لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جاذبه برتر گردشگری در هلسینکی
10 جاذبه برتر گردشگری در هلسینکی

10 جاذبه برتر گردشگری در هلسینکی

هلسینکی در میان شهرهای اروپایی جوانترین شهر است. این شهر در اواسط قرن 16 در سواحل خلیج فنلاند ساخته شد. امروزه، پایتخت فنلاند شهری قشنگ و مدرن است و 1.4 میلیون نفر جمعیت دارد. از آنجا که فنلاند زمانی جزئی از خاک روسیه بوده است، معماری روسی زیاد در این شهر به چشم می خورد ولی معماری های خلاقانه و پیشرو نیز پیدا می شود. هلیسنکی شهری جزیره ای است که 315 جزیره و یک شبه جزیره را اشغال کرده است. پس با رزرو هتل از غذاهای فنلاندی، موزه ها، کلیساها و سایر جاذبه های گردشگری هلسینکی و مناظر خارق العاده لذت ببرید.


10- کاپاتوری
کاپاتوری همان جایی است که می توانید غذاهای سنتی فنلاندی را امتحان کنید و صنایع دستی محلی بخرید. مشهورترین بازار هلسینکی در بندر جنوبی و در ورودی پارک اسپلندی قرار دارد. اینجا محلی خوبی برای خریدن پوست گوزن شمالی و منبت کاری های چوبی، و امتحان کردن لیهاپیراکا یا همان پیراشکی گوشتی فنلاندی است. فضای باز این بازار، مناظر زیبایی از بندر هلسینکی و دریای بالتیک به شما عرضه می کند و محل توقف خوبی برای کسانیست که با کشتی به سومنلینا می روند. این بازار برای گردشگران محل جذابی است و به همین دلیل، ممکن است قیمت ها بالا باشد، پس قبل از ترک اینجا، خریدی مقایسه ای انجام دهید.
9- موزه کیاسما
Kiasma Museum
موزه کیاسما، قطعا محلی برای نشان دادن بهترین هنرهای معاصر فنلاند است. جذابیت این موزه از ساختمانش شروع می شود، سازه ای معاصر و غیرمعمول که توسط فردی آمریکایی طراحی شد که این طرحش در سال 1993 توانست در مسابقه ای سایر 515 شرکت کننده را شکست دهد. موزه کیاسما که در نزدیکی پارلمان و در مرکز شهر هلسینکی واقع شده است، بخشی از گالری ملی فنلاند است. در داخل این موزه، آثار بیش از 4000 هنرمند در اتاقی مستطیلی قرار گرفته است، دیوارهای این موزه خمیده هستند تا با افزایش سکوت، لذت دیدن آثار هنری را بیشتر کنند. نمایشگاه های این موزه دائما در حال تغییر است و به همین دلیل، بازدیدکنندگان مرتبا به اینجا می آیند.
8- شهربازی لینانماکی
Linnanmaki Amusement Park
وقتی از موزه گردی خسته شدید، کودک درونتان را به شهربازی لینانماکی ببرید و بازی کنید. در این شهربازی 44 وسیله بازی وجود دارد که بعضی از آنها برای افرادی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیستند. مثلا، برج سقوط آزاد یا چندین ترن هوایی که یکی از آنها چوبی است. البته خیالتان راحت باشد. یک خانه وحشت، یک دستگاه سواری مخصوص بچه ها و برای زمانیکه گرسنه شدید، 13 رستوران وجود دارد. این پارک هدفی نیز دارد. اینجا هم برای سرگرمی جوانها و جوان دلهاست و هم از سودش برای کارهای خیریه کودکان در فنلاند استفاده می شود.
7- موزه فضای باز سوراساری
Seurasaari Open-Air Museum
موزه فضای باز سوراساری به خوبی نشان می دهد که فنلاندی ها سالها قبل چگونه زندگی می کردند. این موزه در یکی از جزیره های هلسینکی قرار دارد و به همین دلیل، 87 خانه از سراسر کشور به اینجا نقل مکان کرده-اند. برخی از مزرعه ها و خانه های اشرافی 400 سال قدمت دارند ولی اکثر ساختمان ها به قرن 18 و 20 میلادی برمی گردند. این موزه از سال 1909 باز بوده است ولی در زمستان ها تعطیل است. به بازدیدکنندگان توصیه می شود تا هنگام چرخیدن در زمین های این جزیره، نهاری نیز به همراه داشته باشند. سوراساری بزرگترین موزه فضای باز فنلاند است و راهنمایانی دارد که لباس هایی پوشیده اند که نشان دهنده ی فعالیت های روزمره است.
6- کلیساس کامپی
Kamppi Chapel
سکوت لطفا. اگر بدنبال لحظه ای خلوت و سکوت در هلسینکی شلوغ می گردید، به کلیسای کامپی بروید که به کلیسای سکوت نیز معروف است. اینجا کلیسایی جهانی است که توسط شهرستان های هلسینکی و بخش خدمات اجتماعی شهر به عنوان جایی که می توانید در زمانهای سختی شدید زندگی به آنجا پناه ببرید و خودتان را آرام کنید، حمایت مالی می شود. این کلیسا در میدان نارینکاتوری واقع شده و ساختمانی چوبی با طراحی نوآورانه دارد که بیشتر شبیه ظرفی بلند و بیضی است تا کلیسا. این کلیسا در نزدیکی چندین مرکز خرید است و شاید همان چیزی است که بعد از خرید به آن نیاز دارید.
5- پارک اسپلندی
Esplanadi Park
پارک اسپلندی از سال 1812، به محل خوبی برای تمدد اعصاب و استراحت کردن و فرار از شلوغی هلسینکی تبدیل شده است. این پارک جای خوبی برای بازدید و دیدن دوستان در یک پیک نیک یا فشن شو یا کنسرت جاز است. به این دلایل و دلایل دیگر، این پارک در قلب هلسینکی و بین دو خیابان شلوغ قرار گرفته است و محبوب افراد محلی است. افراد محلی و بازدیدکنندگان می توانند از فضای سبز وسیع لذت ببرند و در کافه ی قدیمی آن تمدد اعصاب کنند و یا با دیدن هنرمندان خیابانی یا ارکستری کوچک سرگرم شوند. اسپلندی مشهورترین پراک هلسینکی است.
بیشتر بخوانید:
4- کلیسای جامع اسپنسکی
Uspenski Cathedral
کلیسای جامع اسپنسکی که مرگ مریم عذرا را گرامی می دارد، ساختمانی جذاب در شبه جزیره ی کاتاجانوکاست که بر هلسینکی نیز اشراف دارد. این کلیسای جامع ارتدوکس شرقی از آجرهای قرمز با گنبدهای طلایی و 13 قبه ی سبز پیازی شکل، تشکیل شده است که نشان دهنده ی مسیح و 12 حواری است. این کلیسا بزرگترین کلیسای ارتدوکس غرب اروپاست. اینجا در دهه ی 1860 میلادی ساخته شده است و از کلیسایی در نزدیکی مسکو الگو گرفته است. داخل کلیسا پر از تمثال ها و چلچراغ های فوق العاده است که گفته می شود یکی از آنها معجزه می کند. از آنجا که زمانی فنلاند بخشی از خاک روسیه بوده است، اینجا نمونه ی خوبی از تاثیر روسیه بر فنلاند است.
3- کلیسای جامع هلسینکی
Helsinki Cathedral
کلیسای جامع سفید هلسینکی در پس زمینه ی آبی آسمان جذابیت خاصی دارد. این کلیسا توسط همان معماری طراحی شده که میدان مجلس سنا را طراحی کرده است. این کلیسا در اصل بر اساس نام تزار روسیه، کلیسای سنت نیکلاس نامیده می شد ولی بعد از استقلال فنلاند از روسیه در سال 1917، این نام تغییر کرد. این کلیسای نیکلاس لوتری، نشانی از ساختمان های یونان باستان است و در میدان مجلس سنا قرار گرفته است. کلیسا در سال 1830 ساخته شده است و ستون هایی سفید و پیکره های فلزی از 12 حواری بر روی بام آن قرار دارد. اگر غذا خوردن در جاهای غیرمعمول برایتان خوشایند است، پس باید بدانید که کافه اینجا قبلا سردابه بوده است.
2- سومنلینا
Suomenlinna
اگرچه سوملینا در فنلاند است ولی این قلعه دریایی قدیمی به عنوان محافظی در برابر متهاجمان روسی توسط سوئدی ها در اواسط قرن 18 ساخته شد. ولی این کار چندان موفق نبود زیرا روسی ها توانستند ویاپوری، آنگونه که در زبان فنلاندی مشهور است، را در سال 1808 تصرف کنند. در گذشته، سومنلینا به عنوان پایگاه نیروی دریایی و محل ساخت کشتی های جنگی شناخته می شد. سومنلینا بر روی 6 جزیره سنگی و دور از هلسینکی ساخته شده و به عنوان قلعه ی فنلاند شناخته می شود و از طریق کشتی می توان از هلسینکی به اینجا آمد. اینجا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هلسینکی است و اگر چه در کل سال باز است ولی محلی عالی برای پیک نیک های تابستانی است.
1- کیسای Temppeliaukio Kirkko
Temppeliaukio Kirkko

اگر می خواهید کلیسایی خاص ببینید به کلیسای Temppeliaukio Kirkko یا کلیسای سنگی بروید. اینجا کلیسایی لوتریانی است که در قرن 20 از سنگ یکپارچه ساخته شده است. ساخت این کلیسا در دهه 1930 شروع شد ولی با شروع جنگ جهانی دوم متوقف شد. سپس در سال 1968 پس از رقابتی دیگر برای طراحی اش، دوباره شروع به ساخت کردند. نتیجه ی این کار، فضای داخلی ساخته شده از سنگ یکپارچه است که اشعه ی خورشید از میان گنبد مسی وارد این محیط می شود. صبح ها زمان خوبی برای بازدید از اینجاست چرا که خورشید داخل این کلیسا را روشن می کند. محراب کلیسا یک شکاف سنگ متعلق به عصر یخ است. این کلیسا انعکاس صدای عالی دارد و بارها به عنوان محل کنسرت استفاده شده است.

36 ساعت تفریح در آتن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر