لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ۵ مقصد گردشگری مناسب گیاهخواران در اسپانیا
۵ مقصد گردشگری مناسب گیاهخواران در اسپانیا

۵ مقصد گردشگری مناسب گیاهخواران در اسپانیا

اغلب افرادی که به اسپانیا مسافرت می‌کنند برای امتحان کردن غذاهای محلی متنوع این کشور هیجان‌ دارند. اگرچه،‌ تخمین زده شده که حدود ۱۰ درصد جمعیت جهان گیاهخوار هستند. بسیاری از این افراد نیز گردشگرانی بالقوه هستند که عاشق سفر به مقاصد گردشگری هستند که دارای منوی غذای مختص گیاهخواران نیز هست. در این مطلب ۵ تا از بهترین شهرهای اسپانیایی را به شما معرفی می‌کنیم که منوی غذای گیاهخواری خوبی ارائه می‌دهند. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

۱- گرانادا

گرانادا که شامل الحمبرا، تاپاس و چند بخش دیگر است بهترین مقصد گردشگری اسپانیا برای گیاهخواران است. گرانادا که تنها شهر آندلسی لیست فهرست ما است به دلیل ۰٫۴۳ از تراکم رستوران‌های گیاهخواری به ازای هر ۱۰۰۰۰ نفر جمعیت، در بالاترین مکان فهرست ما قرار دارد. برخی از معروف‌ترین غذاهای این شهر عبارت‌اند از هامون دِترِوله، پلاتو الپوارینیو،‌ و موراگا دِساردین که همگی غذاهای گوشتی هستند ولی این شهر آندلسی زمامدار شهرهای اسپانیایی از حیث ارائه غذاهای گیاهی است و این غذاها پیوسته طرفداران زیادی را به خود جلب می‌کنند.

۲- سانتاکروز در تنریفه
رستوران های اسپانیا
سانتاکروز مرکز جزیره ترنیفه، دومین رتبه را در فهرست به خود اختصاص می‌دهد و جلودار شهرهای جزایر قناری است. با در نظر گرفتن آن‌که ماهی بخش بزرگی از منوی این جزیره را تشکیل می‌دهد باید گفت که چنین رتبه‌ای در فهرست برای سانتاکروز بسیار حائز اهمیت است. غذاهای گیاهی منوی رستوران‌های تنریفه در حال افزایش و همه‌گیر شدن است. برخی از غذاهای معمول تنریفه عبارت‌اند از سیب‌زمینی خاش‌خاشی و گوفیو (آردی که از گندم برشته به دست می‌آید).
بیشتر بخوانید:
۳- بارسلونا
رستوران های اسپانیا

علی‌رغم انتساب سومین رتبه، حضور بارسلونا در فهرست غیرقابل اجتناب است. به نظر می‌رسد که پروژه گیاهی کردن غذاهای که در سال ۲۰۱۶ به تصویب رسید باعث هرچه بهتر شدن فرهنگ گیاهخواری شده و آثار و نتایجش هم‌اکنون هویداست. این مرکز کاتالان‌ها دارای حدود ۵۷ رستوران و غذاخوری مختص گیاهخواران است. هر هفته سال می‌توان به یکی از این رستوران‌ها رفت. اریک برنت، مؤسس هَپی‌کو (Happycow) یکی از وب‌سایت‌های متخصص در زمینه رستوران‌های گیاهخواری، می‌گوید: «برخی شهرها مانند بارسلونا جلودار جنبشی به سوی رژیم گیاهی در اسپانیا هستند که دارای رستوران‌هایی است که منوی غذایی بسیار باکیفیتی ارائه می‌دهند».

۴- پالما دِمایورکا
رستوران های اسپانیا

یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران خارجی پالما دِمایورکا است که اکنون به مقصدی برای گردشگرانی تبدیل شده که غذاهای سالم و عاری از گوشت را ترجیح می‌دهند. از بین هزاران رستوران، غذاخوری، و کافه که در مرکز جزایر بالریک یافت می‌شود، بخش اعظمی مختص گیاهخواران است.

۵- سن سباستین
رستوران های اسپانیا

اگرچه سن سباستین به خاطر غذاهایش شهرتی جهانی دارد، افراد کمی می‌دانند که دارای رستوران‌هایی است که منویی غنی از خوراک‌های گیاهی را ارائه می‌دهند. درحالی که بسیاری از افراد ممکن است علاقه‌مند به خوردن غذای معروف سن‌سباستین یعنی پینکتوس باشند که غذایی گوشتی است، گیاهخوارانی که از سن سباستین دیدن می‌کنند نیز می‌توانند مطئمن باشند که قادر به یافتن غذاهای گیاهی لذیذی خواهند شد.

موزه غذاهای زننده در مالمو سوئد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر