لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار اوبن در میان جنگل های دودانگه مازندران
آبشار اوبن در میان جنگل های دودانگه مازندران

آبشار اوبن در میان جنگل های دودانگه مازندران

مازندران استان سرسبز و چشم نوازی در شمال ایران است. این استان با طبیعت بی نظیر و آب و هوای معتدل خود در نوار ساحلی و جنوبی دریای خزر به زیبایی جلوه گری می کند و یکی از قطب های گردشگری کشور به شمار می رود. این منطقه با دامنه های جنگلی و کوهستانی، رودخانه های پر آب و آبشارها، چشمه های معدنی بی شمار، غارها و 800 اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده، هر سال عده ی بی شماری از گردشگران را به سمت خود جذب می کند و با جلوه هایی بکر و زیبایی که از طبیعت روح بخش خود را به نمایش می گذارد، آن ها را بیش از پیش شیفته ی خود می کند. گردشگران با کوله باری از اشتیاق پیچ و خم جاده ها را پشت سر می گذارند و با نوای طبیعت همنوا شده به آرامشی دست می یابند که نظیر آن در هیچ جای شهرهای بزرگ یافت نمی شود.

زیبایی های طبیعی این منطقه کم نیست و چنانچه جنگل های دودانگه ی ساری را برای سفر انتخاب کنید، خیال انگیزترین مناظر طبیعی شما را به آبشار و دریاچه ی اوبن هدایت خواهند کرد، بهشتی زیبا و خیال انگیز که از جذاب ترین مناطق تاریخی و طبیعی شمال ایران و شهرستان ساری به شمار می رود. وجود منابع آبی فراوان در این منطقه باعث به وجود آمدن آبشارهای کوچک وبزرگی شده است، و وجود مراتع، گونه های جانوری مختلف و پوشش گیاهی خاص و زیبای آن به آن فضایی متفاوت و چشم نواز بخشیده است. روستاهای این مسیر هریک زیبایی خاص خود را دارند و مراتع سرسبز و دل انگیز تصویری از بکرترین مناظر طبیعت را پیش چشم شیفتگان طبیعت به نمایش می گذارند. با ما همراه شوید که با هم به شهر ساری و دیدن جاذبه های منحصر به فرد آن برویم. ایران هتل آنلاین با رزرو آنلاین هتل های ساری همراه همیشگی شماست. ایران هتل با رزرو هتل سالار دره ی ساری بهترین سفرها را برای شما آرزو می کند.
 آبشار اوبن
آبشار اوبن
آبشار اوبن ساری یکی از زیباترین و بکرترین آبشارهای ایران، که در عمق جنگل های دودانگه ی ساری واقع شده است. منطقه ی دودانگه در حدود 65 کیلومتری ساری قرار دارد و منطقه ای است کوهستانی و جنگلی که در جنوب شرقی ساری واقع شده است و یک منطقه ی حفاظت شده محسوب می شود. این منطقه جاذبه های بی نظیری را در دل خود جای داده که آبشار اوبن یکی از آن هاست. اوبن در زبان محلی به معنی زیر آب است، این آبشار تمام خزه ای زیبا را بولا هم نامیده اند، ارتفاع آبشار از سطح آزاد در حدود 1700 متر است و آب آن از چشمه های طبیعی که بالاتر از آن قرار دارند تامین می شود، این آب بعد از جاری شدن به شیرین رود، و پس از آن به رودخانه ی تجن سرازیر می شود. نمای آبشار بر روی خزه های سرسبز بسیار دیدنی است. این منطقه با پوشش گیاهی و جانوری خاصی که دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پوشش گیاهی آن انبوه و متراکم بوده و درختانی مانند راش و ممرز در آن شاخص هستند، از گونه های درختی دیگر می توان به توسکای ییلاقی، بلند مازو و گیلاس وحشی اشاره کرد. همچنین گونه های جانوری آن نیز شامل حیواناتی مانند: پلنگ، گرگ، شغال، مرال، شوکا، خرس قهوه ای، روباه معمولی، تشی، سمور جنگلی و کبک است. اما گونه های جانوری کمیابی مانند: سمندر تاج دار جنوبی نیز در آن دیده شده است.
 آبشار اوبن
آبشار اوبن از لحاظ جغرافیایی در استان مازندران و در مرز سمنان واقع شده است. این آبشار از نظر هوایی به روستای سرخده که در دامنه ی جبهه ی جنوبی خط الراس نرو- خیرو قرار دارد، نزدیک است و از لحاظ مسیری به روستای میانا که در دامنه ی شمالی خط الراس است، نزدیک می باشد. همچنین این منطقه در نزدیکی پارک ملی کیاسر و هم مرز با پناهگاه حیات وحش دودانگه، چهاردانگه و منطقه ی حفاظت شده ی پرور است.
این آبشار و مسیر زیبای منتهی به آن که پر از چشم اندازهای زیبا و بکر است، مکان مناسبی برای گردشگران طبیعت دوست و جویای آرامش است. شنیدن نوای دل انگیز آب و خنکای روح بخش آن، روزی به یادماندنی را برای گردشگران رقم می زند.
بهترین فصل سفر به این منطقه فصل بهار و تابستان است، هرچند در پاییز هم طبیعت هزار رنگ و زیبای این منطقه با جلوه گری و طنازی ما را به دیدن زیبایی هایش دعوت می کند، اما به علت آب و هوا و اقلیم این منطقه دسترسی به آبشار اوبن در فصول سرد سال سخت تر می شود.
 آبشار اوبن
آدرس آبشار اوبن:
مسیر دسترسی اول:
استان مازندران، شهرستان ساری، پل سفید، سنگده در این مسیر از جاده ی فیروز کوه را تا پل سفید ادامه داده و در قسمت پل سفید به سمت شرق خارج شوید، مسیر را ادامه دهید تا سنگده را ببینید، با ادامه دادن مسیر تابلوی سنگده را خواهید دید، مسیر سنگده تا آبشار یک مسیر خاکی اما جنگلی و بسیار زیباست.
مسیر دسترسی دوم:
استان مازندران، شهرستان ساری، منطقه ی دودانگه، روستای میانا
در این مسیر فاصله ی ساری تا منطقه ی دودانگه در حدود 90 کیلومتر راه آسفالت و فاصله ی آبشار میانا تا آبشار 29 کیلومترخاکی است.
استان مازندران با جاذبه های زیادی که در دل خود نهفته است، همیشه مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان بوده است. هر چند تعداد آن ها بسیار زیادست، اما در اینجا به مهم ترین جاذبه های آن اشاره می کنیم.
1683196836 851 آبشار اوبن در میان جنگل های دودانگه مازندران
1. باداب سورت: چشمه ی پلکانی تراورتنی بی نظیری که در روستای ارست بخش چهاردانگه واقع است.
2. روستای لاویج: روستایی غنی از هر حیث، چشمه ی آبگرم لاویج تا آبشار حرام او، کلیسای آنتوان مقدس و خانه ی نیما یوشیج از دیدنی های مهم آن هستند. این روستا در 17 کیلومتری چمستان شهرستان نور واقع شده است.
3. دریاچه ی چورت: یا خواهر خوانده ی دریای خزر که در 350 کیلومتری تهران و در جنگل های چهاردانگه ی ساری واقع شده است.
 آبشار اوبن
4.جنگل دالخانی: جنگلی معروف به دالان بهشت که در 30 کیلومتری جنوب رامسر و در ییلاقات جنت رودبار واقع شده است.
5. دریاچه ی سد لار: یکی از خیره کننده ترین و بزرگترین سدهای ایران در 13 کیلومتری پلور
6. جنگل دو هزار: یکی از بی نظیرترین جاده های گردشگری ایران. آدرس: استان مازندران، تنکابن، خرم رود
7. آبشار آب پری: آبشاری خارق العاده و اسرار آمیز در 15 کیلومتری جنوب شرق نور و در نزدیکی منطقه ی رویان
8. پل ورسک: یکی از قدیمی ترین پل های راه آهن که نامش در کتب گینس به ثبت رسیده است. آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، روستای ورسک
9. دشت دریاسر: یا دشت اردیبهشت، دشتی خیره کننده و رویایی به خصوص در فصل بهار. آدرس: استان مازندران، جنوب غربی تنکابن، منطقه دوهزار

10. فیلبند: ییلاقی در 2700 متر از سطح دریا، معروف به سرزمین ابرها و بام شرقی مازندران. آدرس: استان مازندران شهرستان بابل، روستای فیلبند
اگر شما از علاقه مندان طبیعت گردی و کشف جاذبه های بکر هستید، آبشار اوبن در دل جنگل های رازآلود مازندارن یکی از بهترین انتخاب ها است. آبشاری در میان درختان سر به فلک کشیده و به دور از هیاهوی شهرهای شمالی کشورمان که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. آیا تا به حال به این آبشار زیبا سفر کرده اید؟ شما در کدام فصل به تماشای این آبشار زیبا رفته اید؟ در این سفر چه ملزوماتی را به همراه داشته اید؟ در کنار بازدید از آبشار اوبن شما بازدید از چه جاذبه هایی در این منطقه را پیشنهاد می کنید؟

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
آبشار آبقد مشهد
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر