لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 مکان برتر گردشگری و تماشایی در عمان
10 مکان برتر گردشگری و تماشایی در عمان

10 مکان برتر گردشگری و تماشایی در عمان

در کناره های شبه جزیره عربستان، کشور پادشاهی عمان واقع شده است. گردشگران اغلب این سرزمین زیبا را نادیده و بی اهمیت فرض می کنند. کشور عمان مقصد گردشگری شگفت انگیز و کم نظیری می باشد که شهر های جذاب و جاذبه های بیشماری را در خود جای داده است. محبوب ترین مقاصد توریستی عمان در شهر مسقط قرار دارند که پایتخت این کشور است، اما زیبایی ها و عظمت شهر مسقط تنها بخشی از جاذبه های زیاد کشور عمان می باشد و بهتر است که از جاذبه های دیگر شهر ها غافل نشوید. اگر از تماشای مناظر و چشم انداز های صحرایی، رشته کوه های با عظمت و تماشایی، قلعه های تاریخی و سواحل گرم در طول سال به وجد می آیید، پس بهتر است که عمان را به عنوان مقصد بعدی سفر انتخاب کنید و خاطراتی تکرار نشدنی را رقم بزنید. در ادامه تعدادی از جاذبه های شگفت انگیز و دیدنی عمان را معرفی می کنیم، تا با برنامه ریزی و رزرو آنلاین هتل بتوانید هوشمندانه سفر کنید.
10 – مسفاة العبريين (Misfat al Abryeen)
شهر های بزرگ کشور عمان در حال پیشرفت و مدرن شدن می باشند و مکان های کوچک تر مانند مسفاة العبريين، محیطی روستایی و فضایی سنتی دارند. این روستای کوهستانی از ساختمان های سنگی ساخته شده که سایه هایی به رنگ نارنجی و قهوه ای دارد و همانند روستا های کوهستانی ایتالیا می باشد، شاید انتظار تماشای چنین جاذبه ای را در شبه جزیره عربی نداشتید. این روستای کوهستانی نمونه ی خوبی از زندگی کوهستانی به شمار می رود. جاده ای شیب دار به کوهستان می رسد که در میان ساختمان ها می توانید قدم بزنید و از تماشای درختان موز و زیبایی، سرسبزی طبیعت لذت ببرید. بر فراز دهکده برجی تاریخی قرار دارد که می توانید از این محل مناظر زیبای روستای مسفاة العبريين و همچنین حوزه های اطراف و سد های پر از آب را تماشا کنید.


9 – جزیره مصیره (Masirah Island)
Masirah Island
این جزیره در جنوب شرقی عمان و در کنار سواحل عمان قرار دارد. گردشگرانی که به دنبال مقصد توریستی بی نظیری از آفتاب، سواحل، حیات وحش در کنار تاریخ غنی می باشند، بهترین گزینه را یافته اند. جزیره مصیره مقر پایگاه هوایی کشور عمان است هر چند شهر های این جزیره کوچک می باشند و به همین خاطر جمعیت زیادی در این نواحی زندگی نمی کند، پس به راحتی و به دور از ازدحام می توانید مناطق دورافتاده و دیدنی جزیره را تماشا کنید. لنج های بزرگی مردم را به سوی جزیره آورده و باز می گرداند. در جزیره مصیره سرگرمی های زیادی خواهید داشت، می توانید شنا کنید، به تماشای کشتی های غرق شده در نزدیکی سواحل بروید، یا بیش از 30 هزار دسته‌ لاک‌ پشت ‌های نادر دریایی را که سالانه در فصل های تخمگذاری به این ناحیه می آیند را در حال تخمگذاری از نزدیک نظاره کنید.


8 – بهلاء (Bahla)
Bahla
یكی دیگر از مكان ‌های زیبا و عجیب در کشور عمان، واحه بهلاء است، این ناحیه در شمال این سرزمین واقع شده است. شهر بهلاء یک آبادی زیبا در دل کویر است که در طول قرن ها توقفگاهی محبوب برای گردشگران بوده است. بهلاء در 40 کیلومتری (25 مایلی) شهر نزوی قرار دارد و دارای قلعه ای تاریخی و باشکوه است. قدمت قلعه تاریخی بهلاء به قرن 13 میلادی باز می گردد که تحت کنترل و حکومت قبیله ی بنی نبهان بوده است. پس از كاوش در قلعه تاریخی بهتر است که به سوی دیوار های تاریخی شهر بروید، این دیوار ها که در حدود 7 مایل امتداد دارند از خاک رس ساخته شده اند. اگر در بازار به ‌دنبال خرید سوغاتی می باشید، سفال ‌های محلی زیبایی را خواهید یافت که شهرت زیادی در این شهر دارند.
بیشتر بخوانید:


7 – شهر صلاله (Salalah)
Salalah)
شهر صلاله در جنوب کشور عمان واقع شده‌ است. نیاکان و خود سلطان قابوس از سال 1970 در این شهر اقامت داشته اند، به همین خاطر امروزه این شهر بعد از مسقط، دومین شهر مهم عمان به شمار می ‌رود. با بازدید از این شهر می توانید شکوه و عظمت کاخ قابوس را تماشا کنید و معماری قدیمی شهر را که حفا (Haffa) نام دارد را تحسین کنید. همچنین با بازدید از منطقه ی باستان شناسی البلد می توانید به گذشته سفر کنید. شهر صلاله به تجارت کندر معروف است، از بازار های شهر خرید سوغاتی را فراموش نکنید. باد ها و ابر های موسمی در طول ماه های ژوئن تا آگوست بارندگی هایی را از سوی اقیانوس هند به این نواحی می آورند و نواحی ساحلی شهر صلاله به محیطی سرسبز مملو از آبشار ها و جویبار ها تبدیل می شود.


6 – کوه سبز یا جبل اخضر (Jebel Akhdar)
Jebel Akhdar
جبل اخضر به معنی کوهستان سبز است. این کوه در رشته ‌کوه‌ های بزرگ حجر واقع شده ‌است که یکی از مشهور ترین کوه‌ های عمان می باشد. فریب نام کوه را نخورید و انتظار تماشای محیطی سرسبز را نداشته باشید این کوهستان از سنگ آهک تشکیل شده است و مرتفع‌ ترین قسمت در رشته کوه حجر و کشور عمان می باشد. با وجود اینکه جنگل های سرسبز حوالی کوهستان را احاطه نکرده اند، اما ارتفاع مناسب موجب داشتن دمای مناسب و رشد بهتر محصولات کشاورزی نسبت به نواحی گرم و بیابانی شده است. این نواحی امروزه محافظت شده اند و گردشگران می توانند در طول مسیر ها و تراس های زیبای کوهستانی پیاده روی کنند و از تماشای درختان میوه دار لذت ببرند. پیاده روی در کویر های کشور عمان جالب نخواهد بود اما در این کوهستان زیبا سرگرمی خوبی به شمار می رود.


5 – راس الجنز (Ras al Jinz)
Ras al Jinz
راس الجنز در شرقی ترین قسمت کشور عمان واقع شده است. این ناحیه حفاظتگاه لاک پشت های اقیانوس هند بوده و به افزایش تعداد لاک پشت ها و همچنین به محافظت از آنها کمک می کند. گردشگرانی که در طول تابستان یا بین ماه های می و اکتبر به این ناحیه سفر کنند، می توانند لانه های لاک پشت ها و همچنین لاک پشت هایی که از تخم بیرون آمده اند و به سوی اقیانوس حرکت می کنند را تماشا کنند. با سفر روزانه به سوی مسقط نیز می توانید حفاظتگاه لاک پشت ها را تماشا کنید، اما اکثر گردشگران ترجیح می دهند شبانه در این ناحیه اقامت کنند و از تماشای دیگر جاذبه هایی مانند مرکز بازدید لاک پشت و موزه ی معروف راس الجنز لذت ببرند.


4 – شبه‌ جزیره مسَندَم (Musandam Fjords)
Musandam Fjords
استان شبه‌ جزیره مسَندَم، در بخش شمالی کشور عمان واقع شده است و امتداد این شبه جزیره توسط نوار ساحلی امارات متحده عربی از خاک عمان جدا شده ‌است. بخش هایی از این استان دورافتاده و خالی از سکنه می باشد، دهکده های کوهستانی و جوامع ساحلی کوچک در گذشته از ساکنین این نواحی به شمار می رفتند. شبه‌ جزیره مسَندَم به سمت شمال کشیده شده است و چشم انداز هایی زیبایی دارد. با بازدید از شبه‌ جزیره مسَندَم می توانید در تور های کاوشی با قایق به سوی سواحل و ارتفاعاتی که از آب بیرون آمده اند، بروید و به تماشای دلفین ها بپردازید یا بر قایق های سنتی عمانی سوار شوید، یا در دریای آبی بی کران به اسکوبا دایوینگ و غواصی مشغول شوید. جمعیت کمی در این نواحی زندگی می کنند و حیات وحش فراوانی را خواهید یافت، این ناحیه برای دوستداران طبیعت مقصدی بی نظیر و عالی می باشد.


3 – کویر شنی وهیبه، رمال اَلوَهیبة (Wahiba Sands)
Wahiba Sands
کویر شنی وهیبه، در مركز کشور عمان واقع شده است. تپه ‌های بیابانی تا مایل ها امتداد دارند و منطقه ی کویر شنی وهیبه را شکل می دهند. مردم قبیله ی بدو در این نواحی زندگی می کنند و گردشگرانی که به دنبال تجربه ای متفاوت، سنتی و اصیل از عمان می باشند به سوی این جاذبه توریستی محبوب سفر می کنند. با شرکت در تور های گردشگری و سوار بر شتر و کمپ کردن در صحرا زیر نور ستارگان می توانید شیوه زندگی عشایر را در کویر شنی وهیبه تجربه کنید. از طریق شهر ابراء، می توانید به سوی این کویر شنی حرکت کنید و در حقیقت تور های گردشگری به سوی کویر از این شهر کاوش خود را شروع می کنند.


2 – شهر نزوی (Nizwa)
Nizwa
شهر باستانی و کهن نزوی، در طول قرن 6 و 7 میلادی، پایتخت کشور عمان به شمار می رفت. امروزه شهر نزوی به دلیل قلعه ای تاریخی و باشکوه که در قرن 17 میلادی به دستور سلطان بن سیف الیعربی، ساخته شده است، شهرت زیادی دارد. گفتنی است که قدمت بنای اصلی و بخش هایی از این قلعه به قرن نهم باز می گردد. برج استوانه ای شکل قلعه یکی از ویژگی های مهم قلعه محسوب می شود. این قلعه ی باستانی مکانیزم خاص و جالبی برای دفاع دارد که برای نمونه به وجود تله های عسلی و یا پنجره هایی با شکل های عجیب که مناسب تیراندازی به سوی دشمن است، می توان اشاره کرد. امروزه این قلعه به موزه ای تبدیل شده است که نمایانگر زندگی مردم عمان در قرن 17 میلادی می باشد. هنگام سفر به شهر تاریخی نزوی بازدید از دیگر جاذبه های شهر را فراموش نکنید و برای تهیه ی سوغاتی به سوی بازار نزوی یا بازار های روباز بروید و همچنین از بازار عجیب بز که دو بار در طول هفته در مرکز شهر برگزار می شود، بازدید کنید.


1 – شهر مسقط (Muscat)
muscat
گردشگرانی که می خواهند از یک مکان در عمان بازدید کنند، بدون شک شهر مسقط را انتخاب می کنند. شهر معروف قلعه ها، کاخ ها، موزه ها و بازار ها که برای افراد در سلیقه های مختلف مناسب می باشد. شاید نتوانید از قصر کاخ سلطنتی العلم دیدن کنید، در این صورت فرصت بیشتری برای تماشای این قصر و دیگر بنا های تاریخی در اطراف بندر را خواهید داشت. نیرو های نگهبانی در مقابل دو قلعه ی این قصر بزرگ با نام های ال جلالی و ال میرانی قرار دارند و این دو برج به موزه ای تبدیل شده که بازدید برای عموم آزاد است. گردشگران با ادیان مختلف اجازه ی ورود و بازدید از مسجد با عظمت سلطان قابوس بزرگ را در زمان صبح دارند و می توانند از تماشای لوستر های کریستالی، دیوار هایی از جنس مرمر و دومین فرش بزرگ ایرانی در جهان، تجربه ای نو به دست آورند. شهر مسقط بزرگ ترین بندر کشور عمان محسوب می شود و مجموعه ای از بزرگ ترین و مهم ترین بازار های کشور را دارد. برای خرید سوغاتی سری به بازار بزرگ مطرح بزنید و همچنین از جزایر و جاذبه های دیگر مسقط بازدید کنید.
بازار مطرح
مطرح نام یکی از شهرهای شهرستان مطرح واقع در استان مسقط است. بازار مطرح یک بازار سنتی بسیار زیبا است که در کورنیش زیبای مطرح قرار گرفته است. این بازار از چندین مغازه کوچک تشکیل شده است که محصولات عمانی همانند پارچه های رنگارنگ، لباس های سنتی، جواهرات نقره و طلا و سوغاتی را به فروش می رسانند. این بازار یکی از مشهورترین جاذبه های دیدنی مسقط و مکانی عالی برای عکس گرفتن است.
صور
صور پایتخت منطقه الشرقیه در شمال شرقی عمان است. این شهر دارای سواحل شگفت انگیزی است و از لحاظ تاریخی مقصد مهمی برای ملوانان و دریانوردان بوده است چراکه این منطقه در طول تاریخ به ساخت داو، نوع کشتی عمانی، مشهور بوده است. این شهر دارای یک کورنیش حیرت‌انگیز، دو قلعه باستانی و یک زیستگاه طبیعی لاک‌پشت است که آن را به مقصدی مناسب برای دوست‌داران زیبایی‌های طبیعی و معماری عمان تبدیل کرده است.

سه كشوری كه بالاترین تعداد گردشگر را به ایران فرستادند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر