لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> غذا خوردن در استانبول|10 رستوران معتبر ترکی
غذا خوردن در استانبول

غذا خوردن در استانبول|10 رستوران معتبر ترکی

استانبول شهر ضد و نقیض هاست. این کلانشهر مدرن حس باستانی بودن را به شما منتقل می کند. برای مثال با رزرو هتل حمام خانه در استانبول می توانید از نزدیک شاهد گوهری باستانی بوده و بالعکس با رزرو هتل چراغان پالاس کمپینسکی در استانبول مدرنیته و تجمل گرایی را تجربه کنید. چنین تقابلی در ایران نیز وجود دارد. شهر تهران نماد این تناقضات است. با رزرو هتل در تهران می توانید این تناقضات را لمس کنید. هتل پارسیان اوین و هتل لاله تهران نمونه هایی از هتل هایی هستند که مدرنیته و قدیمی بودن را می توان در کنار هم درک کرد. احتمالا بعد از بازدید از معماری تحسین برانگیز و باشکوه و بازارهای رنگی دلتان چیز خوشمزه ای بخواهد. استانبولی ها لیستی از ده رستوران معتبر را منتشر کرده اند که قطعا باب میل اشتهای شماست.
1. چشیدن کبابی آبدار در گولر اوکباشی هربیه

این رستوران بریانی دنج از زمان افتتاح خود در سال 1981 توسط یک خانواده مدیریت می شود. قسمت عمده گوشت مورد نیاز این رستوران از مزرعه خانوادگی تامین میشود. محلی ها معتقدند تمامی غذاهای منو مزه ای شگفت انگیز و فراموش نشدنی دارند.
نکته خاص: کباب کوبیده با پسته یا همان fıstıklı kebap این رستوران بسیار مشهور است.

2. چشیدن مزه ای مربوط به پیشینه ی تاریخی استانبولی ها در رستوران آسیتان
رستوران آسیتان

در آسیتان خوراکهای خوشمزه مربوط به دوران عثمانی سرو می شود. در این رستوران از طرز تهیه و روشهای آشپزی اصیل استفاده می شود و در نتیجه مهمانها همان طعم اصلی را خواهند چشید که محلی ها 500 سال قبل تجربه می کردند. البته قابل درک است که تعداد اندکی از طرز تهیه ها کمی تغییر داشته اند زیرا بعضی از مواد اولیه دیگر قابل دسترس نیستند. راهنمای محلی ما معتقد است که در این رستوران شما چیزهای زیادی در مورد فرهنگ عثمانی یاد خواهید گرفت و حس بودن در زمان گذشته به شما دست خواهد داد.

3. لذت بردن از صبحانه ترکی مفصل در کافه کال
 کافه کال

قطعا بهترین گزینه برای لذت بردن از یک صبحانه خوشمزه در صبح یک شنبه، کافه کال است. این کافه مشرف بر بسفروس سیتی با چشم اندازی شگفت آور، صبحانه ترکی مفصلی را سرو می کند. محلی ها هیچ وقت این کافه را با شکم خالی و یا ترشرویی ترک نمی کنند.

4. امتحان کردن کوفته های ترکی در رستوران مانتیچی
مانتیچی

این رستوران متخصص پخت مانتی یکی از معرف ترین غذاهای ترکی است. این غذا در واقع کوفته گوشتی است که با ماست سیر، رب گوجه و کره سرو می شود. مانتیچی رستوران تقریبا کوچکی است و تنها 10 میز دارد، ولی غذای شما خیلی سریع حاضر می شود. تنها سه دقیقه برای پخت کوفته های شما وقت نیاز است.

5. تجربه کردن مزه قدیمی مربوط به دوران عثمانی در رستوران سیبالیکاپی بالیکچیسی
 رستوران سیبالیکاپی بالیکچیسی

در این رستوران مخصوص سرو ماهی، غذاهای قدیمی عثمانی با شگردی مدرن تهیه می شود. گرچه قیمتها در این رستوران بالاست ولی بقدری غذاهای آن شگفت انگیز و خوشمزه است که ارزش خرج کردن چند یورو بیشتر را دارد. توجه داشته باشید که این رستوران مکان چندان بزرگی نیست و اگر بدون رزرو میز به آنجا بروید احتمالا با مشکل روبرو می شوید. اگر قصد دارید جمعه شب یا یک شنبه شب به این رستوران بروید حتما از قبل میز رزرو کنید.

6. توقف در ایستگاه قطار و رستوران حیدرپاشا گار لوکانتاسی
حیدرپاشا گار لوکانتاسی

این رستوران معروف در ایستگاه قطار قدمتی 110 ساله دارد. در این رستوران غذاهای ترکی ، یونانی و نوشیدنی خاص سرو می شود. راهنمای محلی ما پیشنهاد داد که بهتر است عصرها سری به اینجا زده و بجای سفارش غذای اصلی چند میان وعده مختلف با نوشیدنی خود سفارش دهید.

7. امتحان انواع غذاها در رستوران وارکا آنتاکیا لذتلری
1683280466 40 غذا خوردن در استانبول10 رستوران معتبر ترکی

اگر دوست دارید غذاهای مختلف ترکی را یکجا امتحان کنید، رستوران وارکا بهترین گزینه است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای آنتاکیایی، استانی در جنوب ترکیه را امتحان کنید. وارکا در انتهای کوچه ای بن بست و به دور از هیاهو و شلوغی خیابان استقلال قرار دارد. کارکنان این رستوران بسیار خوشرو وصمیمی هستند و زبان انگلیسی آنها نیز خوب است پس نیازی به دیکشنری ترکی خود ندارید.

8. چشیدن مزه غذای چرکسی در رستوران فیچین
1683280467 141 غذا خوردن در استانبول10 رستوران معتبر ترکی

منوی غذای رستوران فبچینی شامل غذاهای ترکی و نیز وعده های مخصوص چرکسیی ( فرقه ای از سنی ها) است. محلی ها این رستوران را دوست دارند زیرا در آن مانتی سیرکی سرو می شود که با گوشت یا سیب زمینی سرو می شود.

9. گذشتن از کباب و امتحان غذایی جدید در رستوران هایوور
اگر بقدر کافی کباب خوردید و دوست دارید غذایی جدید را امتحان کنید مستقیما به رستوران هاییوور بروید.در این رستوران غذاهای خاص و خوشمزه ای همچون سوپ کال (کارالاهانا کورباشی)، برنج با ماهی کولی ( هامشی پیلاوی)، لوبیای چایلی ( چایلی فاسولیسی)، نان ذرت (میسیر اکمگی) و پیتای پر شده ( کارادنیز پیدسی) سرو می شود که همگی متعلق به منطقه دریای سیاه هستند. قیمت غذاهای این رستوران نسبتا معقول و بصرفه هستند.
10. غذاهای خاص گیاهخواران در رستوران زنجفیل
1683280467 717 غذا خوردن در استانبول10 رستوران معتبر ترکی

این رستوران یکی از سالم ترین و قدیمی ترین رستورانهای گیاخواری در استانبول است. انها از دستور تهیه های خاص خود استفاده کرده و بهترین بخش های مزه های غربی و شرقی را با هم ترکیب می کنند. در این رستوران نان مخصوص پخت شده ودر پخت غذاها از گیاهان و سبزیجات فصلی استفاده می شود.

جشنواره ی خرید استانبول
ادامه مطلب
5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر