لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبگرم روستای گردشگری اسبفروشان در سراب ِ آذربایجان شرقی
آبگرم روستای گردشگری اسبفروشان در سراب ِ آذربایجان شرقی

آبگرم روستای گردشگری اسبفروشان در سراب ِ آذربایجان شرقی

روستای گردشگری اسبفروشان از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در آذربایجان شرقی می باشد. این روستا که به فاصله ی سیزده کیلومتری جنوب غربی شهرستان سراب واقع شده است، یکی از مراکز عرضه ی بسیار مرغوب لبنیات در کشور به شمار می آید. از جاذبه های این روستای گردشگری می توان به آبگرم و آبشار آن اشاره نمود. وجود این جاذبه ها در کنار آب و هوای بسیار خنک و معتدل آن در فصل گرما منجر شده تا روستای اسبفروشان هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران داخلی، خارجی و نیز بومیان منطقه باشد. آبگرم معدنی که از جاذبه های پر طرفدار منطقه محسوب می شود، در فاصله ی چهار کیلومتری شمال روستای اسبفروشان قرار دارد، و گفتنی است که جاده ی آن تا مرکز شهر سراب به صورت آسفالته می باشد. مناطق بکر و کوهستانی روستا که در فصول گرم سال سرسبزی بی نظیری را در کنار آب و هوای معتدل آن هدیه می نمایند، روستای اسبفروشان را به یک منطقه ی پر طرفدار گردشگری مبدل نموده اند. با سفر به شهر تاریخی سراب در آذربایجان شرقی و رزروهتل های سراب مانند هتل جهانگردی سراب، از جاذبه های کم نظیر این منطقه و زیبایی های آن در فصول گرم سال با آب و هوایی متفاوت بهره مند شوید و سفری به یاد ماندنی را تجربه نمائید.

معرفی آبگرم روستای گردشگری اسبفروشان در سرابِ آذربایجان شرقی
روستای گردشگری اسبفروشان، از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در آذربایجان شرقی به شمار می آید. این روستا که در فاصله ی سیزده کیلومتری جنوب غربی شهرستان سراب واقع شده است، در گذشته با نام اسفروشان خوانده می شده است. عنوان شده است که اسف به معنای آتش بوده است. ارتفاع روستای اسبفروشان از سطح دریا را حدود 1709 متر بر آورد شده است. آبگرم معدنی و پر مخاطب این روستا در فاصله ی چهار کیلومتری شمال آن واقع شده است.
آبگرم روستای گردشگری اسبفروشان
قابل ذکر است که جاده ی آبگرم تا مرکز شهر سراب به صورت آسفالته می باشد، و از این رو رفت و آمد برای گردشگران بسیار سهل و آسان است. از ویژگی های بارز و پر اهمیت این روستا که بومیان و گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا خوانده است، می توان به وجود آبگرم معدنی، آبشار بسیار زیبای روستا، آب و هوای معتدل و خنک در فصول گرم سال، واقع شدن در محیطی کوهستانی با مناظری منحصر به فرد، عرضه ی لبنیات بسیار مرغوب و فرآورده های کشاورزی و همجواری با روستا های توریستی نظیر الله حق و …. اشاره نمود.
آبگرم روستای گردشگری اسبفروشان
در واقع روستای اسبفروشان را می توان یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان سراب معرفی نمود که به جهت همجواری اش با دامنه های سرسبز رشته کوه بزقوش و دارا بودن آبگرم معدنی اش، یکی از مراکز توریستی و گردشگری به شمار می آید که همه ساله میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی می باشد. گفته شده در گذشته مناطق پیرامونی آبگرم در این روستا، محل تفریح و شکار گاه رجال حکومت ایالتی آذربایجان و نیز ولیعهد عباس میرزا به شمار می آمده است. همچنین این منطقه در فصل شکار، محلی برای خرید و فروش اسب بوده است، که به مرور زمان از محلی جهت ییلاق شکارگاهی و فروش اسب به روستایی با اسکان دائم مبدل شده است.
آبگرم روستای گردشگری اسبفروشان
قابل ذکر است که، آبگرم روستای اسبفروشان دارای دو استخر مجزای مردانه و زنانه می باشد. این آبگرم از رشته کوه های بزقوش که از کوه های آتشفشانی منطقه محسوب می شود، سرچشمه می گیرد. و آب آن دارای درجه حرارت حدود 35 الی 85 درجه می باشد. گفته شده آب ِ آبگرم اسبفروشان دارای خواص درمانی بیشماری است، و از این حیث بسیار مورد قرار دارد.
از دیگر زیبایی های منطقه، اِشرافِ آبگرم به دره ای بسیار زیباست که رودخانه ای در داخل آن و از دامنه های کوه بزقوش سرچشمه می گیرد، که در فاصله ی 500 متری آن آبشاری با ارتفاع سه متری قرار گرفته است.
آبگرم روستای گردشگری اسبفروشان
از سایر امکانات این روستا جهت رفاه حال گردشگران می توان به وجود مسجد، آلاچیق های متعدد، سرویس بهداشتی، سوپر مارکت، رستوران (سرو غذاهای سنتی و ….) ، میهمانپذیر و …. اشاره نمود. از سوغات های آن نیز می توان به انواع فرآورده های دامی و کشاورزی، عسل مرغوب، صنایع دستی، نان فتیر سنتی و …. اشاره نمود.

روستای سنگی ورکانه همدان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر