لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 5 راه برای مقابله با ساس‌ها در هواپیما
5 راه برای مقابله با ساس‌ها در هواپیما

5 راه برای مقابله با ساس‌ها در هواپیما

متأسفانه مسئله دیگری که باید در سفرهای هوایی نگران آن باشید شیوع ساس‌ها در هواپیماهاست. ظاهراً این حشرات به همان اندازه که عاشق اتاق‌های هتل‌هایی که کمتر نظافت می‌شوند هستند به هواپیماهایی که به‌ندرت تمیز می‌شوند نیز علاقه‌مندند. دکتر ریچارد کوپر، مدیر ارشد خدمات شرکت ترمینِکس(بزرگ‌ترین شرکت کنترل آفات در جهان) در مصاحبه‌ای چگونگی مقابله با این حشرات را توضیح داد. بیشتر در این رابطه بدانید و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

اطلاعات خود را افزایش دهید
اگر ندانید ساس‌ها چه شکلی هستند، اجتناب از آنها کار دشواری‌ست. به گفته دکتر کوپر: «این حشرات بدون بال هستند و پیش از بلوغ به‌ رنگ قهوه‌ای روشن و زمانی که بالغ می‌شوند به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز هستند. اندازه آنها در زمان بیرون آمدن از تخم به کوچکی0.7 میلی‌متر است و در هنگام بلوغ به 6.2 میلی‌متر می‌رسد ولی این حشرات به هر اندازه‌ای که باشند می‌توان آنها را با چشم غیر مسلح رؤیت کرد».
اگرچه با دیدن هر نوع حشره‌ای روی صندلی‌تان احساس خطر خواهید کرد اما دانستن اینکه یک ساس چه شکلی‌ست به شما کمک می‌کند تا صندلی‌تان را عوض کنید.

اگر با یکی از این حشره‌ها روبه‌رو شدید فوراً یکی از مهمانداران را مطلع کنید و اگر ممکن بود صندلی خود را عوض کنید و ترجیحاً به یک صندلی در ردیفی دورتر بروید. دکتر کوپر همچنین توصیه می‌کند که آن حشره را به‌عنوان مدرکی به ایرلاین نشان دهید تا از وجود چنین حشره‌ای در هواپیمای متعلق به خود مطلع شوند.
از کاور صندلی استفاده کنید
اگرچه ساس‌ها درون بافت لباس‌ها زنده می‌مانند ولی نمی‌توانند از برخی از بافت‌های خاص عبور کنند. بنابراین استفاده از کاور صندلی یک‌بارمصرف می‌تواند مفید باشد. (توجه: ترمینیکس این محصول را مورد ارزیابی قرار نداده است و در مورد اثربخشی آن اظهار نظری نمی‌کند).

در انتخاب ایرلاین دقت کنید

در صورت امکان ایرلاینی را انتخاب کنید که هواپیماهایی با صندلی‌های وینیل داشته باشد. بنا به گفته دکتر کوپر، «ساس‌ها سطوح بافت‌دار مانند پارچه را به سطوح صاف و صیقلی مانند وینیل ترجیح می‌دهند- بنابراین صندلی‌های با روکش پارچه‌‌ای، محیطی مناسب برای تکثیر این حشرات هستند. هرچند لازم به ذکر است که نوع صندلی‌ها اصلی‌ترین عامل برای پیدا شدن ساس‌ها در هواپیما نیست».

در محیط‌هایی به‌جز هواپیما نیز احتیاط کنید

متأسفانه تنها در هواپیماها نباید نگران وجود چنین حشره‌ای باشید- بلکه باید در تاکسی، مترو یا اتوبوس نیز مراقب باشید زیرا این حشره در تمامی وسایل حمل و نقل عمومی ممکن است وجود داشته باشد.
اگر در هواپیما ساس دیدید چه کنید
What to Do If you See Bedbugs on Planes

اول از همه اینکه باید حواستان را جمع کنید تا بعد از پیاده شدن از هواپیما حشره‌ای را با خود به خانه نبرید. دکتر کوپر تصریح می‌کند، «مهم‌ترین چیز برای مسافرانی که نگران وجود ساس‌ها در وسایل‌شان هستند این است که به‌محض رسیدن به منزل چمدان‌ها و لوازم‌شان را ایزوله کنند. چمدان‌های‌تان را با کیسه‌های پلاستیکی و یا هر چیزی که کارایی مشابه با پلاستیک دارد بپوشانید تا مانع از شیوع حشرات شوید، لباس‌هایتان را مطابق دستورالعمل‌های مراقبت از لباس یا با آب داغ بشویید یا در خشک‌کن بیندازید و اقلامی را که در برابر حرارت مقاوم هستند اما قابل شستشو نیستند در محفظه گرمایشی قابل حمل که با همین هدف طراحی شده قرار دهید. انجام این کارها باعث می‌شود تا احتمال انتقال سهوی این حشره به خانه را به حداقل برسانید.

نکاتی مفید برای سلامتی در سفر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر