لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> معرفی هتل هما تهران | هتل شرایتون روزهای دور
معرفی هتل هما تهران

معرفی هتل هما تهران | هتل شرایتون روزهای دور

هتل هما تهران یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های 5 ستاره پایتخت است که تحت نظر هتل‌های زنجیره‌ای هما فعالیت می‌کند. هتل‌های هما در شهرهای بزرگی همچون مشهد، شیراز، بندرعباس و تهران در سالهای دور ساخته شده‌اند و در ابتدا تحت عنوان هتل شرایتون فعالیت می‌کردند. در ادامه، علت تغییر نام هتل هما تهران را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.
هتل هما با وجود اینکه یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های پایتخت است، اما همیشه جزو بهترین هتل های تهران به شمار می‌رود. این هتل در منطقه‌ی ونک واقع شده و از نظر جغرافیایی و آب و هوایی موقعیت بسیار خوبی دارد. منظره اتاق‌های این برج بلند از یک طرف ویو شهر و از طرف دیگر کوه‌های زببای رشته کوه البرز است. اگر شما هم قصد رزرو هتل همای تهران را دارید، برای آشنایی بیشتر با امکانات و شرایط اتاق‌های آن حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

تاریخچه هتل هما تهران

هتل هما تهران اولین بار در سال 1352 توسط یک تیم آمریکایی ساخته شد. معماری این هتل در آن سال‌ها جزو مدرن‌ترین و خاص‌ترین معماری‌های جهان بود و نظیر آن در خاورمیانه وجود نداشت. هتل هما اولین بار به نام هتل شرایتون فعالیت خود را آغاز کرد و زیر مجموعه هتل‌های بین المللی شرایتون بود.
شرایتون جزو یکی از معروف‌ترین برندهای هتل سازی در دنیا بود که اولین بار در سال 1937 هتل‌های زنجیره‌ای را در کشور آمریکا احداث کرد. روند رشد ساخت این هتل‌ها روز به روز گسترده‌تر میشد، تا اینکه نوبت به ایران و خاورمیانه رسید. اولین هتل‌های شرایتون در ایران در شهرهای تهران و مشهد ساخته شدند.
بعد از سال 1357 و انقلاب ایران، به دلیل اینکه مالکان هتل شرایتون آمریکایی بودند، هتل به تصرف درآمد و بعد از آن تحت عنوان هتل هما به فعالیت خود ادامه دارد و مدیریت آن به شرکت هواپیمایی ایران یعنی هما سپرده شد. نه تنها هتل شرایتون تهران، بلکه دیگر هتل‌های شرایتون که در شهرهای دیگر بودند نیز به همین منوال تغییر رویه دادند.
در سال 1391 سازمان تامین اجتماعی ایران مالکیت 100 درصدی مجموعه هتل‌های هما را خریداری کرد و تا به امروز آن را نگه داشته است. در حال حاضر مالک اصلی هتل‌های زنجیره‌ای هما در ایران، سازمان تامین اجتماعی می‌باشد و تمامی درآمد آن به شرکت اختصاص می‌یابد.

سبک معماری هتل هما تهران

آسانسور هتل هما تهران
هتل هما تهران تنها یک برج 16 طبقه بلند در قلب تهران نیست. معماری این هتل با وجود اینکه سالها از احداث آن گذشته است، باز هم در نوع خود منحصر به فرد است. همانطور که گفتیم هتل هما در ایران توسط آمریکایی‌ها طراحی و ساخته شد. شرکتی به نام «الربی بکت» که تحت نظر معماری چیره دست به نام «ولتون بکت» تاسیس شده بود، این هتل ها را طراحی می‌کرد.
سبک معماری مدرن جزو سبک‌هایی بود که در آن زمان هنوز ناشناخته بود؛ اما خیلی زود مورد توجه قرار گرفت. شرکت بکت جزو اولین نفراتی بودند که این سبک را در طراحی و ساخت هتل‌ها استفاده کردند و بسیار نیز موفق بودند. همین مسئله باعث شد که آنها به سرعت در سراسر دنیا شناخته شوند و در بسیاری از شهرهای جهان به هتل سازی بپردازند.

هتل هما تهران کجاست؟

آدرس هتل هما تهران واقع در میدان ونک، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان شهید خدامی می‌باشد. این هتل از نظر موقعیت جغرافیایی، بسیار فوق‌العاده است. خیابان ولیعصر به نوبه‌ی خود یکی از جاذبه‌های شهر تهران محسوب می‌شود و یکی از زیباترین خیابان‌‌های پایتخت به شمار می‌رود.

اتاق های هتل هما تهران

سوئیت رویال هتل هما تهران سوئیت‌ها و اتاق‌هایی که هتل هما برای مهمانان خود در نظر گرفته است، بسیار متنوع می‌باشند. اتاق یک تخته اقتصادی، اتاق دو تخته اقتصادی، اتاق دو تخته برای یک نفر، اتاق دو تخته دبل، اتاق دو تخته توئین، سوئیت معمولی برای دو نفر، اتاق دو تخته دبل هما کلاس، اتاق دو تخته توئین هما کلاس، سوئیت هما کلاس برای دو نفر، سوئیت رویال برای دو نفر و سوئیت جونیور از جمله اتاق‌های این هتل 5 ستاره هستند که لذت اقامتی دلپذیر را به مهمانان عرضه می‌دارند. در این بخش به امکانات و تفاوت اتاق‌های متنوع هتل می‌پردازیم.
اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل پنج ستاره هما در بین طبقات یک تا 16 پراکنده شده‌اند و برخی از آنها ویو رو به شهر، برخی رو به کوه‌های پایتخت و برخی دیگر رو به حیاط زیبا و باصفای هتل دارند. اتاق‌های هتل امکان اضافه کردن ظرفیت اضافه را ندارند؛ در نتیجه هنگامی که اتاق خود را رزرو می‌کنید، به این نکته دقت داشته باشید و متناسب با تعداد نفرات، سوئیت یا اتاق مورد نظرتان را رزرو نمایید.

سوئیت رویال هتل هما

سوئیت رویال یکی از مجلل‌ترین سوئیت‌های هتل هما است و تمامی انتظاراتی که از چنین سوئیتی انتظار می‌رود را برآورده می‌کند. سالن نشیمن سوئیت به صورت مجزا بوده و با مبلمان چستر دیزاین شده است. میز نهارخوری 6 نفره نیز در این سالن نشیمن قرار دارد. اتاق خواب سوئیت رویال دارای یک تخت دبل و یا توئین است و ابعاد تخت‌های آن به ترتیب 200*180 و همینطور 200*100 می‌باشد.
دیگر امکانات سوئیت رویال هتل هما عبارت‌اند از حمام وان دار به علاوه سرویس بهداشتی فرنگی، سیف باکس، میز آرایش، سیستم ماهواره، چای و قهوه رایگان و … . این سوئیت بسیار مجهز بوده و تمامی وسایل آن به روز و مدرن هستند.

سوئیت جونیور هتل هما تهران

سوئیت جونیور به اندازه سوئیت رویال هتل، شیک و مجلل نیست؛ اما امکانات آن بسیار خوب است. سوئیت جونیور برای سفرهای کاری، خانوادگی و تفریحی چند روزه پیشنهاد می‌شود؛ زیرا تمامی امکانات یک خانه نقلی را دارا می‌باشد.
سیستم سرمایش و گرمایش پیشرفته، یخچال، دستگاه چای ساز و قهوه ساز، میز آرایش، مبلمان 5 نفره، تلویزیون، میز مطالعه و … از جمله امکانات رفاهی سوئیت جونیور می‌باشد. پرده‌های این اتاق به اندازه کافی زخیم هستند و جلوی وارد شدن نور شدید آفتاب را می‌گیرند.

اتاق توئین هما کلاس

اتاق توئین هما کلاس یکی از بهترین اتاق‌های هتل است که دیزاین داخلی اختصاصی دارد. رنگ‌های به کار رفته برای روتختی، پرده، مبلمان و … با یکدیگر کاملا هارمونی داشته و از رنگ‌های فیروزه‌ای، شکلاتی و سفید در آنها استفاده شده است. برخی از امکانات این اتاق‌ها عبارت اند از: میز آرایش، میز تحریر، مبلمان، سیف باکس، دراور، کمد دیواری، یخچال، دستگاه چای ساز، تلویزیون، بالکن، سیستم تهویه هوا، سیتم سرمایش و گرمایش مناسب، حمام به دو صورت وان و دوش.

اتاق دبل هما کلاس

مبلمان چستر سوئیت‌های هتل هما تهران اتاق دبل هما کلاس نیز مانند اتاق توئین هما کلاس، سبکی کلاسیک و طراحی اختصاصی دارد و در تمامی امکانات و مزیت‌ها مشترک می‌باشد. تنها تفاوت این اتاق با اتاق توئین تخت دو نفره آن است که برای زوجین گزینه مناسبی می‌باشد.

اتاق سوئیت هما کلاس

سوئیت‌های هما کلاس جزو واحدهای لوکس هتل محسوب می‌شوند و امکانات و دیزاین اختصاصی دارند. مبلمان و وسایل به کار رفته در این سوئیت‌ها کاملا سفارشی و منحصر به فرد می‌باشند. شما می‌توانید از وان‌ مجهز سوئیت بهره‌مند شده و یک حمام به یاد ماندنی را تجربه کنید. اگر به دنبال آرامش و راحتی بی نهایت هستید حتما این واحدهای اقامتی را مدنظر داشته باشید.

اتاق‌های ساعتی هتل هما

اگر تنها برای چند ساعت قصد دارید تا در یک هتل اقامت داشته باشید، حتما سری به هتل هما تهران بزنید. تعدادی از اتاق‌های هتل همای تهران برای مهمانانی در نظر گرفته شده است که فقط چند ساعت نیاز به استراحت دارند و نمی‌خواهند هزینه یک شبانه‌روز را به طور کامل پرداخت نکنند.
اتاق‌های ساعتی هتل هما از ساعت 8 صبح تا 8 شب قابل رزرو کردن هستند و تمامی امکاناتی که ممکن است به آنها احتیاج داشته باشید در داخل اتاق تعبیه شده‌اند. چیدمان ساده این اتاق‌ها باعث می‌شود تا شما چند ساعتی را که در هتل اقامت دارید، به راحتی استراحت کنید.

اتاق دو تخته تویین هتل هما

اتاق توئین هتل هما تهران
اتاق‌های دو تخته هتل همای تهران، 15 متر مربع مساحت دارند و چیدمان آن بسیار ساده است. دو تخت یک نفره استاندارد در ابعاد 190*97 در اتاق قرار دارند و در اغلب موارد امکان اضافه کردن تخت اضافی در این اتاق‌ها به دلیل کوچک بودن اتاق وجود ندارد.
ویو این اتاق‌ها در اکثر مواقع رو به باغ حیاط هتل و یا شهر تهران است. شما هنگام رزرو می‌توانید ویو اتاق خود را انتخاب نمایید و دغدغه‌ای از این بابت وجود ندارد. اتاق‌های تویین در تمامی طبقات هتل پراکنده شده‌اند. در مواقع غیر پیک شما می‌توانید طبقه اتاق خود را نیز انتخاب نمایید.

اتاق دو نفره دبل هتل هما

اتاق دو نفره دبل هتل هما تهران نیز مانند اتاق‌های تویین است که در بخش قبلی به شما معرفی کردیم. تنها تفاوت آن وجود یک تخت دو نفره به جای دو تخت یک نفره است. در فضای ساده اتاق انواع امکاناتی که مهمان به آنها نیاز پیدا می‌کنند، مانند: دوش، سرویس بهداشتی فرنگی، سیستم ماهواره، تلویزیون، میز آرایش، سیستم سرمایش و گرمایش مدرن وجود دارد. کف این اتاق‌ها با مرغوب‌ترین موکت‌ها به طور کامل پوشانده شده است.

کافی شاپ هتل هما تهران

اگر دنبال فضایی کلاسیک و دنج هستید، حتما به کافی شاپ هتل هما سری بزنید. کافی شاپ هتل همای تهران هنوز هم حال و هوای دهه 50 را دارد و شاکله و سبک خود را همچنان حفظ کرده است. فضایی شیک و نوستالژی که شما به زمان‌های دور می‌برد و حسی خوشایند در شما ایجاد می‌کند. مبلمان راحت و زیبا، شما را برای گذراندن چند ساعتی در این کافی شاپ وسوسه می‌کند. کافی شاپ هتل هما تهران با ظرفیت 60 نفره خود به تمامی مراجعین خدمات ارائه می‌دهد و منحصرا در اختیار مهمانان هتل نیست.

رستوران هتل هما تهران

1683378298 383 معرفی هتل هما تهران هتل شرایتون روزهای دور هتل هما ونک تهران دارای 3 رستوران مجزا و مجلل است که در این بخش به معرفی آنها می‌پردازیم. یکی از بهترین رستوران‌های هتل، رستوران روباز آن است که در کنار استخر دلفین و در محوطه‌ی باز هتل قرار دارد. این رستوران نیز مانند کافی‌شاپ پذیرای تمامی مهمانان است و افرادی که از بیرون نیز به هتل مراجعه می‌کنند، می‌توانند از فضا و غذاهای خوشمزه آن بهره‌مند شوند.
اگر به دنبال غذا خوردن در ارتفاع با ویو شهر در شب‌های تهران هستید، بایستی به طبقه 16 ام هتل و رستوران هما کلاس بروید. تمام شهر تهران در این رستوران زیر پای شماست و احساس وصف ناپذیری در شما ایجاد می‌کند. تمامی اتوبان‌ها، چراغ‌های ماشین‌ها و پویایی پایتخت را با یک نظر می‌توانید مشاهده کنید. دیگر رستوران هتل به نام گلستان در طبقه منفی یک قرار دارد. شما می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را با بهترین کیفیت در این رستوران‌ها میل کنید.

دیگر خدمات هتل هما تهران

استخر هتل هما تهران هر آن چیزی که شما از یک هتل 5 ستاره انتظار دارید، با بهترین کیفیت در هتل هما تهران به شما ارزانی می‌شود. یکی از مزایای بسیار مهم هتل‌های پنج ستاره امکانات رفاهی آنها هستند. هتل همای تهران با اینکه در دهه 50 ساخته شده است؛ اما از حیث امکانات و خدمات رفاهی بی رقیب می‌باشد.
شما با حضور در این هتل اصلا حس قدیمی‌ بودن پیدا نخواهید کرد؛ زیرا تمامی بخش‌ها دائما به روز و مجهز شده‌اند و هیچ گونه کم و کاستی وجود ندارد. امکانات تفریحی و ورزشی هتل هما شامل مجموعه آبی، زمین تنیس و سالن بدنسازی می‌باشد و شما با خیال راحت می‌توانید از آنها استفاده کنید.
آب استخر سرپوشیده هتل توسط به روزترین سیستم‌های میکروب زدایی تسویه می‌شود. خدماتی مانند سونای خشک و بخار، تونل مه، جکوزی و ماساژ نیز در این مجموعه به مهمانان ارائه می‌شود. خبر خوب این است که شما برای استفاده از این امکانات لزوما نباید در این هتل اتاق رزرو کرده باشید.

اماکن دیدنی و تفریحی نزدیک هتل هما تهران

راهروی هتل هما تهران هتل هما تهران در یکی از بهترین خیابان‌های پایتخت یعنی خیابان ولیعصر قرار دارد و موقعیت جغرافیایی بسیار خوب آن باعث شده تا به مکان‌های مهم تهران دسترسی مناسبی داشته باشد. برخی از مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:
فاصله هتل تا فرودگاه امام خمینی 60 دقیقه
فاصله هتل تا فرودگاه مهرآباد 30 دقیقه
فاصله هتل تا ایستگاه راه آهن 40 دقیقه
فاصله هتل تا نمایشگاه بین المللی 5 دقیقه
فاصله هتل تا سالن اجلاس سران 10 دقیقه
مراکز خرید بسیار خوب، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های خیابان ولی عصر نیز قابل چشم پوشی نیستند. تمامی افرادی که برای تفریح به تهران سفر می‌کنند، حتما به خیابان ولی عصر سر میزنند. اقامت در هتل هما تهران می‌تواند به دلیل نزدیک بودن این هتل به این موارد، خاطره سفر را برای شما دلچسب‌تر نماید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
7 مورد از بهترین هتل های شهر مسکو
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر