لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> دلایل جذاب سفر به بانکوک
دلایل جذاب سفر به بانکوک

دلایل جذاب سفر به بانکوک

دلهره آور، شلوغ ،کثیف – این توصیف های اندک از پایتخت کشور تایلند کافی است تا حتی اهل سیر و سفر ترین افراد نیز رغبتی به دیدن این شهر نداشته باشند. اما بانکوک با دارا بودن جاذبه های متناقض و غذاخوری های عجیب و غریب یکی از منحصر به فرد ترین شهرها در جهان به شمار می رود. ما در این مقاله ایران هتل به 9 دلیلی که شما را مجاب به دیدن این شهر حیرت انگیز خواهد کرد، می پردازیم.

غذاهای خوشمزه

هنگام بازدید از بانکوک ( این شهر به شهر فرشتگان نیز معروف است) غذاخوری های این شهر گزینه های زیادی پیش روی شما قرار می دهند. اگرچه متاسفانه به مرور زمان تعداد غذاهای خیابان در سطح شهر کاهش پیدا کرده است، اما هنوز هم رستوران ها، کافه ها و غذاهای آماده زیادی وجود دارد که حتی رضایت خاطر سخت مزاج ترین افراد را هم جلب می کنند. در اینجا انواع مختلفی از غذاها از جمله غذاهای ژاپنی، اروپایی، تایلندی( شاید عجیب به نظر برسد اما مکان هایی که غذاهای تایلندی سرو می کنند کم می باشد)، غذاهای دریایی و غذاهای مخصوص گیاهخواران سرو می شود. علاوه بر اینها شما می توانید خارج از شهر نیز به غذاهای خیابانی دسترسی داشته باشید که هزینه آن ارزانتر است. در این شهر شما ممکن است تمایل به امتحان کردن هر نوع غذایی را داشته باشید حتی اگر بودجه محدودی در دست دارید.

فرهنگ قهوه خوری
سفر به بانکوک

هیچ جای سخنی نیست که یکی از سرمایه های ملی پایتخت تایلند کافی شاپ آن است. بانکوکی ها نیاز به چیزی دارند که بتوانند خودشان را با پیشرفت سریع زندگی شهری هماهنگ کنند. شاید دلیل اصلی از بین رفتن کافی شاپ های موجود در شهر نیز همین باشد. البته به نظر می رسد که کافی شاپ های امروزی نسبت قبل جذاب تر شده اند. در این شهر مناطق خاصی مانند اکامایی( (Ekkamai وجود دارد که مرکز کافئین شهر به حساب می آید، البته تقریبا در هر منطقه ای یک نوع کافی شاپ وجود دارد که مطمئنا ارزش امتحان کردن را خواهد داشت. چه از نظر تهیه دمنوش و چه نوع جدید اسپرسوهای موجود در کافی شاپ ها، بانکوک شهر قهوه در تایلند به شمار می رود.

زیارتگاه های تاریخی
سفر به بانکوک

این شهر از دیدگاه توریست ها، از معبد پر هیاهو و شلوغ Wat Pho گرفته تا معبد خالی از جنبش و جوش Wat Lat Phrao، شهری مملو از زیارتگاه و عبادتگاه است. دسترسی به این معابد بسیار سهل الوصول است. برخی از معروف ترین و حیرت انگیز ترین زیارتگاه ها در نزدیکی ایستگاه ها وسایل حمل و نقل عمومی قرار دارد. برای مثال، معبد Wat Traimit تنها ده دقیقه پیاده روی از ایستگاه مترو Hua Lamphong دارد.

آسانی رفت و آمد در شهر
سفر به بانکوک

با وجود اینکه گاهی اوقات ترافیک در شهر می تواند غیر قابل تحمل باشد، اما ضرورتی برای استفاده از وسایل حمل و نقل خصوصی وجود ندارد. کسانی که از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو، موتور سیکلت به عنوان تاکسی و قایق های مانندkhlong استفاده می کنند قطعا از اینکه تا چه اندازه راحت و سریع می تواند به مقصد برسند حیرت زده خواهد شد. شما ممکن است برای بازدید از بسیاری مناطق تایلند، مانند جزیره های موجود، از تاکسی های با هزینه بالا استفاده کنید و یا مجبور به اجاره کردن یک موتورسیکلت برای رفتن به مکان ها مختلف باشید. اما خیابان های شلوغ و خطرناک بانکوک نیمی از بازدیدکنندگان را از اجاره کردن دوچرخه و اسکوتر نجات می دهد. اما به این معنا نیست که استفاده از وسایل نقلیه عمومی رایگان است که البته در مواقعی که شما عجله دارید می تواند رایگان هم باشد، اما اگر یاد بگیرید که کی و چگونه در شهر رفت و آمد کنید قطعا می توانید سفر مفیدتری داشته باشید.

جاذبه های گردشگری منحصر به فرد
سفر به بانکوک

از مکان های سیاحتی این شهر می توان به گورستان هواپیما و موزه ای به نام موزه مرگ، نام برد که جز جاذبه های منحصر به فرد و عجیب و غریب آن به شمار می روند. ظاهرا این شهر هر نوع جاذبه گردشگردی از جمله موزه، گالری، پاساژ و بسیاری دیگر در خود جای داده است.

بازار
سفر به بانکوک
دیدن کردن از تمامی بازارهای موجود در شهر بسیار سخت است. بازارهای با عرضه محصولات تازه، بازارهای تر، بازارهای رو باز، بازارهایی که در شب باز هستند، تمامی این بازارها با طلسم ها و دعاهای بودایی پر شده اند و شما لیست بلند بالایی از کالاهای جالب توجه در این بازارها می توانید پیدا کنید. علاوه بر این، برای مکان های فروش سوغاتی های ارزان و خاص، بسیاری از بازارهای شبانه موجود در بانکوک مکان های مناسبی هستند که غالبا گروه های موسیقی محلی نیز در بازارها وجود دارد که اجرای رنده خواهند داشت. در این شهر بازارهایی وجود دارد که هفت روز هفته باز است، پس حتما تا زمانی که در پایتخت هستید از یکی از این بازار ها دیدن کنید. بازارهای قابل توجه دیگر شامل بازار آخر هفته Chatuchak ، بازار JJ Green، بازار Rod Fai و Khlong Toei.
فرهنگ و سنت
سفر به بانکوک

از جمله مکان های مناسب مانند موزه ها و گشت های فرهنگی که برای آشنا شدن با فرهنگ تایلندی اختصاص داده شده اند، شما در هر جایی از این شهر حضور داشته باشید جلوه ای از این فرهنگ را به چشم خواهید دید. علاوه بر دیدن از خانه های روحانی و زیارتگاه هایی که در گوشه و کنار شلوغ ترین تقاطع های شهر وجود دارد، برنامه های خیمه شب بازی تایلندی، رقص سنتی تایلندی، گالری های محلی تایلندی نیز در این شهر یافت می شود.
فضای سبز
بسیاری بر این باورند که شهر بانکوک از فضای سبز اندکی برخوردار است، اما در واقع آنها نمی دانند که در کجا باید به دنبال آن باشند. گرچه اکثریت شهر ظاهری شهری به خود گرفته است اما پارک های زیادی در این شهر هم پیدا می شوند. پارک لمپینی مکانی عالی برای جمع شدن در یک باغ وحش منحصر به فرد و تماشای مارمولک های برفی است. پارک Chatuchak در کنار یکی از بزرگترین بازارهای آسیا قرار گرفته است که در آن بازدیدکنندگان می توانند پس از گذراندن یک روز شلوغ و خسته کننده و دیدن کردن از غرفه های عرضه کننده سوغاتی این کشور، به آنجا پناه ببرند. Bang Krachao، که به عنوان ریه سبز بانکوک شناخته می شود، مکانی عالی برای تجربه یک سفر کوتاه با کشتی، دور از مرکز شهر و یک فضای سبز دوست داشتنی برای دوچرخه سواری در یک بعد از ظهر است.
بانگوک یکی از توریستی ترین شهرهای جهان است
اخیرا شهر بانکوک، بنا به دلایل که منطقی نیز به نظر می رسند، یکی از شهرهایی به حساب می آید که زبانزده مردم می باشد. شبکه سی ان ان، غذاهای خیابانی آن را در رتبه بندی عالی قرار داده است، و مجله فوربز این شهر را در شمار یکی از توریستی ترین شهرهای جهان طبقه بندی کرده است. تایلند اولین کشور آسیایی است که در این جایگاه قرار گرفته و درست قبل از شهر لندن قرار دارد. پس از جمله کسانی نباشید که یکی از توریستی ترین شهرهای جهان را از دست داده اند.

جشنواره آب تایلند؛ سونگکران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر