لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> هتل فضایی ایستگاه شفقی؛ هتلی که در آن در یک روز 16 طلوع و غروب آفتاب خواهید بود
هتل فضایی ایستگاه شفقی؛ هتلی که در آن در یک روز 16 طلوع و غروب آفتاب خواهید بود

هتل فضایی ایستگاه شفقی؛ هتلی که در آن در یک روز 16 طلوع و غروب آفتاب خواهید بود

آیا شما نیز دوست دارید در یک روز 16 طلوع آفتاب منحصربفرد را به چشم ببینید؟ در جاذبه صفر معلق بمانید؟ یکی از معدود کسانی باشید که از فضا به کره زمین خیره می شوید؟ آیا تابحال به رزرو هتل در فضا فکر کرده اید؟
بعد از تنها 2 سال دیگر و با هزینه سرسام آور 9.5 میلیون دلار، این آرزوها دست یافتنی خواهند شد. فضای داخلی اولین هتل فضایی لوکس جهان با نام « Aurora Station» به معنای «ایستگاه شفقی» در روزهای گذشته برای اولین بار در مقابل دیدگان حیرت زده عاشقان فضا و فضانوردی قرار گرفت. این پایگاه فضایی گرد و دارای بخش های متعدد که توسط استارتاپی به نام Orion Span که در حوزه تکنولوژی فضایی فعالیت دارد ساخته شده، تنها گنجایش 6 نفر را در آنِ واحد دارد، از جمله دو خدمه، و ثروتمندان و علاقمندان فضا می توانند برای یک تور 12 روزه به این ایستگاه بروند. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته اولین مهمانان این پایگاه فضایی شبه هتل در سال 2022 پذیرفته شده و یک سال پیش از آن نیز استقرار و افتتاح کامل آن صورت خواهد گرفت.

فرانک بونگر، مدیر عامل و موسس استارتاپ Orion Span، سال گذشته در مورد این پروژه چنین گفته بود: «هدف ما قابل دسترسی کردن فضا برای همگان است. به محض افتتاح، ایستگاه شفقی وارد مرحله خدمت رسانی خواهد شد و به سرعت گردشگران را به فضا خواهد آورد و البته با هزینه ای بسیار کمتر از هر آنچه که قبلا دیده اید».
تجربه فضانوردی

در حالی که هزینه 10 میلیون دلاری به فضا برای تعطیلات دو هفته ای در توان بسیاری از افراد در جهان نیست اما استارتاپ Orion Span ادعا می کند که تجربه واقعی فضانوردی را در اختیار مسافران و مهمانان خود قرار خواهد داد. بونگر در این باره چنین گفته است: « رژیم آموزشی 24 ماهه همیشگی مسافران فضایی برای رفتن به پایگاه های فضایی در قالب یک برنامه آموزشی سه ماهه خلاصه شده که با هزینه ای بسیار کمتر قابل اجراست».
در طی 2 هفته ماجراجویی در فضا، مهمانان ثروتمند «ایستگاه شفقی» در مدار کوتاه زمین و در ارتفاع 200 مایلی از سطح زمین به پرواز درخواهند آمد، جایی که نماهایی خیره کننده از سیاره آبی خواهند داشت. این هتل فضایی هر 90 دقیقه یک بار به دور زمین خواهد چرخید و بر همین اساس مهمانان هتل می توانند در طی 24 ساعت شبانه روز شاهد 16 طلوع و غروب آفتاب باشند.

محققان و فعالانی که در این پایگاه هستند در تحقیقات و آزمایش های مختلفی مانند پرورش گیاهان و تولید مواد غذایی در مدار زمین شرکت خواند داشت و مهمانان هتل فضایی نیز می توانند این محصولات را به عنوان سوغات با خود به زمین بیاورند. همچنین امکان بازی پینگ پنگ در جاذبه صفر در فضا با تجهیزات کاملاً معلق نیز برای مهمانان هتل فضایی فراهم خواهد بود. علاوه بر این، آن ها می توانند با خانواده و دوستان خود در روی زمین تماس تصویری مستقیم و زنده داشته باشند که از طریق اینترنت بی سیم پرسرعت میسر خواهد بود. همچنین به محض بازگشت به زمین، یک مراسم استقبال خاص به مانند قهرمانان فضانوردی برای آن ها ترتیب داده خواهد شد.
Chartered trips

مهمانان ایستگاه شفقی، در حالی که از هیجان جاذبه صفر لذت می برند، می توانند در سراسر نقاط هتل معلق بوده و از طریق پنجره های شیشه ای هتل به تماشای شفق های قطبی شمال و جنوب بنشینند. عرض این هتل فضایی کوچک 12 فوت (بیش از 3.6 متر) و طول آن نیز 35 فوت (بیش از 10.6 متر) خواهد بود که به اندازه یک جت شخصی بزرگ است.

بانگر می گوید: «با تختخواب های شخصی کپسولی قابل تنظیم، غذاهای فضایی باکیفیت و جزییات طراحی لاکچری، هتل ایستگاه شفقی در شروع عصری جدید از مسافرت فضایی پیشگام خواهد بود و پرچم این صنعت را بالاتر از هر زمان دیگری برخواهد افراشت». کسانی که قصد سفر به این هتل را دارند باید گواهینامه فضانوردی این استارتاپ (Orion Span Astronaut Certification (OSAC) ) را قبل از شروع مسافرت کسب کنند. استارتاپ Orion Spanتیمی از کهنه کاران عرصه مسافرت فضایی را در اختیار دارد که جمعاً تجربه 140 سال فعالیت در این عرصه را دارند. این استارتاپ هنوز در حال تامین هزینه ها و جمع آوری سرمایه از طریق سرمایه گذارانی است که می خواهند مالک بخشی از اولین هتل فضایی باشند. در زمان نوشتن این مقاله، بیش از 220 میلیون دلار در مدت 8 روز برای این پروژه جمع آوری شده است اما این مقدار برای چنین پروژه سنگین و پرهزینه ای بسیار ناچیز است.
سفرهای چارتری
Chartered trips

اما استارتاپ Orion Span تنها استارتاپی نیست که می خواهد گردشگران را به فضا بفرستد. کمپانی Axiom Space که در تگزاس واقع است و رییس سابق ایستگاه فضایی بین المللی را در صندلی ریاست خود دارد نیز برنامه هایی برای استقرار یک ایستگاه فضایی تجاری در مدار در سال 2024 میلادی دارد. این کمپانی نیز گفته که از سال 2020 مسافران فضایی را به ایستگاه بین المللی فضایی برده و بعد از آن نیز با ساخت و استقرار پایگاه فضایی خصوصی خود، مهمانان خاص خودش را خواهد داشت. مسئولان این کمپانی هنوز در مورد هزینه و قیمت این تورهای هوایی چیزی نگفته اند اما گفته می شود که هزینه دریافتی آن ها در مقایسه با هزینه های قبلی که توسط گردشگران فضایی مانند دنیس تیتو پرداخت شد بسیار کمتر خواهد بود. تیتو برای یک سفر 7 روزه فضایی در سال 2001 بیش از 20 میلیون دلار پرداخته بود.

کمپانی Virgin Galactic که توسط ریچارد برانسون، میلیاردر و کارآفرین مشهور، تاسیس شده نیز برای بردن مسافران به سفرهای کوتاه مدار فرعی زمین برنامه ریزی کرده که برای هر نفر هزینه ای 250.000 دلاری خواهد داشت. پروازهای فضایی این کمپانی در ابتدا قرار بود که در سال 2009 آغاز شود اما اولین پرواز فضایی این کمپانی برای گردشگران در دسامبر 2018 به وقوع پیوست. هزینه این سفرها هر چقدر که باشد، تعداد کسانی که توانایی مالی یا اشتیاق لازم برای انجام چنین هزینه هایی را داشته باشند بسیار کم است.
Chartered trips

با این وجود، برنگر می گوید که هتل فضایی آن ها استفاده های دیگری غیر از یک مکان اقامت برای مسافران فضایی نیز خواهد داشت. استارتاپ او قصد دارد که سفرهای کاملاً چارتری به فضا و تحقیقات مربوط به جاذبه صفر و ساخت و ساز در فضا را نیز به صورت قراردادی با دیگر سازمان ها بر عهده گیرد. برنگر در مورد توسعه هتل فضایی خود چنین می گوید: «معماری هتل ما چنان است که بتوانیم به سادگی ظرفیت خود را افزایش دهیم که ما را قادر می سازد با توسعه بازار تقاضا رشد کنیم». برنامه بعدی این استارتاپ برقراری اولین ایستگاه کنترل مشترک فضایی در فضا است.

بهترین جاذبه های گردشگری قاره آفریقا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر