لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> بیمار شدن در سفر| نکات، ترفندها و روش های درمان سریع
بیمار شدن در سفر

بیمار شدن در سفر| نکات، ترفندها و روش های درمان سریع

برای همه ی ما اتفاق افتاده است که پس انداز کنیم، سفر کاملی را برنامه ریزی کنیم یکی از هتل های ایران را رزرو کنیم، کیف هایمان را بسته بندی کنیم یا شاید در حین پروازهای طولانی و در اتاق خوابگاه یا هتل یا در سفر رویاییتان بیمار شویم. این اتفاق شایع تر از چیزی است که فکر می کنید، اما نباید باعث شود که ماجراجوییتان پایان یابد! در عوض، با دانش و نگرش درست، کاوش در ویرانه های یونان، مسیرهای پیاده روی ماچو پیچو یا هر کجا که سفر کنید، به هیچ وجه ناتمام باقی نمی ماند.

چرا همیشه در تعطیلات بیمار می شوید؟

بهتر است بپرسیم افراد چگونه بدون مریض شدن به سفر می روند؟ هر زمان که یک ماجراجویی جدید را آغاز می کنید، خود را در معرض میلیون ها میکروب جدید قرار می دهید. تصور کنید: فردی که در هواپیما کنارتان می نشینید، راننده اتوبوستان در فرودگاه، حتی دوستان جدیدی که در جاده با آنها آشنا می شوید، همگی ممکن است بیمار باشند. با این حال که گاهی اوقات با شور و هیجان از کسب تجربیات جدید تمام توانتان را مجددا به دست آورید،ممکن است در برخی مواقع چندان خوش شانس نباشید (به همین دلیل بسیاری از افراد درست بعد از بازگشت از سفر بیمار می شوند، ناعادلانه است اما هنگامی که شما متوقف می شوید، ویروس در بدنتان فعال می شود و شما را از پا می اندازد).

بیمار شدن در پروازهای طولانی تقریباً شایع است
قبل از تعطیلاتتان به اندازه ی کافی استراحت کنید.
اگر در حال آماده شدن برای شروع بهترین ماجراجویی عمرتان هستید و ناگهان احساس کمی سنگینی می کنید، نترسید! اول از همه، استرس زیاد در مورد آن می تواند واقعاً شرایط را بدتر کند. به عنوان مثال اگر به دلیل تعطیلات خراب شده خواب خود را از دست دهید، ممکن است بدن شما به اندازه کافی قوی نباشد تا بتواند با اشکالات روبرو شود.
مهمترین کار در صورت اینکه قبل از عزیمت به سفر بیمار شوید می توانید انجام دهید، استراحت است. وقتی می خوابید، بدن شما قادر به مقابله با عفونت ها است – بنابراین تا می توانید بخوابید! بیشتر افراد یکهفته قبل از تعطیلات را به انجام فشرده ی کارهای محل کار یا زندگی روزمره شان می گذرانند، اما مدت زمانی را برای مراقبت از خودتان اختصاص دهید، به خصوص اگر بدنتان علائم را احساس می کند.

8 مورد از عجیب ترین و غیرمعمول ترین نوشیدنی های سراسر جهان
ادامه مطلب

استراحت بهترین راه برای جلوگیری از بیماری است!
نکات و ترفندهایی برای جلوگیری از بیماری.
دستانتان را بشویید (جند بار در روز): به همه چیزهایی که در یک روز لمس می کنید، فکر کنید – از رایانه کاریتان گرفته تا نرده های ایستگاه های حمل و نقل عمومی. اگر می خواهید از مریض شدنتان جلوگیری کنید، حداقل بیست ثانیه به طور مکرر دستانتان را بشویید و یک ضدعفونی کننده دست الکلی را برای مواقعی که به آب دسترسی ندارید، با خود حمل کنید.
واکسن بزنید: اگر در فصل های شیوع آنفولانزا سفر می کنید، واکسن آنفولانزا ممکن است بهترین گزینه برای جلوگیری از بیماری های جدی قبل از تعطیلات باشد. علاوه بر این، همیشه ایده خوبی برای آماده سازی و مقاوم سازی بدنتان برای فصل آنفولانزا است!
محیط اطرافتان را بدون میکروب نگه دارید: به تمام مواردی که در طول روز لمس کرده اید فکر کنید، آیا آنها را به خاطر می آورید؟ شک نکنید که دارای باکتری اند اما، دیگر نیازی به نگرانی نیست! دستمال مرطوب ضد عفونی کننده همراهتان داشته باشید و با استفاده از آنها از تمیز بودن سطوح مورد نظر اطمینان حاصل کنید. این ترفند ممکن است بسیار افراطی به نظر برسد، اما اگر نگران مریض شدن قبل از یک سفر بزرگ هستید، باید این نکته را در نظر بگیرید.
سالم زندگی کنید! معمولاً افرادی که سبک زندگی فعال و سالمی دارند، کمتر بیمار می شوند – به همین راحتی. به خاطر داشته باشید که در ماه های قبل از سفرتان به صورت منظم ورزش کنید و در صورت نگرانی ویتامین هایی مانند ویتامین C را نیز برای مقاوم تر شدن بدنتان مصرف کنید.

اگر در طول فصل آنفولانزا سفر می کنید، واکسن آنفولانزا بزنید
بیمار شدن در سفر

به همراه بردن دارو

بعضی اوقات، هر چقدر هم که سعی کنید از آن جلوگیری کنید، به هر حال خود را در طول سفرهایتان مریض می کنید. در حالی که هرگز این چیزی نیست که بخواهید اتفاق بیفتد، هنوز راه های زیادی وجود دارد که بتوانید بهترین احساس خود را پیدا کنید و تمام چیزهای هیجان انگیزی را که برای سفر خود برنامه ریزی کرده اید تجربه کنید. به یاد داشته باشید که دچار وحشت نشوید و احساس ناامیدی نکنید – همیشه کاری وجود دارد که می توانید برای تسکین علائمتان انجام دهید!

درمان سریع سرماخوردگی در تعطیلات
مایعات گرم: نه تنها نوشیدن سوپ مرغ یا چای با عسل گلو را آرام می کند، بلکه گرما نیز می تواند به احتقان کمک کند. به علاوه، وقتی احساس بیماری می کنید، هیچ چیزی راحت تر از سوپ گرم وجود ندارد!
داروهای بدون نسخه: در سفرتان با خود دارو به همراه داشته باشید. اگرچه مدت زمان بیماریتان را کوتاه نمیکند، اما کاهش علائم به شما امکان می دهد تا درد نداشته باشید و از سفر خود لذت ببرید.
هیدراتسیون: چه بیمار هستید باشید یا نه، همیشه در سفر باید مقدار زیادی آب بنوشید. مقدار توصیه شده روزانه هشت لیوان است، بنابراین آب بنوشید! فقط مطمئن شوید که آب شیر در منطقه ای که بازدید می کنید برای آشامیدن مناسب باشد.

استراحت: قاعده مهم و اصلی در بهبودی از هر بیماری استراحت است. اگر واقعاً احساس افتضاحی می کنید، گاهی بهترین کار این است که یک روز را در اتاقتان بگذرانید. شاید از این که از وقایع روز غافل شده اید خوشحال نشوید، اما می توانید سریعتر به برنامه تان برگردید، و به طور کلی احتمالاً از سفر لذت بیشتری خواهید برد.
بیمار شدن در سفر
اگر در تعطیلات مریض هستید، برای خودتان وقت بگذارید

برای همه اتفاق می افتد که وقتی در تعطیلات مریض می شوند پایان جهان را احساس کنند. اگر قبل از بیرون رفتن از بیماریتان عصبی هستید، یا سعی می کنید علائمتان در جاده ها را مدیریت کنید، باید بگوییم که با کمی آماده سازی و انعطاف پذیری، سریعا به سلامتی و ادامه ی سفرتان باز خواهید گشت .

5 مورد از دانسته های اشتباه در مورد مسافران جوان
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر