لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ده موزه ی پر بازدید حال حاضر جهان
ده موزه ی پر بازدید حال حاضر جهان

ده موزه ی پر بازدید حال حاضر جهان

سالیان سال است که موزه ها منبعی از فرهنگ، تاریخ، دانش علمی و اشیاء باستانی بوده اند. با افزایش مسافران و پیشرفت گردشگری، همه ساله شاهد رشد تعداد علاقه مندان به این مکان های فرهنگی بوده ایم. در سال گذشته، 20 موزه ی پر بازدید جهان بیش از 107 میلیون نفر را به خود جذب کرده اند. این عدد نشان دهنده ی رشد کلی 0.2 درصدی نسبت به سال 2016 است. وسایل خود را جمع کنید، رزرو هتل خود را انجام داده و برای تعیین مقصد گردشگری بعدی خود به خواندن این مطلب ادامه دهید !

1 – موزه ی لوور، پاریس – 8.1 میلیون بازدید کننده ( 9.5 درصد رشد )
یکی از بزرگترین موزه های هنری جهان است. در سال 1190 میلادی و توسط ” فیلیپ آگوستوس، Philip Augustus ” ساخته شده است و در زمان های قدیم، قلعه ای برای زندگی شاهان فرانسه بوده است. در 8 نوامبر سال 1793، برای اولین بار درب های آن به عنوان یک موزه بر روی مردم باز شد. موزه ی لوور مساحتی بالغ بر 195 هزار متر مربع دارد، که 60600 متر مربع آن زمین ها و محوطه ی نمایشگاه است. این نمایشگاه به 7 بخش بزرگ تقسیم شده است، که از هنرهای اسلامی تا اتروسکی در آن ها جای گرفته اند. اثرهایی از بزرگ ترین نقاش های جهان در این موزه وجود دارند. از کارهای ” روبنز، Rubens “، ” رامبرانت، Rembrandt ” و ” تیتیان، Titian ” گرفته تا اثرهای نقاش مشهور هلندی ” ورمیر، Vermeer “، اما بدون شک با ارزش ترین نقاشی حاضر در این موزه ” مونا لیسای ” لئوناردو داوینچی می باشد. از دیگر آثار و مجسمه های برجسته ی این موزه می توان به قانون حمورابی و نقاشی ” آزادی، هدایت کننده ی مردم ” اثر ” یوجین دلاکروا، Eugène Delacroix ” اشاره کرد .
National Museum of China, Beijing
2 – موزه ی ملی چین، بیجینگ – 8.063 میلیون بازدید کننده ( 6.8 درصد رشد )
موزه ی ملی کشور چین، که ساخت آن در سالگرد ده سالگی شکل گیری جمهوری مردمی اتمام یافت، از بزرگ ترین و مدرن ترین موزه های جهان به شمار می رود. این موزه در 28 فوریه سال 2003 میلادی افتتاح شد، اما برای بازسازی بعضی از بخش های آن، در سال 2007 دوباره بسته شد. موزه ی ملی چین امروزی درهای خود را در 1 مارچ 2011 دوباره بر روی مشتاقان و طرفدارانش گشود. این موزه 48 سالن نمایشگاه دارد. دو نمایشگاه اصلی آن مربوط به ” تاریخ باستانی چین ” و ” راه جاودانگی ” هستند. نمایشگاه ” تاریخ باستانی چین ” از اتفاقات و حوادث ” یوانمو مان، Yuanmou Man ” در 1.7 میلیون سال پیش تا پایان امپراطوری ” کینگ، Qing ” را برای بینندگان بازگو می کند. نمایشگاه ” راه جاودانگی ” بر اهمیت پیشرفت های کمونیسم در این کشور تأکید دارد. زنگ ” سیمو – وو، Simuwu ” که از دوران امپراطوری ” شانگ، Shang ” بر جای مانده است، از مهم ترین آثار باستانی حاضر در این موزه به شمار می رود. این زنگ سنگین ترین شی ساخته شده از برنز در جهان می باشد!
National Air and Space Museum, Washington
3 – موزه ی ملی هوا و فضا، واشینگتون دی. سی – 7 میلیون بازدید کننده ( کاهش 6.7 درصدی )
در ابتدا با نام موزه ی ملی هوانوردی در سال 1946 ساخته شد و امروزه یکی از مراکز اصلی مطالعه و پژوهش علم هوانوردی و فضاپیمایی به شمار می رود و پر بازدید ترین موزه ی کل آمریکا می باشد. بیش از 60 هزار آثار تاریخی در آن حفظ می شود، که اکثر آن ها نسخه های اصیل هستند. این موزه به دو بخش مجزا تقسیم شده است. یکی از این بخش ها در یکی از فروشگاه های عظیم در شهر واشینگتون دی. سی قرار دارد و بخش دیگر در مرکز ” اودوار – هیزی، Udvar – Hazy ” و فرودگاه بین المللی ” دولس، Dulles “. از مهم ترین آیتم های حاضر در این موزه می توان به مدول فرماندهی سفینه ی فضایی آپولو – 11، کپسول دوستی 7، هواپیمای یک باله ی سنت لوئیس و اولین هواپیمای ساخته شده توسط برادران رایت اشاره کرد .
The Metropolitan Museum of Art, New York City
4 – موزه ی هنر های شهری، نیویورک – 7 میلیون بازدید کننده ( 4.5 درصد رشد )

تقریباً درباره ی خیابان موزه، که میان خیابان پنجم و پنجاه و هفدم شهر نیویورک قرار گرفته است، چیزی شنیده اند. برترین موزه های کشور ایالات متحده در این خیابان قرار گرفته اند، که بزرگ ترین آن ها موزه ی هنر های شهری می باشد. شما تقریباً هر چیزی را که فکرش را بکنید می توانید در این موزه بیابید، از آثار مربوط به دوران پارینه سنگی گرفته تا مثال هایی از هنر پاپ. کلکسیون هایی از آثار هنری آفریقایی، خاورمیانه ای و اقیانوسیه ای در این نمایشگاه شگفت انگیز وجود دارند. یکی از تخصص های آن ها، جمع آوری لباس هایی در یکی از سالن های موزه است، که مردم هر پنج قاره در هفت قرن گذشته می پوشیده اند. بخش هایی هم به نمایش هنرهای معماری و سازهای موسیقیایی کشورهای مختلف اختصاص داده شده است، اما با این حال هنر آمریکایی برجسته ترین جاذبه ی این موزه به حساب می آید.
 The Vatican Museum, Rome

5 – موزه ی واتیکان، رم – 6.4 میلیون بازدید کننده ( 5.9 درصد رشد )

بزرگ ترین موزه ی جهان است و تنها بخشی از مجموعه موزه هایی است، که توسط پوپ جولیوس دوم در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است. 1400 سالن دارد و بیش از 50 هزار اشیاء با ارزش را در خود جای داده است. برای بازدید از تمام نمایشگاه های آن باید 7 کیلومتر راه بروید! پربیننده ترین بخش این موزه، کلسیای ” سیستین، Sistine ” می باشد. ساختار این موزه نیز بسیار رمزآمیز و پیچیده می باشد، به طوری که شما می توانید با به عقب بازگشتن، به دورترین نقطه ی آن هم که راهروی گالری واتیکان در آن قرار دارد به راحتی برسید. این مسیر از موزه ی مصر شروع می شود و بعد به مجسمه های ایستاده ی مشهور ” رافائل، Raphael ” و ” بلودره، Belvedere ” و در نهایت به کلیسای ” سیستین ” که به آن زیارتگاه اصلی منطقه هم می گویند، می رسد.
Shanghai Science and Technology Museum, Shanghai

6 – موزه ی علم و تکنولوژی شانگهای، شانگهای – 6.4 میلیون بازدید کننده ( 1.7 درصد رشد )

موزه ی علم و تکنولوژی شانگهای، یکی از مراکز علمی و پژوهشی چین به حساب می آید و در دسامبر سال 2001 افتتاح شده است. این موزه پیشرفت ایدئولوژیکی و علم مدرن را در زمینه های ” طبیعت، بشریت و تکنولوژی ” ترویج می دهد. 14 نمایشگاه اصلی ثابت و 4 سینمای علمی دارد. چند مورد از نمایشگاه های برجسته ی آن ” طیف زندگی، Spectrum Of Life “، ” نور دانایی، Light Of Wisdom “، ” دنیای ربات ها، World Of Robots ” و ” جهت یابی فضایی، Space Navigation ” می باشند. این موزه به دو شعبه ی کاملاً متفاوت بخش شده است. یکی از آن ها زندگی طبیعی، گونه های مختلف جانوری و خیلی چیز های دیگر را به تصویر می کشد و دیگری نمایشگاهی تعاملی در رابطه با کامپیوترها، ربات ها و سفر در فضاست .
National Museum of Natural History, Washington D.C

7 – موزه ی ملی تاریخ طبیعی، واشینگتون دی. سی – 6 میلیون بازدید کننده ( کاهش 15.5 درصدی )

موزه ی ملی تاریخ طبیعی در سال 1910 میلادی افتتاح شده است و یکی از بزرگ ترین موزه های مربوط به طبیعت در سراسر جهان می باشد. این موزه بیش از 126 میلیون گونه های مختلف گیاهی، جانوری، فسیل، شهاب سنگ، باقیمانده ی بدن انسان و خیلی چیزهای دیگر را در خود جای داده است. 185 دانشمند و پژوهشگر نیز در این موزه کار می کنند، که یکی از بزرگ ترین گروه های علمی جهان می باشد که در این زمینه فعالیت می کند. ساختمان اصلی 140 هزار متر مربع مساحت دارد، که 30200 متر مربع آن به نمایشگاه ها و مکان های عمومی اختصاص داده شده است. مشهورترین جاذبه های آن تغذیه رطیل ها در باغ وحش حشرات و مجسمه های وال های غول آسا و دیگر موجودات آبزی موجود در سالن ” سنت اوشن، Sant Ocean ” می باشند .
Tate Modern, London - 5.6 million visitors

8 – موزه ی بریتانیا، لندن – 5.9 میلیون بازدید کننده ( کاهش 8 درصدی )

موزه ی بریتانیا در 7 ژوئن سال 1753 میلادی و به دستور دولت ساخته شد و در 15 ژانویه سال 1759 بازدید از آن برای عموم آزاد شد. از موزه ی بریتانیا با نام های ” موزه ی شاهکارهای دزدیده شده ” و یا ” موزه ی تمام تمدن ها ” هم یاد می شود. تا حدودی این نام ها قابل توجیه هستند، چرا که بعضی از گنجینه های حاضر در این موزه به صادقانه و قانونی ترین شکل ممکن وارد آن نشده اند. به عنوان مثال، سنگ روزتا از لشکر ناپلئون در مصر گرفته شده است. خیلی از آثار دیگر با مجوزهای دولتی به دست آمده اند، مانند؛ مجسمه های زینتی پارتنون، مجسمه های مقبره ی هالیکارناسوس و معبد آرتمیس در افه سوس.
Tate Modern, London - 5.6 million visitors

9 – ” تیت مدرن، Tate Modern “، لندن – 5.6 میلیون بازدید کننده ( کاهش 3.1 درصدی )

” تیت مدرن ” گالری و نگار خانه ی ملی هنر های بین المللی مدرن کشور انگلستان به شمار می آید و در سال 2000 تأسیس شده است. این موزه – گالری، کلکسیونی از آثار هنری بریتانیایی و بین المللی مربوط به سال های 1900 تا به امروز را حفظ کرده است و یکی از بزرگ ترین موزه های هنر معاصر و مدرن در جهان می باشد. به 8 بخش مختلف تقسیم شده است که هرکدام موضوع و آثار مخصوص به خود را دارند. بعضی مواقع نمایشگاه های موقتی هم برگزار می شوند، که آثار جدید هنرمندان معاصر را در سالن ” توربین ” به نمایش عموم می گذارند. بعضی از مشهورترین نقاشانی که کار هایشان در این گالری موجود می باشد : پابلو پیکاسو، ماتیس، دالی، ارنست. هنر پاپ هم در این موزه جایگاه خاص خود را دارد و مثال هایی از کار های اندی وارهول و یا روی لیختنشتاین را می توان در آن پیدا کرد.
National Gallery of Art, Washington D.C.

10 – گالری ملی هنر، واشینگتون دی. سی – 5.2 میلیون بازدید کننده ( 22.8 درصد رشد )
و آخرین جایگاه این لیست می رسد به گالری ملی هنر در واشینگتون دی. سی. این موزه در سال 1937 و به دستور کنگره ی آمریکا ساخته شده است. مجموعه ی اصلی آثار، توسط کلکسیونر های معروفی هم چون پائول ملون و ساموئل هنری تأمین شده است. این موزه پیشرفت های هنری غرب را از قرون وسطی تا به امروز دنبال می کند. تنها نقاشی لئوناردو داوینچی در آمریکا هم در این موزه قرار دارد. کلکسیون این گالری شامل 140 هزار نقاشی، طراحی، مجسمه و دیگر آثار شایسته است.

این خانه شناور کوچک در فلوریدا کیز یک بهشت واقعی قابل اجاره است
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر