لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جنگل چهل چای مینودشت؛ یکی از ده‌ها جاذبه بکر استان گلستان
جنگل چهل چای مازندران

جنگل چهل چای مینودشت؛ یکی از ده‌ها جاذبه بکر استان گلستان

استان گلستان یکی از نواحی سرسبز کشورمان با پوشش گیاهی متنوع است. هر ساله بسیاری از افراد برای دیدن جنگل‌های این منطقه راهی شمال کشور می‌شوند. این جنگل‌ها به مانند نواری زیبا و سبز رنگ، چهره‌ای جذاب به این مناطق داده‌اند.

در این مقاله سعی داریم تا درمورد یکی از جنگل‌های استان گلستان با نام جنگل چهل چای مینودشت صحبت کنیم. عکس جنگل چهل چای مینودشت، آدرس این مکان زیبا، امکانات لازم برای بازدید از این جنگل، اقامت در مینودشت و بهترین زمان سفر مواردی هستند که در ادامه ذکر می‌کنیم:

جنگل چهل چای کجاست؟

جنگل چهل چای کجاست؟

مینودشت یکی از شهرهای زیبا با طبیعت سرسبز در استان گلستان است. مینودشت در فاصله ١٠٠ کیلومتری از گرگان واقع شده است. برای رفتن به جنگل چهل چای باید مسیر شهر مینودشت را دنبال کنید. به طور دقیق‌تر این جنگل هفت کیلومتر با مینودشت فاصله دارد. به عبارتی دیگر جنوب شرقی مینودشت محل قرارگیری جنگل چهل چای مینودشت است.

مسیر دسترسی به جنگل چهل چای در مینودشت

مسیر دسترسی به جنگل چهل چای

یکی از ویژگی‌های مهم مینودشت قرار گرفتن آن در نزدیکی جاده تهران به مشهد است. بسیاری از مسافران که راهی سفر مشهد هستند از این مکان به عنوان مقصدی برای یک گردشگری جذاب و لذت‌بخش استفاده می‌کنند. مسیر دسترسی به جنگل چهل چای مینودشت بسیار آسان است.

جاهای دیدنی رشت
ادامه مطلب

پس از رسیدن به مینوشت مسیر راحت و آسفالته را برای رفتن به این جنگل در پیش روی خود دارید. پس از طی جاده آسفالته هفت کیلومتری، این جنگل زیبا با آغوشی باز آماده استقبال از شما مسافران گرامی است.

بهترین فصل سفر به چهل چای

بهترین فصل سفر به چهل چای

شمال کشورمان از آن دسته مکان‌هایی است که در تمام فصول سال دارای زیبایی‌های منحصر به فرد خود است. مینودشت زیبا نیز از این قاعده مستثنی نیست. جنگل چهل چای مینو دشت در چهار فصل سال جلوه‌ای کم‌نظیر از طبیعت را در مقابل چشمان گردشگران به نمایش می‌گذارد.

زمستان‌های این منطقه به دلیل کوهستانی بودن پوشیده از برفی سنگین است. پاییز رنگارنگ در مینودشت با چهره‌ای زیبا و رؤیایی چشمان هر مسافری را به زیبایی هر چه تمام‌تر نوازش می‌دهد.

اما بهار و تابستان بهترین فصل از نظر آب و هوایی برای سفر به این جنگل دیدنی است. در این فصول خنکی و مطبوعی هوا را همچنان احساس می‌کنید. در فصل بهار درختان از خواب زمستانی بیدار شده و طراوتی دوچندان دارند.

دیدنی‌های جنگل چهل چای مینودشت

طبیعت زیبای چهل چای

جنگل چهل چای یکی از جاهای دیدنی مینودشت است. این مکان به دلیل چشم‌انداز زیبا و طبیعت بکر و دست نخورده به تفرجگاهی برای اهالی گلستان و مسافران تبدیل شده است. در واقع زیبایی یک جنگل را به صورت تمام عیار می‌توان در این منطقه مشاهده کرد.

پوشش گیاهی انبوه و درختان سربه فلک کشیده  یکی از شگفتی‌های جنگل چهل چای مینودشت محسوب می‌شوند. این جنگل‌ها در مساحتی در حدود ٦٠ هکتاری پراکنده شده‌اند. لازم به ذکر است که پوشش گیاهی این منطقه از نوع درختان با برگ پهن خزری است.

معرفی جاهای دیدنی بندر ترکمن + عکس و آدرس
ادامه مطلب

همچنین آب جاری در رودخانه این منطقه در کنار صدای پرندگان لحظاتی سرشار از آرامشی عمیق را به شما گردشگران عزیز هدیه می‌دهد. در واقع مجموعه‌ای از درختان بلند قامت، گیاهان بوته‌ای و رود جاری در اين جنگل منظره‌ای شگفت‌انگیز و زیبا را برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت مسافران فراهم کرده‌اند.

امکانات لازم برای بازدید از جنگل چهل چای استان گلستان

جنگل سرسبز چهل چای

با توجه به مسیر آسفالته جنگل چهل چای مینودشت و دسترسی راحت به جنگل، امکانات و تجهیزات خاصی برای بازدید از این جنگل نیاز ندارید. ولی با توجه به وجود سنگ و پوشش گیاهی منطقه در هنگام قدم زدن و پیاده‌روی در جنگل از کفش پیاده‌روی استفاده کنید.

کلاه آفتابی، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب، قمقمه آب، خوراکی و داروهای ضروری از دیگر وسایلی است که اگر با خود همراه داشته باشید بهتر است. همچنین اگر قصد اتراق در حوالی این جنگل را دارید و می‌خواهید بساط کباب یا غذا را برپا کنید، زیرانداز و دیگر وسایل را با خود به همراه داشته باشید.

فاصله جنگل چهل چای مینودشت تا مشهد

فاصله جنگل چهل چای تا مشهد

با توجه به واقع شدن چهل چای در نزدیکی جاده مینودشت و در مسیر شهر مشهد، از این جاذبه می‌توانید به عنوان تفریحی بین‌راهی در سفر به مشهد بهره ببرید. جنگل چهل چای مینودشت در حدود ٤٩٢ کیلومتر با مشهد مقدس فاصله دارد.

اقامت در مینودشت

اتاق دبل هتل قصر مینودشت

مینودشت با طبیعت مسحور کننده خود برای اسکان و اقامت مسافران هتل و اقامتگاه های بوم‌گردی زیادی در نظر گرفته است. هتل های مینودشت دارای تنوع زیاد و امکانات رفاهی مختلفی هستند. شما مسافران عزیز بسته به سلیقه و بودجه خود می‌توانید در هتل یا اقامتگاه های بوم گردی زیبا اقامت داشته باشید. هتل قصر مینودشت یکی از هتل های واقع در این شهر است.

آبشار جلسنگ لفور مازندران
ادامه مطلب

همچنین اقامتگاه بوم گردی عمو قدرت مینودشت و اقامتگاه بوم گردی خلوت آرام مینودشت هم از جمله مکان‌هایی هستند که می‌توانید از آنها برای اقامتی متفاوت و دلپذیر استفاده کنید.

امکانات رفاهی موجود در جنگل چهل چای مینودشت

رودخانه جنگل چهل چای

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که در مسیر جنگل چهل چای وجود دارد، آسفاته بودن جاده دسترسی آن است. همچنین در این منطقه بیشتر خدمات رفاهی مانند نمازخانه برای خواندن نماز، سرویس‌های بهداشتی، فروشگاه خوراکی و تهیه مواد غذایی برای رفاه هر چه بیشتر مهمانان و گردشگران وجود دارد.

لازم به ذکر است که اگر خوردن غذا در رستوران‌های سنتی و زیبای این منطقه را ترجیح می‌دهید، سالن‌های غذاخوری سنتی زیبایی در منطقه چهل چای آماده پذیرایی از شما مسافران گرامی هستند.

جمع‌ بندی

شهرهای شمالی کشورمان همواره یکی از مقاصد اصلی مسافران هستند. مینودشت نیز با طبیعت بکر و زیبای خود، آبشارهای خروشان، دشت‌های وسیع و رودخانه‌های پرآب یکی از شهرهای گردشگری این خطه است. در این میان جنگل چهل چای مینودشت جاذبه‌ای دیدنی در دل طبیعت سرسبز مینودشت است. در این مقاله سعی کردیم تا در مورد این جنگل زیبا، آدرس آن، بهترین فصل سفر به این جنگل و دیگر خصوصیات آن صحبت کنیم. امیدواریم توانسته باشیم تا در معرفی این جاذبه زیبا به شما عزیزان کمکی هر چند کوچک کرده باشیم.

5/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر