لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> 10 تا از شگفت انگيزترين سفرهای ريلی در جهان
10 تا از شگفت انگيزترين سفرهای ريلی در جهان

10 تا از شگفت انگيزترين سفرهای ريلی در جهان

سفر با قطار دارای بخشی سحرانگیز است. گاهی اوقات این سحر و جادو در درون آن قرار دارد – یعنی اینكه می توانید حین غذا خوردن، خوابیدن و شنیدن صدای فش فش چرخ ها روی ریل آهنی با افراد مختلفی دیدار كنید. بعضی وقت ها هم جادو در بیرون از آن و در محیط پیرامون و چشم اندازی قرار دارد كه قطار از كنار آن عبور می كند – یك ماجراجوئی، یك تجربه، یك بصیرت و دید عمیق در قلب یك ملت و كشور.
این تفریح جادویی و سحرآمیز در چه مناطقی شما را مسحور خود می كند؟ در مطلب پیش رو تحت عنوان سفرهای شگفت انگیز با قطار، با مطالعه نكاتی باورنكردنی كه در مورد سفرهای اینچنینی در مناطق مختلف جهان است،‌ برای سفرهای آتی خود الهام گرفته و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر كنید.

قطار سریع السیر ری یونیفیكیشن، ویتنام

شروع مسیر – شهر هو چی مین – هانوئی؛‌ همه روزه، مسافت – 1726 كیلومتر؛ طول سفر – دو روز
برخی از راه آهن ها از درون اماكن تاریخی عبور می كنند؛ برخی دیگر هم از كنار سواحل دریاها می گذرند. بعضی دارای تاریخی حماسی می باشند و یكی یا دوتا هم به خاطر كاراكتر و شكل و شمایل رنگارنگی كه دارند، از شهرت خاصی برخوردار هستند. خطوط سریع السیر ری یونیفیكیشن،‌ كه از آن با نام راه آهن شمال به جنوب نیز یاد می شود، تمام این معیارها و شرایط مورد بحث را در خود دارد. بخت و اقبال این راه آهن كه یكی از جاده های ریلی پرطرفدار در جنوب شرق قاره آسیا است، همراه با كشورهایی كه از داخل آنها عبور می كند، رشد و افول هایی را تجربه نموده است. با سفری چندین هزار مایلی از هانوئی در منطقه شمال تا شهر هو چی مین در منطقه جنوب، هیچ روش لذتبخش تری دیگری را نمی توانید برای عبور از كلانشهرهای دوقلوی ویتنام پیدا كنید و هیچ راه بهتری برای گشت و گذار در مسیر پرشكوه بین این دو شهر نخواهید یافت.
The California Zephyr, USA

نسیم كالیفرنیا، ایالات متحده امریكا
شروع مسیر – شیكاگو؛ انتهای مسیر – سان فرانسیسكو؛ همه روزه؛ مسافت – 3924 كیلمتر؛ طول سفر – 52 ساعت و 40 دقیقه

به منظور تماشای عظمت و شكوه مناطق مختلف امریكای شمالی،‌ هیچ روشی با سفر با قطار ملی امریكا به نام نسیم كالیفرنیا قابل مقایسه نیست. این مسافرت كلاسیك سه روزه از شیكاگو تا سان فرانسیسكو، مسافتی حدود 4000 كیلومتر را در میان فضای سبز، صحراها و كوهستان های سیرانوادا می پیماید. چشم انداز و مناظر در تمام طول مسیر شگفت انگیز و باشكوه است – خصوصاً زمانی كه از پشت پنجره های قدی واگن ها به تماشای آنها می ایستید – اما اگر فقط امكان انتخاب یك بخش از این مسیر برایتان مقدور است، مسیر فوق العاده و جالب 298 كیلومتری مابین دِنوِر و گلنوود اسپرینگز را انتخاب كنید، مسیری كه قطار در آن از میان دره و گلوگاه های بدون جاده، باریك و عمیق نزدیك به بالای رودخانه كلورادو عبور می كند.
Baikal–Amur Mainline, Russia

خطوط اصلی بایكال – آمور، روسیه
شروع مسیر – تایشت؛ انتهای مسیر – سوتسكایا گاوان؛ همه روزه؛ مسافت – 4324 كیلومتر؛ طول مسیر – چهار روز یا بیشتر

در اینجا سوالی وجود دارد كه حتی برای راه آهن های تند و تیز هم پیش می آید و باعث سراسیمه كردن آنها می شود. كدام خط از مسیر 4320 كیلومتری و بیابانی سیبری عبور كرده، سكونتگاه های دور از دسترسی را كه دما در آنها در فصل زمستان تا 60- درجه سانتی گراد پایین می رود را به هم متصل نموده و همچنین انتظار می رفته به عنوان بزرگترین پروژه ساخت و ساز در تاریخ شوروی سابق لقب بگیرد؟ ترانس – سیبرین؟ خیر، پاسخ خط راه آهن اصلی بایكال – آمور می باشد كه بیشتر با عنوان BAM شناخته می شود – همزاد با راه آهن مشهورتر این منطقه به سمت جنوب. خط راه آهن BAM كه چندین سال بعد از خط ترانس – سیب احداث شده است، سردتر و‌ دوردست تر بوده و از كنار مناظری عبور می كند كه نقطه به نقطه آن ویژه و خاص است، اما ریل های آن آشكارا توسط تك تك مسافران و گردشگران پیموده شده است.
Perurail’s Lake Titicaca Railway, Peru

راه آهن دریاچه تاتیكاكای پروریل، پرو
شروع مسیر – پونو؛ انتهای مسیر – كوزكو؛ سه روز در هفته؛ مسافت – 388 كیلومتر؛ طول سفر – 10 ساعت

این راه آهن پونو به كوزكو كه با شروع از دریاچه تاتیكاكا به سوی قلب تپنده اینكا كاپیتال، از كنار فلات آلتیپلانو گذر می كند، از مسیری بسیار شگفت انگیز اما خوش منظره از میان قله های برفی و دره های زیبای آندس عبور می نماید. در حدفاصل صرف نوشیدنی در كافه و سرگرم غذا شدن در رستوران،‌ مسافران این قطار می توانند از درون واگن های روباز این قطار در حال گذشتن از میان دشت های پروویان، مزارع و نیز دهكده ها و روستاهای دوردست، مناظر بیرون را تماشا كرده و از آن لذت ببرند.
Andimeshk to Dorud, Iran

اندیمشك به درود، ایران
شروع مسیر – اندیمشك، انتهای مسیر – درود؛ همه روزه؛ مسافت – 209 كیلومتر؛ طول سفر – 5 الی 7 ساعت

یكی از سفرهای ریلی كه كمتر معروف بوده اما به شدت تماشایی است، قطار اندیمشك به درود است كه همانند یك كاروان جاده ابریشم در دوران ایران باستان، در مسیری پر پیچ و خم حركت می كند. این شگفتی خیره كننده مهندسی، در میان رشته كوه های زاگرس، از كنار رودخانه جاری در دره های دوردست، از داخل تونل های عظیم و روی قله ها و پل های معلق روی چشمه ها عبور كرده و به آرامی آبشارها را پشت سر گذاشته و با پشت زمینه ای از مناظر بسیار زیبا به راه خود ادامه می دهد. حین عبور از سرزمین بیابانی خوزستان و صعود به ارتفاعات 1000 متری فلات افسانه ای لرستان، مناظر هیجان انگیز پیرامون با میهمان نوازی افسانه ای همسفرانتان تناسب دارند.
The Bĕijīng to Lhasa Express, China

قطار سریع السیر پكن به لهاسا، ‌چین
شروع مسیر – پكن، انتهای مسیر – لهاسا؛ همه روزه؛ مسافت 3750 كیلومتر؛ طول سفر – 40 ساعت

با پیوند میان معماری آینده محور و عجائب امپراطوری پكن با صومعه های رویائی و مكان هایی همانند لهاسا، قطار Z21 مسافران خود را از مقابل چراغ های نئون شهری به یكی از سرزمین های دوردست با مردمانی سرخپوش كه فضای آن سرشار از رایحه شمع های خوشبو است، انتقال می دهد. قطار با صدای خاص خودش به سمت غرب رفته و از ارتفاع حدود 5000 متر بام جهان یعنی فلات تبت بالا می رود و با اهتزاز پرچم خاص این منطقه، در زیر آسمان آبی و روی كوهستان برفی یخ زده آن سر می خورد. مسافران با همسفران خود مشغول غذا خوردن و تفریح و سرگرمی هستند.
London to Fort William on the Caledonian Sleeper, UK

لندن به فورت ویلیام با قطار كالدونیان اسلیپر، انگلستان
شروع مسیر – لندن (اوستون)؛ انتهای مسیر – فورت ویلیام؛ همه روزه؛ مسافت – 819 كیلومتر؛ طول سفر – 13 ساعت و 30 دقیقه

این قطار با حركتی بی وقفه و با سفری شبانه در بخش زیرزمینی و تونل های بتنی پرازدحام مركز لندن به سوی فضای باز پرطراوت و چشم اندازهای دیدنی مناطق برجسته اسكاتلند، عاشقانه های سفرهای ریلی را جان می بخشد. فقط متأسفانه تمام این تجربه – از واگن غذاخوری و مكان ویژه صرف نوشیدنی در طول شب گرفته تا آرام گرفتن در واگن مخصوص استراحت به همراه ریتم ریلی و گشودن چشم به روی مناظر قله های مرتفع – همه و همه انگار در یك چشم بر هم زدن اتفاق می افتند.
The Bergensbanen, Norway

برگنزبانن – نروژ
شروع مسیر – اسلو؛ انتهای مسیر برگن؛ چهار روز در هفته؛ مسافت – 496 كیلومتر؛ طول سفر – شش ساعت و سی دقیقه

این قطار حیرت انگیز، یكی از عجائب ساخت و ساز قرن نوزدهم میلادی است و هنوز هم در خارج از كشور نروژ كمتر كسی با این موضوع آشنایی دارد. تنها با 6 ساعت سفر و طی كردن 490 كیلومتر مسیر ریلی، تمام طیف شكوه و جلال و زیبائی های طبیعی این كشور را پوشش می دهد؛ دره های رو به بالا، رودخانه های گذرا، عبور پنهانی در دل كوهستان ها و گذشتن از كنار سرزمین یخ زده و یخچال های بی جان. همه این مناظر برای مسافران برگنزبانن مهیاست: اصلی ترین خطوط ریلی وارد شونده به طبیعت نروژ.
The TranzAlpine, New Zealand

ترانزآلپاین، زلاندنو
شروع مسیر – كریستچرچ؛ انتهای مسیر – گریماوف؛‌ همه روزه؛ مسافت – 223 كیلومتر؛ طول سفر – 4 ساعت و 30 دقیقه

این سفر ریلی كه به عنوان یكی از بهترین و تماشایی ترین سفرهای یك روزه در جهان شناخته می شود، در كمتر از پنج ساعت مسیری را در جزیره جنوبی زلاند نو می پیماید كه آب هوایی كاملاً متفاوت با دیگر نقاط را دارا است. تجربه سفر با ترانزآلپاین را در كریستچرچ و پیش از حركت بسیار سریع در امتداد دشت كانتربری آغاز نموده و سپس با سرعت زیاد در میان كوه های پوشیده از برف آلپ جنوبی، به ارتفاعات صعود كنید. پس از گذر كردن از برخی از مناظر دور از دست تر آلپاین، از طریق یك تونل هیجان انگیز پایین بروید تا با دریاچه ها،‌ رودها و جنگل های بارانی واقع در ساحل غربی جزیره جنوبی روبه رو گردید. از آنجا برای مسافران مستقل چشم اندازهای فوق العاده تر ساحلی و آلپی مهیا است.
Tazara Railway, Tanzania and Zambia

راه آهن تازارا، تانزانیا و زامبیا
شروع مسیر – دار اس سلام؛ انتهای مسیر – كاپیری پوشی؛ دو روز در هفته؛ مسافت – 1860 كیلومتر؛ طول سفر – 46 ساعت
در اقلیمی كه برخورد آرام و كُند با همه چیز یك نوع اجبار به شمار می رود، نمی توان از دیدن این موضوع كه سفری 46 ساعته به صورت ریلی در مسافتی 1860 كیلومتر مابین شهر بندری تانزانیا و كاپیری موشی جدید در زامبیا كه حتی طولانی تر هم می شود، شگفت زده شد. آنگاه مجدداً تعدادی قطار در جهان شانس دیدن بازی های بزرگی را از روی صندلی تان ایجاد می كنند – و ما باید اشاره كنیم كه این بیش از آنكه نوعی ضمانت و قطعیت باشد، یك شانس است – اما تازارا (راه آهن تانزانیا به زامبیا) دقیقاً همین كار را برای شما انجام می دهد. برای بسیاری از مردم برجستگی های این سفر نه دیدن مناظر و نه دیدن حیات وحش است؛ این سفر یك شانس برای گذراندن دو روز حین تماشای روزمرگی های زندگی از پشت یك پنجره و لذت بردن از سروصدا و شلوغی است زمانیكه قطار چه برنامه ریزی شده و چه برنامه ریزی نشده، متوقف می شود.

7 هتل بزرگ و مجللی که در کنار خط ریل آهن ساخته شده اند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر