لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار ریشو
آبشار ریشو تالش

آبشار ریشو

با ذوق و شوق حاضر شوید می‌خواهیم به شعر روزگار کودکی سفر کنیم؛ چشم‌هایتان را ببندید و به یاد آورید: یادم آرد روز باران، گردش یک روز دیرین، خوب و شیرین، توی جنگل‌های گیلان. حالا اینجا در جنگل‌های گیلان و تالش آنقدر گردش کودکانه می‌کنیم تا با دیدن عروسی خوش‌سیما چون آبشار ریشو تالش ذوقمان کامل شود. از هر طرف که به آبشار ریشو بنگرید، زیبایی آبشار که چون تور سفید بر سر این عروس زیبا افتاده چشمتان را نوازش می‌کند.

معرفی آبشار ریشو تالش

آبشار ریشو کجاست

آبشار ریشو جاذبه‌ای بکر در دل جنگل‌های گیلان است که محلی‌ها به آن گوشا چای می‌گویند. جنگل به‌تنهایی جلو‌ه‌ای باشکوه از طبیعت است؛ اما اینجا آبشار ریشو کار را تمام کرده و عجیب دلبری می‌کند. این آبشار در دل رشته‌کوه تالش و ارتفاع ۱۶۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. ارتفاع این آبشار به حدود ۳۰ متر می‌رسد و عرض آن ۲۰ متر است.

این آبشار از رودخانه ریشو سرچشمه می‌گیرد، رودخانه ریشو یکی از شاخه‌های رودخانه سفید‌رود است. رودخانه ریشو که عرض آن به ۴ متر می‌رسد، مسیری در حدود ۶ کیلومتر را با شور و اشتیاق تا رسیدن به آبشار ریشو تالش روان می‌شود. در آب زلال و سرد این رودخانه که دستتان را فرومی‌برید، حس زنگی و شادی به وجودتان می‌دود.

یکی از ویژگی‌های آبشار ریشو تالش، وجود استخر طبیعی در پایه آن است. این استخر زیبا از تجمع آب تشکیل می‌شود که گفته می‌شود خواص درمانی دارد. شناکردن در این استخر طبیعی با آب پاک و زلالش کاری با شما می‌کند که دلتان نمی‌خواهد از آن بیرون بیایید.

آبشار ریشو تالش کجاست؟

آبشار ریشو تالش

برای اینکه بدانید مقصدتان به سمت آبشار ریشو در کجای ایران است باید بگوییم چنین سرسبزی و زیبایی را باید در شمال ایران و استان گیلان و قسمت غربی شهر تالش در میان رشته‌کوه‌های تالش زیبا جستجو کنید. شهر چوبر را که پیدا کنید ادامه مسیر ساده است. آبشار ریشو، جاذبه‌ای توریستی در استان گیلان است که بسیاری از گردشگران تنها به هدف این مقصد پا به اینجا می‌گذراند.

مسیر دسترسی به آبشار ریشو تالش

مسیر دسترسی به آبشار ریشو

اگر از تهران به‌قصد دیدن آبشار ریشو تالش می‌روید باید بدانید مسیری در حدود ۴ ساعت رانندگی در جاده را پیش‌رو دارید. با حرکت از تهران مسیری حدود ۳۲۵ کیلومتر تا رشت در انتظار شماست. حالا باید به چوبر بروید که تقریباً ۱۴۵ کیلومتر با شما فاصله دارد.

مسیر دیگر که بسیاری از گردشگران از آن استفاده می‌کنند رسیدن به آستارا و سپس چوبر است. از آستارا تا چوبر ۲۵ کیلومتر فاصله است. درهرصورت برای رسیدن به این آبشار به راهنما یا کمک افراد بومی احتیاج دارید. از اینجای راه را باید از طریق پیاده‌روی در جنگل طی کنید. قسمتی از جاده‌ جنگلی که به آبشار می‌رسد مسیر خاکی است که باید از آن عبور کنید.

روستای توریستی لیچاه گیلان، سرزمین هندوانه های شیرین
ادامه مطلب

در مسیر رسیدن به آبشار از روستای ونیستان، روستای وله چول و در آخر روستای بخش حیاطی عبور خواهید کرد. از چشمه زیبای روستای ونیستان، آب برای ادامه مسیر پیش‌رویتان بردارید و نوش جان کنید. مسیر آبشار ریشو ۳ کیلومتر جاده خاکی و ۱.۵ کیلومتر مسیر پاکوب دارد.

پوشش گیاهی و جانوری آبشار ریشو تالش

پوشش گیاهی اطراف آبشار ریشو

در قلب جنگل‌های گیلان جز بهشتی سرسبز چه انتظاری از طبیعت تالش و ابشار ریشو دارید. لبخند بر لب بنشانید و سرمست در هوای پاک اینجا به درختان و گیاهان اطرافتان نگاه کنید. درخت‌های بلند و استوار جنگلی که در اطراف آبشار پس‌زمینه‌ای زیبا به قاب عکس طبیعت بخشیده‌اند تنوع بسیاری را شامل می‌شوند. منطقه چوبر پوشیده از درختان هیرکانی است. برگ‌های روشن و تیره درختان به‌خوبی تنوع گونه‌ها را به نمایش می‌گذارد.

شما در طبیعت بکر اینجا درختانی چون انجیر، گردو، شاه‌بلوط، آلوچه جنگلی، زالزالک و ازگیل وحشی را می‌توانید ببینید. رطوبت اطراف آبشار جدا از پوشش مخصوص جنگل، سبب رشد گیاهان و بوته‌های وحشی و خود‌روی چون خزه‌ها و سرخس‌ها بسیاری شده است که جلوی زیبای آبشار را چندبرابر کرده است.

علاوه بر پوشش گیاهی خاص اینجا، پوشش جانوری این منطقه نیز شما را بر سر ذوق می‌آورد. صدای خش‌خشی که از لابه‌لای درختان به گوشتان می‌خورد مربوط به سنجابی بازیگوش می‌شود که در حال بازی و بالا و پایین پریدن از درخت است. تماشای حیوانات از نزدیک بسیار با چیزی که در صفحه تلویزیون دیده‌اید متفاوت‌تر است. در جنگل‌های شمال ایران با طبیعت بی‌نظیر و پوشش گیاهان متنوع انتظار حضور گونه‌های مختلفی از حیوانات می‌رود. در جنگل اطراف آبشار ریشو تالش حیواناتی چون خرگوش، سنجاب، روباه، شغال، خرس قهوه‌ای، کبک، قرقاول، بلدرچین و پرندگان دیگر زندگی می‌کنند. حفظ این حیات‌وحش بسیار زیبا و بکر با آسیب نزدن به گونه‌های گیاهی و جانوری یا آلوده نکردن محیط زندگی آن‌ها امکان‌پذیر است.

آب‌ و هوا و بهترین زمان بازدید از آبشار ریشو تالش

بهترین زمان بازدید از آبشار ریشو تالش

انتخاب عبارت بهترین زمان بازدید آن هم در نقطه‌ای مثل شمال ایران واقعاً سخت است. از پاییز هزار‌ رنگش باید گذشت یا سپیدی برف بر شاخ‌وبرگ درختانش در زمستان، بهار پر گل را انتخاب کنیم یا تابستان سرسبزش را. اگر بخواهیم منطقی باشیم باید به کسانی که در اولین فرصت، فرمان ماشین را به سمت شمال می‌چرخانند  و برایشان فرقی نمی‌کند که چه موقع از سال است حق بدهیم.

آبشار ریشو تالش که چون تکه‌ای از قلب گیلان سبز در این منطقه لانه کرده، دامن طبیعت خود را در تمام فصل‌ها برای گردشگران و دوستداران طبیعت پهن کرده است. طبیعی است که اینجا پاییز و مخصوصاً زمستان سردی داشته باشد و البته شدت بارندگی باران و برف بیشتر باشد.

مقایسه هتل مروارید خزر محمود آباد و هتل نارنج متین چابکسر
ادامه مطلب

اگر می‌خواهید در فصلی مناسب به همراه خانواده و دوستان به‌قصد لذت‌بردن از هوای مطبوع اینجا لذت ببرید باید در فصل‌های بهار و تابستان برنامه سفر را بچینید. بهار اینجا بسیار زیبا و تماشایی است وصف زیبایی طبیعت آبشار ریشو تالش در کلمات ناممکن است. چطور می‌شود گل‌های وحشی و رنگارنگ، درختان سبز و رعنا یا بوته‌زار و بوی باران وعلف را که در اینجا دلبری می‌کند توصیف کرد.

در فصل تابستان میزان بارندگی کمتر است و طبیعت اینجا بهترین فرصت را برای برپایی کمپ یا پیک‌نیک فراهم می‌کند. آب‌تنی در آب‌خنک و زلال این آبشار در فصل تابستان حال شما را جا می‌آورد و حس کرختی گرما را از تن بیرون می‌کند. اگر در فصل تابستان به اینجا سفر می‌کنید از حشرات که در محیط وجود دارند غافل نشوید. باتوجه‌به وضعیت آب‌و‌هوایی این منطقه می‌توان گفت بهار و تابستان نسبت به نیمه دوم سال، فرصت بهتری برای بازدید از جاذبه طبیعی آبشار ریشو تالش است.

تجهیزات موردنیاز در بازدید از آبشار ریشو تالش

رودخانه جاری شده از آبشار ریشو

از جایی که قسمتی از مسیر جاده خاکی است و باید پیاده‌روی کنید بهتر است وسایلی چون لباس و کفش مناسب طبیعت‌گردی، کوله‌پشتی، کرم ضدآفتاب، کلاه لبه‌دار، عینک‌آفتابی و آب آشامیدنی به همراه داشته باشید. به محیطی جنگلی برای تفریح و گردش آمده‌اید، باید بیشتر از هر زمان دیگری مراقب آتشی که روشن می‌کنیم باشیم و پیش از ترک جنگل از خاموش شدن آن مطمئن شویم.

جاهای دیدنی اطراف آبشار ریشو تالش

آبشار حویق

جاذبه‌های دیدنی اطراف آبشار وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی‌ازلطف نیست. با حضور در آبشار ریشو  بهتر است سری هم به طبیعت اطراف بزنید که تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

جاده ال کیوی؛ یکی از زیباترین جاده‌های ایران است که طبیعتی سرسبز در اطراف خود دارد. در این منطقه بازارچه ساحلی و مجموعه‌های ورزشی و تفریحی وجود دارد.

آبشار حویق؛ اگر دنبال آبشارهای دوقلوی شمال می‌گردید، حویق یکی از آن‌هاست. این منطقه با عسل‌های خوش‌طعمش معروف است. گل‌های بسیاری که دراینجا می‌روید سبب تولید عسل‌های مرغوبی شده‌ است.

باغ کیوی؛ چوبر که در نزدیکی آبشار ریشو واقع شده است به کیوی‌های خوشمزه و مرغوبش شهرت دارد. اگر در فصل پاییز به اینجا بیایید می‌توانید برداشت این محصول را از نزدیک ببینید و با خودتان به سوغات ببرید.

تفریحات آبشار ریشو تالش

چای آتیشی در طبیعت بکر اطراف آبشار ریشو تالش

با حضور در چنین جایی نباید به دنبال تفریح و بازی‌ با وسایل مکانیکی باشید. اینجا آن‌قدر سرگرم ‌می‌شوید که گذر زمان را متوجه نمی‌شوید. با آمدن به اینجا خودتان را برای یک آب‌تنی حسابی که سر کیفتان می‌آورد آماده کنید. حوضچه استخر مانندی که در پایین این آبشار لانه کرده محل مناسبی برای شنا و بازی گردشگران است.

فضای سبز اطراف با ویوی آبشار سفید‌پوش، بهترین مکان برای برپایی پیک‌نیک و برپایی بساط ناهار است. پس دست بکار شوید که غذا را با لذتی بیشتر در کنار آبشار میل کنید. بعد از صرف غذا در طبیعت جنگلی اینجا به گردش و پیاده‌روی بروید. گردشی که شما را به سکوت وامی‌دارد تا محو تماشای رقص درختان و شنیدن صدای پرندگان شوید.

تالاب میانکاله بهشهر، سمفونی پرندگان
ادامه مطلب

از گردشتان لذت ببرید و دوباره به آبشار برگردید که قرار است اتفاقات زیبایی را ثبت کنید. مگر می‌شود این همه شکوه و زیبایی را از لنز دوربینتان مخفی کنید. محافظ لنز را بردارید که بهترین سوژه با پس‌زمینه‌ای سرسبز به رنگ بهشت منتظر هنرنمایی شماست. عکس‌هایی که از اینجا به یادگار می‌برید و به دیگران نشان می‌دهید؛ آن‌ها را در سفر بعد با شما همراه می‌کند.

اقامت در تالش برای بازدید از آبشار ریشو تالش

دیدنی‌های شمال ایران و منطقه تالش آنقدر زیاد است که برای بازدید از آن‌ها به جایی برای اقامت نیاز دارید. انتخاب هتل های تالش برای زمان اقامت به شما کمک می‌کند به جاذبه‌های بسیاری دسترسی داشته باشید. هتل لیوادر تالش و هتل هدهد تالش از جمله هتل‌های این شهر هستند که میزبانی مناسب برای مسافران و گردشگران اینجا به‌حساب می‌آیند. شما می‌توانید بخش اقامت سفرتان را با خیال راحت، به ایران هتل آنلاین بسپارید.

هتل لیوادر تالش

نمای ساختمان هتل لیوادر تالش

هتل لیوادر تالش در سال ۱۳۹۸ برای خدمت‌رسانی به مهمانان این شهر افتتاح شد. این هتل ۵ طبقه و ۲۲ واحد اقامتی دارد که بنا به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این هتل چشم‌اندازی بسیار زیبا به جنگل‌های سرسبز گیلان دارد.

با اقامت در این هتل به جاذبه‌های مثل آبشار ریشو تالش، پارک جنگلی گیسوم، طبیعت جاده اسالم به خلخال و سورتمه تالش دسترسی دارید. برای اقامت در هتل لیوادر باید آدرس آن را تالش، بلوار امام رضا دنبال کنید.

هتل هدهد تالش

سوئیت دبل هتل هدهد تالش

این اقامتگاه در شهریورماه سال ۱۳۹۴ احداث شد تا جوابگوی نیاز مسافران و گردشگران این شهر باشد. هتل هدهد تالش ۱۱ واحد اقامتی دارد که طراحی زیبای آن با نمای چوبی نظر شما را جلب می‌کند. هتل هدهد، هتلی سه ستاره با امکانات رفاهی مناسب در منطقه ییلاقی و خوش‌آب‌وهوای خلیف آباد، بخش اسالم شهر تالش است. هتل هدهد تالش در موقعیت تالش، اسالم، خلیف آباد، میدان امام واقع شده است.

سخن آخر

با اینکه از آبشار ریشو تالش فاصله گرفته‌ایم؛ اما هنوز حس خنکی که به وجودمان بخشید، در تنمان حس می‌کنیم. مگر می‌شود تصویری ابدی که از این آبشار در پس ذهنمان ثبت کرده‌ایم از خاطرمان برود. هر وقت احساس نیاز به آرامش و تماشای جلوه‌ای رؤیایی از طبیعت داشتید به یاد اینجا بیافتید و دوباره بار سفر برای بودن در کنار این عروس زیبا را ببندید.

موسیقی دلنشین و گوش‌نوازی که از برخورد قطره‌های آب با صخره‌ها به وجود می‌آید، شاید زیباترین و آرام‌بخش‌ترین موسیقی جهان برای شما باشد. نوایی که فقط طبیعت از عهده نواختن آن برمی‌آید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر