لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جنگل های دالخانی رامسر، بهشتی درمیان کوه های مه آلود
جنگل های دالخانی رامسر، بهشتی درمیان کوه های مه آلود

جنگل های دالخانی رامسر، بهشتی درمیان کوه های مه آلود

یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین شهرهای شمالی کشور، شهر رامسر است که آن را عروس شهرهای ایران نیز می نامند. پس از اقامت در رامسر بهترین گزینه گشت و گذار در این شهر دل انگیز است؛ این شهر به طرز عجیبی خیال انگیز است و هر بار که به آن سفر کنید، از دیدن زیبایی های بی نظیرش سیر نخواهید شد. رامسر شهری بین کوه و دریا است. کوه های پوشیده از درختان سبز مخملی و دریا که دردو سوی این شهر قرار گرفته اند، نخل های سر به فلک کشیده که از دور خودنمایی می کنند و جنگل ها و ییلاقات منحصربه‌فرد، از جاذبه های گردشگری رامسر هستند؛ درواقع سبک زیبای معماری و ترکیب کوه، جنگل و دریا که به زیباترین شکل ممکن شهر را دربرگرفته اند، رامسر را به عروس شهرهای ایران تبدیل کرده است. اگر اهل جنگل نوردی و طبیعت گردی هستید باید بدانید در مسیر رسیدن به جنگل های دالخانی رامسر امکان کمپینگ وجود ندارد؛ از این رو بهتر است در روستای گرسماسر یا در اقامتگاه بوم گردی جنت رودبار اقامت کنید؛ همچنین درصورت تمایل به استفاده از امکانات بیشتر هتل آپارتمان ها و هتل های رامسر یا تنکابن را رزرو کنید.
جنگل دالخانی
از شهر زیبای رامسر و ییلاق جواهرده که بگذریم، زیبایی های بکر و خیال انگیز جنگل دالخانی رامسر شما را طوری مسحور زیبایی های طبیعی و بی نظیر خود می کند، که دوست دارید تا ابد در این مسیر بهشتی راه برویم. این جنگل مملو از درختان تنومند و سر به فلک کشیده بوده و گاهی در میان مه گم می شوند و ما را در رویاهای دل انگیزی فرو می برند؛ این مسیر بسیار خیال انگیز است، گویی نقاش طبیعت قصد داشته چیره دستی خود را با خلق یک چنین شاهکاری به رخ همه بکشد. بی شک جنگل دالخانی رامسر مازندران یکی از جاذبه های گردشگری بی همتا در ایران است. این مسیر جنگلی سبز و پیچ در پیچ با مه سپیدی که گاه به آرامی آن را می پوشاند مسیر رویایی و سحرانگیزی است که گردشگران را با زیبایی های مخصوص خود، مست و مبهوت می کند.
جنگل دالخانی
جنگل دالخانی

جنگل های دالخانی رامسر کجاست؟

منطقه دالخانی جنگلی است که در جنوب شرق رامسر قرار گرفته و یک جنگل نیمه کوهستانی است؛ این جنگل در دامنه های شمالی رشته کوه های البرز و در مسیر ییلاق جنت رودبار واقع شده است. جنگل دالخالی 800 متر از سطح دریا بالاتر است و مساحتی حدود 1600 مترمربع دارد. این مسیر جنگلی مانند یک دالان بهشتی است که در نهایت به ییلاق های اکراسر، گرسماسر و جنت رودبار منتهی می شود. جنگل رویایی دالخالی بیشتر اوقات در مه فرو می رود و ترنم باران و هوای روح بخش آن، به عاشقان طبیعت جانی تازه می بخشد. دالخانی یکی از بکرترین و محبوب ترین مناطق جنگلی ایران است و گونه های گیاهی متنوعی می توان در این منطقه مشاهده نمود که برخی از آن ها عبارتنداز: ارس، شاه بلوط، فندق، ازگیل، تمشک، ولیک و کوله خاس.
جنگل دالخانی
جنگل دالخانی
جنگل دالخانی

آدرس جنگل دالخانی

این جنگل مقصد مناسبی برای طبیعت گردان، جنگل نوردان و کوهنوردان است. برای رسیدن به مسیر جنگل نوردی باید از رامسر به سمت تنکابن حرکت کرده تا پس از طی حدود هفت کیلومتر در جاده رامسر- تنکابن به سه راهی جنت رودبار برسید؛ سپس از آن جا راه خود را به سمت روستای گالش محله ادامه دهید. از این روستا به بعد می توانید اتومبیل خود را در نقطه مناسبی پارک کرده و پیاده به دل جنگل بروید. در ابتدای مسیر رودخانه کوچکی به چشم می خورد که جنگل و آرامش بی نظیر آن و مناظر سحرانگیز اطراف هر بیننده ای را مجذوب و مسحور می کند؛ اما توجه داشته باشید که از مسیر اصلی خود به سمت روستای جنت رودبار دور نشوید.
آدرس: استان مازندران، سی کیلومتری جنوب شرق رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار، جنگل دالخانی

جنگل دالخانی
پیشنهاد می شود این سفر را با فرد یا افراد باتجربه آغاز و به پایان برسانید. در فصولی از سال گردشگران و گروه های جنگل نوردی بسیاری به این منطقه سفر می کنند؛ بنابراین می توان با یکی از این گروه ها همسفر شده و از لذت یک گردش گروهی نیز بهره مند شد. کفش و لباس مناسب برای پیاده روی در جنگل و زمین لغزنده را فراموش نکنید. در طول مسیر آلاچیق هایی برای استراحت وجود دارند که می توانید برای مدتی در آن ها استراحت کرده و از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید. این لذت ناب با نوشیدن یک فنجان چای خوش طعم کامل تر می شود، مخصوصا اگر هوا مه گرفته و بارانی باشد.
جنگل دالخانی
جنگل دالخانی
جنگل دالخانی
این مسیر در تمام فصول سال مثل یک تابلوی نقاشی زیبا است؛ در فصول سرد سال که امکان لغزندگی جاده است با تجهیزات کامل این سفر را آغاز کنید. جاده جنگل دالخانی در انتها به روستاهای ییلاقی گرسماسر و جنت رودبار منتهی می شود؛ این روستاها که دیدن آن ها خالی از لطف نیست، در تابستان ها هوای خنک و دلپذیری دارند؛ از این رو اهالی کتالم و سادات محله در تابستان به این منطقه می آیند. کوه سماموس که بلندترین کوه رامسر است در نزدیکی روستای گرسماسر قرار دارد؛ بنابراین کوه نوردان برای صعود به این قله از این روستا عبور می کنند.
جنگل دالخانی
ییلاق زیبای جنت رودبار از دیرباز، محبوب ترین ییلاق این منطقه بوده است؛ علاوه بر چشم اندازهای بی نظیرو هوای مطبوع ییلاق جنت رودبار، دشت های زیبای گل گاو زبان این روستای تماشایی را زبانزد همگان کرده است. به همین دلیل اقامتگاه های زیادی در آن ایجاد شده که سفر گردشگران را آسان تر و خاطره انگیزتر می کند. امید است شما نیز کوله بار سفر بسته و این مسیر رویایی را برای سفر انتخاب کنید، از زیبایی های مسیر لذت برده و در حفظ طبیعت بی همتای آن بکوشید.
جنگل دالخانی

جاذبه های دیدنی اطراف جنگل های دالخانی رامسر

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر که طول مسیر آن حدود 2 کیلومتر است را می توان یکی از زیباترین و منحصر به فردترین مسیرهای تله کابین در کشور دانست. در این مسیر چشم انداز بی نظیری از شهر رامسر و دریای آبی خزر در مقابل چشمانتان نقش می بندد و شما را مات و مبهوت خود می کند. لازم به ذکر است گردشگران می توانند علاوه بر تله کابین از سایر امکانات تفریحی مجموعه نظیر کارتینگ، شهربازی، زیپ لاین و پل معلق و غیره نیز دیدن کنند.

کاخ موزه رامسر

شاید اولین چیزی که هنگام شنیدن نام رامسر به ذهن آدمی می رسد جاذبه های طبیعی و خیره کننده این شهر زیبا باشد؛ اما لازم به ذکر است که رامسر اماکن باستانی ارزشمندی را نیز در خود جای داده است که دیدن از آن ها خالی از لطف نخواهد بود. یکی از جاذبه های باستانی این شهر کاخ موزه رامسر نام دارد که خود دارای 5 موزه است. در این موزه آثار باستانی متعددی متعلق به دوران پهلوی وجود دارد که در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
معرفی هتل نارنجستان نور - هتلی 4 ستاره در دل جنگل های محمود آباد
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر