لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> شهرهای دیدنی استان فارس
شهرهای دیدنی استان فارس

شهرهای دیدنی استان فارس

استان تاریخی فارس یکی از استان های جنوبی کشور است که دارای سه گونه مختلف آب و هوایی کوهستانی، معتدل و گرم در بخش های مختلف خود است. مرکز این استان که چهارمین استان پر جمعیت ایران به شمار می آید، شهر تاریخی و خوش آب و هوای شیراز است. استان فارس همچنین دارای شهرهای دیدنی و گردشگری بسیاری است، که منابع متعدد و مهم اقتصادی نظیر کشاورزی و دامداری را دارا بوده و هر کدام از آن ها جاذبه های متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی زیادی را در خود جای داده اند. در ادامه این مطلب جهت آشنایی هرچه بیشتر با شهرهای دیدنی استان فارس و جاذبه های گردشگری شان، به ذکر مهمترین آنها می پردازیم. لذا با رزرو هتل های شیراز و سفر به شهرهای دیدنی آن می توانید از جاذبه های منحصر به فرد استان دیدن کنید.

شیراز

شهر زیبا و تاریخی شیراز از شهرهای توریستی و پرمخاطب ایران است که از لحاظ فرهنگ، تمدن، آب و هوای مطبوع و جاذبه های گردشگری متعدد یکی از شهر های بسیار حائز اهمیت کشور به شمار می آید. ازجمله مهمترین جاذبه های دیدنی این شهر که لذت وصف ناپذیر و عطر خوشایند بهار نارنج را به گردشگران هدیه می کند می توان به آرامگاه های مشاهیر ادبیات ایران همچون حافظ و سعدی شیرازی، باغ های تاریخی نظیر باغ ارم، نارنجستان قوام، دلگشا، جهان نما، عفیف آباد، اماکن مذهبی نظیر بارگاه تابناک شاهچراغ، اماکن تاریخی نظیر مسجد جامع عتیق، مسجد نصیرالملک، مجموعه ارگ کریم خانی، حمام و بازار تاریخی وکیل، عمارت دیوانخانه و غیره اشاره کرد. این شهر دارای سوغاتی های بی نظیر همچون شیرینی های سنتی، صنایع دستی و هنر های بومی است. با سفر به شهر یاد شده و رزرو هتل های شیراز نظیر هتل هما شیراز از جاذبه های بی نظیر آن لذت برده و سفری منحصر به فرد را تجربه نمایید.
فارس

مرودشت

مرودشت از شهرهای تاریخی استان فارس است که در حدود 40 کیلومتری جنوب شهر شیراز واقع شده است. این شهر جاذبه های تاریخی و طبیعی ارزشمندی نظیر تخت جمشید، نقش رستم، نقش رجب، تنگ بستانک (بهشت گمشده) و شهر تاریخی اصتخر را در خود جای داده است. این جاذبه های کم نظیر نشان دهنده عظمت تمدن های بزرگ هخامنشی و ساسانی هستند. با سفر به مرودشت با فرهنگ، تاریخ و هنر بی نظیر این شهر که نشانگر آداب و رسوم اصیل و آیین های باستانی نیاکانشان هستند، بیشتر آشنا شوید. لذا با رزرو هتل های مرودشت همچون هتل آپادانای تخت جمشید مرودشت سفری خاص را با خاطراتی بی نظیر تجربه نمائید.
فارس

جهرم

جهرم از شهر های تاریخی و کهن استان فارس است که در حدود 170 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. نام قدیمی جهرم به معنای «جای گرم» بوده است. از جمله افرادی که به وجود شهر جهرم در دوران ساسانی اشاره نموده اند، شاعر نامدار ایران فردوسی می باشد. این شهر دارای جاذبه های تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیاری است که مهمترین آن ها شامل بازار سرپوشیده زندیه جهرم، دروازه پیر شبیب، مسجد و مدرسه خان، آتشکده قدمگاه، غار شفق، مسجد جامع جهرم، آبشار مروارید خفر و غیره می باشند. با سفر به شهر جهرم و رزرو هتل پاسارگاد جهرم از جاذبه های گردشگری آن دیدن کنید و سفری به یادماندنی را تجربه نمایید.
فارس

آباده

آباده یکی از شهرهای تاریخی و گردشگری استان فارس است و نام آن به معنای محل آباد می باشد. شهر آباده در قسمت شمالی استان فارس قرار گرفته است و عنوان شده که در هزار سال قبل از میلاد مسیح آباده محل استقرار تمدن های گذشته بوده است. هنر منبت کاری شهر یاد شده دارای شهرت جهانی است و از جاذبه های گردشگری آن می توان به روستای چنار، قلعه ایزد خواست، تیمچه صرافیان وغیره اشاره نمود. با سفر به شهر آباده و رزرو هتل لاله آباده می توانید از جاذبه های گردشگری بی نظیر آن دیدن کنید.
فارس

استهبان

نام شهر گردشگری و مذهبی استهبان فارس که در شرق استان قرار دارد، به معنای انگورستان است. گفته شده که این شهر در زمان حمله چنگیز خان مغول مورد تخریب قرار گرفته و پس از ویرانی توسط امیر مبارز الدین آل مظفر بازسازی شده است. هر کدام از چهار محله قدیمی شهر مذکور در گذشته، دارای مساجد و آب انبار های مختلف بوده اند. از جاذبه های تاریخی و طبیعی استهبان فارس می توان به پارک جنگلی استهبان، غار گبر، باغ جوزا، آتشکده ماه فرحان و … اشاره نمود. با سفر به استهبان فارس و رزرو هتل جهانگردی استهبان، از بازدید این جاذبه های بی نظیر بهره مند شده و سفری به یادماندنی را تجربه نمائید.

فسا

شهر فسا که در منطقه ای کوهستانی از استان فارس واقع شده است، دارای پیشینه کهن تاریخی می باشد. اقتصاد این شهر بر پایه کشاورزی بوده و از نظر تولید گندم در کشور مقام اول را کسب نموده است. وجود اماکن تاریخی و نخلستان های متعدد در این شهر، آن را به یکی از شهرهای پرمخاطب گردشگری استان مبدل نموده است. از جاذبه های شهر فسا می توان به رصد خانه فسا، تل ضحاک، آتشکده قمپ و غیره اشاره نمود. با سفر به شهر تاریخی فسا و اقامت در اقامتگاه بوم گردی آسمان آبی فسا، از جاذبه های بی نظیر آن دیدن نموده و سفری به یادماندنی را تجربه کنید.
لار

لار

شهر لار از شهرهای توریستی و پرمخاطب ایران در جنوب استان فارس می باشد. این شهر در دشت واقع شده و دارای آب و هوایی نسبتا گرم است. سرزمین یاد شده در عصر ساسانیان به جهت احداث آتشکده مورد توجه بوده و از اواخر قرن هشتم هجری، از مراکز ضرب سکه محسوب می شده است. از جاذبه های شهر لار می توان به باغ نشاط، روستای لاورستان، بازار قیصریه، منطقه حفاظت شده ی هرمود، قلعه اژدها پیکر، قلعه قدمگاه، پل عباسی و غیره اشاره نمود. با سفر به شهر لار و اقامت در اقامتگاه بوم گردی نریمان لار خاطراتی به یادماندنی را برای خود ثبت کنید.
نی ریز

نی ریز

شهر باستانی نی ریز فارس در نیمه جنوبی استان واقع شده است. بر مبنای کاوش های باستان شناسی صورت گرفته در این شهر، الواحی گلین از دوره هخامنشیان کشف گردیده است، که نشانگر تاسیس آن در در عصر تمدن هخامنشی است. آب و هوای نی ریز در قسمت های شمالی معتدل و در قسمت های جنوبی گرم می باشد. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به آبشار تارم، مسجد جامع کبیر، منطقه تفریحی بید بخون، منطقه حفاظت شده بهرام گور و … اشاره نمود. با سفر به این شهر باستانی و رزرو هتل نای ذی نی ریز از جاذبه های کم نظیر آن دیدن نموده و سفری خاص را تجربه نمایید.
کازرون

کازرون

کازرون از شهر های غربی استان فارس به شمار می آید که مناظر و طبیعت بی نظیری دارد. نرگس های زرد زمستانه، باغ های مرکبات در پاییز و چشمه سارها و رودهای زیبایش در فصل تابستان از جمله امتیازاتی است که این شهر را به یک شهر پر مخاطب و توریستی مبدل نموده است. شهر کهن کازرون دارای جاذبه های گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و فرهنگی بسیاری است که از جمله آن ها می توان به آتشکده گره (جره)، شهر باستانی بیشاپور، دریاچه پریشان، روستای دوان، امامزاده حسین، غار شاپور، دشت برم (دشت شقایق)، نرگس زارهای کازرون و غیره اشاره نمود. با سفر به این شهر تاریخی و رزرو هتل بیشاپور کازرون از جاذبه های گردشگری این شهر دیدن کنید.
صدرا:

صدرا

شهر جدید صدرا در استان فارس، در فاصله هشت کیلومتری شمال غربی شیراز واقع شده است. این شهر به جهت محدود شدن بین دو رشته کوه که نسیمی دائمی را در بر دارد، دارای آلودگی هوای بسیار اندک است. شهر تاریخی صدرا دارای آب و هوایی مطبوع و نیز طراحی شهری بسیار زیبا است که با سفر به آن و رزرو هتل می توان از آب و هوای منحصر به فردش لذت ببرید.
اقلید

اقلید

شهر کوهستانی و سرسبز اقلید، از شهرستان های شمالی استان فارس محسوب می شود. حضور عشایر و آب و هوای مطبوع و خنک این منطقه در تابستان بر میزان گردشگران آن افزوده است. از جاذبه های این شهر می توان به امامزاده سید محمد (ع)، امامزاده عبدالرحمن (ع)، حوض دختر گبر و کتیبه پهلوی، تنگ براق، چشمه محمد رسول الله (ع)، دریاچه کافتر (شادکام)، رودخانه شادکام، منطقه شکار ممنوع بصیران، چشمه گور بهرام آسپاس وغیره اشاره نمود. با سفر به شهر خوش آب و هوای اقلید و رزرو هتل آپارتمان کیان اقلید به سفری خوش بروید.
بوانات

بوانات

شهرستان بوانات با مرکزیت سوریان یکی از شهرهای استان فارس است که از جهت غرب با شهرستان های پاسارگاد و خرم بید همجوار می باشد. این منطقه توسط باغ های سرسبز و انبوه و دو رشته کوه محصور شده است که در کنار رودخانه فصلی موجود در سوریان بر زیبایی آن افزوده می شود. در واقع چشمه های گوارا، طبیعت زیبا، رودخانه ها و کوه های رویایی منطقه از امتیازاتی است که نظر گردشگران را به خود معطوف داشته است. از جاذبه های گردشگری بوانات می توان به پل آجری (بزرگ) سوریان، مسجد جامع سوریان، امامزاده شاه میر حمزه (ع)، چشمه پیر کدوئیه، گردشگاه محمد حنفیه، روستای گردشگری قنات ابراهیم و شاهزاده ابوالقاسم و … اشاره نمود. انواع قالی، گلیم، خراطی و تابلو فرش نیز صنایع دستی منطقه را تشکیل می دهند. سوغات های بوانات نیز شامل گردو، کشمش، مویز، انگور و غیره می باشند. آش چله، آش اسفند، دلمه و قورمه نیز از غذاهای محلی بوانات به شمار می آیند. با سفر به شهر بوانات و اقامت در اقامتگاه بوم گردی آژند بوانات از جاذبه های دیدنی شهر لذت برده و سفری بی نظیر را تجربه کنید.
پاسارگاد

پاسارگاد

شهر تاریخی پاسارگاد در دشتی بلند و در حصار زیبای کوهستان نقش آفرینی می کند. مرکزیت این شهر که از شهرهای استان فارس است، سعادت شهر نام دارد. گفته شده که نام پاسارگاد از اسم قبیله ای پارسی به همین نام گرفته شده است؛ همچنین این نام می تواند تغییر یافته پارسه گرد نیز باشد. متون و اسناد تاریخی، کوروش بزرگ هخامنشی را سازنده پاسارگاد معرفی می نمایند. از جاذبه های گردشگری و پر طرفدار این منطقه می توان به محوطه باستانی شهر پاسارگاد، آرامگاه کوروش هخامنشی، تنگ بلاغی و غیره اشاره نمود. با سفر به این شهر تاریخی و اقامت در اقامتگاه بوم گردی اجاق سید کریم پاسارگاد سفری بی نظیر را در کنار آثار ارزشمند هخامنشی تجربه کنید.
1683356924 400 شهرهای دیدنی استان فارس

خرم بید

شهرستان خرم بید که به نام بام فارس شهرت دارد، از سمت شمال با استان فارس و شهرستان آباده، از جهت جنوب با شهرستان پاسارگاد، از سمت شرق با شهر بوانات و از سمت غرب نیز با شهر اقلید همجوار است. این شهرستان دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است که در فصول گرم سال بسیار خنک و معتدل می باشد. وجود منابع مهم آبی، جنگل های بنه و بادام کوهی، ایل راه های ایلاتی نظیر خمسه و قشقایی که در فصل تابستان وارد این منطقه می شوند، از جمله ویژگی هایی است که نظر بوم گردان و گردشگران را به خود معطوف داشته است. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به طبیعت خرم بید، رودهای باستانی، غارهای متعدد و قلاع و کاروانسرا های قدیمیاشاره نمود. این شهرستان دارای اقامتگاه های مناسبی مانند اقامتگاه بوم گردی یعقوب خرم بید است که اسکان در آن می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

داراب

شهرستان زیبای داراب در دل استان فارس واقع شده است و در دوران باستان (دوره ی ساسانیان) تحت عنوان دارابگرد، پایتخت ایران خوانده می شده است؛ از این رو قدمت داراب را به دوران هخامنشیان نسبت می دهند. قسمتی از این شهر دارای آب و هوایی کوهستانی و بخش دیگر آن گرم و خشک می باشد. از جاذبه های تاریخی این شهر می توان به آبشار فدامی، آتشکده آذرخش، آبشارهای تنگه رغز داراب، نقش برجسته ی شاپور و غیره اشاره نمود. با سفر به شهر داراب و رزرو هتل نقش شاپور داراب از جاذبه های گردشگری این شهر تاریخی دیدن نمائید.
1683356924 755 شهرهای دیدنی استان فارس

سپیدان

شهرستان سپیدان در شمال غربی استان فارس قرار دارد و مرکز آن اردکان نام دارد. وجود طبیعت بسیار زیبا در منطقه که در چهار فصل سال دارای جذابیت های بی نظیر است، یکی از ویژگی های بارزی است که نظر گردشگران را به این ناحیه معطوف داشته است. از جاذبه های گردشگری شهر سپیدان می توان به امامزاده سید نور الدین (ع)، گردشگاه امامزاده سلطان شهباز، قله رنج، آبشار مارگون، دریاچه برم فیروز، چشمه شش پیر، تنگ تیزاب، چله گاه و غیره اشاره نمود. از دیگر ویژگی های این شهر وجود پیست سوار کاری و پیست اسکی است که با سفر به شهر سپیدان و رزرو هتل آپارتمان آرتاکن سپیدان از آن دیدن کنید.
1683356924 258 شهرهای دیدنی استان فارس

فیروزآباد

شهر تاریخی و گردشگری فیروزآباد در جنوب غربی استان فارس و حدود 95 کیلومتری شهر زیبای شیراز واقع شده است. هوای مطبوع و معتدل منطقه و وجود دو رشته کوه در جهت های شمال غربی و جنوب شرقی، پوشش انبوه جنگلی، وجود چشمه سارها و رودخانه ها، زیستگاه های گونه های نادر پرندگان مهاجر، حیوانات وحشی و باغ های زیبای پربار از ویژگی های بارزی هستند که فیروزآباد را به یکی از شهر های پر طرفدار گردشگری تبدیل نموده اند. از جاذبه های گردشگری شهر فیروز آباد می توان به شهرهای باستانی گور، کاخ اردشیر بابکان (آتشکده ی فیروز آباد)، قلعه دختر، تنگ هایقر، دریاچه سد تنگاب، تنگ خرفه، گنبد نمکی مورجان و غیره اشاره نمود. با سفر به این شهر تاریخی و رزرو مهمانسرای جهانگردی فیروز آباد از جاذبه های بی نظیر و کهن آن دیدن کنید.
یکی دیگر از جاهای دیدنی فیروز آباد شهر باستانی اردشیر خوره است
1683356924 518 شهرهای دیدنی استان فارس

لامرد

شهرستان لامرد از جنوبی ترین شهرستان های استان پهناور فارس به شمار می آید. طبیعت زیبا و آب و هوای نسبتا گرم آن در فصول سرد سال و نخلستان های جذابش در روستاهای آن، نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. از صنایع دستی این شهر می توان به خورجین بافی، گلت بافی، حصیر بافی، رخ بافی، سفره بافی، طناب بافی، گلیم، قالی و غیره اشاره نمود. از جاذبه های گردشگری لامرد می توان روستاهای خوش آب و هوای لامرد، رودخانه مهران، قلعه اشکنان و استودان سنگ چله گاه را نام برد. با سفر به شهر لامرد و رزرو هتل آپارتمان حافظیه لامرد از زیبایی های شهر لذت برده و سفری روح انگیز را تجربه نمائید.

نورآباد ممسنی

شهرستان نور آباد ممسنی فارس در همجواری رشته کوه زاگرس واقع شده و دارای آب و هوایی معتدل است. آب وهوای بسیار خنک و معتدل این شهر در کنار جاذبه های تاریخی اش، آن را به یکی از شهرهای پر طرفدار و قطب گردشگری مبدل نموده است. از جاذبه های حائز اهمیت این شهر می توان به تنگ بوآن، قلعه سفید، آبشار تنگسا، محوطه ی باستانی لیدوما و غیره اشاره کرد. با سفر به شهر خوش آب و هوای نور آباد ممسنی و رزرو هتل آپارتمان لیدوما نورآباد ممسنی از جاذبه های پر طرفدار شهر دیدن نموده و سفری بی نظیر را تجربه نمائید.
1683356925 670 شهرهای دیدنی استان فارس
کوه و دریاچه برم سپیدان
زمانی که 90 کیلومتر از شمال شهر شیراز فاصله می گیریم به شهری خوش آب و هوا می رسیم، مکانی که آب و هوای خنکش شادابی و سلامتی را برایمان به ارمغان خواهد آورد. در این منطقه که چشمانمان جز سرسبزی چیزی نمی بیند کوهی قرار گرفته که در دامنه اش دریاچه ای در حال جوش و خروش است، بلند ترین نقطه این کوه با صلابت قله ” ریز بلند” نام دارد که ارتفاعش از سطح دریا 3720متر می باشد و از این حیث دومین قله مرتفع استان فارس و اولین قله مرتفع شهرستان سپیدان به شمار می رود. این قله مرتفع به قله “برم فیروز” مشهور گشته و در شمال دریاچه ای به غایت دیدنی و منحصر به فرد واقع شده است.برای آشنایی بیشتر با دریاچه برم سپیدان میتوانید مطلب مختص به خودش را مطالعه کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
مسجد مشیر شیراز - مسجدی با سبک معماری دوره قاجار
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر