر 2017، 5.3 افزایش داشته است. مسافران آفریقایی 23درصد گردشگران را تشکیل میدهند– با 4.7درصد افزایش- که به معنی ورود 10930 گردشگر بیشتر در مقایسه با سال گذشته است.
بر اساس گفته هتلدارانی مانند رامش موود، مدیر فروش هتلها و اقامتگاههای بیچ کامبر، انتظار میرود که این تجارت رونق بیشتری نیز بگیرد. او معتقد است که “در واقع، تعداد مشتریانی که از کنیا و تانزانیا می آیند، رو به افزایش است”،
ژاکلین وک، مدیرعامل انجمن متصدیان رستورانها و هتلهای موریس (AHRIM)، در مصاحبه ای گفته است که : ” ما در هتلهایمان، مشتریان آفریقایی فوق العاده ای داریم. مشتریانی که با موریس آشنا هستند و برای سالیان متمادی به اینجا خواهند آمد”. با این وجود، او خاطرنشان کرده است که تعداد این مشتریان محدود است.

ژاکلین وک یادآور شد که به جز گردشگرانی که از آفریقای جنوبی میایند، جذب گردشگر از سایر نقاط قاره آفریقا کار مشکلی است. “هر کشور آفریقایی به تنهایی، بازاری منحصربفرد محسوب میشود”. آفریقا حدود 50 کشور دارد که جمعیت کلش حدود 1.2 میلیارد نفر است.

مدیر عامل (AHRIM) افزود که برای پیشرفت پایدار این تجارت، نیاز به عناصر کلیدی خاصی وجود دارد. عناصر ویژه ای مانند: ظرفیت اقامتی مقصدی خاص، دسترسی هوایی به آنجا، رقابت پذیری موریس و همچنین بازگشت سرمایه سهامداران.
موریس به دلیل سیاست ویزای بازش، گردشگران و سرمایه¬گذاران را از سراسر آفریقا جذب می کند. موریس جز ده کشور اول از 36 کشور مورد مطالعه ی در بخش تجارت و پیشرفت کنفرانس سازمان ملل متحد است. افزایش پیوسته تعداد بازدیدکنندگانی که از انجمن پیشرفت آفریقای جنوبی و از بازار مشترک آفریقای شرقی و جنوبی می آیند، گواه این واقعیت است.

مدیر عامل AHRIM معتقد است که ” با توجه به اینکه آفریقا مقاصد گردشگری قابل دسترس¬تری برای گردشگران آفریقایی داراست، هنوز هم جا برای پیشرفت در جذب گردشگر از کشوهای آفریقایی وجود دارد”. بطور مثال، غالبا پروسه دریافت ویزا باعث ایجاد اشکال در سفرهای مردم آفریقا میشود.
بیشتر بخوانید:

انجمن حمل و نقل هوایی جهانی، به نوبه خود، رشد سالانه 5.7درصدی در ترافیک هوایی مناطق آفریقایی تا سال 2035 را پیش¬بینی کرده است. این امر میتواند در سالهای آتی، زمینه¬ساز افزایش تعداد شغل ها در بخشهای هوانوردی و گردشگری باشد.
توریستهای آفریقایی در طی اقامتشان، علاقه خاصی به گردشگری فرهنگی و اکتشاف دارند. آنها ترجیح میدهند خرید کنند و در فرصت مناسب به کشف مقاصد گردشگری فراوان موجود بپرازند. تاجران و نمایندگان سازمانهای بسیاری نیز در میان این مشتریان وجود دارند که ممکن است به سرویسهای خاصی نظیر برپایی سمینارها، نیاز داشته باشند.
در خصوص غذا و نوشیدنی، گروه هتلها و اقامتگاههای بیچ کامبر با ارائه منویی متنوع در حال تطبیق با نیازهای مشتریانش است. بطور مثال این منو ممکن است شامل گوشت حلال نیز باشد که موردتقاضای گردشگرانی است که از آفریقای شمالی می آیند. رامش موود خاطرنشان می کند که خانواده های اندکی در میان مشتریانشان وجود دارد که دلیل اصلی این مسئله “قیمت قابل توجه” بلیط های شرکتهای هواپیمایی است. این مسئله هم جز مواردی است که نیاز به خدمات چهار و پنج ستاره را محدود میکند.

خرابه های تاریخی جزیره «کیلوا کیسیوانی» در تانزانیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر