لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> مناطق دیدنی آفریقا
مناطق دیدنی آفریقا

مناطق دیدنی آفریقا

آفریقا سومین قاره جهان از نظر وسعت و اولین سکونت گاه بشر است، با قدمتی باور نکردنی و فرهنگی اصیل و غنی با تاریخی سراسر فراز و فرود و جاذبه های بی نظیر طبیعی و تاریخی و فرهنگی. اما سوالی که مطرح می شود این است سفر به آفریقا مناسب حال چه گردشگرانی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم سفر به آفریقا برای هر کسی که عاشق سفر کردن است مناسب است. آفریقا با غنی ترین گونه های جانوری و گیاهی خود قلب تپنده حیات وحش جهان است و بهشتی موعود برای سافاری و طبیعت گردی است. اگر قصد اقامت در طبیعت منحصر بفرد آفریقا را داشته باشید می توانید رزرو آنلاین هتل انجام دهیدیا در یکی از اقامت گاه های بوم گردی لوکس در دل طبیعت اقامت کنید و صبح که از یک خواب خوب بیدار شدید چشم در چشم یک فیل زیبا یا یک زرافه بازیگوش شوید.

کهن ترین قاره جهان با غنی ترین تاریخ و فرهنگ بومی برای گردشگرانی که که به دنبال فرهنگ های جذاب بومی هستند نیز مقصد ایده آلی است. پوشش منحصربفرد مردمان آفریقا، در کنار آداب و رسوم عجیب و غریب و موسیقی های جذاب محلی و غذاهای بومی و منحصربفرد قبایل آفریقا نمایان گر کامل آداب و رسوم کهن مردمان آفریقاست. اگر قصد سفر برای استفاده از
آفریقا سرزمین لبخند های سفید
تفریحات آبی یا غیر آبی را داشته باشید آفریقا با تنوع بالای تفریحاتش در دامان طبیعت بکر و دست نخورده اش گزینه مناسبی است. در این مقاله قصد داریم تا همچون نیل جاری در روح آفریقا سفری به گوشه و کنار این قاره دوست داشتنی داشته و از میان جاذبه های متعدد آفریقا فقط به چند مورد سفر کنیم.
آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا
در نگاه اول این اعجاز الهی بر روی زمین شما را میخکوب خواهد کرد. شاید محو زیبایی دلربایش شده باشید که قبلا نظیرش را درک نکرده اید و شاید عظمت این تابلوی بی نظیر شما را متحیر کرده است. هر احساسی که داشته باشید بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی که بر حیرتتان فائق می آیید، هیجانی غیر قابل وصف تمام وجودتان را فرا می گیرد. صدایی مهیب در آمیزه ای از تصویری بی بدیل که حس هیجان خفته روحتان را بیدار می کند. اینجا آبشار ویکتوریا است، که مردم محلی آن را آبشار موسی اوآتونیا به معنای رودی که می غرد می نامند. بهشتی غیر قابل وصف که بیشتر حضورش در قاره خشک و کم جان آفریقا حیرت انگیز است. ویکتوریا در مرز زیمباوه با زامبیا و بر روی رودخانه زامبزی قرار دارد.
آبشار ویکتوریا
سرعت سقوط قطرات آب به قدری بالاست که وقتی به پایین آبشار می رسد منفجر شده و به هزاران قطره کوچک تر تقسیم می شود و بر اثر برخورد نور خورشید با این قطرات آب چندین رنگین کمان زیبا همزمان شکل می گیرد. وجود مه و ابر بر روی آبشار آن هم تا ارتفاع چهارصد متری بر زیبایی هر چه بیشتر این آبشار حیرت-انگیز می افزاید. گاه شب هنگام هم اگر نور ماه کامل باشد رنگین کمان های شبانه را نیز می توانید در متن آبشار ببینید. اگر سطح آب پایین بیاید می توانید در استخر شیطان آب تنی کنید اما اگر سطح آب بالا باشد در آبشار سقوط خواهید کرد. قایق سواری در رودخانه زامبزی آن هم در جوار کروکودیل ها و اسب های بامزه آبی و مشاهده ابهت ویکتوریا از پایین لذتی آنچنان وصف نشدنی دارد که همه ساله گردشگران زیادی را از تمام نقاط جهان به خود می خواند. زیپ لاین بر فراز ویکتوریا از هیجان انگیزترین تفریحات این منطقه از آفریقای زیباست. بی شک سفر به آفریقا بدون بازدید از ویکتوریا ناتمام است.

دریاچه ناکارو

دریاچه ناکارو

مقصد سفر این بار کنیا، کشوری در شرق آفریقای کبیر است. دریاچه ناکارو در پارک ملی ناکارو در صد و چهل کیلومتری نایروبی پایتخت قرار دارد. در دل این پارک زیبای حیات وحش و در بتن جنگلی سحرانگیز با آبشارهای زیبا و شور انگیز ریاچه ای بی نهایت زیبا قرار دارد که در اولین نگاه ظرافتش دل شما را خواهد برد. اولین و بارزترین و چشم نوازترین صحنه ای که در دریاچه ناکارو شما را متحیر می کند و دلتان را می رباید، هزاران هزار فلامینگوی زیبای صورتی است که رنگ و روی صورتی ملوسشان رنگ دریاچه را نیز عوض کرده است و هیجانی وصف ناپذیر بر قلب بیننده وارد می کنند. این صحنه جزو زیباترین صحنه های حیات وحش در دامان طبیعت آفریقاست. از زیبایی وصف ناپذیر فلامینگوها و دریاچه که بگذریم کنیا و این پارک ملی بهشت سافاری است. این پارک برای کرگدن های سفید و سیاه بسیار مطبوع است و البته پلنگ، شیر و زرافه سایر ساکنین این پارک ملی هستند که دیدنشان شما را سر ذوق خواهد آورد. البته باید مراقب باشید چرا که مارهای پیتون بازیگوش در گوشه و کنار این پارک در خیز و حرکت هستند و شاید در مسیر حرکتتان مار پیتونی را ببینید که از درخت آویزان شده است. اگر شانس بیاورید جدال جذاب یک شیر با آهو یا حتی یک ایمپالا را از نزدیک ببینید. مطمئن باشید این پارک ملی شما را در هیجان وصف ناپذیرش حل خواهد کرد.
بیشتر بخوانید:
ماداگاسکار، خیابان بائوباب

ماداگاسکار، خیابان بائوباب
ماداسگار در سواحل جنوب شرقی آفریقا، سرزمین شگفتی هاست و در وسعت محدودش آنقدر شگفتی و تنوع جای داده است که برخی آن را قاره هشتم می نامند. جزیره ای که به کتابی قطور و جذاب می ماند و خواننده را حتما تا آخر کتاب پا به پای خود نگاه می دارد. جزیره ای جذاب با مردمی جذاب تر که فرهنگ و تاریخ و پوشش و زندگی روزمرشان همه و همه شما را از این که به ماداگاسکار سفر کرده اید خشنود خواهد کرد. اما در میان زیبایی های بی نهایت این جزیره وانیلی و در میان امپراطوری لمورهای بامزه، ما فقط به یکی از جاذبه های دیدنی ماداگاسکار اسرار آمیز سر می زنیم. خیابان معروف بائوباب که در منابه ماداگاسکار قرار دارد و فکر می کنم بامزه ترین خیابان در نوع خود باشد. در دوطرف این خیابان درختان غول پیکر و به معنای تمام خاص و زیبا قرار دارند که بائوباب نامیده می شوند و این خیابان هم به دلیل حضور این درختان هزار ساله جذاب به این نام خوانده می-شود. بائوباب درخت زیبایی است که به درخت وارونه شهرت دارد چرا که با شروع برگ ریزان ظاهر درخت به شکلی در می آید که انگار ریشه هایش به سمت آسمان است. بازدید از این خیابان استثنایی را در کنار دیگر زیبایی های منحصربفرد جزیره را از دست ندهید.

دریاچه مالاوی

دریاچه مالاوی
مالاوی سومین دریاچه بزرگ آفریقا و اولین دریاچه آب شیرین جهان با آبی بسیار زلال است. مالاوی در مرز سه کشور آفریقایی و در جنوب شرقی آفریقا قرار دارد و با عمر پنج میلیون ساله اش یکی از قدیمی ترین دریاچه های جهان است.
دریاچه مالاوی
اما آن چه مالاوی را در لیست جاذبه های این مقاله قرار داده است تنوع بالای ماهی های شناور در آن است. مالاوی در بین جهانیان به عنوان بزرگترین و زیباترین آکواریوم جهان شناخته شده است که دنیایی از رنگ ها را در خود جای داده است. عقاب های ماهی خوار و کروکدیل ها هم از جذابیت های این دریاچه بسیار زیبا هستند.

چشم آبی ساهارا

چشم آبی ساهارا
شهرت ساهارا در کشور موریتانی به سوزان بودن آن است. وسیع ترین بیابان دنیا که شاید اصلا باور نکنید زمانی شاهد بارش برف فراوانی بوده اما به یک باره ورق برگشته و سرزمین آباد آن دوران به بیایان خشک و سوزان این روزها مبدل شده است. آن چه در این بیابان تبدیل به پدیده حیرت انگیز این روزها شده است، جاذبه ای است که بیشتر فضانوردان آن را کامل و بی نقص رؤیت کرده اند. پدیده ای چهل کیلومتری در پهنه قهوه ای رنگ ساهارا در پوششی از شن های زرد و قرمز و رسوبات آبی و سفید نمک که با رنگ دلفریب آبی به نام چشم آبی ساهارا شناخته می شود. وقتی به تصاویر چشم ساهارا می نگرید حسی غریب تمام وجودتان را در برمی گیرد و انگار موجودی وهم آلود با چشمی خیره کننده به شما خیره شده است. این چشم زیبا که محصول تغییرات زمین است از چند خندق با طول و عمق متفاوت تشکیل شده است. اما آن چه در ابتدای امر برای همه کارشناسان حیرت آور بود شباهت عجیب این چشم زیبا به گفته های افلاطون درباره سرزمین اسرار آمیز آتلانتیس است، دو دایره زمینی و سه دایره آبی هم مرکز آن هم در نزدیکی رشته کوه های اطلس هستند. این سرزمین در میان بومیان زیاد خوشنام نیست و برایشان به مانند سرزمینی نفرین شده است و دلیلش بیشتر کوهی با جاذبه آهن ربایی قوی است که تمام مسیریاب ها را از کار می اندازد و سبب سردرگمی می شود و رنگی مایل به آبی دارد. چشم آبی ساهارا در رنگ آمیزی منحصربفردش در صحرای ساهارا، در کنار تپه هایی قرار دارد که چیزی در حدود نودونه میلیون سال قدمت دارند.

کوچ بزرگ

کوچ بزرگ
برای عشاق ماجراجویی و برای طالبان هیجان، برای علاقمندان سافاری و حیات وحش، برای کسانی که عاشق طیبعت گردی هستند و برای آدم هایی که افسانه های آفریقا برایشان جذاب است و کوله بارشان را برای سفر به ناشناخته ها بسته اند باید بگوییم بهترین مقصد ممکن تانزانیا و کنیاست. شاید شما هم بارها در مستند حیات وحش کوچ بزرگ و دسته جمعی گورخرها، کرگدن ها، فیل ها و شیرها را دیده باشید.
این کوچ عظیم در محدوده این دو کشور زیبا اتفاق می افتد، واقعه هیجان انگیزی که هر بیننده ای را سر ذوق می آورد هر ساله گردشگران فراوانی را جذب خود می کند. سافاری و گشت و گذار در حیات وحش استثنایی این منطقه تجربه منحصر بفردی است که مشابه آن در جای دیگری اتفاق نمی افتد. اگر سری به تانزانیا زدید قطعا به کلیمانجارو نیز خواهید رفت. کلیمانجارو بلندترین قله ی آفریقاست.

نیرانگونگو

نیرانگونگو
در کشور کنگو یک آتشفشان فعال قرار دارد که بیشتر شهرتش به راه انداختن دریاچه گدازه ای است که در عین ترسنا ک بودنش بی بدیل و زیباست. این دریاچه گدازه بر پهنه کوه با شیب خیلی تند جاری می شود و به همین دلیل سرعت فورانش بالاست. این پدیده زیبا و حیرت انگیز هر چند سال یک بار ظاهر می شود و در طول این زمان دوباره دریاچه شروع به شکل گرفتن می کند.

آبشار در دریا

آبشار در دریا
از قاره آفریقا فاصله گرفته و به دو هزار کیلومتر آن طرف تر درست در اعماق اقیانوس هند می رویم. در جزیره ای دور افتاده که حالا تبدیل به یک قطب گردشگری شده است پدیده ای خارق العاده وجود دارد. آبشاری در زیر آب های اقیانوس، پدیده ای چشم گیر و چشم نواز که حیرت هر بیننده ای را بر می انگیزد. اما آنچه در این گوشه هستی می بینید فقط توهم دیداری است که ناشی از رسوبات لجن و تغییرات زمین است که سبب به وجود آمدن چنین صحنه ای شده است. این پدیده زیبا آن قدر جذاب است که همه ساله گردشگران زیادی برای دیدنش به موریس می آیند. قایق سواری و بسیاری تفریحات دیگر نیز از جذابیت های این جزیره اسرار آمیز است. موریس در قلب اقیانوس هند تداعی گر بهشت موعود است. چشم و ذهنتان این سفر رویایی را تا ابد به یاد خواهند سپرد.

آبشار آتشگاه لردگان، بلند ترين آبشار ايران
ادامه مطلب

دریاچه رتبا
دریاچه رتبا
در کشور سنگال دریاچه ای وجود دارد که بیشتر شبیه یک نوشیدنی خوشمزه با طعم توت فرنگی است دریاچه رتبا در سی و پنج کیلومری داکا پایتخت سنگال قرار دارد.این دریاچه با عمق سه متر در نزدیکی اقیانوس اطلس قرار دارد و فقط چند تپه آن را از اقیانوس جدا کرده است.غلظت نمک در این دریاچه بسیار بالاست و جلبکی که دوست دار شوری است در این دریاچه به وفور یافت می شود. رنگ صورتی خیره کننده این دریاچه به سبب حضور این جلبک هاست.آن چه رتبا را جذاب تر می کند تغییر رنگش از صورتی به بنفش در طول روز است. وجود تپه های نمک سفید در داخل دریاچه صورتی بر زیبایی هر چه بیشتر آن افزوده است.

اگر دقت کرده باشید واژه ای که به تعداد زیاد درمتن تکرار شده است واژه حیرت انگیز است. این اتفاق تصادفی و یا حتی عمدی نیست. آفریقا به خودی خود آنقدر شگفت انگیز است که ناخودآگاه اولین واژه ای که در برخورد با هر یک از زیبایی های آن به ذهن متبادر می شود حیرت است.
دریاچه رتبا
حیرتی که پرده فقر، جنگ، قحطی، بیماری و استعمار را از چهره زیبای آفریقا کنار زده و به شما فرصت شناختن این قاره اصیل را می دهد. آن چه از زیبایی های این قاره کهن گفته شد، تنها بخش بسیار ناچیزی از گنج هایی است که در قلب آفریقا خفته است. از دماغه شمالی تا دماغه جنوبی، از شرقی ترین نقطه تا غربی ترین مکان آفریقا قدم به قدم شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر به آفریقا سفر کنید سال ها بعد برای کسی که مشتاق شنیدن خاطراتتان باشد آفریقا اولین قصه ایست که برایش تعریف خواهید کرد. فرصت سفر به این شگفتی اعجاب برانگیز را از دست ندهید. برای شناخت آفریقا سال ها زمان لازم است گرچه این امر برای همه گردشگران میسر نیست، بنابراین امیدوارم سفری هر چند کوتاه اما پر از تجربه ها و خاطرات خوب به این قاره اصیل و غنی داشته باشید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر