لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> منطقه گردشگری سیاهکل و دیلمان | بهشتی وصف نشدنی در گیلان
منطقه گردشگری سیاهکل و دیلمان

منطقه گردشگری سیاهکل و دیلمان | بهشتی وصف نشدنی در گیلان

شهرستان سیاهکل دو بخش سیاهکل و دیلمان را در بر می گیرد و این بخش ها خود روستاهای دیگر نظیر توتکی و پیر کوه را شامل می شوند. سیاهکل دارای موقعیتی جلگه ای بوده و حدود 15 کیلومتریِ شهر لاهیجان واقع شده است. رودخانه شمرود از میانه این شهر عبور کرده و زیبایی خاصی را به منطقه بخشیده است. پیشینه تاریخی منطقه گردشگری سیاهکل و دیلمان و مناظر رویایی آن همراه با آب و هوای معتدل و همچنین قرار گیری در موقعیت کوهپایه ای از جمله مواردی است که هر ساله نظر گردشگران داخلی و خارجی را به خود معطوف داشته است. در این مطلب سعی بر آن است ضمن معرفی منطقه دیلمان لاهیجان، اشاره ای نیز به جاذبه های منطقه و صنایع دستی آن داشته باشیم. لذا علاقه مندان می توانند پیش از سفر به منطقه یاد شده با رزرو آنلاین اقامتگاه بوم گردی میکال سیاهکل لحظاتی رویایی را در سفر خود تجربه نمایند.

 

 

 

آشنایی با منطقه گردشگری سیاهکل و دیلمان

منطقه گردشگری دیلمان یکی از جاذبه های شهرستان سیاهکل می باشد. وجه تسمیه سیاهکل به معنای جایگاه پایِ کوه بوده و از دو بخش سی و کل تشکیل یافته و به مرور زمین به سیاهکل تبدیل شده است. منطقه گردشگری سیاهکل و دیلمان در اعصار گذشته همواره مورد توجه افراد بوده است و دارای پیشینه تاریخی بسیار طولانی از پیش از دوران اسلامی می باشد. این منطقه در گذشته به پناهگاه شیعیان شهرت داشته است.
تی تی کاروانسرا

تی تی کاروانسرا

تی تی کاروانسرا از جاذبه های منطقه است که در طی مسیر و در حدود 15 کیلومتری جاده سیاهکل به دیلمان واقع شده است؛ به عبارت دیگر این کاروانسرا در مسیر راست رودخانه شمرود قرار گرقته است. تی تی در گویش محلی به معنی شکوفه می باشد و تی تی کاروانسرا همان کاروانسرای شکوفه است که به نوعی می تواند اشاره به نام زنی با نام تی تی سلطان، عمه شاه عباس صفوی، همسرخان احمد دوم، آخرین حاکم کیاییان گیلان و بانی بنا داشته باشد. اهمیت روستای توریستی توتکی و منطقه دیلمان به جهت دارا بودن مناطق بکر، صنایع دستی بومی و همچنین ویژگی بنای تی تی کاروانسرا است که با استعانت از اسلوب معماری ایرانی، اسلامی و تکیه بر مصالح بومی در مسیر ییلاق و قشلاق ساخته شده و بر اهمیت بازدید از آن می افزاید.
تی تی کاروانسرا

تی تی کاروانسرا نمایانگر جلوه کوچکی از پیشینه تاریخی و کهن سرزمین سیاهکل و دیلمان می باشد. قرارگیری این کاروانسرا در ساحل شیم رود و محل تلاقی آب شیم رود و باباکوه محیطی آرام، زیبا و معتدل را فراهم آورده است که می تواند مکانی مناسب جهت بازدید گردشگران محسوب شود. این بنا دارای شماره ثبت تاریخی 1784 به سال 1375 است. بنای کاروانسرای تی تی بیانگر اهمیت راه ارتباطی سیاهکل در گذشته و موقعیت استراتژیک این شهر می باشد؛ در واقع این کاروانسرا بر سر راه اصلی کاروان رو از لاهیجان به دیلمان و طالقان قرار داشته است. کاروانسرای تی تی شباهت فراوانی به کاروانسرا های مناطق کوهستانی دارد؛ با این تفاوت که کاروانسراهای مناطق کوهستانی حیاط مرکزی ندارند. در واقع این کاروانسرا از نوع کاروان سراهای برون شهری و دو ایوانی با اضلاع 20 متری است که ورودی آن در ضلع شمالی قرار گرفته است.
1683354609 95 منطقه گردشگری سیاهکل و دیلمان بهشتی وصف نشدنی در
آبشار لونک

آبشار لونک

حدود 22 کیلومتری جنوب شهرستان سیاهکل و در طی مسیر به سمت دیلمان به آبشار بسیار زیبای لونک که در میان انبوه درختان زیبا و سر سبز جنگلی، نمایی رویایی دارد، می رسیم. آبشار لونک یکی از جاذبه های منطقه به شمار می آید که در آن صنایع دستی، انواع غذاهای محلی و نان های محلی و سایر فرآورده های منطقه عرضه می گردد. ضمنا این منطقه محل مناسبی جهت رفع خستگی و اطراق و نیز عکسبرداری نیز می باشد. پس از طی مسیر وارد دیلمان می شویم. این منطقه که یکی از زیبا ترین ییلاقات گیلان و ایران به شمار می آید، چشم اندازی سبز را همراه با کوه های پر برفش به هر بیننده ای هدیه می دهد. خانه های ویلایی و ییلاقی و مناظر بکر اطراف بر زیبایی منطقه افزوده اند. در غرب این منطقه کوه درفک قرار دارد که از منظر کوه نوردی بسیار منحصر به فرد است.

اقامتگاه بوم گردی میکال سیاهکل

 

جنگل نِسوم قائم شهر
ادامه مطلب

اقامتگاه بوم گردی میکال سیاهکل

 

 

یکی از مهم ترین موضوعاتی که گردشگران می بایست پیش از سفر خود به منطقه گردشگری سیاهکل و دیلمان به آن توجه داشته باشند انتخاب محل اقامت است؛ برخی از افراد ممکن است تصور کنند برای دسترسی به این منطقه باید یکی از هتل های رشت را رزرو کنند و پس از اقمت در آن خود را به دیلمان برسانند؛ اما باید گفت که یک اقامتگاه بومگردی زیبایی در این خطه قرار دارد که می تواند گزینه بسیار مناسبی برای اقامت باشد. اقامتگاه بوم گردی میکال سیاهکل، خانه ای سنتی با معماری اصیل روستایی گیلان است که چشم اندازی زیبا را هدیه گردشگران می نماید. قدمت آن بیش از 30 سال بوده و دارای امکانات قابل توجه نظیر حمام و سرویس بهداشتی و سایر امکانات رفاهی جهت اقامت می باشد. لازم به یادآوری است تراس زیبای اقامتگاه، بر زیبایی آن افزوده است. این بنا در حدود 55 کیلومتری جنوب سیاهکل و در منطقه دیلمان واقع شده است.
اقامتگاه بوم گردی میکال سیاهکل
اقامتگاه بوم گردی میکال سیاهکل
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر