لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> مقاصد معروف گردشگری کشاورزی در جهان
مقاصد معروف گردشگری کشاورزی در جهان

مقاصد معروف گردشگری کشاورزی در جهان

اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی یکی از شاخه های گردشگری روستایی و اکوتوریسم می باشد که امروزه در حال رشد بوده و طرفداران زیادی دارد. در این سفر گردشگران ترجیح می دهند که از مزارع و باغ ها دیدن کنند و در خانه های روستایی اقامت کنند و با فرهنگ آنها آشنا شوند. با رزرو هتل های اصفهان و با اقامت در هتل سنتی تی دا کویر مصر، سفری به یاد ماندنی در کنار مردم محلی را تجربه کنید.
در اگروتوریسم گردشگران در یک مزرعه یا در یک اقامتگاه کشاورزی محور اقامت می کنند و از نزدیک می توانند حیوانات اهلی و محصولات کشاورزی را ببینند و شاید تمایل داشته باشند که فعالیت های روزانه مردم بومی را امتحان کنند و از فضای طبیعت لذت ببرند. برخی از مزارع از حضور توریست ها استقبال می کنند اما هدف از این نوع گردشگری، گذراندن تعطیلات همراه با تفریح نیست بلکه گردشگر در این سفر با آموزش و تجربه، درک عمیقی از روند کشاورزی به دست خواهد آورد. در ادامه به مقصدهای محبوب در حوزه گردشگری کشاورزی اشاره می کنیم، با ما همراه باشید:
1 – کشور تایوان

تایوان مزارع تفریحی و گردشگری بیشماری دارد که مسافرها می توانند در امکانات موجود مزارع و زمین های کشت کاوش کنند و طعم محصولات فراوان و متنوع را امتحان کنند. وجود عوامل مختلف تایوان را مکان عالی و مناسب برای ماجراجویی های گردشگری کشاورزی تبدیل کرده است. بسیاری از مزارع کوچک خانه هایی برای اقامت گردشگران فراهم کرده اند، که شباهت زیادی به اتاق های هتل ندارد. علاوه بر این موارد، غذایی که در خدمت مسافرها قرار دارد و در اطراف فروخته می شود، با کمک مواد غذایی موجود در مزارع تهیه شده و موجب می شود که گردشگران با مصرف غذای سالم کربن کمتری را در طول سفر به جای بگذارند. گردشگران علاقه مند به چای می توانند در تورهای کشاورزی شرکت کنند و از مزارع چای جزیره دیدن کنند، در این جزایر بیشترین برگ های چای محبوب جهان تولید می شوند.
2 – توسکانی
توسکانی
توسکانی به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری چشمگیر، یکی از اولین نواحی بود که مزارع خود را به مقصدی برای توریست های کشاورزی تغییر داد. خانه های موجود در مزارع به مسافرخانه تبدیل شدند، و بخاطر وجود تجربه واقعی زندگی روستایی ایتالیایی و ارتباط با مردم بومی، به سرعت محبوبیت و شهرت یافتند، و گردشگران، این مناطق را بخشی از گروه سفر دانسته و حس خوبی را نشان دادند. در گردشگری کشاورزی شهرهای توسکانی بیشتر بر جنبه های آموزشی تمرکز دارند، اما با وجود جذابیت و چشم اندازهای زیبا، مسافرها ترجیح می دهند بیشتر در این نواحی اقامت کنند، در نتیجه مردم بومی می بایستی با قدم زدن، استراحت و گردش توریست ها در کنار زمین های خود کنار بیایند. توسکانی بهترین مکان برای چشیدن طعم غذاهای لذیذ محلی و تازه است. نواحی کیانتی به تولید نوشیدنی های الکلی شهرت دارد، و رستوران های محلی با گوجه فرنگی، پنیر و گیاهان، غذایی جادویی و خوشمزه در اختیار مسافرها قرار می دهند. گفتنی است که ناحیه ی توسکانی یکی از برترین مناطق گردشگری کشاورزی در سرتاسر اروپا محسوب می شود.
3 – جزیره مایورکا
جزیره مایورکا
مایورکا یکی از جزایر معروف اسپانیایی است که مسافرخانه های آن اغلب مکانی برای استراحت و آرامش گردشگران می باشند و بیشتر توریست های این ناحیه به جای شرکت در رویدادها و فعالیت های کشاورزی، به تفریح می پردازند. توریست های زیادی در سواحل جزیره مایورکا و در دیگر جزایر باله آریک، تابستان ها را سپری می کنند. این جزایر برای افرادی که اندکی به دنبال دوری از هیاهوی زندگی شهری باشند، گزینه ی مناسبی می باشد. بیشتر مسافرخانه های جزیره بر فراز تپه ها قرار دارند که برخی خانه های روستایی با قدمت چندین صد ساله بوده و تعدادی هتل های کوچک تخت خواب و صبحانه بوده که مجهز به استخرها و اسپا می باشند. در گردشگری کشاورزی جزیره می توانید بیشه های انجیر و پرتغال را مشاهده کنید، همچنین این جزیره با غذاهای متنوع محلی از توریست ها استقبال می کند که از مواد غذایی تولید شده در مزارع تهیه می شوند.
4 – برزیل
برزیل
برزیل کشور وسیعی است که عمده منابع مورد نیاز آن به صورت بومی تهیه می شود و تجارت متنوع و گسترده ای در بخش کشاورزی دارد. این کشور با پیشرفت در برخی بخش های دیگر و با وجود محدودیت در دهه های گذشته، بخاطر وجود میوه ها و گل های گرمسیری فراوان تا نیشکر و گوشت گاو، توانسته از ثروت منابع طبیعی بخوبی استفاده کند. این مقصد اغلب برای توریست های ایالت متحده دور به نظر می رسد، اما با سفر از مراکزی مانند هیوستون و میامی، افراد به راحتی می توانند گردشگری کشاورزی در برزیل را تجربه کنند. گردشگرانی که به فعالیت های کشاورزی علاقه دارند بدون شک کشور برزیل را در لیست سفر خود قرار خواهند داد تا با روش های نوآورانه و پایدار کشاورزی آشنا شوند و تجربه های جدیدی به دست آورند.
5 – ایالت هاوایی
ایالت هاوایی
گردشگران ایالت متحده، در صورتی که می خواهند بدون مشکل پاسپورت به ماجراجویی در حرفه ی کشاورزی بپردازند و همچنین دیگر توریست های جهان، می توانند به جزیره ی هاوایی سفر کنند. پنجاهمین ایالت با رشد صنعت گردشگری کشاورزی، توانسته توریست های بیشماری را با فعالیت های شاد روبرو کند. انجمن گردشگری کشاورزی هاوایی، منابع آموزشی خوبی را برای توریست های علاقه مند فراهم کرده است تا بتوانند با مزارع گرمسیری آشنا شوند یا محصولات مزارع استان را مورد مطالعه و آزمایش قرار دهند. گزینه های متنوعی برای توریست ها وجود دارد، از کشتزارهای قهوه در شهر کونا در بیگ آیلند گرفته تا کاوش در مجتمع های کشاورزی جزیره ماوی، یا گردش در مزارع بزرگ طبیعی در جزیره ی اواهو، همگی تجربه های خوبی برای گردشگران به همراه دارند. همچنین تورهای جایگزین مناسبی در زمین های کشاورزی برپا می شود که مردم می توانند در ماجراجویی ها شرکت کنند و با انجام برخی از فعالیت های موجود در گردشگری کشاورزی و نیز با استراحت در سواحل زیبای هاوایی سفر خوبی را رقم بزنند، و بدون تمرکز محض بر مزارع و کارهای کشاورزی به تفریح نیز بپردازند.
6 – جزیره گرانادا
جزیره گرانادا
جزیره ی گرانادا به عنوان یک مقصد توریستی در حال گسترش است، این سرزمین همچنین مقصد خوبی برای گردشگری کشاورزی به شمار می رود. مزارع ادویه ها و کشتزارهای کاکائو در رشد و گسترش ثروت کشاورزی گرانادا نقش مهمی داشتند و جذابیت را در رشته گردشگری کشاورزی برای توریست ها فراهم کرده اند. دارچین، میخک، پوست جوز هندی، جوز هندی و زردچوبه نسبت به دیگر مناطق جهان، به مقدار زیادی در این جزیره پرورش داده می شوند. ایالت بلمونت یکی از برترین مقصدهای گردشگری کشاورزی در دریای کارائیب می باشد. این سرزمین توریستی که سه قرن قدمت دارد، دارای تجارت با ارزش کاکائو و جوز هندی است. بلمونت مزارع و کشتزارهای طبیعی فراوانی دارد و یک رستوران معروف دارد که غذاهای گرانادایی را با استفاده از مواد غذایی تولید شده در زمین های کشاورزی را در اختیار توریست ها قرار می دهد. هر گردشگری که ادویه و طعم غذاهای گرانادا را دوست دارد و مایل به داشتن ادویه های متفاوت در آشپزخانه خود باشد، بهتر است که فراموش نکند گرانادا بهترین گزینه گردشگری کشاورزی در دریای کارائیب می باشد.
7 – کالیفرنیا
 کالیفرنیا
کالیفرنیا یکی از بهترین گزینه های گردشگری کشاورزی در ایالت متحده امریکا محسوب می شود که می توانید با وجود مزارع و کشتزارهای بیشمار و متنوع نهایت لذت را از سفر خود داشته باشید. بسیاری از مزارع کوچک خانوادگی در بخش ساحل غربی برای گذراندن امورات زندگی و درآمد به صنعت گردشگری کشاورزی متکی می باشند. بخش زیادی از تاکستان ها و کارخانه های نوشیدنی های الکلی در شهر سونوما و ساحل مرکزی معروف بوده و گردشگران زیادی از آنها بازدید می کنند، مزارع اندکی نیز وجود دارد که فعالیت ها و سرگرمی های تجربی در اختیار توریست ها قرار می دهند. بسیاری از این مکان ها میزان کمی از روش های کشاورزی را بکار می برند و بیشتر ترجیح می دهند که از روش های رشد، پرورش ارگانیک و طبیعی بهره مند گردند. برنامه دانشگاه کالیفرنیا، که بزرگ ترین برنامه ی آموزشی در ایالت متحده امریکا محسوب می شود، در تلاش است تا به تولیدکنندگان کمک کند تا تجارت و گردشگری کشاورزی خود را به سوی آموزش و افزایش خدمات کشاورزی به توریست ها افزایش دهند.
8 – فیلیپین
فیلیپین
فیلیپین با وجود شرایط متنوع و جزایر مختلف، یکی دیگر از مکان های مناسب در گردشگری کشاورزی و بازدید از سایت های کشاورزی مختلف محسوب می شود. گردشگران می توانند برای بازدید از بخش عمده کشاورزی فیلیپین، از مزرعه های آناناس دیدن کنند یا به سوی مزارع و کشت و کارهای کوچکی مانند مزارع پرورش زنبور عسل، مزارع ارکید بروند، یا از مزارعی که محصولات گرمسیری غیربومی تولید می کنند مانند تولید پاپایا و میوه اژدها، دیدن کنند و تجربه های جدیدی به دست آورند. مقامات این جزیره آسیای جنوب شرقی به دنبال گسترش تورهای کشاورزی محور می باشند. گفتنی است که فیلیپین بخاطر تکلم زبان انگلیسی و دومین زبان کشور، در لیست مقصدهای در دسترس به شمار می رود.
10 جاذبه برتر گردشگری در شهر بوگوتا کلمبیا
ادامه مطلب

1/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر