لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> راهنمای سفر به زادگاه شیرهای سنگی
راهنمای سفر به زادگاه شیرهای سنگی

راهنمای سفر به زادگاه شیرهای سنگی

چهار محال و بختیاری سرزمین شاهکارهای خلقت و زیبایی های طبیعی است. مردمانی غیور و سخت کوش در این خطه از سرزمین پهناور در ایران در حال امرار معاش هستند. مقصد سفر، این بار حوالی شهرکرد است. جایی که نامش هفشجان و زادگاه شیرهای سنگی است.
در فاصله 20 کیلومتری از شهرکرد و در دامنه رشته کوه جهان بین، شهر باستانی هفشجان واقع است. هفشجان با وجود برخورداری از طبیعتی زیبا و جاذبه های توریستی متنوع، شاید شهری کمتر شناخته شده در ایران باشد. پیشینه این شهر به 9000 سال پیش باز می گردد و از جاذبه های این منطقه می توان غار جهان بین، کتیبه گر نوشته هفشجان و چشمه وقت و ساعت را نام برد.

اکثر اهالی هفشجان از راه سنگ تراشی و حجاری امرار معاش می کنند. جالب است بدانید که شغل سنگ تراشی در این شهر پیشینه 700 ساله دارد و تمام مجسمه های سنگی که در منطقه زاگرس در گذشته ساخته می شده، در شهر هفشجان و به دست این مردمان سخت کوش تولید می شده است. شیرهای سنگی که در تصویر می بینید، نمونه ای از تلاش های بی وقفه اهالی هنرمند هفشجان و از کهن ترین شیرهای سنگی این شهر است.
دلاور مردان هنرمند، دستانتان پر توان
شیرهای سنگی هفشجان
برای دسترسی به هفشجان دو مسیر پیشنهادی ارائه می دهیم.
مسیر 1: اگر از سمت تهران راهی هفشجان هستید، پس از طی کردن مسافت 545 کیلومتر و گذر از شهرهای قم، کاشان و نجف آباد، به شهرکرد می رسید. با طی کردن 20 کیلومتر از شهرکرد، به مقصد یعنی هفشجان دسترسی خواهید داشت. (تصویر سمت راست)
مسیر 2: اگر از سمت کرمان راهی هفشجان هستید، پس از طی کردن 684 کیلومتر و گذر از شهرهای یزد و اردکان، به اصفهان می رسید. پس از آن با طی کردن مسافت 115 کیلومتر و گذر از شهرکرد، به هفشجان دسترسی خواهید داشت. (تصویر سمت چپ)
1683376138 881 راهنمای سفر به زادگاه شیرهای سنگی
اگر محدودیت زمان نداشتید و مایل بودید که در هفشجان اقامت داشته باشید، به شما فضایی سنتی را پیشنهاد می دهیم. اقامتگاه بوم گردی هزارچشمه هفشجان با قدمتی بیش از یک قرن در دهکده سنتی، توریستی و اقامتی هفشجان پذیرای گردشگران است. گردشگرانی که به دنبال فرصتی برای دوری اززنگی روزمره و ماشینی هستند می توانند در این اقامتگاه طعم زندگی به سبک سنتی را تجربه کنند.

آبشارزرد لیمه بهشتی ناشناخته
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر