لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آوا سنتر تهران
آوا سنتر تهران

آوا سنتر تهران

مرکز خرید آوا سنتر یکی از مجتمع‌های تجاری برجسته و لوکس در تهران است که با استفاده از معماری مدرن و جذاب خود، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این مجموعه معتبر به عنوان یکی از مقاصد دیدنی تهران، بازدیدکنندگان زیادی دارد.

نمای خارجی این ساختمان با ترکیبی از شیشه و فلز ساخته شده و معماری آن در مسابقه بین‌المللی معماری خاورمیانه در سال ۲۰۱۸، جایزه بهترین ساختمان تجاری سال را از آن خود کرد. مرکز خرید آوا سنتر در واقع یک مرکز خرید ۱۶ طبقه در منطقه اقدسیه تهران است که به فروش طلا و جواهر متمرکز شده است، اما فروشگاه‌های دیگری مانند پوشاک، آرایشی و بهداشتی و … نیز در آن وجود دارند.

علاوه بر آن، به جنبه‌های فرهنگی، هنری و تفریحی نیز توجه شده است که از جمله آن می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های متنوع همچون بهترین هتل‌ های تهران و گالری‌های هنری اشاره کرد. همچنین وجود خدماتی مانند کارواش، خشک‌شویی، خیاطی، کفاشی، آرایشگاه و غیره نیز از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این مجموعه به شمار می‌رود.

رستوران‌ها، فودکورت و سوپرمارکت نیز بخش‌های دیگری از این مجتمع چند منظوره هستند که همواره توجه و استقبال افراد مختلف جامعه را به خود جلب می‌کنند. آوا سنتر همچنین دارای یک پارکینگ طبقاتی بزرگ است که جایگاه پارک را به طور کامل فراهم می‌کند. در ادامه این مقاله، با بخش‌های مختلف مرکز خرید آوا سنتر و امکانات متنوع آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

مرکز خرید آوا سنتر کجاست؟

راهرو فروشگاه های آوا سنتر

لازم به توضیح است که مجتمع تجاری بزرگ آوا سنتر یکی از مراکز خرید زیبا و لوکس بوده که در پایتخت قرار دارد. این مجموعه در بازه زمانی ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ خورشیدی، در یک زمین به مساحت تقریبی ۲۵۰۰ متر مربع در منطقه اقدسیه در شمال شرقی تهران ساخته شده است.

با معماری خاص و چشم نواز خود، نورپردازی فوق‌العاده و امکانات و تفریحات مناسب، آوا سنتر در کمترین زمان ممکن موفق شد به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید تهران شناخته شود. مرکز خرید آوا سنتر با طراحی منحصر به فرد ، موجب کسب جوایز بسیاری برای طراحان و سازندگان آن شده است.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۸ میلادی، آوا سنتر به عنوان یکی از فینالیست‌های گروه تجاری در مسابقه بین‌المللی معماری WAF انتخاب شد و در مسابقه بین‌المللی معماری خاورمیانه هم جایزه ساختمان تجاری سال را به خود اختصاص داد. همچنین جالب است بدانید که در همان سال، در مسابقه بین‌المللی معماریArchitecture Master Prize نیز در بخش بناهای تجاری تقدیر ویژه‌ای را دریافت کرد.

مکان‌یابی مناسب قبل از ساخت مجتمع تجاری آوا سنتر، به عنوان یکی از دلایل محبوبیت این مجتمع، بیان شده است. به عبارت دیگر، موقعیت مکانی بسیار مناسب و دسترسی آسان به این مجموعه، از ویژگی‌های مهم آن محسوب می‌شود. آوا سنتر توسط گروه آباد سازان ایران با نام تجاری “آوا” تأسیس شده است. بدین ترتیب به همین دلیل نام “آوا سنتر” را برای آن انتخاب نموده‌اند.

چگونگی دسترسی به مجتمع تجاری آوا سنتر

فضای داخلی آوا سنتر تهران

اگر از خودروی شخصی برای رفتن به مجتمع آوا سنتر استفاده می‌کنید، بدون هیچ محدودیت ترافیکی، به سادگی قادر خواهید بود تا خود را به مجموعه آوا سنتر برسانید. این مرکز با داشتن یک پارکینگ طبقاتی بزرگ، نگرانی‌های مراجعین را درباره پارک خودرو راحت کرده است. لازم به ذکر است که ورودی پارکینگ در خیابان فیروزبخش سمت شرق مجتمع واقع شده است.

پارک آب و آتش
ادامه مطلب

در صورت استفاده از اتوبوس، برای رسیدن به آوا سنتر باید از خطوط اتوبوس ۲۲۰ (تجریش به ازگل) و ۳۸۷ (میدان قدس به رسالت) استفاده کنید و پس از آن در ایستگاه اقدسیه از اتوبوس پیاده شوید. این ایستگاه حدودا اندکی جلوتر از مرکز خرید آوا سنتر قرار دارد.

لازم به یادآوری است که در اطراف آوا سنتر خرید هیچ ایستگاه مترویی احداث نشده است. بنابراین، اگر از مترو استفاده می‌کنید، ایستگاه‌های تجریش یا میدان نو بنیاد، نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به آوا سنتر هستند. پس از پیاده شدن از مترو، با استفاده از خطوط تاکسیرانی موجود در مقابل ایستگاه‌ها، به آسانی به آوا سنتر خواهید رسید.

طبقه‌های مختلف مرکز خرید آوا سنتر

پله برقی آوا سنتر تهران

جالب است بدانید که مجتمع آوا سنتر در منطقه شمال شرقی تهران واقع شده و بر روی زمینی به تقریبا مساحت ۲.۵۰۰ متر مربع قرار گرفته است. این مجتمع تجاری ارتفاعی بالغ بر ۴۰ متر و ۱۶ طبقه دارد. مساحت زیربنای کلی آوا سنتر نیز حدود ۳۲.۵۰۰ متر مربع عنوان می‌شود.

اولین طرح این سازه، یک ساختمان معمولی بود که قرار بود به عنوان پارکینگ منطقه اقدسیه عمل کند؛ اما با تغییر کاربری، شکل آن به شکلی مدرن و شیشه‌ای تغییر کرد و در نهایت به یکی از برجسته‌ترین مجتمع‌های تخصصی طلا و جواهر در کشور تبدیل شد.

مرکز خرید آوا سنتر دارای ۱۶ طبقه بوده، که شامل ۶ طبقه زیرزمین، یک طبقه همکف و ۱۰ طبقه روی زمین است. این طبقات با استفاده از راه‌پله‌ها، پله‌های برقی و آسانسورهای پانورامای شیشه‌ای به یکدیگر متصل هستند.

اگر بخواهیم نگاهی کلی به طبقات مجتمع تجاری آوا سنتر بزرگ بیندازیم باید گفت که طبقات زیرزمین ششم تا سوم به عنوان پارکینگ و انباری استفاده می‌شوند. به علاوه طبقات زیرزمین منفی ۲ و۵ به عنوان فضای سرویس بهداشتی و خدماتی کاربری دارند.

همچنین زیر زمین دوم تا طبقه اول که شامل چهار طبقه است، به عنوان فضاهای تجاری طراحی شده‌اند. به علاوه خوب است بدانید که طبقه‌های دوم الی ششم برای کاربری پارکینگ اختصاص یافته و طبقه هفتم نیز به عنوان فضای تاسیسات و موتورخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است که طبقه هشتم به عنوان فضای فرهنگی طراحی شده و طبقات نهم و دهم ساختمان نیز برای رستوران مخصوص استفاده شده‌اند.

دیگر طبقه‌های مرکز خرید آوا سنتر

مجتمع تجاری آوا سنتر

در طبقات منفی ۶ تا منفی ۳، تعداد ۷۴ واحد انباری تجاری با مساحت‌های مختلف بین پنج تا بیست متر مربع قرار دارد. همچنین، طبقه منفی ۳ شامل چهار واحد کارگاه تعمیرات طلا و جواهر با دسترسی جداگانه است. در طبقه چهارم تا طبقه ششم فوقانی، پارکینگ‌های مناسبی طراحی شده تا خریداران و بازدیدکنندگان آوا سنتر بدون نگرانی از بابت پارکینگ و ایمنی خودروهای شخصی خود بتوانند از آن استفاده کنند.

در طبقه منفی دوم مجتمع تجاری آوا سنتر، یک فودکورت، یک سوپرمارکت و یک فروشگاه گل زیبا قرار دارند. این بخش با دکوراسیون زیبا و مدرن خود، با عطر و رنگ گل‌ها و گیاهان تکمیل می‌شود. همچنین، شعبه دوم “کار.خونه” نیز با تمرکز بر حمایت از کسب‌وکارهای خانگی در این بخش قرار دارد. به علاوه این شعبه محصولات هنری و دست‌ساز در زمینه‌های مختلف از هنر و فرهنگ تا خوراک و پوشاک را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

در مجتمع تجاری اوا سنتر حدود ۹۰ واحد تجاری (فروشگاه) وجود دارد. مساحت این فروشگاه‌ها در بازه‌ ۲۲ تا ۱۵۰ متر مربع متغیر است. آن‌ها در طبقات زیرزمین دوم تا همکف و طبقه اول مجتمع قرار دارند و برندهای مختلفی در حوزه‌های گوناگون مانند طلا و جواهر، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، شیرینی و شکلات و سایر موارد فعالیت می‌کنند.

کتابخانه های تهران
ادامه مطلب

خوب است بدانید که طبقه هشتم مجموعه آوا سنتر به فرهنگ و هنر یا آرت سنتر اختصاص دارد و در این بخش نمایشگاه‌ها، گالری‌های هنری و نمایش‌های مختلف برگزار می‌شوند. در طبقات نهم و دهم ساختمان رستوران‌های شیک و لاکچری طراحی شده‌اند تا با میزبانی متفاوت، خستگی خریداران را پس از بازدید از آوا سنتر برطرف کنند.

گالری‌های طلا در آوا سنتر

ava center tehran 10 jpg

ناگفته نماند که آوا سنتر تهران یک مجتمع تجاری چند کاربره است که در آن مشاغل مختلف در حال فعالیت هستند؛ اما تمرکز اصلی این مجتمع به طور خاص بر طلا و جواهرات قرار می‌باشد. قسمت گالری‌های طلا و جواهر در مجتمع تجاری آوا سنتر دارای فضای بزرگ و لوکس با طراحی مدرن بوده و به نمایندگی‌های برندهای بزرگ گالری‌ها و جهان و تولیدکنندگان معتبر و برجسته داخلی اختصاص یافته است.

به علاوه در قسمت جواهرات قیمتی به جواهرات و سنگ‌های قیمتی به صورت کاملا تخصصی متمرکز است. لذا خریداران می‌توانند از خدمات نمایندگان برندهای مشهور و تولیدکنندگان متخصص در این حوزه به راحتی بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است که در طبقات پایین‌تر مجتمع تجاری آوا سنتر معمولا بخش برندهای معروف طلا قرار گرفته است. بدین ترتیب حس امنیت و قدرت بیشتری برای انتخاب مشتریان و بازدیدکنندگان فراهم است. این بخش، همانند نامش، به واحدهای تجاری و فروشگاه‌های برجسته داخلی تعلق دارد.

همچنین ناگفته نماند که در بخش طراحان طلا و جواهر نیز با نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های مرتبط با طراحان حرفه‌ای بین‌المللی و همچنین داخلی مواجه می‌شوید. در این بخش، طرح‌ها و دیزاین‌های جدید و به‌روز با تنوع ویژه‌ای مشاهده می‌شود که متناسب با سلیقه‌های مختلف مشتریان است.

چه امکانات رفاهی در مرکز خرید آوا سنتر وجود دارد؟

ava center tehran 11 jpg

چنانچه اشاره شد در واقع مجموعه آوا سنترتهران، یک مجموعه تجاری، رفاهی و فرهنگی است که علاوه بر فعالیت در زمینه طلا و جواهر، امکانات رفاهی، تفریحی و فرهنگی مناسبی را نیز برای بازدیدکنندگان خود فراهم می‌کند.

امکانات مرکز خرید آوا سنتر را می‌توان به سه دسته امکانات رفاهی، امکانات هنری و امکانات تفریحی تقسیم کرد. از جمله امکانات رفاهی، پارکینگ بزرگ چند طبقه آوا سنتر است. طبق آمارهای جمع‌آوری شده، حدود ۸٪ از بازدیدکنندگان وارد آوا سنتر از طریق پارکینگ می‌شوند.

به همین دلیل، برای راحتی و آسانی بازدیدکنندگان، یک پارکینگ ۱۰ طبقه (شامل ۴ طبقه زیرزمین و ۶ طبقه روی زمین) در نظر گرفته شده است. خوب است بدانید که در کل ۴۰۰ واحد پارکینگ با دو رمپ مجزا شامل رمپ ورودی و رمپ خروجی در آوا سنتر تهران وجود دارد و هر طبقه امکان دسترسی به رمپ‌های دیگر را نیز فراهم می‌کند.

نکته حائز اهمیت اینجاست که با توجه و در نظر گرفتن دقیق محدودیت‌ها در حوزه ترافیکی، تدابیر ویژه‌ای نیز برای راحتی بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. از این رو، یک مسیر جداگانه برای ورود و خروج خودروهای شخصی به مرکز تجاری آوا سنتر ساخته شده تا بدون هیچ گونه مشکل و پیچیدگی برای رانندگان، حرکت روان و ایمن برای آن‌ها در پارکینگ میسر شود.

دیگر امکانات رفاهی مجتمع آوا سنتر

ava center tehran 6 jpg

استفاده از سیستم هوشمند تهویه در پارکینگ طبقاتی مجتمع تجاری آوا سنتر نیز باید به عنوان یکی از مزایای آن معرفی شود. بر اساس این سیستم، جت فن‌های هوشمند به اندازه‌ی خودروهای موجود در پارکینگ عمل خواهند کرد و نه تنها به جای تهویه هوا، چنانچه آتش‌سوزی اتفاق بیفتد، عملیات تخلیه دود اطفای حریق را نیز انجام خواهند داد.

جالب است بدانید که پارکینگ‌های میانی آوا سنتر از سایر طبقات پارکینگ یا همان پارکینگ زیرزمینی بسیار متمایز است. از این سبب که پارکینگ‌های میانی با دیواره‌های شیشه‌ای خود ظاهری متفاوت دارند و نور مناسبی را فراهم می‌کنند.

روستای آبنیک کجاست؟ عکس + آدرس
ادامه مطلب

همچنین، چشم‌انداز خیره‌کننده‌ کوهستان شمال شهر تهران، زیبایی و جلوه ویژه‌ای را به این پارکینگ‌ها اضافه کرده است. این ظاهر و منظره منحصر به فرد، پارکینگ‌های میانی آوا سنتر را به مکانی مناسب برای برگزاری رویدادها مانند بازارهای جمعه، رویدادهای نمایشگاهی، کنسرت‌های خیابانی و همچنین انواع گالری‌ها تبدیل کرده است.

همچنین، مشاغل خدماتی در طبقه‌های پنجم و طبقه منفی آوا سنتر نیز باید در لیست امکانات لاکچری آن مد نظر قرار گیرند. خدماتی همچون کارواش، خشکشویی، خیاطی، تعمیر لباس، خدمات حرفه‌ای ماساژ، فروشگاه حیوانات خانگی و مرکز آبگرم نمونه‌ای از این مشاغل است که به منظور تامین نیازهای مراجعان فراهم شده‌اند.

رستوان، کافه و فودکورت آوا سنتر

کافی شاپ آوا سنتر

رستوران و فودکورت نیز جزو امکانات رفاهی و تفریحی موجود در آوا سنتر به حساب می‌آیند. فود مارکت آوا سنتر که در طبقه منفی دو این مجتمع قرار دارد، مجموعه‌ای از غذاها و خوراکی‌های متنوع از جمله فست‌فود، ساندویچ و غذاهای خانگی را برای مراجعان فراهم می‌کند.

در فود مارکت آوا سنتر، می‌توانید به غذاهای ایرانی مانند کباب و دیزی، همچنین منوی فرنگی شامل پاستا، سوشی و پیتزا را همراه با انواع سالاد و آب‌میوه و نوشیدنی‌های متنوع دسترسی داشته باشید. همچنین، وجود کافه بیکری و محصولات تمام ارگانیک و حضور برندهای مشهور مواد غذایی نیز از خدمات قابل توجه در این مکان استفاده می‌شود.

در طبقات نهم و دهم مجتمع تجاری آوا سنتر، رستوران‌های مدرن و سنتی با امکانات مجلل قرار دارند که به مراجعان غذاهای لذیذ را در کنار چشم‌اندازی دیدنی از شهر تهران ارائه می‌دهند. این رستوران‌ها دید کاملی از شهر و کوهستان‌های پایتخت را ارائه می‌کنند و این منظره به ویژه در فضای باز و تراس ضلع شمالی طبقه نهم، بسیار زیبا خواهد بود.

گفتی است که در فودکورت و رستوران‌های مجتمع تجاری آوا سنتر، با وجود نام‌های مشهور و آشنا مانند چیز فکتوری، گریل، چهلستون، بالن رژ، سوشی، داریان و بامیکا نگران نوع کیفیت و اصالت غذا نباشید.

ساعت کاری مجموعه آوا سنتر

ava center tehran 7 jpg

لازم به ذکر است مجتمع تجاری آوا سنتر، این مجموعه تجاری فرهنگی تفریحی بزرگ، در بازه زمانی هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۲۳:۰۰ شب برای ارائه خدمات به مراجعان خود باز است. همچنین بخش‌های مختلف این مجتمع، ساعات کار متفاوتی داشته و این موضوع نیز در دسترسی به اطلاعات مربوطه ذکر شده است.

مجتمع تجاری آوا سنتر مجموعه‌ای لوکس و به یادماندنی

ava center tehran 2 jpg

در این مقاله به معرفی مجتمع تجاری، رفاهی، فرهنگی آوا سنتر پرداخته شد. در کلانشهر تهران مجتمع‌های بسیار زیادی واقع شده است، اما این که یک مجموعه تمامی خدمات لوکس و مدرن را به صورت یکجا جای داده باشد خیلی کم و انگشت شمار است. لذا می‌توان به جرعت مجتمع آوا سنتر را یک مجموعه بی‌نظیر معرفی کرد.

سخن آخر:

برای ساخت مجتمع تجاری آوا سنتر بزرگ مجموعه‌ای از متخصصان و مهندسان زبده و کارآزموده تلاش کرده‌اند. بدین ترتیب مجموعه‌ای همراه با ظاهری شیک و منحصر به فرد با خدمات و امکانات رفاهی بسیار متنوع در راستای رفاه حال مردم تدارک دیده شده است.

با توجه به این تنوع امکانات و خدمات، آوا سنتر یک مقصد مناسب برای تفریح، خرید و تامین نیازهای روزمره است. البته ناگفته نماند که در این مجتمع کالاها معمولا قیمت مقرون به‌صرفه و اقتصادی ندارند. لذا چنانچه قصد خرید از این مجتمع را دارید باید بدانید که معمولا قیمت‌ها متوسط رو به بالا و گاها گران است. همچنین اگر قصد تهیه و خرید طلاو جواهرات را داشته باشید، به سبب وجود برندهای معتبر و لاکچری، با قیمت‌های مناسبی روبرو نخواهید بود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر