لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جزیره بسیار زیبای جهان را بشناسید
10 جزیره بسیار زیبای جهان را بشناسید

10 جزیره بسیار زیبای جهان را بشناسید

اگر یک کره را بچرخانید و سپس به صورت شانسی انگشت خود را روی نقطه ای قرار دهید امکان این که انگشت شما روی یک منطقه آبی رنگ قرار داشته باشد زیاد است زیرا 71 درصد از سطح زمین را آب پوشانده است. پهنه های وسیع اقیانوس از لبه های قاره ها تا لبه قاره دیگر کشیده شده و چیزی که بین سواحل قرار گرفته یک فضای وحشی واقعی است. دور از درختان زمینی و مناطق کم عرق پرنور، پهنه اقیانوس هیچ جایی برای استراحت انسان یا بقا ندارد. جزایر اما از این قاعده مستثنی هستند. این مکان های وسیع و بلند بهترین مناطق برای استراحت و آرامش هستند، از آب های تازه گرفته تا غذای فراوان و گاهی اوقات نیز یک نوشیدنی میوه ای ترکیبی. شاید همین موضوع راز پشت علاقه همگانی به سفر به یک جزیره زیبا باشد. مانند جزیره پر از جنگل های بارانی کاوائی، برخی از این جزایر محل تجمع آتشفشان های غرق شده هستند که بالاتر از سطح آب در حال سوختن و دود کردن هستند. برخی دیگر، مانند سیشل، ترکیبی از ده ها جزیره کوچک پراکنده شده در یک گستره زمین هستند که بیشتر از جزایر مرجانی تشکیل شده است. چه در رویای یک ساحل زیبا برای فرار از هیاهوی شهرهای بزرگ یا سفری به انتهای زمین باشید در ادامه این مطلب شما را با 10 جزیره زیبای جهان آشنا خواهیم کرد.
لازم به ذکر است که جزایر جنوبی کشورمان نیز جزایر زیبایی به شمار آمده و در فصلی که این مناطق بهترین آب و هوا را دارند می توانید با رزرو هتل در کیش و رزرو هتل قشم یا اقامت در هتل های بندرعباس و بوشهر از سواحل جنوبی ایران نیز بهترین بهره را انتهای فصل گرم سال ببرید.
1- جزیره میلوس (یونان)

در جزیره میلوس صخره های بی رنگ با آب کبود برخورد می کنند، جزیره ای کوچک در انتهای جنوب غربی مجموعه جزایر موسوم به سایکلادها در یونان جایی که مجمسه مشهور یونانی Venus de Milo در سال 1820 در آن کشف شد. این جزیره نیز مانند همان مجسمه ادای دینی بسیار بجا به الهه عشق دوران باستان یونان است. خانه های سفید با پشت پنجره های آبی رنگ، نمای رنگی طبیعی جزیره را تکرار می کند و ساحل نیز به سمت سرزمین عجایبی از طاق ها، غارها و سواحل با شن های سفید کشیده شده که انسان را به جستجو وا می دارند. غارهای کلفتیکو که دسترسی به آن ها تنها از طریق عبور از میان آب ممکن است نیز بسیار حیرت انگیز است. نوشیدنی های محلی را می توانید در رستوران کنار ساحل نوشیده و غذای دریای تازه صید شده را به صورت گریل میل کنید. با یک پرواز 40 دقیقه ای یا سوار کشتی شدن از آتن که بین 3 تا 7 ساعت به طول خواهند انجامید می توانید خود را به جزیره میلوس برسانید.
2- جزیره بارتولومه (اکوادور)
1683362921 703 10 جزیره بسیار زیبای جهان را بشناسید
یک منطقه حفاظت شده وحشی که در میان جزایر بسیار زیبای گالاپاگوس قرار دارد، بارتولومه یک فضای زندگی پر از جواهر برای پنگوئن های دوست داشتنی، خرچنگ های سریع و سوسمارهای دریایی است. نوک لخت قله Pinnacle Rock از میان سواحل بی رنگ و آب های سبز و آبی این جزیره به خوبی مشهود است در حالی که رنگ آب با رنگ گدازه های سیاه زغال سنگی که از خلیج سولیوان جریان دارد تناسب زیبایی را ایجاد می کند. شب ماندن در جزیره بارتولومه غیرممکن است، جزیره ای که اسمش از اسم دوست چارلز داروین گرفته شده است. اما فاصله این جزیره تا سانتا کروز، اصلی ترین پایگاه گالاپاگوس برای بازدید کنندگان تنها چند ساعت است. برای شنا و غواصی با پنگوئن ها، تنها پنگوئن هایی که در شمال قطب زندگی می کنند به این جزیره بیایید. همچنین می توانید شاهد پرندگان بومی باشید که در جستجوی غذا به سمت سطح آب شیرجه می روند.
3- جزیره فریگیت (سیشل)
جزیره فریگیت که در محاصره رنگ های متفاوت اقیانوس هند قرار گرفته یکی از رویایی ترین جزایر سیشل است. هنوز هم می توان مکان های بکر و دست نخورده ای را در این جزیره خصوصی یافت، جزیره ای که سواحل توسعه یافته سیشل را در خود دارد. لاک پشت های غول پیکر آلدابرا در زیر بوته های این جزیره پرسه می زنند در حالی که دو نوع لاک پشت دریایی برای تخم گذاری خود را به ساحل می رسانند. صخره های گرانیتی در مقابل موج های شکننده قرار گرفته و سواحل پودری را از خود به جای گذاشته اند که یکی از آن ها به نام آنسه ماکوریو را می توان به یک فضای شخصی بی نقص تبدیل کرد. از درختان خرمای مجاور می توان تابلوهای «ساحل اشغال شده» را آویزان دید که بازدید کنندگان را دعوت می کنند که یک خور کوچک زیبا را برای خود رزرو نمایند. بازدید کنندگان از جزیره فریگیت در لژهای خصوصی جزیره اقامت کرده و برای دور شدن از شلوغی می توانید یک جزیره کامل را اجاره کنید. خوردن صبحانه روی پلتفرمی که روی درختان انجیر هندی ساخته شده اند تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.
4- جزیره سنت لوسیا (لسر آنتیلس)
1683362921 275 10 جزیره بسیار زیبای جهان را بشناسید
خانه های به رنگ روشن مانند کاغذ رنگی در پهنه های شیبدار جزیره سنت لوسیا پراکنده شده اند که از قله های سنگی تا سواحل کارائیب کشیده شده اند. ترکیبی منظم از قله های آتشفشانی، رشته کوه های پیتونز، جلوه زیبای مرکزی این جزیره زیباست. جنگل سرسبز و انبوه در پای این کوهستان که بخشی از یک منطقه حفاظت شده و به ثبت رسیده در میراث جهانی یونسکو است نمایی از یک منطقه مینیاتوری جنگلی در ارتفاع بالاست. در اینجا باید به دنبال مرغ های مگس خوار بسیار کوچک، سرخس های زیبا و مسیرهای پیاده روی مه گرفته باشید. در این جزیره باید به نوک قله گروس پیتون بروید و از نوشیدنی های محلی نزدیک شوگر بیچ لذت برده و بعد به سراغ استخر وسیع خصوصی با نمایی زیبا از کوهستان بروید.
5- جزیره جورا (اسکاتلند)
1683362921 504 10 جزیره بسیار زیبای جهان را بشناسید
منطقه وحشی و بادخیر هبریدس داخلی اسکاتلند به هزارتویی از جزایر صخره ای تبدیل شده است و با قله های عریان و رودهای بسیار شفاف، جزیره جورا زیباترین جزیره در این مجمع الجزایر است. مسیرهای پیاده روی در سراسر کوهستانی که خانه گوزن های قرمز بومی است وجود دارد در حالی که عقاب های طلایی و دریایی بالا سر ما می چرخند. مناظر طبیعی این جزیره چنان خیره کننده است که نسل های مختلفی از ماجراجویان و گردشگران به سمت آن جذب شده اند. کوهنوردی در میان تپه های بادخیز این جزیره و لذت بردن از نوشیدنی محلی که در همین منطقه تولید می شود را فراموش نکنید.
6-جزیره کومودو (اندونزی)
1683362922 122 10 جزیره بسیار زیبای جهان را بشناسید
از سواحل صورتی تا سوسمارهایی که آزادانه پرسه می زنند، جزیره کومودو یک بهشت استوایی درهم و برهم است که انگار مستقیم از یک توهم ناشی از تب بیرون کشیده شده است. در این جا دشت بی درخت پر از خار به ساحلی رسیده که در مجاورت آب های کریستالی قرار داشته و اکوسیستم های با تفاوت بسیار زیادی دارد که پناهگاه حیات وحش عجیب و متفاوتی هستند. ساکن معروف این جزیره اژدهای کومودو است، خزنده آرام و بسیار کندی با دندان های تیز و زهری مرگبار. ریف های مرجانی این جزیره نیز زیستگاه زیبای اسب های دریایی کوتاه قامت و اختاپوس های حلقه آبی با ظاهر سوررئالی بوده و غواصان خوش شانس نیز می توانند نظاره گر وال های امورا یا داگونگ ها باشند، پستاندار دریایی که روزشان را به چریدن در چمنزارهای زیر دریا می گذرانند. به یاد داشته باشید که این جزیره در سال 2020 و برای حفظ زیستگاه اژدهای کومودو به روی گردشگران بسته خواهد شد.
7- جزیره سنجا (نروژ)
در جزیره سنجا کوهستان های بلند رفته رفته به سمت آب های نیلی کشیده شده اند، یک مقصد نمایشی در کشوری که بیشس از 50.000 جزیره زیبا در خود دارد. آفتاب بی پایان در فصل تابستان این سواحل را مورد لطف خود قرار می دهد و فصل زمستان نیز نورهای شمالی زیبای مشهور را با خود می آورد. در روستاهای ماهیگیری تاریخی این جزیره، می توان خانه های چوبی رنگ شده را در نزدیکی سواحل دید. از قله های سنگی پارک ملی آندردالن تا فیوردهای عمیق و یخ زده، سنجا یک منطقه بسیار زیبای طبیعی در اقیانوس منجمد شمالی به شمار می آید. در این جزیره می توانید نظاره گر گوزن شمالی باشید، سوار اسب های وایکینگ ها شوید و نورهای شمالی را از نزدیک تماشا کنید.
8- جزیره موئوریا (پولینزی فرانسه)
یک ریف مرجانی حلقه ای اطراف جزیره موئوریا را در آغوش گرفته که باعث شکل گیری یک تالاب آبی رنگ شده که به یک زمین بازی طبیعی برای شنا و غواصی تبدیل شده است. اما پس زمینه زیبای این منطقه که از کوهستانی های جنگلی تشکیل شده باعث شده که موئوریا یکی از زیباترین جزایر روی کره زمین باشد. قله ها مانند یک دندان سنگی نوک تیز از درون جنگل سر به فلک کشیده اند که نمایی زیبا در کنتراست با آب و بهشت زیرشان ایجاد می کنند. در حالی که جزیره موئوریا یک سفر دریایی کوتاه از جزیره بسیار زیبا و مشهور تاهیتی فاصله دارد اما این جزیره کوچک کمتر توسعه یافته است. این به معنای ازدحام کمتر در تلاش برای گشت و گذار در سواحل شنی سفید و شنا در کنار نهنگ های گوژپشت است. می توانید شب را در بانگالوهایی با دید نسبت به کوهستان بمانید و صبح در حالی که ماهی های استوایی در برابر چشم شما از آب بیرون می پرند قهوه صبحگاهی تان را سر بکشید.
9- جزیره پالاوان، فیلیپین
1683362922 659 10 جزیره بسیار زیبای جهان را بشناسید
جزیره پالاوان که در مرکز منطقه حفاظت شده و به ثبت یونسکو رسیده پالاوان قرار گرفته یک بهشت زیبا از شن های بی رنگ و آب های تمیز است. صخره های خشن و شاه پسندهای زیبا نمایی خیره کننده در سواحل پالاوان ایجاد می کند هرچند این جزیره رازهای بسیاری در خود دارد. با این وجود بهترین نقطه این جزیره برای استراحت کردن می تواند پارک ملی رودخانه پورتو پرینسسا باشد که در فهرست آثار ثبت شده در یونسکو قرار داشته و رودهای زیرزمینی از میان غارهای آهکی بیرون می آیند. با ورود به این رودخانه ها می توانید به درون سیستمی از غارهای آهکی بروید.
10- جزیره کاوائی (ایالات متحده)
1683362922 821 10 جزیره بسیار زیبای جهان را بشناسید
با پیشینه ای قرمز رنگ و داغ به عنوان یک جزیره دارای آتشفشان فعال، مخروط های گدازه ای جزیره کاوائی و سواحل با شن های سیاه رنگ آن تنها شروع زیبایی های این جزیره هستند. باغ بومی این جزیره زیستگاه گونه های پرنده است که تنها در جزایر هاوایی زندگی می کنند و سفر به درون طبیعت وحشی این جزیره شما را با دره های زیبا و آبشارهای بلند که بالاتر از آبگیرهای با آب تازه و روشن قرار گرفته اند روبرو خواهد ساخت. زیباترین منطقه طبیعی در جزیره گاردن هاوایی در ساحل نای پالی قرار دارد که کوهنوردان شجاع می توانند از طریق یک مسیر پیاده روی چالش برانگیز که یکی از صعب العبورترین و سخت ترین مسیرهای پیاده روی ایالات متحده به شمار می آید خود را به آن برسانند.
جزایر مصنوعی دبی شگفت انگیز ترین دیدنی امارت
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر