لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی بهبهان
جاهای دیدنی بهبهان

جاهای دیدنی بهبهان

کوله ‌بار سفر را این بار به مقصد یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران می‌بندیم. جایی که قدمت آن را تا هزاره دوم پیش از میلاد تخمین زده‌اند. بهبهان شهری که سرمست و مدهوش از نرگس‌های آن برمی‌گردید. جاهای دیدنی بهبهان پناهگاه دلنشینی برای روزهای سرد سال است که امکان سفر به هر جایی را ندارید.

شاید تا کنون نام بهبهان، همراه با ثروتی چون نفت و گاز به گوشتان خورده باشد، اما این ثروت دلیل سفر ما نیست. می‌خواهیم جاهای دیدنی بهبهان را جوری دیگر بشناسیم. شهری که مردمش هنوز اصالت خود را حفظ کرده‌اند و به میراث گذشتگان خود، عاشق طبیعت و تاریخ هستند. در کنار این مردم گردشی به‌یاد‌ماندنی در انتظار ماست.

بهبهان کجاست؟

بهبهان کجاست؟

برای سفر به اینجا و بازدید از جاهای دیدنی بهبهان باید به استان خوزستان در جنوب غربی ایران بیایید. این شهرستان در قسمت جنوب شرقی خوزستان واقع شده است. بهبهان به ۳ بخش مرکزی، زیدون، تشان (آغاجاری) و ۴ شهر و ۶ دهستان تقسیم شده است. شهر بهبهان در میان ۲ منطقه نفتون آقاجاری و گچساران قرار گرفته است.  فاصلة این شهرستان تا مرکز استان یعنی شهر اهواز ۱۹۵ کیلومتر است.

بهبهان یکی از قدیمی‌‏ترین شهرهای استان خوزستان، با وسعتی در حدود ۳۱۹۵ کیلومترمربع است. شهری تاریخی که  قدمت آن به هزاره دوم پیش از میلاد بر‌می‏گردد. شهری که ما امروزه به نام بهبهان می‌شناسیم، تقریباً همان استان ارَگان تاریخی است. شهر بهبهان از سمت شمال و شرق به استان کهگیلویه و بویراحمد، از سمت جنوب به استان بوشهر و از غرب به شهرستان امیدیه محدود می‌شود.

مردم بهبهان هنوز با آداب و رسوم دیرینه نیاکان خود پیوند دارند. گویش بهبهانی با گنجینه‌ای غنی از کلمه‌های قدیمی، با گذشت سال‌های سال، هنوز اصالت خود را حفظ کرده است. این گویش بیش از ۳ هزار ضرب‌المثل دارد و از بازمانده‌های زبان پهلوی پارسیک بوده و بسیار به گویش دشتی‌ تنگستانی شبیه است.

مسیرهای دسترسی به بهبهان


اگر از تهران برای بازدید از جاهای دیدنی بهبهان عازم هستید باید بدانید که مسیر جاده‌ای در حدود نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر پیشرو دارید. مسیری که با خودروی شخصی یا اتوبوس‌های مسافربری نیاز به حدود ۱۲ ساعت رانندگی دارد.

شهر بهبهان از طریق بزرگراه ۸۶ به اهواز، متصل می‌شود. این بزرگراه تا استان کرمان امتداد دارد و مسافران‌‌ شهرهای شرقی ایران، برای بازدید جاهای دیدنی بهبهان از این مسیر استفاده می‌کنند. این شهر در مسیر بزرگراه هفتکل به بندر دیلم، یعنی بزرگراه ۴۵ نیز قرار دارد و مسافران جنوب و شمال این شهر می‌توانند از این جاده برای رسیدن به بهبهان استفاده کنند.

برخلاف تصور خیلی‌ها نزدیک‌ترین فرودگاه به بهبهان در شهر اهواز نیست. نزدیک‌ترین فرودگاه برای حضور در جاهای دیدنی بهبهان، فرودگاه نفت در گچساران است که در روزهایی از هفته پروازهایی به پایتخت و خارک دارد. شهرهای آبادان و اهواز همه‌روزه به شهرهای بزرگی مثل تهران پرواز دارند.

اگر قصد سفر ریلی با قطار دارید خوب است بدانید؛ خط دورود به اهواز متصل‌کننده جاده ریلی جنوب است که به دو خط بندر امام و خرمشهر می‌رسد. انتخاب شما برای سفر ریلی گزینه ایستگاه راه‌آهن اهواز است که پس از آن با خودرو به بهبهان برسید.

طبیعت بهبهان

طبیعت بهبهان

شاید وقتی از موقعیت بهبهان در جنوب ایران و استان خوزستان صحبت می‌شود به یاد گرما‌ی شدید و طبیعتی خشک و بیابانی بیافتید. با حضور در اینجا در زمان مناسب برای گردش در جاهای دیدنی بهبهان نظرتان عوض می‌شود. بهبهان از نظر جاذبه‌های طبیعی جایگاه ویژه‌ای در خوزستان دارد؛ چرا که در دشتی نزدیک به ارتفاعات زاگرس و بندرهای جنوبی ایران واقع شده‌ است. علاوه بر این بهبهان در گذرگاه چهار استان است و رودخانه‌های پر آب دارد.

وجود دشت‌ها و رودخانه‌های اینجا طبیعتی بکر در این منطقه پدید آورده که جمعیت بسیاری از گردشگران را برای بازدید از جاهای دیدنی بهبهان به سمت خود می‌کشاند. مردم بهبهان در اولین فرصتی که پیدا می‌کنند راهی دشت و صحراهای اطراف شهرشان می‌شوند تا از طبیعت نابی که در اختیارشان است استفاده کنند.

بادهای گرم و مرطوب اینجا معروف است. موقعیت جغرافیایی این شهرستان سبب شده تا آب‌وهوای نیمه‌بیابانی داشته باشد و تحت‌تأثیر بادهای گرم و مرطوب از سمت خلیج‌فارس قرار بگیرد. شهر بهبهان بالاترین دما را در تیر و مرداد (تا ۵۰ درجه) و پایین‌ترین دما (صفر درجه سانتی‌گراد) را در آذر و دی تجربه می‌کند.

پوشش گیاهی و جانوری بهبهان

پوشش گیاهی و جانوری بهبهان

دیدنی‌های بهبهان در طبیعت زیبای آن علاوه بر دشت و رودها شامل گونه‌های جانوری و گیاهی متنوع این منطقه نیز می‌شود. شهرستان بهبهان ازسبزترین شهرهای خوزستان به‌حساب می‌آید. در گوشه‌کنار جاهای دیدنی بهبهان، گل‌های نرگس، آفتاب‌گردان، بابونه و محمدی روییده‌اند که با دلبری تمام میهمانان خود را شیفتة رنگ و بوی خوش می‌کنند.

ایذه خوزستان کجاست؟
ادامه مطلب

سه نوع پوشش گیاهی درخت، درختچه و علوفه‌های مرتعی در بهبهان وجود دارد. درخت‌های بادام‌کوهی، نخل، کُنار، کَهور، اُکالیپتوس، ریا، گز شاهی و درختچه‌های گَوَن، کهورک، رمیلک، پنج‌انگشت و علوفه‌های موتر، تاج خروسی سفید، گنجی و کاهوسا؛ بخش عمده پوشش گیاهی در طبیعت این منطقه را شامل شده‌اندکه از جاهای دیدنی بهبهان به‌حساب می‌آیند.

در بین جاهای دیدنی بهبهان، مناطق حفاظت‌شده‌ای برای ادامه زندگی جانوران گوناگون وجود دارد. گونه‌های حمایت‌شده بهبهان را حیواناتی چون: گربه جنگلی، پلنگ، کاراکال، گراز، کفتار، روباه، کبک، بز و… تشکیل می‌دهد.

بهترین زمان سفر به بهبهان

هتل رضا بهبهان

تماشای جاذبه‌ های گردشگری بهبهان، سفر به این شهر را برای شما زیبا و خاطره‌انگیز می‌سازد. ازآنجایی‌که بهبهان جز شهرهای جنوبی ایران است، گرمای هوا در این شهر دور از انتظار نیست؛ البته گرمای هوا در این شهر همیشگی نیست. آب‌و‌هوای خوش در نیمه دوم سال لذت بازدید از جاهای دیدنی بهبهان را برای شما دوچندان می‌کند.

فروردین و نیمه اول اردیبهشت طبیعتی سرسبز و مطبوع به شهرستان بهبهان می‌بخشد. اگر به‌قصد تماشای نرگس‌های خوش‌عطر به اینجا می‌آیید، ماه‌های آخر سال گزینه خوبی است. با این اوصاف سفر در تابستان و نیمه دوم بهار به این شهر کمی آزاردهنده است و پیشنهاد خوبی نیست.

جاذبه های گردشگری بهبهان

مسیرهای دسترسی به بهبهان

بهتر است به سراغ دیدنی های بهبهان برویم که شاید از اصلی‌ترین دلایل حضور شما در این شهر باشد. به معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری بهبهان می‌پردازیم تا بازدید از آن‌ها را زمان سفر به اینجا در برنامه خود قرار دهید.

دشت‌‌ های نرگس‌ زار بهبهان

دشت‌‌ های نرگس‌ زار بهبهان

اگر خودتان هم بخواهید نمی‌توانید از نرگس‌زارهای بهبهان بگذرید. دیدن یک شاخه گل نرگس و بوییدن آن، هر کسی را سر ذوق می‌آورد. حالا اینجا دشتی از نرگس‌های سرمست را روبروی چشمان خود دارید. حق دارید اگر زبانتان از دیدن این همه زیبایی و فضای عطر‌آگین اینجا بند بیاید. آرامش محض، هدیه‌ای ناتمام از طرف جاذبه های گردشگری بهبهان که با دشتی از گل به مهمانان خود هدیه می‌کند.

نرگس‌زار بهبهان از قدیمی‌ترین نرگس‌زارهای ایران و زاگرس است. قدمت دشت‌های این نرگس را به‌پیش از میلاد مسیح نسبت داده‌اند. مساحت این جاذبه گردشگری به حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هکتار می‌رسد و از میدان بید بلند‌‌ تا منطقه تکاب ادامه دارد. هر سال از نیمه‌دوم سال تا پایان بهمن و گاهی نیز نیمه‌اول اسفند می‌توانید شاهد گل‌های زیبای این دشت باشید. این منطقه از بهبهان، در جشنواره‌ی گل هلند برترین رتبه را به خود اختصاص داده است.

در نرگس‌زارهای شهرستان بهبهان، چهارنوع از گل‌نرگس شناسایی شده است که نرگس شهلا وسعت بیشتری را نسبت به بقیه دارد. از انواع دیگر گل نرگس هم می‌توان به پُرپَر یا شصت‌پر، پنجه‌گربه‌ای و مسکین اشاره کرد. البته نرگس از هر نوعی که باشد لطافت و عطر آن بی‌ذوق‌ترین آدم‌ها را هم به وجد می‌آورد و محصور خود می‌سازد. عطر مست‌کننده نرگس‌ها را خوب استشمام کنید؛ چون قرار است برای همیشه در حافظه شما ثبت شود.

رودخانه مارون

رودخانه مارون

مارون از جاهای دیدنی بهبهان است که حتماً اسم آن به گوشتان خورده؛ نام اصلی و قدیمی این رودخانه‌، تاب است. رود تاب از کوه‌های نیل و چشمه‌سارهای دامنه کوه‌های سادات، از زاگرس سرچشمه گرفته و پس از طی مسافتی در حدود ۱۲۰ کیلومتر به دریاچه سد مارون می‌رسد، سپس از طریق تنگ تکاب، وارد دشت بهبهان می‌شود. آب رود مارون در شهرستان کهگیلویه، پس از آبیاری دشت بهبهان، از طریق سد انحرافی جایزان، دشت جایزان را نیز سیراب می‌کند.

رودخانة زیبای مارون در مواقع پرآبی، از طریق خور موسی به خلیج‌فارس  وارد می‌شود. آب این رود در بالادست از كیفیت بسیار خوبی برخوردار است؛ اما در قسمت‌های پایین‌دست، تا قبل از ورود به دشت بهبهان، به‌واسطه عبور از لایه‌های گچی و نمكی، دریافت شاخه‌های شور و پس از آن، به علت گرما و تبخیر زیاد، كیفیت نامطلوبی پیدا می‌كند.

بااین‌وجود، رود مارون سبب پیدایش روستاهای بسیاری در اطراف خود شده‌ است. این رود با بخشندگی خود، سبب به‌وجودآمدن شهرهای نسبتاً بزرگی چون بهبهان، رامشیر و شادگان در مسیر خود شده است. طبیعت اطراف از جاذبه های گردشگری بهبهان است و محل خوبی برای برپایی پیک‌نیک به گردشگران می‌دهد.

 دریاچه سد مارون

 دریاچه سد مارون

از دیگر مکان های دیدنی بهبهان که در سفر به این شهر با آن مواجه می‌شوید، دریاچه سد مارون است. در شمال شرق بهبهان، سد مخزنی مارون بر روی رودخانه مارون قرار گرفته است. احداث سد مارون روی دریاچه در سال ۱۳۶۸ آغاز و در سال ۱۳۷۷ به پایان رسید. سد تنظیمی کوچک‌تری به نام مارون ۲ نیز در پایین‌دست این رود طراحی شده است.

روستاى لیوس دزفول، زندگی در دل سنگ
ادامه مطلب

سد مارون از جاهای دیدنی بهبهان با ارتفاع ۱۶۵ متر، طول تاج ۳۴۵ متر، عرض تاج ۱۵ متر و حجم كل مخزن حداكثر ۱۲۰۰ میلیون مترمکعب ساخته شده است.  سد از نوع سنگ‌ریزه‌ای شنی، با هسته رسی است. طبیعت اطراف این دریاچه با امکاناتی که برای گردشگران در آن تعبیه شده است فضای خوبی برای گردشی بی‌هزینه را فراهم ساخته است.

پلاژ مارون

رودخانه و سد مارون با طبیعت ناب خود سبب شده تا گردشگران بسیاری آن را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کنند. پلاژ مارون یکی از دیدنی های بهبهان است که در فضای دلنشین و سرسبز، پذیرای گردشگران خوش‌‌ذوق این شهر است.

اگر به دنبال مجموعه‌ای دل‌نشین در فضای سبز کنار دریاچه سد‌‌ مارون هستید، پلاژ مارون  انتخاب شما خواهد بود. این پلاژ در ۲۰ کیلومتری شهر بهبهان، درست در کنار سد مارون واقع شده است. پلاژ مارون مثل یک شهرک تفریحی در کنار دریاچه ساخته شده است تا از تفریح در کنار ساحل دریاچه لذت ببرید. پلاژ مارون از مکان های دیدنی بهبهان است که امکاناتی مثل رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ، فضای سبز، زمین فوتبال، قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری دارد.

دریاچه چاه ماری

دریاچه چاه ماری

انتخابی دیگر از جاهای دیدنی بهبهان دریاچه چاه ماری این شهرستان است. چشم‌انداز پاییزی بسیار زیبای این دریاچه جلوهای ناب به این منطقه داده است. در حوالی دریاچه چاه ماری گونه‌های سازگاری مثل اُکالیپتوس، کُنار و کَهور کاشته شده تا منطقه‌ای زیبا و مفرح برای گردشگران ایجاد شود.

دریاچه چاه ماری در روستایی با همین نام جز مکان های دیدنی بهبهان است که در نزدیکی این شهر قرار گرفته که با حدود ۲۰ دقیقه رانندگی از مرکز شهر بهبهان به منطقة زیبایی پوشیده از درخت و دریاچه‌ای زیبا در دل آن می‌رسید. دسترسی به این منطقه از طریق شهرستان بهبهان، جاده امیدیه، جاده سد‌‌ چاه ماری بسیار آسان است.

این دریاچه حدود ۱۰ متر عمق دارد و توانایی ذخیره ۷۰۰ هزار مترمکعب آب را در خود دارد. این دریاچه جهت اهدافی مثل جلوگیری از بروز سیل، فرسایش و رسوب و ذخیره آب جهت مصارف کشاورزی کاربرد دارد.

غار خفاش‌ ها در بهبهان

غار خفاش از جاهای دیدنی بهبهان است که گردشگران مخصوصی را به سمت خود می‌کشاند. این غار در تنگ تکاب واقع شده و در نزدیکی آن سنگ نوشته‌ای پیدا کرده‌اند که قدمت آن به زمان پیش از قاجار برمی‌گردد. عمق غار خفاش  به حدود ۲۰ متر می‌رسد و همان‌طور که از اسمش پیداست این غار محل زندگی خفاش‌های منطقه است. این جاذبه از دیدنی های بهبهان است که داستان‌ها و افسانه‌های محلی بسیاری از آن روایت می‌شود.

جاذبه های تاریخی بهبهان

همان‌طور که در ابتدا گفتیم به شهری باستانی سفر کرده‌اید، پس حضور جاذبه‌‌های تاریخی متعدد در آن دور از انتظار نیست. در این بخش به آشنایی و بررسی مهم‌ترین جاذبه های تاریخی بهبهان می‌پردازیم تا بتوانید در سفر خود به اینجا از آن‌ها بازدید کنید.

محوطه باستانی ارجان

ارجان

اگر به تاریخ علاقمند باشید محال است از اینجا بگذرید. ارجان نام شهر قدیمی که زمان دقیق برای آن مشخص نیست. اشیای به دست آمده از این منطقه گواهی معتبر بر زمانی بیش از هزار سال است. ارجان از شهرهای مهم و محبوب دوران هخامنشیان بوده و علت آن قرار گرفتن در یکی از شاهراهای تجاری آن زمان است.

در سال ۱۳۶۱ به طور اتفاقی گنجینه‌ ارجان در هنگام خاک‌ برداری برای ساخت سد کشف شد. این گنجینه شامل تابوتی متعلق به حدود ۸۰۰ سال پیش بود. در کنار تابوت لوازم فلزی، خنجر و ظروف استوانه‌ای وجود داشت، تابوتی که آن را به فرزند پادشاه ایلامی نسبت داده‌اند.

نام ارجان و بهبهان همیشه با هم برده می‌شود. در آن زمان مردم شهر قدیمی ارجان بعد از ویرانی‌‌ ارجان به خاطر زلزله، در سیاه‌چادرهایی به نام بهان زندگی می‌کردند و پس از سکونت در محل‌‌ فعلی شهر بهبهان و ساخت خانه‌های گلی، آن را بهتر از بهان یا «بهبهان» نامیدند. این مجموعه تاریخی یکی از جاهای دیدنی بهبهان است که ارزش تاریخی فراوانی دارد. این منطقه در کنار رودخانه مارون و در ۱۲ کیلومتری شمال‌شرقی بهبهان با وسعت 500 هکتار قرار دارد.

قلعه مدرسه

بنای آجری با پلان کاروان‌سرا نماد این جاذبه تاریخی است. قلعه مدرسه از جاهای دیدنی بهبهان است که در روستای خیرآباد بهبهان واقع شده است. تاریخ این جاذبه به بیش از ۳ قرن پیش بازمی‌گردد. طراحی این مدرسه به شکل کاروان‌سرا انجام شده و بخش‌های مختلفی مانند مسجد، حمام، آشپزخانه و حجره‌ای برای معلم‌ها را شامل می‌شود. گفته می‌شود قدمت قلعه مدرسه به ‌احتمال زیاد در زمان صفوی برسد. این اثر تاریخی مهم، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در حال حاضر کاربری خاصی ندارد.

پل شکسته (کسری)

پل شکسته

شاید نام این پل را قبلاً در شهر خرم‌آباد استان لرستان شنیده‌ باشد؛ اما جالب است بدانید بنایی با همین نام و هم دوره پل شکسته خرم‌آباد جز جاهای دیدنی بهبهان است.

پل بند لشکر شوشتر خوزستان
ادامه مطلب

پل شکسته یکی از جاذبه های تاریخی بهبهان است که در ۲۰۰ متری شرق راه بهبهان به امامزاده جعفر، بر رودخانه تاب ساخته شده. ساخت این پل به دوره ساسانیان می‌رسد که به پل کسری نیز شهرت دارد. در فصل تابستان‌ که آب رودخانه فروکش می‌کند، پل کسری بهتر نمایان می‌شود.

طبیعت و کتیبه‌های تنگ تکاب

تنگ تکاب

تنگه تکاب از جاهای دیدنی بهبهان است و راهی کوهستانی دارد که درگذشته در جاده قدیمی بین‌النهرین واقع و به شهر باستانی استخر و جاده باستانی خوزستان به فارس متصل می‌شد. طول این تنگه در حدود پنج کیلومتر است و رودخانه مارون از بین آن عبور می‌کند. تنگ تکاب دو ورودی دارد  و در حال حاظر تنها می‌توان از ورودی غربی وارد تنگه شد. در سمت شمال تنگه ارتفاعات کوه بدیل و در سمت جنوب، ارتفاعات کوه خائیز قرار دارند.

در روزگار گذشته، بدون اینکه لازم باشد کسی وارد آب رودخانه مارون شود، می‌توانست از ارجان به منطقه‌ دهدشت در استان فارس برود و شاید به‌خاطر همین بوده که یونانی‌ها به تنگ تکاب «دربند پارس» می‌گفتند. این منطقه باستانی و طبیعی از جاهای دیدنی بهبهان به‌ حساب می‌آید.

در  ۹ کیلومتری شمال این شهر، کتیبه‌های تنگ تکاب واقع شده است. کتیبة تنگ تکاب در ابتدای این راه ارتباطی قرار گرفته و نقش تاریخی منطقه را پر رنگ‌ کرده است.

پل بکان

پل بکان از جاهای دیدنی بهبهان است که قدمت آن مربوط به دوره ساسانیان است. این پل در شهرستان بهبهان، بخش مرکزی، دهستان حومه، روستای امام رضا (ع)، روی رودخانه مارون واقع شده است. این پل در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال بهبهان در اطراف کارخانه سیمان، جز دیدنی های بهبهان است. پل بکان به‌عنوان جاذبه تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

حمام بکان

در نزدیکی پل بکان یکی دیگر از دیدنی های بهبهان به نام حمام بکان وجود دارد. متأسفانه بخش زیادی از این بنا در سال‌های اخیر از آن بر اثر آسیب‌های طبیعی تخریب شده است، اما هنوز امکان بازدید از آن وجود دارد.

حمام بکان از جاهای دیدنی بهبهان به دوره ساسانی تعلق دارد و مرتبط با شهر قدیمی ارجان است. این بنا در کنار رود مارون و نزدیکی روستای امام رضا (ع) واقع شده است. معماری این بنا به‌ صورت یک قسمت مرکزی با سقف گنبدی و چهار ایوان در طرفین آن ‌است که سقف و گنبدها آسیب بسیاری دیده‌اند.

راسته‌ بازار

راسته بازار یکی دیگر از جاهای دیدنی بهبهان است که به دوره قاجار برمی‌گردد. بازاری با چندین راسته که حرفه‌های مختلفی در آن مشغول به کار بودند و در حال حاضر تنها یک راسته از آن باقی‌مانده است که بر روی دیوار آن کتیبه‌های وجود دارد.

از ویژگی‌های این بازار می‌توان به سقف گنبدی، حجره‌ها و کاربرد طاق و تویزه در پوشش سقف‌ها اشاره کرد. این بازار از مکان های دیدنی بهبهان است که در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آتشکده خیرآباد

آتشکده خیرآباد

سمت راست جاده دهدشت بهبهان، در یک کیلومتری شمال روستای خیرآباد، آتشکده خیرآباد یکی از جاهای دیدنی بهبهان را می‌توانید ببینید. این آتشکده مربوط به دوره ساسانی بوده و برای زرتشتیان بسیار ارزشمند است. که از جاهای دیدنی بهبهان مربوط به دوره ساسانی است. این بنا که به آتشکده چهارطاقی نیز معروف است، ساختمانی مربع‌شکل با ضلع‌های ۱۱ متر که با استفاده از گچ و لاشه سنگ بنا شده است و روی چهار پایه قرار گرفته است.

اقامت در بهبهان

زمانی که  برای گردش در جاهای دیدنی بهبهان، به این شهر سفر می‌کنید؛ نگران بخش اقامتی سفر نباشید؛ چون هتل های بهبهان فضای اقامتی خوبی بری شما فراهم می‌کنند. هتل رضا بهبهان یکی از هتل‌های این شهر است که همه‌روزه میزبان مسافران گردشگران این شهر است.

هتل رضا بهبهان

هتل رضا بهبهان

هتل رضا بهبهان، مکان اقامتی سه ستاره است که با ۳۸ اتاق و سوییت در سال ۹۸ احداث شده است. این هتل در فلکه ادیان به سمت ترمینال این شهر واقع شده و به جاهای دیدنی بهبهان نزدیک است.

سخن آخر

حالا که با هم در کنار دشت و رود بهبهان قدم زدیم، حرف بیشتری از اینجا برای گفتن داریم. تا سال‌ها، هر‌جا عطر نرگس به مشاممان بخورد بی‌اختیار در ذهنمان به بهبهان برمی‌گردیم و به نرگس‌ زار آن می‌رسیم. جاهای دیدنی بهبهان این ‌قدر تنوع و زیبایی دارد که برای بازدید از آن‌ها باید چند روزی وقت بگذارید. بعد از سفر به اینجا وقتی در سوز سرمای زمستان و پاییز هوس سفر به سرمان می‌زند بی‌ اختیار به یاد تجربه لذت‌بخش بهبهان می‌افتیم و به این شهر برمی‌گردیم.

3.3/5 - (24 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مری
مری
6 ماه قبل

خ خوب جاهای دیدنی توریستی شهرم رو بیان کردید
موفق باشید
دی ماه نرگس زار نگم براتون حتما بیایین

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر