لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> زیباترین آبشار های ایران
زیباترین آبشار های ایران

زیباترین آبشار های ایران

با شنیدن نام آبشار، ناخودآگاه حس خنکی و طراوت را در وجودمان احساس می کنیم. لذت شنیدن صدای برخورد آب به سنگ، آرامشی که از طبیعت سرسبز کنار آبشار نصیب ما می شود، تماشای جاری شدن آب و سپری کردن اوقاتی خوش برای تفریح و سرگرمی در یک محیط خنک و دنج را با سفر کردن به یک آبشار به دست می آوریم. در این محتوا، با ایران هتل آنلاین، سایت تخصصی رزرو هتل در کیش، مشهد و سایر شهرها، همراه شوید، تا شما را با زیباترین آبشارهای ایران آشنا کنیم.

کشور زیبا و پهناور ایران چیزی در حدود 43 آبشار معروف دارد که اگر آبشارهای فصلی و محلی را نیز به آن اضافه کنیم، جمع آنها به 186 آبشار می رسد. در این میان استان مازندران، با 78 آبشار بزرگ و کوچک، بیشترین سهم را از آن خود کرده است. لرستان با 45 آبشار به عنوان دومین استان از نظر تعداد آبشارها به شمار می رود. در ادامه به معرفی تعدادی از آبشارهای زیبا و معروف ایران می پردازیم.
آبشار مارگون، فارس
آبشار مارگون، فارس
آبشار مارگون در استان فارس واقع شده است. با اندکی فاصله از شهر سیپدان، روستای مارگون قرار دارد. این آبشار با روستا فاصله زیادی ندارد و یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. بسیاری از شیرازی ها و حتی یاسوجی ها، آبشار مارگون را به عنوان یکی از تفریح گاه های جذاب خود می شناسند.
از شگفتی های این آبشار، آن است که سرچشمه رودخانه خود آبشار است و آب از دل صخره های روی کوه و از طریق هزاران چشمه به بیرون ریخته می شود. آبشار مارگون نام مرتفع ترین آبشار چشمه ای دنیا را نیز با خود به یدک می کشد.
از نزدیکترین هتل ها به آبشار مارگون می توان به هتل الیزه شیراز و هتل آپارتمان آرتاکن سپیدان در شهر سپیدان استان فارس اشاره نمود.
آبشار ویسادار، گیلان
آبشار ویسادار، گیلان
یکی از خیره کننده ترین و زیباترین آبشارهای ایران، آبشار ویسادار در استان گیلان است. این آبشار یکی از مکان های بکر توریستی است که طبیعت گردان می توانند با سفر به آن بسیار لذت ببرند. مکان دقیق این آبشار در 16 کیلومتری شهر پره سر در رضوانشهر گیلان است. فاصله شهر تالش تا آبشار ویسادار 30 کیلومتر است. زیبایی این آبشار به دلیل شکل خاصی است که در دیواره صخره ای آن وجود دارد که باعث شده نمایی منحصر به فرد به آبشار داده شود. ارتفاع آبشار 15 متر است و آب از بالای یک ساختار سنگی نیم دایره بر روی صخره ای تیره جریان پیدا می کند و جلوه ای متفاوت به آن می دهد.
آبشار ویسادار، گیلان
در بالای آبشار، پلی فلزی قرار دارد. می توانید بر روی این پل بایستید و این پدیده باشکوه را از منظری جدید تماشا کنید. چنانچه از هر کجای ایران قصد سفر به این آبشار را دارید می توانید به رزرو هتل در تالش بپردازید و با فراغ بال از این آبشار بازدید نمایید.
آبشار سمیرم، اصفهان
آبشار سمیرم، اصفهان
یکی از پدیده های طبیعی و زیبا که از دل رشته کوه های زاگرس بیرون می آید، آبشار سمیرم است که از بالای این کوه جاری می شود. آبشار سمیرم در 5 کیلومتری سمیرم و در شرق آن قرار گرفته است. هر سال گردشگران و طبیعت گردان زیادی برای بازدید از این آبشار به سمیرم سفر می کنند. آبشار در انتهای یک تنگه قرار گرفته که از دیواره های سنگی تشکیل شده است. طبیعت اطراف آن مملو از کوه و سرسبزی است و صدای پرندگانی که از اطراف آن به گوش می رسند، فضایی بسیار دلنشین و رویایی را ایجاد کرده است. ارتفاع آبشار به مرور زمان کاهش پیدا کرده و اکنون به نزدیک 35 متر می رسد. هر گاه به اصفهان سفری داشتید، نیم روزی را برای بازدید از این آبشار اختصاص دهید. می توانید در صورت تمایل برای رزرو هتل در اصفهان به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه نمایید.
آبشار شوی، دزفول
آبشار شوی، دزفول
آبشار شوی که به آن تله زنگ نیز گفته می شود، یکی از معجزه های طبیعت در دزفول است. این آبشار، مستقیم از یک چشمه در بالای صخره ای با ارتفاع 100 متر به سمت پایین سرازیر می شود. با توجه به اقلیم گرم خوزستان، این آبشار، بهترین مکان برای اندکی فرار از گرماست.
دقت کنید که برای بازدید از این آبشار لازم است چند ساعتی پیاده روی و کوه پیمایی کنید. در بخش هایی از مسیر نیز مجبور هستید که از میان آب عبور کنید، ولی هنگامی که آبشار را از نزدیک مشاهده می کنید، تمام سختی های مسیر را فراموش می کنید. یادتان باشد که باید کفش مناسب به پا کنید و لباس اضافی به همراه داشته باشید. بازدید از این آبشار بیشتر برای طبیعت گردان و کوهنوردان مناسب است.
اگر به دنبال رزرو هتل در دزفول هستید، ما هتل روناش دزفول را به شما پیشنهاد می دهیم.
آبشار بیشه، لرستان
آبشار بیشه، لرستان
لرستان را می توان سرزمین آبشارهای ایران دانست. آبشارهایی هیجان انگیز با استخرهایی طبیعی و بکر که این استان را تبدیل به یکی از پرطرفدارترین استان ها برای تماشای آبشار کرده است. آبشار بیشه که از معروف ترین آبشارهای ایران است، در لا به لای جنگل های بلوط قرار دارد. مسیری که به آبشار منتهی می شود، بسیار رویایی است و نکته مهم این که در اطراف آبشار امکانات مناسبی برای گردشگران قرار داده شده است. حتی در آنجا می توانید اسبی کرایه کنید و اسب سواری را نیز تجربه کنید. این آبشار و طبیعت اطراف آن فضای بسیار مناسبی برای پیک نیک و یک روز گذراندن در دل طبیعت است. در کنار رودخانه و آبشار، محلی برای برپایی کمپ وجود دارد.
برای تماشای آن می توانید به درود در استان لرستان و سپس به سپید دشت بروید و از نزدیک از آن لذت ببرید. برای رزرو هتل در لرستان به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه نمایید.
کبودوال
آبشار کبودوال، گلستان
آبشار کبودوال، یکی از آبشارهای خزه ای در ایران است. برای دستیابی به آن باید به استان گلستان و شهر علی آباد بروید. در جنوب شرقی علی آباد و در 5 کیلومتری آن آبشار در میان جنگل و در دامنه کوه زیبای هارون قرار گرفته است. آب آبشار زلال و شفاف است و جاری شدن آن در میان سکوت جنگل، حال و هوای شما را عوض می کند. در زیر آبشار حوضچه ای برای آبتنی و شنا در فصل مناسب وجود دارد. برای رسیدن به آبشار تقریباً 20 دقیقه پیاده روی لازم است. در نزدیکی محل آبشار امکانات رفاهی برای گردشگران مانند آلاچیق، پارکینگ، دستشویی و نمازخانه قرار دارد.
صرف نظر از آبشار، علی آباد گلستان همچون تکه ای از بهشت است و جاذبه های طبیعی بسیاری برای تماشا دارد. در اولین فرصت به رزرو هتل در علی آباد کتول بپردازید و از این همه زیبایی بهره مند شوید.
آبشار کمردوغ، کهگیلویه و بویر احمد
آبشار کمردوغ، کهگیلویه و بویر احمد
یکی از بلندترین آبشارهای ایران آبشار کمردوغ است. این آبشار 100 متر ارتفاع دارد و بسیار دیدنی و زیباست. آبشار در 15 کیلومتری شهر قلعه رئیسی از توابع کهگیلویه است و مسیر منتهی به آن دارای جاده های پیچ در پیچ بسیار زیبا در میان جنگل های بلوط است. رفته رفته به ارتفاع جاده افزوده می شود و در پایین دست جاده منظره خیره کننده ای از دره را مشاهده خواهید کرد.
آبشار کمردوغ در تمام طول سال آب دارد و علت نام آن سفید بودن آب است که آن را به دوغ تشبیه کرده اند. آبشار کمردوغ دارای فضای مناسب برای پیک نیک، راه دسترسی آسان و کمپینگ اقامتی برای رفاه حال توریست ها و طبیعت گردان است.
آبشار آق سو
آبشار آق سو
آبشار آق سو در مرز میان استان های خراسان شمالی و گلستان قرار گرفته است. ارتفاع این آبشار تقریباً 15 متر است و یکی از آبشارهای خزه ای است. این آبشار که درست قبل از تونل گلستان قرار گرفته است، بسیار زیبا و پرطرفدار می باشد. برای رسیدن به این آبشار باید ماشین را در کنار پل پارک کنید و یک پیاده روی سبک و رویایی از میان درختان جنگل به سوی آبشار داشته باشید.
مسیر رودخانه را باید از درون آب طی کنید تا به آبشار برسید. رودخانه به صورت طبیعی به شکل پله ای درآمده است. البته در کنار رودخانه راه باریکی برای گذر و رسیدن به آبشار وجود دارد ولی در برخی از قسمت های مسیر، لازم است که از میان آب عبور کنید. آق سو، کلمه ای ترکی و به معنای آب سفید است.
آبشار آق سو در تمام روزهای سال آب دارد. این آبشار یکی از تفریح گاه های مردم خراسان شمالی و گلستان است. از همان ابتدای مسیر که پیاده روی را آغاز می کنید، با جلوه های زیبای طبیعت همراه می شوید و در تمام طول مسیر از آن لذت خواهید برد.

آبشار زمرد نگین جنگل های گیلان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر