لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 دلیل برای دوست داشتن شهر برلین
10 دلیل برای دوست داشتن شهر برلین

10 دلیل برای دوست داشتن شهر برلین

مسلما برلین یکی از جذاب ترین شهرهای جهان است و دلیل این محبوبیت چیزی بیشتر از وجود آبجو و براتورست (سوسیس خام و پر ادویه از گوشت گوساله) در این شهراست. منظره هنری معروف در پایتخت کشور آلمان همراه با زندگی شبانه و فعال این شهر، ماهیت پر انرژی و درعین حال گرمی را به شهر می بخشد. شهردار سابق برلین، یک بار شهرش را ” فقیر اما جذاب خواند، پس می توان گفت برلین بخاطر داشتن محیط رمز آلود و جذاب افراد زیادی را از سراسر جهان جذب خود می کند و جمعیتی متنوع بالغ بر 3.6 میلیون نفر را گرد هم می آورد.

هنوز متقاعد نشده اید؟ یک سفر مجازی به بهترین مکان های این شهر بکنید و چند نمونه از دلایل محبوب بودن این شهر را کشف کنید.سپس با رزرو هتل در مقصد مورد نظر به دنیایی دیگر سفر کنید.

1. غذای خیابانی

در حالی که با اشاره به غذا در برلین تنها تصاویری از افراد با شلوارک چرمی که سوسیس و کلم ترش بین افراد پخش می کنند به ذهن خطور می کند، آشپزی در برلین به چیزی فراتر از غذاهای سنتی آلمان بر می گردد. در حقیقت بخاطر وجود جمعیت متنوع، غذاهای موجود بسیار متنوع هستند. غذاهای خیابانی در برلین شاهانه هستند و در سراسر شهر فروشگاه هایی وجود دارند. چه هوس باقلوای سنتی ترکی بکنید و چه خوراک سبکی مثل پیراشکی یا سمبوسه و یا همبرگر با نان گرد و رشته، غذاهای خیابانی در برلین میل شما را برآورده می کنند.

2. زبان

شاید کمی جانب دارانه باشد اما به نظر من فقط چند زبان جذاب مانند زبان آلمانی وجود دارد. زبان کلمات و عبارات بلند وغیر قابل تصور که به سادگی در زبان های دیگر قابل درک نیستند، زبان آلمانی خیلی جذاب است. لهجه برلینی یک گویش مخصوص است که شما در شهر آن را می شنوید و از تلفظ های مختلف لهجه براندنبورگ ( ایالت فدرال آلمان ) گرفته شده و عباراتی خاص برای خود برلین به وجود آمده است. در کافه های محلی برای صرف چای و کیک آلمانی دارای کشمش و گردو زمان کافی اختصاص دهید و همچنین یکی دو عبارت هم یاد بگیرید.

هنر خیابانی

3. هنر خیابانی

با منظره هنری پر شور و هیجان فوق الذکر، جای تعجب نیست که کارهای رنگارنگ از هنرهای خیابانی کل شهر را می پوشانند. صحنه های متفاوت نقاشی های دیواری اسپری شده که به صورت تصادفی طراحی شده اند نشان می دهد که هنر خیابانی این شهر نمود منحصر به فردی از فرهنگ زیر زمینی و فعال این شهر است. این هنرهای خیابانی به اندازه رنگارنگ بودنش چشمگیر نیز است و بسیاری از شاهکارهای هنری موجود در خیابان ها به شکل عکس های فوق العاده در اینستا موجود هستند. در شهر گشت بزنید و و به تنهایی یا همراه یک راهنمای تور اثرات هنری تاثیرگذار را کشف کنید و ببینید، این کار شما را به دل این شهر ناشناخته و کشف چیزهای عالی این شهر می برد.

دوچرخه

4. تعداد زیادی دوچرخه

یکی از ویژگی های جالب و خوب برلین فرهنگ دوچرخه سواری در آن است. این کار نه تنها تاثیر زیادی روی ظاهر محیط زیست دارد بلکه ماهیت مناسب بودن بودجه این کار، مزیت بزرگی برای جمعیت دانشجویی زیاد شهر است. با این حال، کلیشه معمول دوچرخه سواری ( یک سیستم حمل و نقل عمومی غیر قابل اعتماد ) در این شهر اعمال نمی شود چون طبق رسم معمول آلمان حمل و نقل عمومی بسیار کارآمد است و به این معنا است که با روشهای مختلف و قیمت ارزان می توان به تمام نقاط شهر رفت.
بیشتر بخوانید:

فرهنگ

5. فرهنگ

فرهنگ آلمان در سراسر جهان معروف است و سنت هایی چون جشنواره ی آبجو در ماه اکتبر دارد که در شهرهای سراسر این کره خاکی جشن گرفته می شود. با دارا بودن باغ های آبجو، موزه ها و گالری های هنری، برلین توانایی زیادی دارد تا همزمان هم برای گردشگران و هم مردم محلی همان فرهنگ آلمانی را ارائه دهد. برای تجربه همه چیز به طور همزمان، سری به مجتمع تفریحی و هنری Kulturbrauerei ( ترجمه تحت الفظی فرهنگ آبجوسازی ) بزنید که شامل بیش از 20 ساختمان و رستوران، مغازه، مرکز رقص، موزه و … است. آیا دنبال جایی یا چیزی هستید که ذاتا آلمانی باشد؟ به موزه Currywurst سر بزنید، اینجا جایی است که می توانید در حالی که روی نیمکتی به شکل سوسیس دراز می کشید، فرهنگ آلمانی را از نزدیک لمس کنید.
طبیعت

6. طبیعت
در حالی که بسیاری از شلوغ ترین شهرهای جهان جنگلی هستند، برلین بیش از 2500 پارک دارد یعنی دارای فضاهای آزاد و سبز بسیار زیادی است. اگر به دیدن آبشارهایی که به آرامی سرازیر می شوند علاقه دارید، به پارک ویکتوریا یا پارک پیروزی سر بزنید تا حس آرامش را تجربه کنید و بی قراری های روزهای شما بهبود یابد. اگر جایی می خواهید که بیشتر حال و هوای شهری داشته باشد به پارک Mauer سر بزنید که چون بخش سابق دیوار برلین بود، اینگونه نام گذاری شد. مهم نیست چه نوع پارکی را ترجیح می دهید، گزینه های فراوانی پیش روی شما است و شما می توانید جایی امن پیدا کنید که مناسب حال شما باشد.
وینتیج
7. مغازه های وینتج یا مغازه های لباس‌های تولید شده بین سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۸۰
این مغازه ها برای برلین همان حکم مغازه های جلاتو یا بستنی ایتالیایی را برای ایتالیا دارند، شهر پر از مکان های مد روز است و شما می توانید در این مغازه ها دنبال چیزهای برجسته و قدیمی بگردید. احتمالا جذاب ترین مغازه ها آن هایی هستند که به جای اینکه نرخ هر کالا را بطور جداگانه بپردازید، از طریق وزن کالا هزینه را پرداخت می کنید. PicknWeight چنین جایی است که هر طرفدار مد قدیمی احتمالا بخاطر پیدا نکردن یک یا چند چیز برای بردن به خانه دچار مشکل می شوند.
تفریحات شبانه
8. موزیک و تفریحات شبانه

فن آوری در اواسط دهه 1980 از شهر دیترویت آغاز شد و حدودا در اواخر دهه 80 به آلمان غربی رسید. به دنبال فروپاشی دیوار برلین، بسیاری از ساختمان ها و پناهگاه های متروکه به دست افراد جوان افتادند که در آن ها جشن برگزار کنند و راه برای ایجاد نوع جدیدی از کلوپ باز شود. صحنه های جشنی پدید آمد که بی وقفه در حال اجرا بود که آسایش و آزادی برلینی های که مجددا اتحاد کرده بودند را درگیر کرده بود. فن آوری و صحنه موسیقیایی الکترونیک ادامه دارد و به بخش اصلی فرهنگ برلین و تفریحات شبانه تبدیل شده است و مشتاقان موسیقی را از سراسر جهان جلب می کند.

مقرون به صرفگی

9. مقرون به صرفگی

احتمالا برلین ارزان ترین جایی نیست که تا به حال دیده اید اما اگر با شهرهایی مثل زوریخ و لندن مقایسه کنید، برلین خیلی مقرون به صرفه تر است. با سیستم حمل و نقل عمومی ارزان که می توانید به تمام نقاط شهر بروید و غذاهای قابل اعتماد که خیلی گران نیستند، در برلین ارزش پول شما بسیار زیاد است.
ساحل

10. ساحل
همیشه خوب است که هنگام دیدن یک شهر، منفعت دو حالته را به دست بیاورید. وقتی شلوغی زندگی شهری از حد می گذرد، می توانید برای آفتاب گرفتن، لمس شن و آرامش گرفتن به ساحل پناه ببرید. ساحل در Wannsee نه تنها مکانی فوق العاده برای استراحت است بلکه قطعا زیبا است و مکانی خوب برای عکس برداری است ( به خصوص در نزدیکی غروب آفتاب ).

20 مورد از زیباترین نقاط اروپا را بشناسید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر